De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:32

Pepperrr schreef:
Nou, huisartsen post proberen te bereiken maar... Krijg steeds meer pijn, en met een verleden met longklachten vind ik niet echt niet leuk meer...

Beller nr. 22 in de wachtrij... Gaat een lange avond worden ben ik bang :(

Was jij getest? Of had jij het vermoeden dat je het hebt (sorry zoveel gelezen nu al vergeten).
Maar als je de diagnose hebt kun je toch een speciaal noodnummer bellen van de GGD?

(Hoeveelste wachtende ben je nu?)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:32

Sassii schreef:
Ik ben al een tijd stille meelezer van dit topic, maar het wordt toch maar even tijd voor een berichtje.

25 maart is de bedoeling om naar Taiwan te vliegen voor 2 weken. Mijn vriend is geadopteerd uit Taiwan en nu gaat zijn biologische broer trouwen, wij mogen daar bij zin , super bijzonder!

Op dit moment is het zo, dat alle reizigers die uit Italië, Frankrijk, Duitsland en België naar Taiwan gaan, verplicht 2 weken in thuis quarantaine moeten zitten bij aankomst in Taiwan.
Het wachten is op dat Nederland ook aan die lijst gaat worden toegevoegd.

Contact gehad met mijn reisverzekering en ze gaan niks vergoeden als het eenmaal zo ver is, want het reisadvies van Taiwan blijft positief.

Oftewel: ik ga naar Taiwan om daar 2 weken in een air b&b te zitten, om vervolgens weer naar huis te gaan... ;( ;( ;(

Via locale media inderdaad. En verhongeren zal niet gebeuren nee, maar het is wel handig om niet elke dag naar de supermarkt te hoeven :').

@sassii als Frankrijk etc er al in staan, zal het inderdaad niet lang duren voordat Nederland erbij staat... Ik duim voor je

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:33

Sassii schreef:
Ik ben al een tijd stille meelezer van dit topic, maar het wordt toch maar even tijd voor een berichtje.

25 maart is de bedoeling om naar Taiwan te vliegen voor 2 weken. Mijn vriend is geadopteerd uit Taiwan en nu gaat zijn biologische broer trouwen, wij mogen daar bij zin , super bijzonder!

Op dit moment is het zo, dat alle reizigers die uit Italië, Frankrijk, Duitsland en België naar Taiwan gaan, verplicht 2 weken in thuis quarantaine moeten zitten bij aankomst in Taiwan.

Contact gehad met mijn reisverzekering en ze gaan niks vergoeden als het eenmaal zo ver is, want het reisadvies van Taiwan blijft positief.

Oftewel: ik ga naar Taiwan om daar 2 weken in een air b&b te zitten, om vervolgens weer naar huis te gaan... ;( ;( ;(

Jeetje, kan je niet omboeken en 2 weken eerder vliegen?

Sassii

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:33

Dan zouden we nú moeten vliegen. Dat kunnen we niet regelen met ons werk.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:34

blokje schreef:
Pepperrr schreef:
Nou, huisartsen post proberen te bereiken maar... Krijg steeds meer pijn, en met een verleden met longklachten vind ik niet echt niet leuk meer...

Beller nr. 22 in de wachtrij... Gaat een lange avond worden ben ik bang :(

Was jij getest? Of had jij het vermoeden dat je het hebt (sorry zoveel gelezen nu al vergeten).
Maar als je de diagnose hebt kun je toch een speciaal noodnummer bellen van de GGD?

(Hoeveelste wachtende ben je nu?)

Nee niet getest.

Hang al ruim 3 kwartier aan de telefoon en nu eindelijk opgenomen.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:35

Jeetje, driekwartier?! Wat erg.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:36

Heb je geen noodnummer? Is het de pijn of benauwdheid?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:41

Terrasjes hier in tilburg zit nog wel redelijk volk op zag ik.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:41

Nee bel al hap en anders moest ik 112 bellen. 112 is natuurlijk overbodig dus dan maar wachten... Ze zijn nu aan het overleggen met de arts :roll:

Veel pijn en benauwd..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:42

Sassii schreef:

Dit is niet waar, alleen als je 38+ graden hebt, en volgens mij wordt dat niet op het vliegveld gechecked.
Taiwan is veiliger als Nederland, daar hebben ze verspreiding weten te voorkomen. Wij leveren veel support in Taiwan en veel van mijn Nederlandse collega's zitten daar. Directe collega is vorige week nog naar daar gevlogen, die grapt nu dat hij daar beter zit. Zitten ook Belgische collega's.

Wij hebben vandaag afscheid van de collega's genomen, mogen voorlopig niet meer komen en moeten vanaf thuis werken. Alleen nog maar via Skype contact. Zijn nog wel collega's die naar het werk moeten, en alles wordt enorm gescheiden gehouden. Ook tussen ochtend en avonddienst geen contact meer voor de mensen die op het bedrijf zitten, om alles zo veel mogelijk af te sluiten qua contacten. Enorme operatie voor een campus waar een 8000 mensen werken (grove gok, zijn 13000 werknemers op 3 campussen in Brabant).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:44

Sassii schreef:

Dat zou echt kak zijn.... Je zou. Misschien idd beter nu weg kunnen gaan :=

Ik vlieg 23e naar zuid Afrika. Ik heb gelezen dat het land restricties ook heeft als je uit bepaalde landen komen maar kan slecht vinden hoe en wat. NL is nog niet 'rood' dus loopt misschien wel los. Maar dan moeten we niet Italië achterna gaan. Het wordt spannend...

En ja. Dan denk ik even egoïstisch want ik wil graag op vakantie :Y)
Maar doe sowieso geen dingen die niet nodig zijn. Symposium van donderdag in Eindhoven ga ik niet heen. Had ik al besloten voor het bericht van vanmiddag.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:45

persoonlijk denk ik dat het vrij optimistisch is om al VOLGEND jaar een vaccin te verwachten voor dit virus. We weten dat de veiligheidsstudies toch wel erg degelijk gedaan moeten worden, en daar gaan dus járen overheen. Voorlopig nog maar op de ouderwetse manier het immuunsysteem een boost geven, zoals daar zijn: een schoon bed om de koortsen weg te nemen, liefdevolle familie en vrienden die je kunnen verzorgen, omdat ze van je houden, lekker veel groenten en fruit waar superveel vitamine C inzit zoals Broccoli( het liefst biologisch) sinaasappels, kopjes soep, veel liefde en vooral rust. En Netflix *\o/* volgens mij komen we zo een heel eind met z’n allen, totdat het verlossende vaccin over drie jaar op z’n vroegst op de markt komt.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 11-03-20 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd

lovee

Pepperrr schreef:
Nee bel al hap en anders moest ik 112 bellen. 112 is natuurlijk overbodig dus dan maar wachten... Ze zijn nu aan het overleggen met de arts :roll:

Veel pijn en benauwd..

Sterkte!! Hopelijk knap je snel op

Sassii

@Neonlight meen je dit serieus? Want de broer en verloofde van mijn vriend die vertelden mij wat anders. Volgens hen moet iedereen bij aankomst gelijk in quarantaine.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:46

Ladybird schreef:
MarliesR schreef:
Ik weet niet meer of het via dit topic was of dat ik het via Facebook zag, het topic gaat zo vreselijk veel. Maar er is er nu een live pop-up college over het Corona virus;

https://www.uu.nl/organisatie/faculteit ... up-college

oliebol, dit had ik ook willen zien. Hopen dat het morgen terug te kijken is. Is het goed te volgen?

Ik heb net een klein stukje gekeken, en is wat mij betreft goed te volgen.

Geen tijd om het nu helemaal te kijken (anderhalf uur), maar het is inderdaad terug te kijken.

In ieder geval morgen, en ik neem aan langer.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:50

Pepperrr schreef:

Veel pijn en benauwd..

We leven met je mee! Verdorie zeg!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:54

Blijkbaar moet ik eerst echt bijna dood gaan om AB te krijgen? Mam is over de rooie, en ik ook. Zegt mevrouw doodleuk aan de telefoon dat ik maar weer moet afwachten tot morgen en ik mijn eigen huisarts maar moet bellen (die tevens vandaag ook geweigerd heeft zorg te bieden) want ik ben prima in staat om te praten, ja met moeite en pijn, maar dat is dus niet ernstig genoeg om een kuurtje uit te schrijven.

Ik ben hier zó kwaad om. En weet ook echt niet wat ik ermee moet... Ik heb zorg nodig, maar alles en overal wordt het geweigerd?

We worden zo terug gebeld. Maar wij zijn hier dus écht niet okay mee.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:54

Over het vaccin gesproken: dat gaat minstens een jaar tot anderhalf jaar duren. Ze zijn nu al bezig met testen: later dit jaar komen de testen op mensen waarschijnlijk. Dus op zich nog vrij 'vlot' voor een vaccin!

Best interessant, blijkbaar maken ze gebruik van een nieuwe methode voor het ontwikkelen van een vaccin: "Some vaccine scientists are lifting small sections of the coronavirus's genetic code and putting it into other, completely harmless, viruses."

https://www.bbc.com/news/health-51665497

@Pepper: oh wtf?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 10-03-20 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:55

Ladybird schreef:
safina schreef:

erg interessant. Dank voor het delen!

oliebol, dit had ik ook willen zien. Hopen dat het morgen terug te kijken is. Is het goed te volgen?

Ja, ik vind van wel. Goed te volgen. En veel wat ik nog niet precies wist. Deze uitleg gaat echt dieper in op de materie, zonder het erg ingewikkeld te maken.

Het begin heb ik helaas gemist.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:55

Pepperrr kun je niet over een kwartiertje ofzo je moeder laten bellen.
Met de medeling dat je niet meer in staat bent zelf te praten.
Pff wat lekker krom zeg _-:(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:56

Pepperrr schreef:
Blijkbaar moet ik eerst echt bijna dood gaan om AB te krijgen? Mam is over de rooie, en ik ook. Zegt mevrouw doodleuk aan de telefoon dat ik maar weer moet afwachten tot morgen en ik mijn eigen huisarts maar moet bellen (die tevens vandaag ook geweigerd heeft zorg te bieden) want ik ben prima in staat om te praten, ja met moeite en pijn, maar dat is dus niet ernstig genoeg om een kuurtje uit te schrijven.

Ik ben hier zó kwaad om. En weet ook echt niet wat ik ermee moet... Ik heb zorg nodig, maar alles en overal wordt het geweigerd?

Naar de EHBO?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:56

Pfff, heel veel sterkte Pepperrr!

Ladybird schreef:
MarliesR schreef:
Ik weet niet meer of het via dit topic was of dat ik het via Facebook zag, het topic gaat zo vreselijk veel. Maar er is er nu een live pop-up college over het Corona virus;

https://www.uu.nl/organisatie/faculteit ... up-college

Ja echt heel prima! Ze leggen dingen goed uit. Heb zelf misschien wel iets meer achtergrond dan gemiddeld misschien (Biologie & Medischlabondezoek gestudeert), maar denk dat het voor de meeste mensen prima te volgen is. Ik kan nu ook terugspoelen, dus misschien kan je de link nu ook gewoon nog prima aanklikken en vanaf het begin bekijken?

Vond deze grafiek wel goed gemaakt met wat ze nu willen bereiken;
Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:57

Pepperrr schreef:

Een kuurtje helpt ook niet zomaar hé. Als jij een virus hebt heeft ab geen zin. Dat ze je niks anders voorschrijft of je controleer vind ik wel bijzonder. Je belt niet voor niks. Was ze echt zeker van een virus infectie had ze je tenminste een pufje kunnen voorschrijven. Ik ben wel blij dat ze niet zomaar antibiotica voorschrijven.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 10-03-20 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

LadyMadonna schreef:
[

Ik twijfel heel erg of ik bijv moet gaan sporten. Advies in Brabant is sociale activiteiten beperken, en ik ben zzper....
Mócht ik ziek worden heb ik geen inkomsten....
Mocht ik niet ziek worden heb ik een zeer sociaal/close contact beroep....

Zeggen klanten niet sowieso af?
Ik heb nu ook geen zin in een fysiobehandeling bijvoorbeeld.

rayoow

Dat is inderdaad echt niet oke pepperrr.

Mijn zusje en haar gezin laten ze ook zo hangen, 40+ graden koorts en kunnen amper drinken .

Hier begint mijn moeder haar temp. Te stijgen :( zij heefy o.a. copd en een tumor in haar hoofd, door bestraling lagere imuum...