paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:25

Bedankt allemaal!

Even inhakend op het ijs.. Suikervrij is één ding, maar inmiddels zijn fabrikanten zo misleidend dat ze er iets anders instoppen 1) waar het zoet van wordt en wat je misschien helemaal niet binnen wilt krijgen en 2) wat net zoveel calorieën bevat als ijs mét suiker. Ik heb wat dat betreft mijn lesje wel geleerd. Pak dan het liefst gewoon ijs met suiker en eet het met mate.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:34

Dat oppo ijs is wel echt veel lager in kcal als gewoon ijs hoor :j ik verdraag geen suiker. Ben dus wel aangewezen op de suikervrije variant. Maar heb door de jaren heen al de suikervrije cornettos, Magnums en kleine bekertjes ijs zien verdwijnen. De plaatselijke ijscoboer verkoopt vooral suikervrij vruchtenijs. En laat ik nou net vanille en chocolade veel lekkerder vinden.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:46

Wat een mooie resultaten zie ik voorbij komen al, goed bezig!

Susan, ik werk bij een horeca groothandel en wij hebben een merk die geheel suikervrij is als het goed is.
Zal er eens naar kijken voor de zekerheid.

Hier gaat het echt nog niet zo goed.
Heb best wel een beetje strijd met mezelf, en baal ook een beetje van mezelf.
En als ik nou gewoon eens mijn calorieën bij ga houden, dan kan, mag en moet ik best wel veel eten!
Ik MOET mezelf dus echt gaan verplichten dat bij te houden, anders maak ik er echt een potje van.....

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:16

Het moet een gewoonte worden om het bij te houden, als dat het is gaat het automatisch. En weet je op den duur van veel dingen het aantal kcal :)

Ik heb net dit ontbijt gemaakt: http://www.mindyourfeed.nl/recepten/ont ... we-bessen/

Het is heerlijk!! Echt een aanrader :) wel aardig wat kcal, maar ach het is zondag. En ik ontbijt laat dus laat m'n tussendoortje vallen

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:30

Ziet er heerlijk uit, toevallig zag ik die van de week ook voorbij komen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:25

Teveel kcal in de ochtend vind ik echt zonde. Ik hou liever over voor de rest van de dag. En idd bijhouden is een kleine moeite maar helpt zoveel! Ik kan nu echt aardig inschatten wat ik nog mag. Zit eigenlijk altijd goed. Net als op de verjaardag laatst. Dan weet ik hoeveel kcal een toastje of brie is en weet ik gelijk hoeveel ik er mag. Het lukt ook prima me daar dan aan te houden. Terwijl ik voor ik het bijhield dacht ach dat ene toastje, handje chips ed kan best. Maar die kleine beetjes tikken toch aan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 15:11

Bijhouden is voor mij ook de clue. Helemaal omdat ik met mijn horloge ook kan bijhouden wat ik verbrand en zo in het weekend dat stukje chocola ook kan verdienen. Als min app dan aangeeft dat t niet past scheelt dat wel een hoop. Dan blijf ik er makkelijker van af

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:16

Ik plan vaak in de ochtend de hele dag in, dus als ik dan zo'n ontbijt neem, eet ik wat minder kcal bij m'n lunch. Voor mij werkt dat prima :)

Ik merk ook dat ik gemotiveerd raak door mijn fitbit. Heel fijn!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:20

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.

Hoeveel calorieën eten jullie?
En zit je daarmee dan "precies" op je bmr of juist iets daarboven?
Of doe je juist iets heel anders?

Zelf ga ik dus nu mbv Mfp proberen rond mijn Bmr te zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:53

Ik wil gelijk blijven en mag nu 2163 kcal. Fiks boven mijn bmr van 1453. Laagste aantal kcal wat ik mocht was 1867. Dat was goed te doen. Je moet niet op je bmr gaan zitten. Tenzij je de hele dag stil ligt en niks beweegt. Anders is het niet gezond om zo weinig binnen te krijgen. Mfp zit vaak te laag met wat je mag. Reken het zelf ook nog even na zodat je weet of je goed zit.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:02

Ik eet meestal rond de 1750/1800 calorien per dag.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:08

Ik eet 1900 kcal en dat is mijn BMR ook.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:11

Sandyislief schreef:
Ik eet meestal rond de 1750/1800 calorien per dag.

En daar val je mee af?
En jij ook Ladybird?

Susan ik heb het ook buiten mfp om berekend.
Is dat enigsinds betrouwbaar?
Mijn BMR komt gemiddeld tussen de 1650 en 1700 uit (meerdere sites gepakt)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:33

Ja hoor, ongeveer 0,5-1 kilo per week.
overigens 1900 berekend bij de diettist want op internet zat ik rond 2200 kcal BMR. dus of het nou betrouwbaar is weet ik niet zo goed.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:47

MariekeTV schreef:
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.

Hoeveel calorieën eten jullie?
En zit je daarmee dan "precies" op je bmr of juist iets daarboven?
Of doe je juist iets heel anders?

Zelf ga ik dus nu mbv Mfp proberen rond mijn Bmr te zitten.

Mijn BMR is 1743 zoiets dus ik probeer dat minimaaaal te eten.
Merk dat ik het serieus lastiger vind om voldoende te eten dan om 'gezond' te eten :+
Meer mensen hier last van? Ohja en volgens mijn fitbit verband ik gemiddeld 2.500 kcal per dag.
Merk dat als ik op 2.100 kcal eten ga zitten dat ik dan aankom gek genoeg.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:49

Mijn BMR is 1700 en ik eet 1900 kcal op een dag :)
Ik vul altijd licht actief in, dus 1-2 keer sport in de week. Soms doe ik namelijk wat meer op een dag en dan weer wat minder.

Hoeveel ik daar gemiddeld mee afval kan ik niet zeggen, omdat ik nog niet zo veel kwijt ben.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:08

Ja hier val ik mee af! Probeer mijn BMR aan te houden in ieder geval.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:32

Ik eet trouwens niet meer dan mijn toegestane aantal kcal ook niet als ik fiks meer gedaan zou hebben. Immers de app neemt ook al mee wat ik gemiddeld beweeg in de berekening. Je gaat er al snel de mist mee in. Mijn zwager verkondigde vrijdag doodleuk dat hij met 10 km wandelen 3100 kcal verbrand zou hebben volgens een app. Maar als ik uitreken wat ik ongeveer zou verbruiken met 10 km wandelen kom ik op 910 uit. Dat scheelt nogal wat blokjes kaas. Hij valt niks af. Maar dat snap ik wel als je zo gaat rekenen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:38

SusanH schreef:
Ik eet trouwens niet meer dan mijn toegestane aantal kcal ook niet als ik fiks meer gedaan zou hebben. Immers de app neemt ook al mee wat ik gemiddeld beweeg in de berekening. Je gaat er al snel de mist mee in. Mijn zwager verkondigde vrijdag doodleuk dat hij met 10 km wandelen 3100 kcal verbrand zou hebben volgens een app. Maar als ik uitreken wat ik ongeveer zou verbruiken met 10 km wandelen kom ik op 910 uit. Dat scheelt nogal wat blokjes kaas. Hij valt niks af. Maar dat snap ik wel als je zo gaat rekenen.

Ik doe dit inderdaad ook niet. Heel soms gebeurt het een keer dat ik wel iets extra's neem, als ik veel bewogen heb. Maar dan nog blijf ik onder de 2000 :)
Die beweging zorgt er juist voor dat het net ietsje sneller gaat, ik vind het dan zonde als ik meer ga eten. Bovendien heb ik nooit (meer) dat ik me flauw voel ofzo, doordat ik de hele dag door eet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:41

Ik ben veel meer gewend om minder te eten en het uit te stellen. Eerder had ik om 4 uur al trek in avondeten. Nu kan ik ook veel later dan de normale etenstijd eten en dan heb ik wel trek maar niet zo erg dat ik denk dat ik omval. Ook geen snaaizin in de middag waar ik dat eerder wel kon hebben. Terwijl ik veel minder ben gaan eten.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:48

Ik eet ook niet meer als ik meer beweging heb gehad dan normaal.

Net ovenfriet gegeten en een ovenkroket. Tot mijn verbazing best lekker en niet verwacht: krokant!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:29

Ik ben ook niet van plan om meer te gaan eten als ik eventueel gesport heb of veel gedaan heb.

Ik ga eerst eens even kijken wat 1700 calorieen doen en hoe ik dat kan verdelen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:43

Hè hè, de eerste kilo is er af. Poeh poeh :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 08:46

Nu 2 weken bezig. Wat er anders is weet ik niet. De verbeterde app? Meer energie? Toch 'opeens' een betere discipline? Maar de eerste 2 weken gaan goed. Ik zit nu op -2,4. En dat in 2 weken.
Het geeft de burger iig moed om door te zetten. Ik wil de eerste 15 kilo zsm kwijt. Dus met een kilo per weel door blijven gaan. Ik blijf schrijven wat ik eet, ook al mn tussendoortjes en snack en snaai. Dit helpt wel heel erg. Nadat ik de eerste 15 kilo geloost heb mag t nest wat langzamer gaan, maar dan ben ik iig weer onder de 100. Dat is toch wel een grote mijlpaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:52

Jeej voor jou *\o/* bijhouden helpt echt. Het gaat je lukken!!