Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:28

secricible schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk ook dat dit virus blijft.
Maar dat maakt me juist niet angstig.
Of zijn jullie ook bang voor de griep?
En ook experts zeggen dat het blijft.

Zou me niet verbazen dat de mensen die eerst een oproep kregen voor de griepprik en voortaan ook 1 gaan krijgen voor corona.
De rest van de mensen heeft dadelijk genoeg weerstand voor corona en worden er net zo ziek van als de griep.

Dit heb ik ook DP. Corona is een sprinkhaan. Lastig en irritant misschien, maar ook niet dramatisch. Het probleem nu is dat een zwerm sprinkhanen wél een probleem is, een groot probleem.
Vaccins dringen de boel terug tot het weer normale proporties aanneemt. Wat mij betreft moeten we dan ook niet meer te spastisch doen.

Precies en dat nu voor die zwerm nog niemand antistoffen had, geen andere bescherming had, niets.
Maar nu gaan mensen zelf antistoffen maken, al dan niet geholpen door de vaccins.
En helaas denk ook dat er over een paar jaar nog steeds coronadoden gaan zijn.
Maar in veel mindere mate dan nu. Net zoals ook met de griep.

Ik weet het is gevaarlijk om te zeggen het is net als de griep, maar uiteindelijk als we over de grote hoogtepunten zijn is dat denk ik wel dat het gaat zijn, griep 2.0.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:30

secricible schreef:
Vrijwilligers waren uitgesloten van de vaccinaties voor de zorg.

Klopt, krijg ook geen voorrang ondanks vw werk op de ic.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:43

DuoPenotti schreef:
secricible schreef:

Ja en helaas is het op diverse locaties wel gebeurd. Net als managers in ziekenhuizen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:45

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... igplussers

Inmiddels wetende dat hartpatiënten niet eens onder de hoog medische risico groep vallen maak ik me ernstige zorgen. In mei zullen er zeker versoepelingen komen waardoor het voor hen alleen maar gevaarlijker wordt.
Voor mij onvoorstelbaar dat het allemaal zo ontzettend traag gaat, en dat zij nog steeds geen voorrang krijgen. 8)7
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-03-21 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

IMJ,
Ik begrijp het wel hoor, te weinig vaccins, geef het maar aan de mensen die meer risico hebben ernstige klachten te ontwikkelen.

Edit
oh zo, spuit elf leest het nu pas zoals je bedoeld hebt.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 23-03-21 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Helaas gebeurt dat dus niet imo...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:46

IMJ schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja en helaas is het op diverse locaties wel gebeurd. Net als managers in ziekenhuizen

Ja, ik weet het. Maarvdat maakt het absoluut niet oke.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:48

Met mijn combinatie aan medische problemen wisselde het een paar keer of ik wel of niet versneld in aanmerking zou komen voor enting.

Momenteel niet.

Wel serieus verhoogd risico.
Dus ik moet nog even langer heel voorzichtig zijn.

Vind ik erg vervelend.

Maar goed, overheid kijkt -terecht- niet individueel maar op de grote nummers.

Misschien dat ik er bij de volgende wijziging wel weer op sta.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:02

Tot mijn grote verbazing zag ik in de UAE iedereen bovenop elkaars lip en zonder mondkapjes bij een wedstrijd (paardenrace)
Wat blijkt ze zijn daar hard aan het vaccineren,60% van de 10 miljoen inwoners is gevaccineerd. En nee niet met spoetnik. Met Pfizer.

AAAAAARRRRRGGGGGGHHHHHH

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:03

secricible schreef:
Maar het is wel de waarheid toch popstra? Ik snap dat die druk naar is, maar het is een feit dat de uitweg vaccinatie is. Dus als men niet vaccineert dan zitten we hier nog een tijd in. Dat kan voelen als druk, maar is ook wel realiteit.

Of geloof jij in een andere uitweg?

Ik verdiep mij niet in een uitweg. Ik vind alleen dat we de mensen die niet gevaccineerd willen worden, geen mondkap dragen ook moeten respecteren.
Die worden wel onder druk gezet met de prik en daaropvolgend het verplicht moeten testen her en der en een vaccinatie paspoort anders kom je er (ergens) niet in.

Kon jij je dat 5 jaar terug voorstellen? Denk dat dan iedereen wel stond te stijgeren als dat alles in 1x er even door gedauwd zou worden.

Mensen met een te hoog BMI laat je ook niet verplicht afvallen om de kans op opname in een ziekenhuis te verminderen en zo de zorg te ontzien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:03

Dat ze daar hard aan t vaccineren zijn, is toch al bekend?

Qua BMI, die mensen zijn alleen een gevaar voor zichzelf.. iets met eigen lijf ofzo.
maar op zich is het niet verkeerd om mensen die ongezond leven, beter te begeleiden ..
Laatst bijgewerkt door Cer op 23-03-21 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:04

secricible schreef:

Ja belachelijk. Vrijwilligers extra inzetten in verpleeghuizen omdat er weinig personeel is en ze niet vaccineren :?
Bij ons zijn ze gelukkig gevaccineerd met de restjes van de vaccinaties van de bewoners/revalidanten.

De receptionisten die de hele dag in een vissenkom zitten kregen wel :?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:08

Cer schreef:
Dat ze daar hard aan t vaccineren zijn, is toch al bekend?

Qua BMI, die mensen zijn alleen een gevaar voor zichzelf.. iets met eigen lijf ofzo.
maar op zich is het niet verkeerd om mensen die ongezond leven, beter te begeleiden ..

Gewicht is soms een gevolg van een totaal aan medische problematiek, en niet altijd op te lossen met simpele begeleiding.

Cer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:09

Dat weet ik Femke_Tweety... soms .. Maar niet altijd ;-) En die mensen mogen best geholpen worden want het is voor hunzelf ook niet superfijn..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:12

Krijg meteen afslankreclames :D maar lijkt me niet de discussies voor hier toch?
Sowieso, zolang mensen met overgewicht niet door hun overgewicht de IC's overspoelen is het überhaupt een non-discussie m.i.

En nee, ik kon me dit 5 jaar terug niet voorstellen. Ik kon me toen überhaupt niet voorstellen in een pandemie terecht te komen. Dat betekend niet dat ik de maatregelen onterecht vindt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:13

Was dat niet zo met mannen met een hoog BMI? Dat die best wel een aandeel hadden qua IC opnames?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:15

Ja maar dan komen ze op de IC met corona. Dan lijkt het me logischer iets te doen aan corona (namelijk vaccineren) dan een lifestyle-prevebtieprogramma op te zetten.

Vandaar ook dat ik zeg dat ze door hun overgewicht op de IC komen (dus niet door corona)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:17

Oh ik zie dat wel een beetje anders.. Ja op dit moment is er inderdaad niet veel meer aan te doen helaas.. je kunt niet nu die mensen 'redden' door ze ineens uit te hongeren..
Maar het heeft wel het gesprek over gezond leven opgerakeld, en dat is op zich niet verkeerd denk ik? Sowieso niet.. Welvaartsziektes en al zo meer.. Inderdaad niet voor dit topic natuurlijk :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:20

Maar dat ben ik wel met je eens hoor Cer. Het ging om wat popstra zei, of je mensen met een hoog BMI onder druk mag zetten km te vallen zoals mensen nu onder druk gezet worden voor het vaccin.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:37

Het is net als met obesitas paarden, meer bewegen geeft snel al gezondheidswinst, meer dan alleen maar gewicht verliezen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:11

Blijft bijzonder om te zien hoe enorm zwartwit mensen soms denken.

Tuurlijk brengt dat gezondheidswinst. En toch gebeurt het vaak niet. En dat is niet omdat mensen besluiten dat ze zo lekker ongezond willen zijn. Uiteraard zijn die mensen er ook. Die prima beter zouden kunnen, maar die er geen zin in hebben. Maar velen kunnen het niet. Hetzij om medische redenen, hetzij om mentale, hetzij om maatschappelijke redenen (denk aan armoe en daardoor uitputting en 'care less'). Of een combinatie daarvan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:19

Wie denken er dan zo enorm zwart wit? Want hier zie ik dat niet zo heel erg? Ik heb het idee dat het over mijn post gaat maar misschien interpreteer ik dat niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:21

En reken maar dat corona niet meehelpt, ik heb daar echt wel last van. Geen enkele afleiding en weinig vooruitzicht naar leuke dingen. Dan thuis moeten sporten omdat er niks open is, mij lukt het iig niet :n

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:41

Een vriend van mij werkt sinds begin dit jaar in het verzorgingstehuis, om ouderen wat dagbesteding te geven. Hij doet dit via een horecazaak die zijn personeel, en inmiddels meer jongeren detacheert naar de zorgcentra. Hij werkt er nog maar kort en heeft nu al het vaccin voor de 2e keer gehad. Jongen is 21 jaar.
Gek dat ze zoveel onderscheid maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:55

Dat is een beetje het issue dst de regering het over heeft gelaten aan de instellingen om de juiste medewerkers te vaccineren. Veel instellingen hebben daar hun eigen plan in getrokken en meer gevaccineerd dan was toegestaan.