GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 12:53

Gelijk een kilo aangekomen door oudjaarsdag en nieuwjaarsdag :+ gelukkig weet ik dat het er snel weer af gaat, jammer is het wel altijd.
Weer vol goede moed verder :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 13:20

Ik heb 3 dagen in keulen gegeten en dan oudjaar een verjaardag met oliebollen. Gisteren had ik wel wat honger in de middag. Maar na een paar toastjes was het snel weer weg.

Vanmorgen woog ik weer precies wat ik voor Keulen woog. Normaal zou ik aangekomen zijn van 3 dagen friet schnitzels en overdag wat chips. Zo rustgevend.

Ook dat je denkt: nu ben ik klaar met eten. Ipv dat dorstige gevoel, vocht vasthouden en dat je meer gaat eten terwijl je jezelf al bleh voelt. Ik voel dat ook allemaal niet meer na wat ongezonder eten. Mn lijf reguleert en herstelt veel beter.

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 13:31

Ik weet nog niet wat de schade is na kerst en oud en nieuw. Ik ga woensdag weer wegen. Ben benieuwd. Heb wel wat dingen extra gegeten die ik normaal niet eet. Maar mijn ervaring is ook dat ik minder snel aankom nu en als ik iets aankom, dat het er ook weer makkelijk afgaat. Ipv kilo’s erbij die je er niet meer afkrijgt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 17:34

My_Little_P schreef:
Hier een update van mij. Na een half jaar ongeveer ben ik 4 weken gestopt met Ozempic om het effect weer wat meer te hebben. Ik zat toen op -14kg. Superblij mee, maar wilde er nog eens 12 vanaf hebben. Na de stopweken weer opgebouwd, maar helaas nooit meer hetzelfde gevoel gehad, ook niet nadat ik 1mg ben gaan spuiten (daarvoor max 0,75). Inmiddels ben ik ruim 17 kwijt. Tevreden, maarrrrrr toch wel heel sterk de wens er nog 9 af te krijgen. Ik heb nu Get Wellis benaderd hoe nu verder. Heeft iemand ander dit ook aan de hand gehad? Heb niet alles gelezen, is wel érg veel

Na een tijdje niet meegelezen te hebben, lees ik dit. @My_Little+P ik heb dus precies hetzelfde! Een aantal weken gestopt om eens te kijken hoe het gaat. Omdat ik toch weer meer wilde eten en daardoor weer wat aankwam na een aantal weken toch weer gestart met Ozempic en sindsdien heb ik het gevoel dat et niet meer zo goed werkt als daarvoor :?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 17:41

Ik ben ruim een kilo afgevallen over oud&nieuw :') Gisteren zo vreselijk brak dat ik niets gegeten heb _O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 17:47

Ik heb na 10! Dagen vocht vasthouden eindelijk weer een daling naar m'n laatste laagste gewicht. Vind het echt idioot irritant dat ik zo ontzettend lang vocht vasthoud. M'n hormonen zijn ook helemaal in de war, ik heb al wekenlang last van spotting, elke dag!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:12

Oh wat irritant!
Mijn menstruatie cyclus was door Mounjaro ook veranderd (elke 25 ipv 28 dagen) maar lijkt nu weer wat terug te gaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:00

Gisteravond laat de derde shot gezet!
Helaas kan ik geen spetterende cijfers geven voor week 2, netto ben ik in gewicht niet gewijzigd. Maar het is okee, dit komt door het vele sporten.

Sinds de eerste shot voel ik me zo gesteund door Mounjaro dat ik ook een fanatieker sportprogramma heb ingezet. Ik induceer bewust late spierpijn bij elke workout (intensiveer de workout elke ronde) en ik heb dus elke dag wel een fijne spierpijn (hou ervan!). Eerdere ervaringen leert dat ik in deze fase 1-3 kg aankom, dus dat het getal gelijk staat aan vorige week is dus een prima teken dat er wel degelijk een daling is. Ik voel en zie dat er vanalles gebeurt, en vooral mijn gezicht is minder plofkop! De lijn bij de kaak/onderkin is strakker. De weegschaal heeft halverwege de week wel eens 400 gram lager gestaan, dus ik weet dat er echt wel wat gebeurt.

Mijn kerstpakket is onderweg, een weegschaal die ook vet en spiermassa meet. Leek me een toevoeging. Normaal meet ik met vetknijpers, maar dat durf ik pas weer als het eraf is.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:43

Nou de kogel is door de kerk!
Ik werd maandag gebeld door de internist dat ik volgende week of de week erop op mounjaro gezet wordt. Met een beetje creativiteit is het mogelijk dat dit onder vergoeding valt, dus ik ben blij.

En ik snap dat het voor mensen hier beetje zuur overkomt hoor!
Maar na 4.5 jaat ellende qua gezondheid (30 ziekenhuisopnames, 12 medicaties per dag a 21 pillen, afgekeurd thuis en door de prednison en minder kunnen bewegen 35 kilo aangekomen) en alle negatieve dingen die ik hierdoor heb moeten doorstaan, incl een forse depressie mede door het negatieve zelfbeeld die mede is ontstaan door hoe ik er nu uit zie, gun ik mijzelf nu eens wat positiefs.

Tegelijkertijd loopt er ook nog een traject voor een maagverkleining, maar doordat ik vrij complex ben en de gevolgen van een maagverkleining voor mij vrij pittig zijn wat betreft opname van medicaties bijv, hopen we dat ik met mounjaro al veel kan afvallen en een maagverkleining niet nodig is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:47

Juist fijn toch als je internist mee wil denken.

Genoeg meegemaakt zo te lezen.
Succes :j

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:51

Ja ik moet wel zeggen dat mn mond openviel van verbazing, een arts die creatief denkt hahaha, het kan dus wel :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:54

Dit gunt iedereen je hier, dat weet ik zeker. Klinkt als een heftige situatie. Hopelijk krijg je snel een beetje geluk!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 21:19

Alleen maar fijn dat het wordt vergoed voor jou! Ik hoop van harte dat het je gaat helpen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 21:30

Het is je gegund!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 21:35

Wat fijn voor je!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 22:53

Je hoeft jezelf toch niet te verantwoorden? En 35 kilo afvallen moet haalbaar zijn met MJ.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 22:59

Bedankt iedereen!

35kg moet idd haalbaar zijn, maar dan zit ik nog niet in een gezond bmi... ik geloof dat ik dan nog 20kg eraf moet.
Maar als ik weer op het gewicht kom wat ik woog voordat ik alle ellende kreeg ben ik al happy :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 10:43

ivy_power89 schreef:
Bedankt iedereen!

35kg moet idd haalbaar zijn, maar dan zit ik nog niet in een gezond bmi... ik geloof dat ik dan nog 20kg eraf moet.
Maar als ik weer op het gewicht kom wat ik woog voordat ik alle ellende kreeg ben ik al happy :)

ja,dat lukt zeker met MJ, en die 20 extra ook nog :) ben ik van overtuigd.

Hier niets bij na de kerstdagen en nieuwjaar, waar ik blij mee ben. Wel zoveel niet gegeten als andere jaren.

2025 was mijn jaar om af te vallen, 2026 wordt mijn jaar om het stabiel te houden en die kl*te kilo's niet te laten terugkomen. Ben nu al sinds juli stabiel, dus ik denk dat dit wel zal lukken.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 00:18

Nou ik ben gereserveerd omdat ik best wat medicaties gebruik die mijn metabolisme om zeep helpen.... dus ik verwacht er geen wonderen van....

Ben nu wel alvast begonnen met netjes eten en geen snoep momenten meer. En dat is best lastig als je dan bijv in je albertheijn app een persoonlijke aanbieding ziet van de ben and Jerry's waar ik toch wel een zwak voor heb.... maar mijn man riep, nee! We gingen 2026 rocken en het goed aanpakken, dus niet op dag 4 al struikelen.
En kleine portie avond maaltijd gegeten, en nu dan toch best wel honger.

Maar laat die leeuw maar brullen!
Ik hoop dat de mounjaro mij hierin gaat helpen.

Want ik stond vanmorgen op de weegschaal voor een startgewicht en ik was echt zo niet blij :\
Want ik december heb ik te horen gekregen dat ik dus in het traject werd toegelaten voor de maagverkleining en toen gingen de remmen los denk ik, zo van, nu kan ik nog dit en dit eten, all you can eat sushi, uit eten hier, avondjes snacken op de bank. Zo los gegaan ben ik nog nooit.... en dat gaf resultaat de verkeerde kant op.

Dus we hopelijk belt de internist morgen of overmorgen en dan gaan we beginnen!

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:21

Ivypower ik hoop voor je dat je de motivatie met behulp van Mounjaro gaat vinden maar komt vast goed! Succes alvast

Ik kan beter niet meer iedere dag op de weegschaal gaan, heb echt een soort weegschaal verslaving, dochtends erop / na het paardrijden / na het poepen / en ‘s avonds ook nog etc etc
Want als in gewoon 1x per week zou wegen dan zou ik ook minder schrikken van +1 kg. Vandaag was die kilo er namelijk alweer af van de oliebollen dus de paniek was niet echt nodig :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:07

Voor hetzelfde geldt was het dan +1,5 kilo omdat je de dag ervoor net soep had gegeten en veel vocht vasthoudt etc etc. Als je de ene week net op een piek weegt en de week erop op een dal of andersom dan kan het ook erg vertekenen.
Ik vind juist dagelijks wegen (of meerdere keren, hier ook zo'n verslaving :') ) ervoor zorgen dat er geen paniek komt.
Ik weeg savonds en sochtends. Ik weet voor het slapen gaan dan al hoe ik er de volgende ochtend voor zal staan, dus geen verrassingen.
Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:13

Ik weeg hier ook elke ochtend.
Schrik niet zo van een schommeling gelukkig. Kan dan wel makkelijk zien wanneer ik ongesteld moet worden :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:16

Ik weeg inmiddels ook dagelijks.
Momenteel ook omdat mijn stootkuur prednison inmiddels alweer 6 weken duurt.
Ik ben gewoon 5 kg aangekomen.
Wel oo heel veel vocht. Dus nu ook plaspillen.
Ik gebruik gewoon 6 middelen om de bijwerkingen van de prednison te onderdrukken.

Nou ja, volgende week weer een opname om een nieuw plan te bedenken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:19

Wat balen zeg!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:30

Ik weeg elke meerdere keren. Ochtend weging noteer ik in myfitnesspal. Zo weet je hoe je lichaam reageert.