MoniqueT schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het in Spanje zo goed gaat, HC? De derde golf komt er met grote springen aan.
Dat schreef ik gisteren: Het is net als F1; je kan pas regenbanden monteen als het echt regent.
Lándelijk gaat het niet zo slecht; zéker niet slecht genoeg voor strengere regels.
Verder is in mei een heel slimme set maatregels ingevoerd waardoor binnen een raamwerk wettelijke mogelijkheden voor locale en regionale aanscherping mogelijk zijn door de betreffende overheden.
Omdat uitbraken érgens beginnen kan je dáár dan de boel snel afsluiten en zo verder verspreiden sneller voorkomen.
Ja, het is waarschijnlijk dat de cijfers de komende week stijgen. Dan worden de teugels weer aangetrokken.
Is de jojo van vrijheden en verspreiding.
Ja, dat is voorspelbaar. Dat is het als sinds april, maar een regering MOET de regels versoepelen als de infectiedruk laag is en kán niet eerder aanscherpen dan wanneer die hoog ís.
Vanwege het voorspelbare heb ik ruim voorraad verse koffiebonen
en ´knuffelen´ we in het vooruit
Ga zo naar Málaga om bij vriendin (in quarantaine) aldaar een zak oliebollen aan de deur te hangen.