3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:48

Haha ja ik draag nog t zelfde maar mijn buik is nog steeds heel erg aanwezig en eerlijk gezegd vind ik het ook erg zonde als ik nu wat koop en over aantal maanden weer nieuwe kleren moet kopen. Ik krijg wel complimenten hoor :D maar als je dan zegt dat je al zoveel bent afgevallen geloven ze t vaak niet _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:57

@sharon, gefeliciteerd! :D :D :D

Laura82 schreef:
Dat had ik wel gemoeten, maar heb me ziekgemeld. Nauwelijks geslapen bannacht van de koorts en buikpijn, dus ik lig op de bank.

Beterschap! :(:)

@jip, altijd leuk verjaardagen!!! Alvast gefeliciteerd! :D En je vriend zal er toch aan moeten wennen dat jij thuis zit en dat jij je ook rot voelt ook al doe je in zijn ogen "niks"

Yonker schreef:
Nog minimaal een keer 25 :+
Jawel mensen die vragen of ik ben afgevallen :j maar omdat ik nog steeds zwaar overgewicht heb valt het wel minder op denk ik..... ik vind het zelf iig niet echt een prestatie stom he := heb de laatste 2 jaar ook echt die kilo’s er aangegeten.... door stress, en die knop ging ineens wel redelijk om!! Soms nog wel zwakke momenten maar ik hoop dit jaar 2018 toch wel minsten op -30 en het liefste -40 te zitten... of dat haalbaar is geen idee maar -30 moet wel lukken denk ik :) En minimaal 1 nieuwe leuke outfit heb je wel verdiend! :D

Maar wel lief van jullie :+:

Woow, 25 kilo is echt super goed!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Vandaag best een oke dagje, veel beweging en overdag gezond, vanavond wel ongezond haha.
O: 3 ontbijtcrackers van bolletje
T: peer en 1 snee brood met kaas (heeel dunne plakjes)
L: 3 waldkorn sneetjes brood met kaas (heel dun, stomme kaasschaaf)
A: vega kapsalon met groentemix, patat, kaas en knoflook.

Die kapsalon kan ik natuurlijk niet af wegen haha. Maar ga ik wel lekker van genieten. Van de week voor mijn doen echt gezond gegeten. Dat betekent dus minder eten dan je verbrandt haha. Hopelijk dit weekend volhouden en dan maandag weer wegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:52

Beterschap Bhriseis en Laura!

Gefeliciteerd Maanlicht, geniet van de leuke dag. :D

Sharon, super goed bezig! En Yonker, jij natuurlijk ook!

Voor mij waren de afgelopen 2 dagen net iets minder dan vorige week, maar nog steeds niet buitensporig slecht. Vandaag weer proberen te sporten (brrr de kou in) en gezond eten. Dan morgen wegen. Verwacht niet dat er net zoveel af is als vorige week maar hoop wel verbetering te zien :=
Loop nu ook tegen het punt dat ik een beetje klaar ben met de standaard ontbijtjes/lunch dingen... Dus ik ga maar op zoek naar iets nieuws.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:38

Bhriseis en Laura, doe rustig aan en beterschap!

Yonker ook al heb je misschien nog een lange weg te gaan, soms moet je ook even stil staan bij wat je al wel hebt bereikt!! Echt ontzettend knap!

Deetjeeuh, 2 dagen zijn niks! Als het niet zo ernstig is kun je weer op goede voet verder! Het is inderdaad altijd lastig om te blijven variëren.

Marlinde wat fijn! Hopelijk is de weegschaal ook lief maandag!

Ik probeer nu even geen tussendoortjes te nemen. Ik verlies gewoon het overzicht als ik me niet aan standaard momenten houd. Ik bedoel, ontbijt, lunch and dinner hoeft niet allemaal precies op een bepaald tijdstip maar de houvast aan drie maaltijden heb ik even nodig. Vooral op mijn werk gaat het vaak mis. Er komt zo veel eten terug van de evenementen dat wij daar standaard van eten. En één hapje maakt geen verschil, maar uiteindelijk eet je zoveel dat je niet meer weet wat je nou gehad hebt :')

O: 2 sneetjes brood met anijshagel en boter (300)
T: Stuk komkommer (30)
L: 2 sneetje brood met anijs hagelslag en boter (300)
A: Kleine portie spagetti met veel spinazie, 2 eieren en een klein beetje kaas (hoeveel cal moet ik even afwegen)

Ik ben vandaag vrij, en op even naar stad gaan en een thee drinken na doe ik niks, en ter compensatie van de afgelopen week een beetje laag in cal. maar ben er eigenlijk wel blij mee! + als ik savonds nog trek heb pak ik er een banaan bij.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:36

Inney: goed en fanatiek bezig afgelopen week!

Deetjeeuh: ik heb niet standaard spierpijn, vaak wel een beetje omdat ik opbouw naar dat ik al mijn oefeningen 3x 20 kan. Paardrijden krijg ik helemaal geen spierpijn van, soms voel ik me liezen na een tijd niet rijden wat, maar dat heeft meer te maken met breed zitten.

Bhriseis: Tegenvaller zeg, een scheur erin! Fijn dat het alweer wat beter aanvoelt. En ondanks niet sporten toch mooi aan het afvallen *\o/* Hopelijk snel in weer wat rustiger vaarwater!

Sharon: goed nieuws van de weegschaal! *\o/*

Beterschap Laura82!

Maanlicht, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk bij jullie thuis ook snel weer wat rustiger :(:)

Yonker: mooi dat je toch afgevallen bent, vervelend van je eetbui, hopelijk wordt dat steeds wat minder!

_Ilsee_: hebben jullie een cateringsbedrijf oid? Ik eet ook het liefst gewoon 3 maaltijden, werkt voor mij het beste.

Ondanks dat ik deze week echt niet goed heb gegeten (donderdagavond behoorlijk wat m&m's en vrijdagavond verjaardag met hapjes :+ ) vanochtend toch -0.1 niks natuurlijk, maar was bang dat ik was aangekomen, dus erg blij mee :') Deze week weer even in gareel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:42

Ik snap er echt niks van... weegschaal zegt 3 kilo erbij in 1 week. Heb echt niet heel gek gegeten. Alleen zaterdag ongezond. Maar gister weer bijgetrokken. Wel heb ik het gevoel dat ik wat verstopt zit. Vandaag maar even flink minderen dan? -O-

Zondag
O/L: pannenkoeken met stroop en bosbessen
L: 1 pistooltje met kaas
T: 2 koekjes (dunne wafeltjes)
A: witlof ovenschotel met witlof, aardappelen en kaas

Maar heb 2.300 kcal verbrand die dag. -O-

En zaterdag ongezond gegeten maar 2900 kcal verbrand (horeca).

Edit vandaag
O: 3 crackers met groentespread
L: tomatensoep met geroosterd brood
T: worteltjes
A: bloemkoolbodem met gegrilde aubergine, ui, spinazie, rucola, zongedroogde tomaat, balsamico en waar jk nog zin in heb. (Vegan)
T: blauwe bessen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:29

Kan het niet komen doordat je heel veel vocht vasthoudt MarlindeRooz?
Of misschien is je weegschaal kapot? Want 3 kilo in een week lijkt mij een beetje onmogelijk haha.

Dit weekend was niet zo gezond, dus vandaag er weer lekker tegenaan!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:40

Joh Yonker, gewoon shoppen jij, en genieten van al die complimentjes die jij keihard verdient! Wat een sterke en wilskrachtige vrouw ben jij dat je al zo ver staat!

Marlinde, heb je toevallig je regels? Overigens kan mijn gewicht heel erg schommelen bij wisselende eet tijdstippen, te weinig drinken, en de wissel tussen gezond en ongezond. Daar is mijn lijf gewoon niet blij mee. Ik zou een dag of twee veel thee en water drinken en dan nog eens wegen. Echt +2 liter.

Dankjewel Urosa :D Erg lief! Enne, -0,1 is toch netjes na een minder strenge week! Goed gedaan! En wat een schattige avatar heb je met dat eigenwijze snoetje.

Ilse, het is soms even puzzelen he: grotere maaltijden of net kleinere, wat werkt nou het best. Hoe meer ik eet, hoe meer trek ik ook gewoon heb. Werkt je nieuwe eetschema?

Deetjeuh, jij hebt ook gewoon hard nood aan de lente? Je wil nu toch echt niet buiten aan de slag, of in je dunne sportkledij springen :') En bedankt, erg lief!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!
Hebben jullie een fijn weekend gehad? Vriendlief heeft met familie aangekaart wat hem zo dwars zat, en de vrijdagavond zijn we met de pup naar het park gewandeld en hebben we iets kleins gedineerd in de stad. Met een Oreo Mc Flurry als toetje :Y) Het was echt even fijn om gewoon mijn laptop/werk te laten staan en tijd te nemen voor elkaar. Jullie goede wensen hebben dus geholpen ;)

Verder heb ik alle plantjes verpot op de orchideeën na, daar word ik altijd enorm vrolijk van. Minder vrolijk werd ik van de kat die gisterenavond besloot te proberen plassen op onze mini-aloë vera in echt een mini klein bakje potgrond op de eettafel :+ Ze dacht blijkbaar dat het haar persoonlijk pocket toilet was. Kleine etter haha.

Vanaf vandaag probeer ik revalidatie oefeningen voor de quadriceps! Ben benieuwd! Fijne maandag iedereen!

Ongeveer, nog even uittellen:
O: 2 bolletjes met roomkaas, twee lattes, milka eitje
T: misschien nog koffie, Smart protein bar
L: VK beschuit met pompoenhummus, schaaltje vanille vla
T: 200 g watermeloen, kleine appel
B: 20 minuutjes stretchen/quad oefeningen + 20 minuutjes op de spinningfiets aan een heel licht tempo
A: 300 g speltpasta met romige tomatensaus
T: kwark met ananas

Straks de hoeveelheden uittellen, ik wil aan de 1900 zitten vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:01

Misschien wel leuk om eens een lijstje van mij te plaatsen. De kcal in de hoofdmaaltijden zijn geschat omdat ik geen flauw idee heb welke ingrediënten er precies gebruikt worden, maar jullie krijgen een idee.

O: Erg ongezond dus laten we het houden op 326 kcal
T: Een blikje Red Bull (160)
L: Pepper steak pie met een paar patatjes (501)
T: Ik denk een handje chips (120), anders misschien een muffin (400)
A: Kipstukjes gemarineerd in sinaasappelsap en sojasaus in een wrap (314)
T: Leak and potato cup a soup (115)
Met de muffin kom ik redelijk in de buurt van mijn doel als ik 's avonds nog wat erbij pak, zonder de muffin zit ik er 400 onder en dat ga ik er denk ik 's avonds niet meer aan kunnen eten. De maaltijden hier zijn relatief erg licht en ik vind het vervelend om constant te snacken dus dit soort dagen heb ik hier vaak. Vooral omdat mijn verbranding een stuk hoger ligt dan thuis probeer ik echt op te letten dat ik wel dusdanig veel eet dat ik in ieder geval aan mijn BMR kom, maar door de hitte is het vaak lastig omdat ik gewoon geen honger heb. Kan hier ook niet voor mezelf koken (ja havermout in m'n waterkokertje) dus mwah.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:02

Ik ben terug van vakantie! Helemaal zen en weer op kantoor. Zal strakjes even bijlezen :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:34

Ik zou gewoon nog een keer gaan wegen MarlindeRooz..
Drie kilo zou wel heel erg veel zijn..

Je weekend klinkt geslaagd Bhriseis!
Hoop dat de revalidatie oefeningen goed gaan!

Welkom terug Frummels!

Ik ga vanavond weer een lesje bodypump meedoen :D
Vrijdag voor het laatst kunnen sporten dus heb er echt zin in^^

Net voor de grap mijn oude werkbroek aangetrokken :')
Kan het bijna niet geloven dat ik die aangepast heb..
Sterker nog, hij zat eerst nog te strak :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:33

Ilse, doe je goed! En zo lang je geen honger hebt en er zelf blij mee bent is het natuurlijk helemaal prima.

Marlinde, als je je niet goed voelt, in dit geval verstopt, denk ik dat dat daar een goede reden voor kan zijn. En ook evt. het vasthouden van vocht inderdaad. Zou proberen niet te weinig te gaan eten, maar gezonde dingen (en evt. op internet zoeken wat verstopping tegengaat, dus misschien even wat meer groenten/fruit en minder granen?)

Bhriseis, ik ben van het weekend wel gaan sporten. Was wel even trots op mezelf. :') Heb het wel gehouden op een rondje hardlopen en verder geen intensieve lente. Maar ja, lente, kom maar! En fijn dat je zon goed weekend hebt gehad. :D

Veel plezier Lieszje!

Ik wilde eigenlijk vandaag een half uurtje gaan sporten. Maar ben net thuis en heb al 50-60 minuten gefietst vandaag, dus vind het wel goed zo. Vind het ook veel te koud en voel me niet zo lekker. := De komende 2 weken worden erg druk, dus ik ga iets meer op voeding letten en waarschijnlijk haal ik het nét om 1 of 2x te sporten deze week.

Is er hier iemand die macro's telt?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:03

MarlindeRooz, ik zou niet flink minderen hoor! Dat het zoveel is komt waarschijnlijk door een hele zoute maaltijd en dat je nu flink vocht vast houdt! Wat Bhriseis zegt, even veel drinken!

Same Kimmie, mijn weekend was niet zo goed, dus vandaag er weer tegenaan!

BHriseis hahaha wat een doerak! :') Lekker lijstje heb je, ik ben wel benieuwd naar een receptje van die romige tomatensaus!

Emmaa dus als ik het goed begrijp worden de hoofdmaaltijden voor jou gekookt? Misschien is het een idee om te snacken met iets van fruit, extra groentes erbij? Dat is wat ik een beetje mis in jouw lijstje. Of bijvoorbeeld gekookt eitje, handje noten? Lijkt me lastig als je niet zelf kan bepalen wat je eet!

Frummels fijne vakantie gehad? :)

Wat goed Lieszje!! Dat is nog eens resultaat zien!

Het is echt fris hè Deetjeeuh! Ik wilde gisterenavond gaan hardlopen, maar ben mn winddichtje jack vergeten :( Verder let ik wel op mn macro's, ik probeer vooral me aan mn vetdoel te houden en daar niet overheen te gaan. Wat zijn jouw ingestelde macro's die je wil behalen? Ik heb bijvoorbeeld als doel 1600 kcal opgebouwd uit: 120 gram eiwitten, 160 gram khd, 53 gram vetten (dat komt neer op 30%, 40%, 30%).

O: volkorenboterham met kaas (262)
L: thaise curry soep met kip en mihoen (352)
A: nog onbekend, samen met een vriendin :)
Ik ben heel erg benieuwd naar mn lunch die ik gisterenavond heb voorbereid, ik moet er op stage alleen nog heet water op kiepen en dan heb ik hopelijk een chill maaltje met wat meer groenten!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:35

Oehh je lunch klinkt heerlijk aight!

Mijn weekend was ehhh... nou ja, vreemd, doordat ik afwisselend ziek was en me weer beter voelde. De ochtend gaat steeds wel ok, dan steeds meer buikpijn totdat ik alleen nog maar op t toilet zit :o veel te weinig gegeten, maar dat is ff niet anders. Zometeen naar de huisarts, ben benieuwd wat die zegt.

Toch maar een soort plan voor vandaag, hopelijk beetje stok achter de deur om wel te eten
O: beetje skyr
T: peer
L: kom gevulde soep, misschien nog wat salade
T: 2 biscuitjes
A: pasta met kip, broccoli, tomaat en roomsaus
T: bakje vla ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:57

Aight schreef:
Emmaa dus als ik het goed begrijp worden de hoofdmaaltijden voor jou gekookt? Misschien is het een idee om te snacken met iets van fruit, extra groentes erbij? Dat is wat ik een beetje mis in jouw lijstje. Of bijvoorbeeld gekookt eitje, handje noten? Lijkt me lastig als je niet zelf kan bepalen wat je eet!

Ik woon op een campus op dit moment waar ik inderdaad de hoofdmaaltijden in de dining hall eet. Ik heb wel een menu waar ik uit kan kiezen maar de opties zijn vaak erg beperkt. Groente eet ik niet heel erg veel, de enige opties voor groente hier zijn vaak doorweekt in kaassaus of op een andere manier heel vettig klaargemaakt en daar ben ik niet zo'n fan van. Fruit probeer ik wel dagelijks te eten maar als het niet als optie wordt gegeven in de dining hall sla ik een dagje over. Eitjes eet ik meestal 's morgens bij het ontbijt, maar dan moet het wel beschikbaar zijn en dat is ook weer niet elke dag. Het is een beetje onbeholpen, gelukkig heb ik straks 2.5 week vakantie en slaap ik in hotels waar ik iets meer zelf kan kiezen _O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:29

Emma, ik vind dat je het heel netjes aanpakt: het aanbod is magertjes daar, maar je eet gewoon wat minder en valt netjes af zo! Je kan je evengoed vol proppen met troep uit de koekjesafdeling van de supermarkt, maar dat doe je niet.

Jee Laura, ik ben benieuwd wat de arts te zeggen heeft :(:) Je weerstand kan wel een opkikker gebruiken. Wellicht brengt je kindje ook heel wat mee van school, qua ziektes? Ik had voortdurend buikgriep toen mijn broertje en zusje naar de kleuterklas gingen...

Aight, het was van een pasta restaurant in de buurt helaas :P Het draait daar zo goed dat je hun sauzen ook kan meenemen, dus telkens wanneer we gaan doen we dat, dat scheelt kookwerk hihi. Ah, jij eet ook laag in vetten zie ik. Doe je dat met bepaalde reden? Als ik laag in vetten en hoog in kh eet, val ik sneller af :Y) Heel gek!

Liesje, bedoel je dat je werkbroek je te groot geworden is? Hoe was de bodypump? Is dat een soort cardio met gewichten? HIIT achtig ofzo?

Deetje, ik houd normaal wel macro's bij. Mijn doel is 30 % eiwitten, 20% vetten, rest kh maar nu ik even niet sport én het heel druk heb, laat ik het was losser.

Hier een heel drukke week voor de boeg (vrijdag een lezing geven voor allemaal professoren, ik doe nu al in mijn broek := ) en heb dan ook een (zelf opgelegde) deadline voor een paper. Dan een paar dagen rustig terwijl ik doodsangsten uitsta tot ik de review van de paper terugkrijg, en dan weer een paar dagen knallen om het kreng finaal af te werken.) Gisteren tot dik 21.00 u gewerkt en vandaag stond mijn moeder om 07.15 op de stoep met mijn broer, of ik even met hem naar de dokter kon want hij is ziek en zij moest naar haar werk toe :O Mijn lijstje van vandaag wordt dus echt niet zo netjes.

B: Wandelen naar de huisarts, boodschappen doen
O: 2 x latte, croissant, chocoladebroodje, 1 dun oreokoekje :')
L: 2 tijgerpistolets; één met 40 g jonge kaas, één met aoste vegetarisch broodbeleg, 2 x likje boter
T: red bull light *D kleine appel
A: Speltpasta met alweer romige tomatensaus (vegetarisch)
T: 0% Griekse yoghurt met verse ananas, venkelthee
B: hopelijk wat op de spinningfiets en revalidatieoefeningen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:36

Deetjeeuh: Ik heb niet altijd spierpijn na het sporten. Maar het hangt er ook van af wat ik heb gedaan. Als ik lang niet gesport heb, dan wel. En als ik oefeningen doe die ik normaal nooit doe, dan ook vaak. Bij de routine die ik normaal heb bijna niet. :)
Als je trek hebt in andere dingen kun je ook op wat blogs zoeken naar lekkere recepten en ideetjes!

Bhriseis: wat balen van die spierscheur zeg. Hoe gaat het nu? Fijn dat je afvalt met je sportpauze. Wellicht had je lichaam die pauze even hard nodig ook?
Hopelijk gaat het thuis snel ook weer wat beter. Kibbelen is niet leuk :( Kijk anders even op vakantieveilingen. Daar hadden wij 3 dagen Venetië vandaan :D

Sharon: Wat super goed! Gefeliciteerd :)

Laura: Succes bij de huisarts! :(:)

Maanlicht: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een leuke dag gehad?

Yonker: Balen van die onstilbare honger. Dat heb ik ook wel eens inderdaad.. Wat goed dat je al op 22.3 zit zeg, wauw! En nog meer te gaan, lees ik. Dat kun jij en dat gaat je zeker lukken :)

Marlinde: Lekker, kapsalon <3 Dat heb ik al lang niet op zeg..
Dat 3 kg in een week heb ik nu ook, maar als ik meet ben ik een cm kwijt, dus ik hou maar niet teveel vast aan de weegschaal. Zal wel een combinatie zijn van vocht en spieren? Heb je misschien te weinig gegeten? Als ik weinig eet (onder de 1600 kcal) dan kom ik namelijk aan. En snel ook := (zelfs een keer bijna 4 kg in 2 weken)

Ilse: Vind je het niet heel moeilijk om geen tussendoortjes te nemen? Ik heb altijd trek tussendoor en ik kom echt bij lange na niet aan de 1800 kcal als ik geen tussendoortjes neem :') Zit dan denk ik rond de 1400 en dat is echt ver onder mijn BMR dus dat doe ik liever niet.

Lieszje: Lijkt me heel gek inderdaad om dan een oude broek aan te trekken die dan eerst te strak zat :)) Super goed! Hoe was je bodypump?

Aight: die currysoep klinkt erg lekker! :9

Emma: Lijkt me heel moeilijk om op een campus goed/gezond te eten . Knap dat je er toch mee bezig bent! :j En strakjes lekker in hotels, haha.

Vakantie was heerlijk. Venetië is echt prachtig en we hadden heel mooi weer. Konden lekker zonder jas lopen. :)

Hier helaas weer wat aangekomen, maar wel een centimeter van mijn taille af en bijna 1,5 van mijn heupen. Dus ik denk dat het een combinatie van vocht en spieropbouw is ofzo? Heb op 2 verschillende weegschalen gestaan en ze zeggen allebei ongeveer +2.8 kg in een week tijd. Maar in een week dus ook 1-1,5 cm kwijt :+ (Hebben echt enorm veel gelopen op vakantie. Ik denk zo'n 8 uur per dag!).

Vandaag:

O: 2 bio donkere boterhammen met 3 gebakken eieren + koffie
T: cappuccino en een pakje halfvolle chocomelk
T: mandarijn
L: 4 boterhammen met zuivelspread en tuinkers. 1 avocado en een kop soep
T: ananas en een banaan
T: eiwitreep
A: rijst met gemarineerde tempeh (ketjap), verschillende bonen, paprika, ui.
T: kwark

B: 40 min fietsen (retour werk), 60 min krachttraining, 30 min cardio.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:00

Emma: Lijkt me best lastig om steeds maar beperkte keuzes te hebben en het daarmee te moeten doen.

Bhriseis: ik vermoed inderdaad dat de kinderen wel het een en ander meenemen, alleen worden zij niet ziek :Y) Blij toe hoor, nu ook nog voor zieke kindjes zorgen zou me zwaar vallen.
Jeetje, dat is inderdaad een drukke (en spannende) week! Heel veel succes!

Frummels: centimeters eraf is altijd fijn! Misschien inderdaad wat vocht?

Nou huisarts had ook niet veel bijzonders te melden, had ik ook niet echt verwacht. Het is waarschijnlijk toch gewoon pech hebben, tijd voor lente! Wel even bloed laten prikken voor de zekerheid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:08

Knap hoor Emma dat je zo netjes blijft eten voor wat er mogelijk is!
Laura, hopelijk komt er niks uit het bloedprikken!
Mooi lijstje zeg Frummels, Bhriseis en Laura. Krijg er honger van! :9

Ga me maar lekker volgende week maandag weer wegen. Ben het een beetje zat nu al.

Maar gister is anders geworden
O: peer en 3 ontbijtcrackers van bolletje
L: kaas-ui kruier
A: lasagne met spinazie, rode pesto, ui etc.
T: blauwe bessen
B: 45 min fietsen met wind tegen, 30 min wandelen (10.000 stappen)
verbrand: 2.626

Vandaag:
O: 3 ontbijtcrackers bolletje
T: peer
L: salade met: feta, rucola, cashewnoten, geroosterde aubergine, zongedroogde tomaten, honing, olijfolie en balsamicoazijn.
A: Lasagne restjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:11

Haha heel lief meiden :o Dit is natuurlijk wel een selectief beeld, ik eet gok ik 5 dagen in de week relatief gezond/weinig maar heb ook dagen dat ik als lunch ff naar de KFC loop omdat er iets op het menu staat waar ik echt niets mee kan. En elke zondagavond eet ik pizza :Y) Heb hier geen weegschaal maar ben zeker afgevallen sinds ik hier ben en dat vind ik al heel wat want ik was super bang dat ik aan zou komen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:14

Oh wat stom Laura, misschien is je lijf echt gewoon de winter zat, en is je weerstand daarom wat lager ofzo. Zo blijf je maar aanmodderen natuurlijk.

Frummels, goede tip! En Venetië <3 Lijkt me heel mooi om te bezoeken! Over die kilo's zou ik me ook niet zo druk maken als je cm's de goede kant op gaan. Hoe zwaarder je benen traint, hoe meer vocht je vasthoudt. Ik ben ook zo'n spons :roll:

Marlinde, weeg je af wat je eet? En werk je met macro's? Dat zou al erg veel kunnen helpen lijkt me! Misschien eet je net te veel/te weinig/... Sport je ook? Lastig he, als je lijf niet mee wil :(:)

Emma, wat goed *\o/* Mooi snoetje heb je ook op je profielfoto!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:33

Ik heb gelukkig geen overgewicht dus ik heb geen haast. Heb momenteel ook veel stress dus wil mezelf niet teveel opleggen. Afwegen lukt niet altijd omdat ik met anderen eet en het in 1 pan kook etc. En sporten doe ik niet echt. Wel fiets ik alles en wandel ik regelmatig.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:53

MarlindeRooz: dat lijkt me ook sterk die gewichtstoename? Toch niet even een controle weging? Misschien geeft dat ook weer beter motivatie.

Bhriseis: ja, dat is mijn shetje <3 Klinkt als een heerlijk weekend zo samen, fijn! Och jeetje, katten ook altijd :+ Wij hebben ook 2 katten, maar ben zelf echt meer een hondenmens (hebben we er 3 van) :') Ik wil altijd nog beginnen met groenten verbouwen, maar komt er niet echt van. :Y) Wat is het onderwerp van je lezing? Spannend maar wel stoer! Waar gaat je paper over? Druk leven hoor!

Lieszje: fijn zo'n groot verschil qua broek! Les bodypump overleeft?

Deetjeeuh: groot gelijk dan, heb je al best wat beweging gehad! Ik moet het ook vooral hebben van op voeding letten en dat gaat prima. Ik tel geen kcal, dus let al helemaal niet op macro's haha. Probeer wel met logisch verstand er een beetje evenwicht in te houden.

Laura82: vervelend zeg! Hopelijk is het idd pech en komt met het warmere weer er ook betere gezondheid voor je aan!

Emma: zo te horen roei je idd goed met de riemen die je hebt! Soms is het nu eenmaal niet ideaal.

Frummels: vakantie klinkt heerlijk! Bijzonder zeg, wel die afname in centimeters dan! Volgens mij zou ik me daar dan meer aan vasthouden, dat bepaald uiteindelijk je figuur en maat.

Hier gaat het helaas niet fantastisch. Blijf achteruit gaan qua energie. Hele weekend uitgeteld door een korte verjaardag van vrijdag, en kort familiebezoek van zondagochtend. Dus besloten om voor de tinker van mijn zusje een pensionstal in de buurt te zoeken. De verzorging 5 dagen in de week hou ik niet meer vol. Blij als het de 26ste is. Eindelijk naar de neuroloog weer en de MS consultant.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:55

Supergoed Yonker! En gewoon shoppen hoor, dat geeft ook weer voldoening :j
Heel Goed Urosa! -0.1 is afgevallen!
Ilse, ik snap je dilemma. Ik zou je wel willen aanraden om bijvoorbeeld fruit mee te nemen bij de grotere maaltijden, zodat dat niet in je lijstje gaat ontbreken. Verder goed bezig hoor!
Dees (ik noem je toch maar weer zo, dat is makkelijker :') ) wat voor ontbijtjes ga je doen? Leuk voor de inspiratie!
Je weekend klinkt heerlijk Bhriseis! En je kat, geniaal _O-
Welkom terug Frummels!
Hoe was de les Lieszje? Supergoed van je!
Lekker lijstje Aight, ik vind het wel wat weinig, heb je ook nog tussendoortjes?
Goed bezig Emma!
Veel beterschap Laura. Het zit ook echt niet mee hè :(:)

Even dit als gedeeltelijke bijleespost. Ik wordt helemaal gelukkig van dit lekkere weer! Daarnet een iets te grote lunch op, maar ik ga me hierdoor niet meer uit het veld laten slaan en ik ga gewoon weer gezond verder. Even peptalk voor mezelf :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:57

That's the spirit Kimmie! Ik heb vanavond pizza op het menu, gewoon diepvries. Casa di Mama en dan de 4 kazen, die vind ik zo lekker :') #guiltypleasure