Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 08:56

Nouja of het nu een 30 jarige 50 jarige of 70 jarige is ik zeg ook niet wat die gezegd heeft kan of mag maar met geweld los je het niet op.

Je gaat niet met paarden over mensen heen rennen of mensen neer knuppelen.

Maar volgens mij was er toch weinig gaande tot er een rel ontstond ?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:00

Janinevv schreef:
Nouja of het nu een 30 jarige 50 jarige of 70 jarige is ik zeg ook niet wat die gezegd heeft kan of mag maar met geweld los je het niet op.
Je gaat niet met paarden over mensen heen rennen of mensen neer knuppelen.
Maar volgens mij was er toch weinig gaande tot er een rel ontstond ?

Dan moet je wat meer fimpjes zoeken en dan vnl naar het begin van de rellen, waar ze en masse op de ME / politie afkomen, inclusief bakstenen en wapenstokken :j

Ze mochten niet demonstreren, dat deden ze toch. Toen moesten ze van het Museumplein af, dat deden ze niet. Dan wordt er diverse malen opgeroepen dat de demonstranten moeten vertrekken.. dat deden ze niet (althans, een groep van circa 200 deed dat niet, inclusief deze meneer), dan zie je dat de ME opgesteld wordt, dat zie je gebeuren.. dan wordt er nogmaals gesommeerd om te vertrekken, dan gaan ze niet.. Dan hebben sommige rellers demonstranten stenen en wapens mee (superhandig bij een demo want je weet maar nooit natuurlijk :j ) Dan gaat de ME leegvegen, daar zijn ze voor. Die moeten zo snel mogelijk leegvegen.. Als je dan NOG ergens staat waar je niet moet staan met je grote bek, dan wordt je meegeveegd... zo werkt dat.. :j

En hoe jong/oud je ook bent, dat maakt geen reet uit. Net zoals die mevrouw met dr rollator in Den Haag die voor een politiebusje ging rijden... rollator of niet, je moet dat gewoon niet doen.. klaar :+

In andere landen wordt je meegenomen en zie je nooit meer daglicht...

Jessix

Berichten: 16503
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:00

Daar heb ik nou totaal geen medelijden mee. Het werd tijd dat ze eens zo optreden. Wil je daar niet in verzeild raken dan had je er niet moeten staan of je had al lang weg kunnen zijn want er zijn heel veel waarschuwingen aan vooraf gegaan.

CharleyT
Berichten: 4014
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:07

Janinevv schreef:
Nouja of het nu een 30 jarige 50 jarige of 70 jarige is ik zeg ook niet wat die gezegd heeft kan of mag maar met geweld los je het niet op.

Je gaat niet met paarden over mensen heen rennen of mensen neer knuppelen.

Maar volgens mij was er toch weinig gaande tot er een rel ontstond ?


Ja hoor, dat doe je wel. Luisteren of anders..........., heel simpel hoor. Dit soort volk kickt erop, lekker provoceren en dan met mobiel in de hand zielig gaan lopen doen.
Dus eigen schuld dikke bult.

CharleyT
Berichten: 4014
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:09

Janinevv schreef:
Wel gek dat het eerst rustig verliep tot er hooligans van de politie uit busje stapte en zelf begonnen te rellen.

En dan word er een oude man helemaal de kop in geslagen nee dat mag wel?
:n


Oud of niet telt niet mee. We doen niet aan leeftijdsdiscriminatie. En helemaal de kop... enz. Klinkt stoer maar is het waar of heb je het van horen zeggen etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:17

Janinevv schreef:
Nouja of het nu een 30 jarige 50 jarige of 70 jarige is ik zeg ook niet wat die gezegd heeft kan of mag maar met geweld los je het niet op.

Je gaat niet met paarden over mensen heen rennen of mensen neer knuppelen.

Maar volgens mij was er toch weinig gaande tot er een rel ontstond ?


Als er zo weinig dreiging was, waarom liep er dan een demonstrant met een ploertendoder? En zwaar vuurwerk?

Of hadden ze dat toevallig nog in hun handtasje zitten en leek het ze spontaan een goed idee daarmee politiepaarden lastig te gaan vallen?

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:32

Janinevv schreef:
Nouja of het nu een 30 jarige 50 jarige of 70 jarige is ik zeg ook niet wat die gezegd heeft kan of mag maar met geweld los je het niet op.

Je gaat niet met paarden over mensen heen rennen of mensen neer knuppelen.

Maar volgens mij was er toch weinig gaande tot er een rel ontstond ?

Ze kwamen daar al aan met vuurwerk, bakstenen en slagwapens. Die kwamen echt niet om gezellig te staan kletsen met andere demonstranten.

secricible

Berichten: 25725
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:39

Cer schreef:
Dan moet je wat meer fimpjes zoeken en dan vnl naar het begin van de rellen, waar ze en masse op de ME / politie afkomen, inclusief bakstenen en wapenstokken :j

Ze mochten niet demonstreren, dat deden ze toch. Toen moesten ze van het Museumplein af, dat deden ze niet. Dan wordt er diverse malen opgeroepen dat de demonstranten moeten vertrekken.. dat deden ze niet (althans, een groep van circa 200 deed dat niet, inclusief deze meneer), dan zie je dat de ME opgesteld wordt, dat zie je gebeuren.. dan wordt er nogmaals gesommeerd om te vertrekken, dan gaan ze niet.. Dan hebben sommige rellers demonstranten stenen en wapens mee (superhandig bij een demo want je weet maar nooit natuurlijk :j ) Dan gaat de ME leegvegen, daar zijn ze voor. Die moeten zo snel mogelijk leegvegen.. Als je dan NOG ergens staat waar je niet moet staan met je grote bek, dan wordt je meegeveegd... zo werkt dat.. :j

En hoe jong/oud je ook bent, dat maakt geen reet uit. Net zoals die mevrouw met dr rollator in Den Haag die voor een politiebusje ging rijden... rollator of niet, je moet dat gewoon niet doen.. klaar :+

In andere landen wordt je meegenomen en zie je nooit meer daglicht...

Ze mochten wél demonstreren, ze waren alleen vriendelijk verzocht om op een andere plek te demonstreren. En daar waren ze niet mee akkoord.
En daarmee is het hele eerste stuk van het filmpje van janine ook meteen een bak stemmingmakerij. Ja, demonstreren is een recht. Dat recht heb je. Er mag op basis van 3 regels gekozen worden om in te perken of zelfs te verbieden (recht op gezondheid, belang van verkeer en obv vermoeden van wanordelijkheid).
Alle drie waren in deze relevant, toch mocht er gedemonstreerd worden, maar werd er wat ingeperkt. Daar ging men niet mee akkoord, men kwam alsnog en nam een hoop zooi mee en trok straatstenen uit de grond. Dan ben je gewoon al 3x af. Als oudere (als jongere trouwens ook) moet je gewoon zorgen dat je vertrekt als de boel zodanig uit de klauwen loopt dat men gaat schoonvegen en anders krijg je net zo hard de klappen als de rest.
Geweld lost niks op, dat zouden ze tegen de demonstranten moeten zeggen. Als er een club mensen voor je staat met vuurwerk, bakstenen en wapenstokken dan heeft vriendelijk vragen niet zo heel veel effect meer.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:54

Inderdaad... ik lees nu dat ze op het Westerpark hadden moeten zijn, en dat het Museumplein verboden was.. :j
Ik lees ook dat demonstreren geen grondrecht is, het kan verboden worden :j ..

Ik vraag me overigens ook af hoe zo'n demonstratie, waarbij mensen echt WOEST zijn, anders in goede banen geleid moet worden? Ik denk dat daar niks aan te redden is. Een aantal mensen is gewoon echt van t padje denk? Praten helpt niks.. Ze proberen ook een politiebusje te schoppen en te slaan.. :+

verootjoo
Berichten: 35684
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:05

Janinevv schreef:
Nouja of het nu een 30 jarige 50 jarige of 70 jarige is ik zeg ook niet wat die gezegd heeft kan of mag maar met geweld los je het niet op.

Je gaat niet met paarden over mensen heen rennen of mensen neer knuppelen.

Maar volgens mij was er toch weinig gaande tot er een rel ontstond ?


Geen toestemming geven voor een demonstratie en daarna lief vragen of ze alsjeblieft weg willen gaan hielp niet. Als dat meermaals niet werkt, moet je toch iets?

Wat was jouw idee hoe het opgelost had kunnen worden?

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:11

Imo is het door de politie en ME heel zachtzinnig opgelost. Er is ruim een uur gevraagd om weg te gaan, daarna zijn er waterkanonnen ingezet en pas daarna fysieke maatregelen. Er zijn prachtige beelden dat de paarden netjes op een rij wachten terwijl daarachter gespoten wordt. Meer bombproof kun je ze volgens mij niet krijgen.

Zoveel kansen om gewoon rustig het plein te verlaten hadden ze bij Spaanse of Italiaanse politie bijvoorbeeld niet gehad.

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:29

Janinevv schreef:
Nouja of het nu een 30 jarige 50 jarige of 70 jarige is ik zeg ook niet wat die gezegd heeft kan of mag maar met geweld los je het niet op.

Je gaat niet met paarden over mensen heen rennen of mensen neer knuppelen.

Maar volgens mij was er toch weinig gaande tot er een rel ontstond ?

Een poosje geleden gaf je aan niet meer al dat soort opruiende zaken op te zoeken op internet want je werd er bang van. Waarom zit je dan nog steeds op die pagina’s ?
Maar prima dat jij die waanwereld verkiest boven realiteit en misschien ben je wel niet in staat om de juiste informatie te vinden . Wat betreft rellen, een paard met een ploertendoder de hersens inslaan is geen rellen. Daar zijn niet eens woorden voor, je mag er achter blijven staan maar zou je willen vragen ook eens alles te lezen en niet wat in je straatje past .

rien10
Berichten: 14841
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:31

Janinevv schreef:
Nouja of het nu een 30 jarige 50 jarige of 70 jarige is ik zeg ook niet wat die gezegd heeft kan of mag maar met geweld los je het niet op.

Je gaat niet met paarden over mensen heen rennen of mensen neer knuppelen.

Maar volgens mij was er toch weinig gaande tot er een rel ontstond ?

*zet zachte muziek aan en strooit bloemblaadjes* lieve demonstranten, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om, wanneer het jullie een geschikte tijd en moment vinden, dit terrein ordentelijk te verlaten.

Nou, ehh, nee dus.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:32

"een paard met een ploertendoder de hersens inslaan"... en waar heb je die informatie vandaan? >;)

Ik heb gelezen dat het paard er lichten verwondingen aan over gehouden heeft, niets ernstigs...Niet dat het oke is, verre van. Maar laten we in bewoording wel een beetje de realiteit aanhouden? Dit is net zo opruiend imo...

rien10
Berichten: 14841
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:34

Realiteit is niet leuk Cer. Paard de hersens in slaan klinkt toch veel lekkerder? Wie maalt er nou nog om waarheid?

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:39

rien10 schreef:
Realiteit is niet leuk Cer. Paard de hersens in slaan klinkt toch veel lekkerder? Wie maalt er nou nog om waarheid?

Laat mij ook een keer }> misschien komt één dierenliefhebbende anti Corona persoon wel tot inkeer over waar ze in geloven, die doen niet anders.

Janneke2

Berichten: 23009
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:40

Cer schreef:
Ik lees ook dat demonstreren geen grondrecht is, het kan verboden worden.


Fout.

Demonstreren is een 'grondrecht', tenminste : er staat al voor de Franse Revolutie in de Verklaring van de rechten van de mens/man, dat een burger zijn mening mag uiten.

Ivm ons grondwetsartikel 1 geldt dit ook voor vrouwen en vluchtelingen.

De juridische formulering in de Nederlandse wet is dat je vrij bent om uiting etc te geven aan je mening etc. "behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet".

Dus als de burgemeester gedegen redenen heeft, KAN een demonstratie worden verboden.
En is het nog steeds een grondrecht, 'wat zullen we nu dan toch hebben...'
(En in corona tijd een grote bijeenkomst 'huggers' te verbieden : prima.)

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:43

rien10 schreef:
*zet zachte muziek aan en strooit bloemblaadjes* lieve demonstranten, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om, wanneer het jullie een geschikte tijd en moment vinden, dit terrein ordentelijk te verlaten. Nou, ehh, nee dus.


Als de overheid / politie een keer goede campagne wil voeren, dan zouden ze dit gewoon een keer moeten proberen... Lijkt me een enorm gaaf experiment... :j
Echt gewoon met bordjes met een text erop 'wij verzoeken u dit terrein te verlaten' en dan net zo lang blijven staan totdat ze gaan, of niet. En dat dan via het nieuws verspreiden...

Voor hetzelfde geldt vertrekken de mensen :j en zo niet, dan blijkt dat dus maar weer.
en een ieder die aggresief op de politie afkomt, met 2 mensen in de armen sluiten en gelijk doorsluizen naar een busje.. zoiets.. (post-corona dan)

rien10
Berichten: 14841
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:43

Demonstreren is een grondrecht. Agenten trappen niet.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:45

Janneke2 schreef:
Cer schreef:
Ik lees ook dat demonstreren geen grondrecht is, het kan verboden worden.


Fout.

Demonstreren is een 'grondrecht', tenminste : er staat al voor de Franse Revolutie in de Verklaring van de rechten van de mens/man, dat een burger zijn mening mag uiten.

Ivm ons grondwetsartikel 1 geldt dit ook voor vrouwen en vluchtelingen.

De juridische formulering in de Nederlandse wet is dat je vrij bent om uiting etc te geven aan je mening etc. "behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet".

Dus als de burgemeester gedegen redenen heeft, KAN een demonstratie worden verboden.
En is het nog steeds een grondrecht, 'wat zullen we nu dan toch hebben...'
(En in corona tijd een grote bijeenkomst 'huggers' te verbieden : prima.)


Oke :j
Ik haalde mijn info van een website van het RUG
https://www.rug.nl/rechten/recht-en-sam ... 0verbieden.

Dus ik heb het op die manier geformuleerd:
"Het recht om te demonstreren is echter geen absoluut grondrecht. Artikel 9 lid 2 van de Grondwet en de Nederlandse demonstratiewet – de Wet openbare manifestaties – bieden de burgemeester de bevoegdheid om een demonstratie te beperken en in een uiterst geval zelfs te verbieden."

Hoe zou je het dan moeten formuleren?

secricible

Berichten: 25725
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:01

Is dat niet hetzelde verhaal als bijvoorbeeld nu een eventuele vaccinatieplicht of de mondkapjesplicht? Geen enkel grondrecht is absoluut, omdat het kan botsen met andere (grond)rechten. In dit geval met het recht op gezondheid (artikel 22 geloof ik), zowel met oog op corona als ook rondom wanorde. Het is dus aan de burgemeester om af te wegen hoe dit zit.
Maar je mag geen demonstratie verbieden omdat je het toevallig niet eens bent met wat ze betogen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:08

Oh zo, nee precies..

Ik zag dus ook al het hypothetische "wat als je niet meer mag demonstreren" voorbij komen..
Ik had daar geen antwoord op... -O-
als je zo weinig vertrouwen in onze politiek hebt, dan moet je hier misschien niet meer wonen?

rien10
Berichten: 14841
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:11

Emigreer naar Amerika. Da's lekker daar. _/-\o_

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:14

Nou ja, ik kan sowieso nu niet bedenken waar ik liever zou wonen, behalve dan misschien ergens in Scandinavie?
Ik ben nog steeds heel blij met dit land, ondanks dat t rammelt en knarst af en toe... :j

rien10
Berichten: 14841
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:16

Nou ik ook. Geef mij het goede, ouwe Nederland maar. Wij hebben het goed voor elkaar in dit land. En iedereen die dat ontkent, mag dat lekker van mij ontkennen. Ik heb me voorgenomen om daar nooit meer over te discussiëren.