Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:28

lenaa_tje schreef:
@zebrastreep fijn dat jij negatief bent! Hier zoals verwacht positief. Wel keurig binnen 4,5 uur de uitslag. Net allemaal mensen bericht, want natuurlijk was ik ook net op excursie geweest.

Het is als leraar bijna niet te ontlopen . Dochter net voor de klas weg met 30 weken zwanger en twee dagen later partner positief. Die is toch maar naar een ook positieve vriend verhuisd voor zolang. Hij is behoorlijk ziek ervan en dat wil hij niet voor haar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:32

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:
@zebrastreep fijn dat jij negatief bent! Hier zoals verwacht positief. Wel keurig binnen 4,5 uur de uitslag. Net allemaal mensen bericht, want natuurlijk was ik ook net op excursie geweest.

Het is als leraar bijna niet te ontlopen . Dochter net voor de klas weg met 30 weken zwanger en twee dagen later partner positief. Die is toch maar naar een ook positieve vriend verhuisd voor zolang. Hij is behoorlijk ziek ervan en dat wil hij niet voor haar.

Klopt! Het is wachten tot iedereen het heeft gehad. En bij ons zijn er momenteel weinig collega’s die het nog niet gehad hebben. Gelukkig de meeste na een week weer aanwezig en niet erg ziek. Hopelijk blijft het je dochter bespaard.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:05

Alwiene schreef:
Sheran schreef:
Heel veel volgens mij. Beterschap!

Hmmm ik lees nu overal met omicron juist dat mensen echt maar een dag of 3 niet fit zijn en daarna wel weer beter. Lees bijna geen verhalen meer van mensen die er langer zoet mee zijn. Daarom juist ook benieuwd want kan natuurlijk zijn dat die er wel zijn maar dat je die verhalen gewoon veel minder tegenkomt online.

@Marcella, oeps, dat was alweer teveel van het goede?

@Fitzroy jij dus na een week ook nog aan het klooien maar begrijp dat je wel nog steeds vooruit gaat :j

Daar zijn de vaccinaties dus voor, klinkt wat hard zo, maar dat is het wel.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:09

Zebrastreep schreef:
Edit: negatief getest *\o/* mijn vertrouwen in de zelftesten begint wel behoorlijk te zakken

Gisteren nog op NOS en nu dat er vaker thuis positief wordt getest en pcr negatief. Maar dat het toch Corona is.
Mijn zoon had ook twee pcr testen nodig twee dagen achter elkaar. De tweede pas posotoef dus terwijl thuis wel positief was.

Kon ook niet anders, duidelijk klachten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:17

Ik vindt het ook allemaal beetje gek mijn zusje zei ook al misschien heb je het wel gehad hoor maar dat het af en toe naar boven komt.

Maar ik blijf lekker rennen naar de ggd hoor.... kans is groot dat ik volgende week weer heen moet.

Op mijn werk hebben ze echt schijt aan alles regels wat ik heel verkeerd vindt en ik merk onderling steeds meer irritatie richting de werkgevers.

Ach nog 1,5 maand dan heb ik waarschijnlijk nieuw werk en ben ik van dat gezeik af

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:24

Kan eindelijk genieten van mijn andijvie stamppot. Ben alleen nu wel doodop.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:39

Ik zal ook nog even een update geven. Mijn dochter heeft cerebrale veneuze trombose, wat de oorzaak is blijft gissen. Er zijn enkele gevallen gediagnosticeerd na een COVID-19 infectie, maar ook na vaccinatie en ook pil gebruik kan het veroorzaken. Voorlopig is het nog erg spannend allemaal want er zit nog geen verbetering in de klachten. En het is behoorlijk heftig, de hoofdpijn is zelfs met morfine vaak ondraaglijk. En ik mag zelf nog steeds niet naar haar toe ;( . Mijn man en haar broers wisselen elkaar af, zodat er 24/7 iemand bij haar is. Ik hoop zo dat er snel verbetering optreedt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:46

Wat heftig voor jullie, ik hoop dat er snel een verbetering komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:51

Och Sharani wat een zorgen. Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.
Kunnen ze nog iets anders behalve bloedverdunners? Prop verwijderen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:09

Wat ontzettend heftig Sharani! Dan wil je het liefst bij je dochter zijn en dan mag het ook nog niet..

Veel sterkte en ik hoop dat je dochter er goed uit komt. Dat ze jong is kan echt uitmaken, dat is ook mijn redding geweest (2 hersenbloedingen, dus net wat anders).

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:14

Sharani schreef:
Ik zal ook nog even een update geven. Mijn dochter heeft cerebrale veneuze trombose, wat de oorzaak is blijft gissen. Er zijn enkele gevallen gediagnosticeerd na een COVID-19 infectie, maar ook na vaccinatie en ook pil gebruik kan het veroorzaken. Voorlopig is het nog erg spannend allemaal want er zit nog geen verbetering in de klachten. En het is behoorlijk heftig, de hoofdpijn is zelfs met morfine vaak ondraaglijk. En ik mag zelf nog steeds niet naar haar toe ;( . Mijn man en haar broers wisselen elkaar af, zodat er 24/7 iemand bij haar is. Ik hoop zo dat er snel verbetering optreedt.

Ach, wat een zorgen en dan mag je er ook nog niet bij. Heel veel sterkte, ik duim dat ze snel opknapt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:30

Sharani schreef:

Sterkte en beterschap gewenst voor je dochter. Hopelijk mag je haar snel bezoeken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:41

Sharani schreef:

Hier word ik stil van. Wat erg. Knuffel, ik denk aan jullie. Sterkte en ik ga duimen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:33

Sterkte en beterschap. :knuffel:

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:37

Cayenne schreef:
Ik merk dat ik me echt stukken beter voel wanneer ik in de buitenlucht ben.
Binnen heb ik het een stuk benauwder..

Dat heb ik ook. Koude frisse lucht knap ik van op.

Ik werd afgelopen woensdag echt ziek maar had dinsdag met de jongste al positieve test. De oudste was vorige week donderdag ziek uit school gekomen, de jongste werd zondagochtend ziek wakker en mijn man en ik dus woensdag echt duidelijke klachten. De kinderen hadden 48 uur rond de 40 graden koorts, lamlendig, flink hoofdpijn, spierpijn op de gekste plekken en keelpijn. Geen eetlust met misselijk gevoel en het eten en drinken smaakte anders volgens de jongste.

Ik zelf had eerder al vage klachten maar woensdag werd ik ineens rap minder en kreeg ook flink koorts, zelfde klachten als de kinderen. 3 dagen koorts gehad en nu vooral nog verkouden en benauwd knijperig gevoel in bovenste luchtwegen. Als ik te veel praat krijg ik keelpijn en geen conditie meer. Snel buiten adem en moe.

Vanuit het werk wordt er best druk op gezet om na 1 of 2 dagen gelijk weer aan het werk te gaan. Al is het thuis. Je mag blijkbaar niet eens gewoon ziek zijn en eerst beter worden. Valt me erg tegen... Goede les assertiviteitstraining laten we maar zeggen...

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:46

Sharani schreef:

Heel veel beterschap en sterkte voor jullie :knuffel:

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:58

Sharani schreef:

Ai, sterkte!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:24

Wat een ellende... Heel veel sterkte en vooral kracht Sharani Y;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:42

Sharani schreef:

Jeetje wat ontzettend heftig! Heel veel sterkte toegewenst voor jou en je gezin!

--

Weet iemand toevallig als zorgmedewerker wat je nodig bent voor een prioriteiten test? Werklocatie 1 gaat momenteel heel laks om met de corona maatregelen en weigeren om cliënten te testen. Hierdoor kan ik niet naar werklocatie 2. En omdat ik de zelftesten niet zo heel betrouwbaar meer vindt , ga ik liever wat vaker voor een GGD test.

Het zou voor mij een stuk handiger zijn omdat ik dan sneller de uitslag krijg. Dan kan ik woensdag nog een test laten doen voordat ik donderdag weer naar werklocatie 2 ga.

Al blijf ik een beetje bij de theorie dat ik het inderdaad wel gehad heb maar het af en toe even naar voren komt. Maar ik wil wel mijn best doen om het op locatie 2 wat weg te houden. Dit zal slechts voor 1,5 maand even flink nodig zijn. Ik ga dan stoppen bij werklocatie 1 en naar een andere locatie waar ze een stuk strenger zijn.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:00

Je kan bij afspraak maken gewoon aangeven dat je een zorgmedewerker bent. Vragen ze bij welke organisatie en om een salarisstrookje mee te nemen naar de teststraat.

Veel sterkte en beterschap Sharani

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:10

Gea99 schreef:
Je kan bij afspraak maken gewoon aangeven dat je een zorgmedewerker bent. Vragen ze bij welke organisatie en om een salarisstrookje mee te nemen naar de teststraat.

Veel sterkte en beterschap Sharani

Ah oké bedankt! Ik ben in loondienst bij een bedrijf , maar ook PGB'er van één cliënt maar dat kan ik altijd nog even vragen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:34

Ik had 2 weken geleden pcr prio test, wegens contact besmette cliënte . Om 10 uur getest en om 4 uur de uitslag, wel fijn dat het zo snel kan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:47

Gea99 schreef:
Ik had 2 weken geleden pcr prio test, wegens contact besmette cliënte . Om 10 uur getest en om 4 uur de uitslag, wel fijn dat het zo snel kan.

Vind ik ook! Ik ben vanmorgen om 9.15 getest en om 13.45 de uitslag.
Nu zijn ze bij ons wel gestopt met testen bij de ggd bij besmette leerlingen/collega’s dat was geen doen meer. Daarvoor zijn de zelftesten alleen bij klachten pcr.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:53

Denk dat het dan verschilt per locatie..

Ik had mij gisterochtend om 10.21 laten testen en kreeg vanochtend 7.25 pas de uitslag en ik werk in de zorg.

Morgen moeten mijn kids zich laten testen omdat ik positief ben. Dan weten we ook of ze naar school mogen. Hopelijk blijven hun negatief ook al denk ik dat mijn oudste ook positief is want zij begint ook met verkoudheid.. mijn jongste heeft nog geen klachten maar ga ik sowieso wel laten testen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:59

Mijn man voelt zich niet echt fit, heeft wat last van zijn keel en heel gek, hij heeft last van zijn hoofdhuid :+ Hij kan het niet goed omschrijven, bovenop zijn hoofd doet het zeer.
Herkenbaar voor iemand?
Hij gaat morgen sowieso even testen.