wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:00

Wat vreselijk dom dat sommige mensen hier niet wat meer begrip voor een ander kunnen op brengen. En het zover kunnen schoppen dat iemand haar eigen topic niet meer voort wil zetten. Die ze puur heeft geopend voor steun. Erg triest. ts moet helemaal niet bezig zijn met zich verantwoorden! Ze kan de energie die ze nog heeft wel ergens anders voor gebruiken. Echt diep triest dat er zulke mensen zijn die in deze situatie nog geeneens begrip voor de mede mens kunnen opbrengen. Bah!!!

Ts is wil je heel veel sterkte wensen!
Ik blijf aan je denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:07

Ik hoop dat er nog een update komt Priscilla en dat je je daar weer prettig bij kan voelen, ik snap het ook als dat niet zo is.
Sterkte daar voor jullie...

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:18

Bizar dat dit topic nu zo'n wending moet nemen dat zelfs spice zich eruit terug trekt. Lijkt wel of geen enkel topic tegenwoordig nog positief kan blijven.
Spice ik wens jou heel veel sterkte en nog vele goede dagen. Hopelijk trek je het negatieve hier niet al te veel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:33

Ik heb er ook geen woorden voor hoe dit topic ineens zo'n wending nam. Die mensen moeten zich diep schamen.

Hopelijk heb je een goede dag vandaag! Ik denk aan jullie.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:32

Ik ken Pris en Marcel persoonlijk goed, en weet hoe ernstig haar situatie is. Van alles wat ze zei is er geen woord gelogen, maar het is voor haar niet gemakkelijk meer om hele epistels te typen waarin alles tot in detail uitgelegd wordt. Het is erg, erg jammer dat sommigen van jullie er direct als wolven opvliegen en alles in twijfel gaan trekken, en uit de context rukken, zodat zij het gevoel krijgt zich te moeten verantwoorden tegenover iedereen. "logeerpartijtjes"?? Die arme Pris heeft alles liggend vanop de bank mogen meemaken. Hebben jullie er enig idee van hoe kwetsend dergelijke uitlatingen zijn? Pris is wel degelijk stervende, en ze wil nog zoveel mogelijk doen in haar laatste dagen, met de mensen die ze liefheeft, en jullie zullen het haar dan gaan misgunnen of haar verhaal in twijfel trekken. :r :r :r
Jullie moesten jullie diep gaan schamen, en hopen dat jullie nooit in een dergelijke situatie terecht komen, waarin je zelf niks meer kan en voor alles van anderen afhangt.
Ik ga Pris en Marcel volgende week opzoeken, nu het nog kan, en nu ze nog voldoende bij bewustzijn is, want ja, lieve bokkers, het is écht zo erg. En ik vind het heel erg dat ze niet echt bij mij 'achter de hoek' wonen, want anders sprong ik er elke dag wel even langs.
En nu ontstip ik dit topic, want het heeft mij niet echt een positief beeld van de mensheid gegeven. BAH!
Kunnen jullie je gif niet gaan spuien tegen mij in het Twisted wire topic, en dit topic een beetje sereen laten verlopen? aub?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:43

Sevke, doe Spice de groeten. Ik vind het ook niet netjes wat er allemaal geschreven is, echter, om dan maar iedere poster in dit topic als zijnde negatief te beoordelen, ook niet netjes. De berichten van Spice waren, logisch, warrig wat betreft medicatie,hulp enz. En dan heb je inderdaad te maken met internet, het komt soms niet over zoals mensen bedoelen. Ik denk dat echt niemand hier in twijfel trekt hoe ernstig de situatie is en dat Spice gewoon terminaal is. Hard gelag voor haar en haar naasten en dat wens je niemand toe. Daarom Spice, indien je dit nog leest, een goede laatste periode voor jou en geniet nog van de tijd die je krijgt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:47

bigone schreef:
Sevke, doe Spice de groeten. Ik vind het ook niet netjes wat er allemaal geschreven is, echter, om dan maar iedere poster in dit topic als zijnde negatief te beoordelen, ook niet netjes. De berichten van Spice waren, logisch, warrig wat betreft medicatie,hulp enz. En dan heb je inderdaad te maken met internet, het komt soms niet over zoals mensen bedoelen. Ik denk dat echt niemand hier in twijfel trekt hoe ernstig de situatie is en dat Spice gewoon terminaal is. Hard gelag voor haar en haar naasten en dat wens je niemand toe. Daarom Spice, indien je dit nog leest, een goede laatste periode voor jou en geniet nog van de tijd die je krijgt.

Het is inderdaad internet en daarbij komt dat in het verleden er bokkers tamelijk voor de gek zijn gehouden door aandachtszoekers (ik denk dan aan Miepje) en dus voorzichtiger worden. Als verhalen dan warrig zijn en niet op elkaar aansluiten dan komt deze alertheid boven.

Ik wens priscilla en marcel veel sterkte toe en Sevke dank je voor je toelichting, dit maakt denk ik (helaas dat het 'nodig' is) het een en ander wel duidelijk.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:04

Veel sterkte weer voor jullie.
Trek je niks aan van de negatieve mensen.
De meerderheid leeft met jullie mee.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:08

Er is veel tegenstrijdige of in ieder geval verwarrende berichtgeving geweest, wat niet onbegrijpelijk is in deze situatie. Er zijn op veel manieren vormen van steun/bijstand/bezoek/hulp/inzichten aangeboden (ook door ervaringsdeskundigen), maar vrijwel alles is niet van de grond gekomen of afgeschoten. Het negatief neerzetten van vrijwel alle zorginstanties vind ik wel pijnlijk en niet terecht, dat was ook niet van toegevoegde waarde. Voor niemand.

Internet is een lastig middel voor communicatie, zeker bij zoiets intiems als sterven.

Ik wil jullie voor de komende tijd enorm veel kracht toewensen en hoop op nog mooie momenten. Er werd/is en wordt enorm meegeleefd door de meerderheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:27

Jammer maar begrijpelijk Pris en Marcel. Ik hoop ergens toch dat je nog zal posten maar ik zou ook begrijpen wanneer je dat niet doet.

Proficiat aan degenen die Pris hiertoe gedreven hebben. Ik hoop dat jullie trots zijn op jezelf. :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:59

dank voor je uitleg Sevke, jij ook sterkte

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:00

Ik hoop dat je nog wat kan doen als je je ertoe in staat voelt. Heel veel sterkte....

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:20

Sevke, zou je Priscilla en Marcel namens mij ook de groeten willen doen en hen het allerbeste willen wensen? :)

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:32

Zo pricsilla. Gister nog een kaartje jou kant op gekomen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:40

hagelslag schreef:
Zo pricsilla. Gister nog een kaartje jou kant op gekomen.

Goed zo, ik heb vorige week een kaartje gestuurd. Merk aan de reactie hier dat het absoluut wordt gewaardeerd.

Vind het echt schokkend en verdrietig dat het zo erg is qua reacties hier dat de TS niet meer wil reageren.

Ik (en vermoed met mij velen) posten hier omdat ik hoop dat het een heel klein lichtpuntje is in het bestaan van de TS en haar geliefden. Dat ze troost, steun, een uitlaatklep of waar dan ook maar behoefte aan is, vind in dit topic.

Lieve Priscilla, Marcel en een ieder die jullie lief heeft. Heel veel liefs en sterkte vanaf hier.
Ondanks dat het topic zo is gelopen blijf ik aan jullie denken en een kaarsje voor jullie branden

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:54

Moderatoropmerking:
Er is helaas toch weer een hoop discussie geweest. Hoewel wij begrijpen dat men hun gevoel wil uitspreken in deze situatie levert het wederom aanhalen van de discussie niemand iets op. Wij hebben daarom enkele berichten verwijderd en vanaf nu worden berichten die de discussie weer aanhalen verwijderd.

Daarnaast een herhaling van onderstaande moderatoropmerking:

Moderatoropmerking:
Zoals mijn collega hierboven nog heeft geschreven, hierbij het verzoek om geen discussies in dit topic te voeren over terminale zorg en of het verhaal van Spicegirl wel of niet waar is.

Ts heeft dit topic geopend om steun te krijgen in een nare tijd. Het lijkt me dan ook niet op zijn plaats om de verhalen van TS in twijfel te trekken of dingen te gaan insinueren. Ts is niet verplicht om alle informatie te geven en kan uiteindelijk nog altijd zelf kiezen wat ze wel of niet deelt.

Discussie over de terminale zorg mag hier gevoerd worden: [MWS] Terminale zorg in Nederland

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:01

Dankjewel Sevke voor je post. Dat verduidelijkt veel denk ik.
Aangezien de mods streng gaan toezien op offtopic berichten of het uitten van ongewenste meningen, staat er volgens mij niets in de weg om toch nog iets van Spice of Marcel te horen. Ik denk dat veel Bokkers dat graag zouden zien.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:08

Fijn dat er strenger op wordt toegezien! Ik hoop dat je ons weer iets wilt laten weten Spice! :*

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:09

Lieve Priscilla

ik hoop dat je vandaag een goede dag hebt. En of je nou nog meeleest of post hier of niet,

ik blijf aan je denken. Ik weet zeker dat velen hier je nooit zullen vergeten.

En wel of geen bokt, dat maakt niet uit, de kaarsjes doen hun werk toch wel en brengen je hopelijk wat

en kracht in deze dagen.

Veel sterkte

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:16

Hopelijk blijven de mensen over die jou willen steunen en put je daar wel wat kracht uit op de een of andere manier. Jij bent sterker dan dit hoor!!
Jammer dat de jam niet gelukt is. Weet dat je daar goed in bent.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:18

Weer verwijten naar iemands mening lijkt me ook niet de bedoeling

Sterkte priscilla!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:32

Ik ben onwijs geschrokken en verdrietig van deze discussie. Ongelooflijk dat mensen zulke dingen in de mond durven te nemen, over de rug van iemand die stervende is :n
Ik ben blij dat de mods nu extra toezicht gaan houden, en ik hoop dan ook van harte dat dat priscilla en marcel een reden geeft om af en toe nog eens te laten weten hoe het gaat. Natuurlijk alles op zn eigen tijd en tempo, jullie zijn ons uiteraard niks verplicht. Denk vooral heel erg om jullie zelf en laat je niet op de nek zitten door sneue mensen, dat kost veel te veel energie die jullie veel beter ergens anders voor kunnen gebruiken.
Mochten we niks meer horen, ontzettend veel sterkte. Hou van elkaar, steun elkaar en geniet van elkaar. Ik duim voor nog een heleboel pijnvrije dagen.
Je word nooit vergeten priscilla, onthoud dat.
We love u <3

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:34

Mag dat gezeur over de reacties die gegeven zijn dan ophouden. Ik hoop dat de modjes daar ook op ingrijpen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:35

Ik lees af en toe eens mee, maar wil juist vandaag Spicegirl en Marcel sterkte toewensen.ik hoop dat zij toch positieve energie uit dit topic halen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:42

Ik ben een van de mensen die mijn twijfels had. Ik heb er geen ervaring mee gelukkig maar het leek mij allemaal erg sterk. Heb hier bewust niet gereageerd , maar nu het andere topic er is (zie link in mod opmerking) is mij veel duidelijk geworden.
Spice, mijn excuus dat ik twijfelde
Vind het erg vervelend voor je dat het niet loopt zoals zou moeten
Hopelijk blijf je hier updates plaatsen