Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:13

Prachtige foto's.
Lekker gelopen jij en Ninus vandaag.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:58

Wauw wat gaaf Ninus, NY. Dat vind je man vast een prachtig cadeau. En ook al zo lekker gelopen. Fijn hoor.

Mooie foto's SV. Leuk om zo eens ergens anders te lopen. Kan je al die routes ook bewaren of zit er een limiet op? Ik ga eens kijken of ik ook zo'n functie heb op mijn garmin.

Jij bent ook lekker begonnen Kylan. Wel zuur dat ze rondjes van 3 km hebben. Dat heb je na 2x ook wel gezien. Zonde.

Denk dat ik gemist heb wat er zondag op het programma staat voor je Sherivey, ben benieuwd waar je zo zin in hebt.
Haha, ik begin ook liever met wind tegen. Dan is het einde een stuk beter te doen.

Vandaag is mijn loopband gekomen. Hij was enorm zwaar om naar boven te krijgen en helaas werkt het display niet helemaal naar behoren. Dat komen ze morgen maken. Had gehoopt vandaag daar al een loopje op te kunnen doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:51

Ik heb er denk ik wel 130 in staan nu. Ze staan gewoon op je telefoon en worden weergegeven in de garmin app.
Je downloadt een route op je telefoon en dan open je hem met de connect app en kun je hem opslaan.
In de connect app staan ze dan onder training&planning als je drukt op de drie liggende streepjes linksboven.

Je kunt wel lopen op gpx met jouw horloge?

Suusje zondag is de Leenderbostrail, daar lopen sherivey en ik allebei ds 21km.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:12

Hi allemaal,

Kennen jullie mij nog?
Vorig jaar maart hier in het topic mezelf al voorgesteld en toen heel fanatiek aan het hardlopen gegaan.
Ook redelijk wat gedeeld van mijn rondjes maar de meeste zullen mij herkennen aan mij 2 hardloop maatjes. Jinn en Jaxx. Mijn 2 Border Collies.
Nadat ik heel fanatiek ben gestart en ook gewoon door wilde kwam het ene slechte nieuws naar het andere slechte nieuws.
Ik raakte heel erg gedemotiveerd. Met alles. Het leven was gewoon echt even k*t.

Nu ik alles weer op de rit heb, heb ik eind vorig jaar besloten om weer te beginnen en hier ben ik!

Natuurlijk rustig aan. Vast weer 5x les 1 van Evy achter elkaar maar ik ben weer gestart en voel me echt fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik durf echt te zeggen dat ik trots ben op mezelf!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 18:18

Gave foto's SV :D

Suusje, gaat idd om de Leenderbostrail :j
Wel handig, een loopband. Ik zit zelf te kijken voor een crosstrainer. Voor als ik een keer geblesseerd ben, maar toch wil bewegen. (Ik ben geen fietser)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:34

Oh wat een leuke hardloopmaatjes JesdaJinn :+: Goed dat je weer begonnen bent!

Gaaf weer SV! Leuk om zo nieuwe routes te ontdekken :j Ik heb een simpele Garmin en geen GPX-mogelijkheid. ik keutel achter mijn man aan, dat gaat over het algemeen prima :D Ik zit wel eens naar wat anders te kijken, maar mijn horloges (heb er twee) zijn nog goed.

Ik heb ook een crosstrainer Sherivey, bevalt mij prima voor tussendoor. Dan kijk ik een webinar terug of een serie en heb ik toch ook wat beweging. Ik train altijd met lichte weerstand om de boel wat los te maken en te houden.

Ik heb volgens mij nog nooit op een loopband gelopen :oo Ben benieuwd hoe het bevalt Suusje! De crosstrainer was ook loodzwaar en wordt niet weer verplaatst zegt mijn man :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:29

Ik vind een loopband echt saai, heb er regelmatig op gelopen toen ik nog fitnesste. Ik kreeg het megaheet altijd.
Voor mij heeft het nul meerwaarde, maar ik snap wel dat het soms handig kan zijn. Bijvoorbeeld als je een klein kind hebt en je meer aan huis gebonden bent.

JesdaJinn wat fijn dat je weer uit je dal bent gekropen en het lopen weer hebt opgestart.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:23

SV, wat een mooie foto's weer! Ja echt geweldig die kabouters waslijn.
Hier in Klarenbeek ging de route vorige keer door een echt kabouter bos,daar hebben vrijwilligers overal tafereeltjes met kabouters neergezet, zo grappig!
Bedankt voor je aanbod, leuk ik wil zeker een keer met je de Jutberg trail lopen, en ik snap niks van die gps routes, dus als je mij dat dan wil laten zien, graag!
Weet niet of dat kan met de Carmin 245?

Ninus,wow supergaaf zeg naar NewYork, tof kadoo voor je man!
Mochten jullie nog een slaap plekje nodig hebben voor die sreamtrail, dan zijn jullie hier welkom, niet veel luxe, maar wel gezellig!

Suusje, fijn dat je loopband er is, wel baalen zeg dat het scherm het niet doet, is dat tegenwoordig standaard ofzo, bij onze crosstrainer was het ook zo.
Hopelijk dat je morgen wel erop kan.

Sherivey, fijn dat je nieuwe schema meer afwisseling geeft.
Ik ben ook wel benieuwd naar dat boek, zal eens in de boekhandel kijken of het wat voor mij is.
Het boek wat ik nu gebruik is echt meer dan 30 jaar oud, en volgens mij best voor de fanatieke loper.
Ik heb trouwens laatst een boek besteld, en moest nog aan jou denken, ik vind het een heel fijn boek, het heet vega(n) eten voor sporters, staan veel weetjes in en ook een paar lekkere recepten.

Kylan, keuke plannen! Ja die 3km is echt saai weinig zeg.

Welkom terug Jesda Jinn, fijn dat je weer begonnen bent!

Hier een rustig rondje gedaan vandaag, heb zondag een nieuwjaarsloop in Nijmegen, heb er zin in!

SV, en Sherivey leuk zeg! Veel plezier daar zondag!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 21:36

Ieris, ohh dat boek klinkt zeker interessant :j van welke schrijver?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:10

Ieris als ik het google zie ik wel dat het kan op de forerunner 245.
We kunnen via pb wel een datum prikken en dan kijken of er nog mensen willen aansluiten?

Ik heb de route van 15, 21 en 30km

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:52

Mag ik mij hier ook melden?
Ik loop nu een aantal weken zo'n 5 km per keer, en wil dit graag flink uitbreiden. Doel is vooral de halve marathon in Eindhoven lopen, en veel (cani)trails met mijn hond Joy.:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:56

Leuk! Welkom, klets gezellig mee.

Hier vanmorgen een korte intervaltraining gedaan in de regen.

3x150
3x100
3x50

En een bonussprintje.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:39

Wat een lief aanbod Ieris <3 Ik denk dat we op en neer rijden, maar de planning ligt nog lang niet vast, dus we houden het in gedachten :j

Welkom Boemklatsch!

Mijn wandeling met de hond deed net bijna jouw boktnaam eer aan, windkracht 7, geen beschutting en een overenthousiast bulldog van bijna 40 kilo is geen goede combinatie := :D

Ik sla het hardlopen dan ook maar even over vandaag!

Lekker pittige training SV!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:24

Gaaf Ninus naar NY! Dat wordt vast een heel gave trip :)

SV mooie foto's, mooi gebied zo te zien!

Ik ben benieuwd hoe je loopband bevat suusje. Soms is dat best fijn denk ik met slecht weer!

Welkom terug JesdaJinn, goed dat je er weer bent!!

En Boemklatsch welkom, gezellig dat je komt meekletsen.

Het was lekker aan het waaien vandaag! Eind van de middag was het hier droog en ben ik er even op uit gegaan, lekker door de stad een beetje uit de wind en nog een stukje met de wind in de rug over de dijk :D Echt heerlijk gelopen! Toen ik vlakbij huis was liep ik nog zo lekker dat ik er nog een klein lusje aan geplakt. Zo fijn :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:12

Wat heerlijk Kylan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:36

Vanmorgen echt superlekker gelopen, de tempo's zijn lange tijd niet zo goed gegaan als vanmorgen.

14km, met daarin 1000-800-600-400 en 4x200m tempo.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 11:59

Lekker snel ook :D :j

Hier ook heel fijn gelopen.
2 km inlopen, 2x 4 km marathontempo met 2 minuten dribbelpauze, 2 km uitlopen.
Ging zo makkelijk dat ik zelfs iets vlotter dan marathontempo liep. :D

Ook leuk, gisteren kwam een collega naar me toe. Dat ie op nieuwjaarsdag een duurloop is gaan doen omdat ie mij via Instagram bezig zag met lopen.
Vind ik super leuk, dat mensen zin krijgen om te lopen omdat ik iets plaats :j

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:47

Wat gaaf Sherivey, dat is echt leuk he dat sneeuwbaleffect!
Ik merk dat hier ook, doordat ik ben gaan lopen is mijn zoontje ook mee gaan lopen, en een vriendje van hem is daardoor zelfs op atletiek gegaan! Kwam die vader naar me toe om te zeggen hoe dankbaar hij was, dat zijn zoon nu eindelijk een sport had gevonden waar hij fanatiek aan mee deed en niet al na 2 weken vanaf wilde.
Zo leuk om te horen!
O, ja dat boek is trouwens van Nanneke Schreurs.
Jou loopje klinkt ook goed.

SV, ik stuur je binnenkort even een pb, mooie tempo loop, fijn dat het zo goed ging!

Kylan, fijn om te horen dat het lopen bj jou ook weer lekker gaat!

Jee Ninus dat klinkt als een flinke storm daar bij jou, ben je wel overeind gebleven met die enthousiaste buldog?

Hier een leuk rondje gedaan met Suusje, was weer gezellig!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:49

Leuk ieris, kom maar door.

Dat zijn leuke dingen ja sherivey, mensen inspireren om lekker naar buiten te gaan door jouw foto's. Ik vind het ook altijd leuk om te horen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 12:55

Dat hoop ik ook een beetje te bereiken met Insta :j

Hoorde laatst ook van iemand dat zn vriendin nooit iets durft te plaatsen, omdat ze zichzelf niet snel genoeg vond.
Is dus ook een reden dat ik gewoon mijn tijden/ tempo's plaats.
Want ondanks dat ik graag sneller zou willen zijn, schaam ik me er niet voor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:03

Dat hoef je ook zeker niet te doen. Ik plaats altijd mijn tempo's, maar ik hecht er weinig waarde aan.
Is eigenlijk heel tegenstrijdig.

Ik denk dat ik wil laten zien dat je zonder schema's, zonder dat je een hele snelle loper bent (want dat ben ik ook niet), met veel plezier en veel afwisseling heel veel doelen kunt bereiken in het lopen.
En dat het allemaal niet hoeft te draaien om hoe snel je bent.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:09

Wat leuk om te horen Sherivey. Jammer dat mensen tijd/snelheid zo belangrijk vinden. Het is toch juist heerlijk om buiten/bezig te zijn. Dat je eigen doelen hebt op bepaalde afstanden of trainingen begrijp ik. Maar je vergelijken met iemand anders is altijd zo zonde. Want je ziet niet wat er achter die tijd/foto zit. De omstandigheden kunnen zo anders zijn waardoor het misschien wel veel knapper is dat je überhaupt een rondje hardloopt. Vind bij de meeste evenementen de sfeer ook juist zo fijn, iedereen doet zijn ding en onderweg heb je fijne praatjes en helpen mensen elkaar. Hoe anders kan dat zijn bij sommige sporten.

Leuke training ook SV; bedenk je dit onderweg zelf of haal je dit ergens vandaan?

Fijn Kylan dat het je zo lekker gelopen hebt en er nog een extra lusje aan vastgeplakt hebt. Hier waaide het gisteren ook flink, ben blij dat het vandaar weer wat rustiger is.

Ah Ninus;l overeind gebleven? Vind dat altijd zo leuk gezicht als die honden zo lekker gek doen vanwege het weer. Die kunnen oprecht blij zijn van windkracht 7 geloof ik :Y)

Welkom Boemklatsch. Leuk dat je ook met je hond loopt. Wanneer is de halve van Eindhoven? Kom je daar zelf ook uit de buurt?

Nog meer leuke honden JesdaJinn, leuk dat je terug bent. Hopelijk voorlopig alleen maar goed nieuws voor je, zo te lezen heb je een vervelend jaar achter de rug.

Hier vanmorgen weer gezellig met Ieris op pad geweest. De leuke slingerroutes uitgezocht met leuke heuvels en halve bergen (zo steil omhoog }:0 ). Had Elmo deze ronde wat meer los dus hij heeft zeker het dubbele gelopen en is nu ook lekker moe.

Afbeelding

De loopband werkt nu ook naar behoren. Misschien dat ik morgen daar even gebruik van gaan maken. De kinderen hebben het al wel goedgekeurd.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:16

Goed gedaan Elmo :+: :))

Fijn dat het allemaal zo lekker gaat. En mooi om anderen te inspireren, jullie foto’s helpen zeker daarbij! Verder is het leven en laten leven wat mij betreft, ik trof vorige week een onbekende (kwam iets ophalen), die had mij blijkbaar gegoogled en vroeg of ik wel tevreden was met mijn hm-tijd op Ameland :')

In onze omgeving lopen veel fanatieke sporters mee die echt voor Strava gaan en ook de resultaten (inclusief hartslag etc) helemaal uitpluizen, ik snap daar de lol niet zo van. Ik ben en blijf een amateur, kan oprecht genieten van mijn prestaties, maar ik kan er niet van leven en er is altijd iemand sneller, beter, mooier en slimmer.

Vandaag is het gelukkig iets rustiger qua weer, mijn man en ik gaan vanmiddag even samen. Zaterdag wordt het weer windkracht storm, maar we gaan gewoon naar Terschelling en zien het wel :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:38

Suusje ik had het tijdens het lopen verzonnen, ik ging lopen en wilde eerst even voelen hoe de benen het deden. Die voelden goed, dus eerst een snelle kilometer na de eerste rustige kilometer, daarna door van 800-600-400 tot de 200 meter. Dat ging eigenlijk zo goed dat ik er nog een paar 200 meters achteraan liep. Toen nog even een paar km op relaxed tempo. Zo ontstond het een beetje.

Elmo kijkt helemaal happy op die foto. Hoe hou je hem zo wit in het bos?

Ninus veel plezier vanmiddag!
Je moet ook zeker genieten van je prestaties.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 16:15

SV, ik vind jou aardig snel hoor ;)

Ik kan zeker niet leven van hardlopen. Maar ik zou dat ook niet willen. Nu loop ik voor mijn plezier. Ja, ik ben fanatiek, maar er hangt niks van af. Als ik een 'slechte' tijd loop, dan baal ik even, maar ik verdien er niet minder om.