2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:28

Zo ik zie dat ik zelf 20 juni voor het laatst hier gereageerd heb.
Ik heb de hele zomer ook gewoon nergens op gelet en gegeten waar ik zin in had.
Ik kan wel zien dat ik begin dit jaar 71 kg woog :wow: En afgelopen vrijdag gewogen op 66.8 kg dus ik mag niet klagen.

Vorige week maandag ben ik dus weer begonnen met het gezonde regime.
Normaal was het zo dat als ik smorgens wat had gegeten, ik na een uur alweer een knorrende maag had.
Idem met savonds na een uurtje of 8, zin in hartige dingen (zeg maar kaas, worst, chips, stokbrood.
Het rare is dat ik dat dus nu niet heb.
Vanmorgen magere yoghurt gegeten met noten, banaan en wat muesli.
Het is nu half 2 maar ik heb gewoon echt nergens zin in.
Mezelf wel een bak pasta salade met tonijn gemaakt. 2 happen van gehad en maar weer in de koelkast gezet ondat ik er misselijk van werd

Ik snap er niks van hoe dat nou kan.
Te weinig eten is niet gezond.
Ik hou het bij in Lifesum maar ik zit op 550kcal nog maar.
Maar tegen mn zin in eten is toch ook niet wat ik wil #)

Ohja, ik wil graag indien mogelijk rond de kerst op 60 kg zitten, want ik wil mn glitterjurkje die al 3.5 jaar in de kast hangt weer aan kunnen _O-
En ik zou graag af en toe de tinker van mn dochter willen gaan rijden.
Hij is erg klein maar op dit moment vind ik mezelf te zwaar voor hem.
Hij is zo nu en dan behoorlijk eigenwijs en mijn dochter rijdt daar nog niet goed genoeg voor .

Ik lees supergoede resultaten hier. Toppers.
Ik heb een loopband overgenomen van vriendin dus daar moet ik maar eens mee aan het werk.

Dreamy

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:41

Niet tegen je zin in eten hoor :n op zo'n dag eet ik gewoon dan maar wat minder. Als 't maar niet een aantal dagen gaat duren natuurlijk!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:45

Nee dat wil ik ook niet maar het lijkt wel of mijn maag geen 'hongergevoel' meer produceert.
Heel raar.
Ik heb de laatste weken wel af en aan weer last van mijn PDS dus misschien dat het daar door komt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:49

ClaudiaHS schreef:
Nee dat wil ik ook niet maar het lijkt wel of mijn maag geen 'hongergevoel' meer produceert.
Heel raar.
Ik heb de laatste weken wel af en aan weer last van mijn PDS dus misschien dat het daar door komt.

Is dit de eerste keer dat je dat gevoel hebt? Een dagje je hongergevoel kwijt zijn zal niet heel erg zijn.
Als je dit vaker hebt/krijgt en/of het langer duurt dan zou ik even een afspraak maken bij de huisarts :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:57

Nee al een dag of 8.
Huisarts vermijd ik liever. Dat mens spoort niet haha.
Loopt vast wel los, zolang ik niet broodmager wordt zal het wel meevallen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:58

ClaudiaHS schreef:
Nee al een dag of 8.
Huisarts vermijd ik liever. Dat mens spoort niet haha.
Loopt vast wel los, zolang ik niet broodmager wordt zal het wel meevallen.

In dit geval zou ik toch echt aan de bel trekken hoor := Andere huisarts? Of kijk of je bij een dietist terecht kunt?
Heb je die 8 dagen ook zo weinig gegeten?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:59

Nee hoor. Gemiddeld tussen de 1200 en 1400 kcal per dag.
Ik ben ook nie gek _O-

Huisartsen hier in de buurt zitten vol. Nemen geen nieuwe patiënten aan helaas.
Diëtist zou ik niet weten waar die zit en hoe zoiets werkt in DL.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:01

Ah oke :)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:15

Ik ga vandaag weer richting 1900 calorieën vandaag plus minus. Volgens mfp 188 te veel aan calorieën. Vanavond neem ik een calorie arm koekje dan kom ik zo'n beetje aan de 1900 calorieën. Heb vandaag boodschappen gedaan, uurtje gereden straks nog even de stal uitmesten..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:28

Dreamy schreef:
Jester_ schreef:
Ik ben al een kg kwijt van de 2,5 ondanks gisteren lekker uit eten en toch gezwicht voor het toetje haha. Deze week druk en weer int regime! Ik wil donderdagochtend iig weer me oude gewicht hebben

Goedzo! :D Komt vast goed!
Ik heb mezelf getrakteerd op een nieuw sportoutfit!
[ [url=m/usgn6c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag het al op FB langs komen.
Wat ben je mooi Cher <3! En zoveel respect voor jou, heel knap!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:13

Ik ben nu gewoon flauw van me suikerverslaving bah haha

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:10

Ik heb nu echt een moeilijk moment. Ik heb om 12 uur mijn lunch gegeten (2 boterhammen en wat schijfjes komkommer) en ik mocht vandaag ook een pakje sultana's. Nu is het 13.00 geweest en heb zo'n zin in die sultana's. Maar als ik nu mijn tussendoortje ga eten ben ik vanmiddag natuurlijk niet meer te houden.

ZO moeilijk ik moet echt mijn best doen dit niet op te eten. Echt heel stom want heb niet perse trek ik wil gewoon kauwen en eten :o

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:18

Linde99 schreef:
Ik heb nu echt een moeilijk moment. Ik heb om 12 uur mijn lunch gegeten (2 boterhammen en wat schijfjes komkommer) en ik mocht vandaag ook een pakje sultana's. Nu is het 13.00 geweest en heb zo'n zin in die sultana's. Maar als ik nu mijn tussendoortje ga eten ben ik vanmiddag natuurlijk niet meer te houden.

ZO moeilijk ik moet echt mijn best doen dit niet op te eten. Echt heel stom want heb niet perse trek ik wil gewoon kauwen en eten :o

Ik herken het maar al te goed. Probeer afleiding te vinden ik weet niet of je vrij bent.. maar probeer eens een stukje te gaan wandelen. Meestal als ik zoiets heb probeer ik wat te gaan doen. Was opvouwen, hond uitlaten, paardrijden.. en soms helpt ook niks.. en dan baal ik achteraf dat ik toch ben gaan (vr)eten..

Succes, be strong!

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:24

_evelien_ schreef:
Linde99 schreef:

Ik herken het maar al te goed. Probeer afleiding te vinden ik weet niet of je vrij bent.. maar probeer eens een stukje te gaan wandelen. Meestal als ik zoiets heb probeer ik wat te gaan doen. Was opvouwen, hond uitlaten, paardrijden.. en soms helpt ook niks.. en dan baal ik achteraf dat ik toch ben gaan (vr)eten..

Succes, be strong!

Ik ben aan het werk :j helaas geen kauwgom bij de hand dat wil meestal wel helpen. Naar de paarden gaan helpt altijd enorm. Neem bewust geen eten mee en heb ook nooit echt honger (of ben te druk om het te merken)

Ik baal ook altijd zo erg dat ik toch heb toegegeven.. maar het is ook zo moeilijk om het niet te doen. Inmiddels bijna half 2 dus probeer het uit te stellen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:25

Ik ben 1,7 kg kwijt. Heb ik een maand over gedaan. Hopelijk gaat het harder als ik ga skaten. Skates moeten nog binnen komen :+

Vind het best lastig. Want ik eet echt niet veel. In de ochtend bakje met skyr en muesli.
Middag 2 boterhammen met kaas.
Tussendoor wat fruit of een mueslireep. En avondeten.

Qua drinken veel water en ranja (weinig aangemaakt)

Gelukkig ben ik nu wel enorm gemotiveerd. Maar toch. Iemand zei dat ik dan nog minder moet eten. Maar heb het idee dat het helemaal niet veel is.

Nu val ik wel af, dus ergens gaat het wel een beetje goed.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:40

Vooral anders eten. Kaas is best vet, mueslirepen zijn ook vaak vet en bomvol suiker evenals veel muesli. Wat eet je voor avondeten? Weeg het allemaal maar eens af en voer het allemaal precies in, dan schrik je nog wel eens van het aantal kcal, vooral bij pasta’s

Linde: ik spreek altijd een tijd af met mezelf: dus om 15:00 mag ik het hebben ipv een x in de middag. Want 13:00 is ook middah :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:43

Voor die snaaimomentjes probeer ik te zorgen dat ik komkommer of paprikareepjes heb := en dan veel water erbij drinken. Dan heb je toch het kauwen en door het drinken raak je ook voller..

Ik merk dat ik van brood snel honger krijg en als ik begin met appels of mandarijnen dan heb ik ook sneller honger. Van banaan heb ik dat dan weer niet en van havermout of “brinta” ben ik ook lang verzadigd op een of andere manier.

Ik zou ermee gaan spelen, ff een dagboekje bijhouden van eten en hoe je je voelt na bepaalde tijd. Dan kom je erachter van wat je sneller honger krijgt of vol zit.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:00

waar kun je gemakkelijk calorieën berekenen van bv groente

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:03

Nessa misschien je eetpatroon eens helemaal omgooien? Ik at een jaar in grote lijnen hetzelfde en niet perse veel en viel niet af. Nu eetpatroon omgegooid en al 1 kg kwijt in een week. Ik at zeker wel gezonde dingen maar mijn lichaam was er aan gewend ofso? Weet niet maar het heeft in ieder geval geholpen :)

Ik doe meestal ook altijd een tijd ja maar dan zeg ik tegen mezelf: Ah joh wat maakt het uit neem lekker. Maar inmiddels al weer 14.00 uur en nog niks op, trots op mezelf.

Ik heb dit eigenlijk heel vaak, wat ik ook eet. Ook als ik 's avonds een flinke pizza op eet zou ik daarna nog chips kunnen eten. Gewoon om het kauwen, het gevoel van eten. Maar inmiddels is dat wel aan het veranderen gelukkig. Ik probeer echt te kiezen. Hè waarom is het zo lastig ~~}> waarom is alles wat zoooo lekker is zo ongezond haha

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:39

Ben ik de enige die soms gewoon zo ontzettend walgt van zichzelf :(

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:58

Unique6 schreef:

nee hoor ik ook haha
bluh val niks af wat ik ook wel of niet eet

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 00:08

Unique6 schreef:

Waarom walg je van jezelf? Ben je dat meisje in je profiel? Hoe oud ben je en denk je dat je teveel weegt? Sorry als je dat al eens hebt benoemd, heb niet het hele topic gelezen. Ik vind het altijd een beetje eng als jonge (slanke) meiden zo over zichzelf praten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 05:33

Unique6 schreef:

Echt walgen niet, dat lijkt me ook niet prettig :(:)
Heb je begeleiding?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:04

Unique6 schreef:

Nee hoor heb ik ook regelmatig.. iets met een scheef zelfbeeld en denken dat het altijd beter kan/moet... :j

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:18

Osiannaa: welkom! Wow, 31 kilo! Wat goed _/-\o_ Ik heb altijd als bijbaan in de horeca gewerkt en vooral de sluitborrels tikken aan.

Mucchio: Welkom! Je bent al goed onderweg, 7 kilo is al veel :j Als ontbijt eet ik kwark met lijnzaad en een appel. Als lunch crackers met slankie of kipfilet.

SharonIndezz: Super goed *\o/*

Ladyloe: Welkom! Wordt al een flinke groep zo, gezellig! 13 kilo al, wat goed!

BibiQ: goed om jezelf op die manier te kunnen belonen.

Jester: Wat zie je er goed uit!

Tordis02: Welkom. Je ziet het verschil super goed, knap hoor!

Dreamy: *\o/* Je bent echt goed bezig. Leuke nieuwe sportoutfit.

ClaudiaHS: welkom terug. Wat apart dat je geen hap door je keel krijgt. Het heeft ook geen zin om jezelf te pushen. Misschien toch eens langs de huisarts?

Linde99: oh dat herken ik zó goed. Ik zorg altijd dat ik op het werk niet meer bij me heb dan dat ik mag eten. Als ik dan vroeger dan zou moeten mijn tussendoortjes op heb, dan heb ik gewoon pech.

Nessa: leuk, skaten. Dat is echt super lang geleden.

Unique6 en Gribraldi : :(:)

Zo, ik ben weer helemaal bij. Ik ben de afgelopen vier dagen met familie weggeweest en heb die dagen niet op mijn eten/calorieën gelet. Ik durfde vanmorgen dan ook echt niet op de weegschaal te gaan staan. Ik merkte aan m'n buik al dat deze iets groter was dan de afgelopen tijd :Y) Maar ik heb genoten en er nu weer vol tegenaan.