Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:36

Nee, de eiersalade is van de AH :o
Ik wil hem ook graag een keer zelf maken! Maar dan wel de light versie haha!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:57

Wij doen meestal 1el fritessaus (misschien die friteslijn van Remia), 1el yoghurt en dan 2 eitjes ofzo, afhankelijk van dikte. Daar peper zout kerrie bij, ev. ham en druppeltje tabasco en wat bieslook. Suiker kan ook maar das niet zo gezond haha.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 07:15

Ik doe altijd yofresh, eitjes, druppeltje tabasco, druppeltje worcestersaus en dan nog wat ham :)) super lekker :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:13

Gisteren na 3 weken terug op de weegschaal gaan staan op de crossfit. 'slechts' 1,2kg afgevallen op die 3 weken tijd, maar men vetpercentage was wel gezakt met 0,7%. best fier op mezelf daarvoor :) we komen er wel, traag maar zeker

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:20

The_Cat schreef:
Gisteren na 3 weken terug op de weegschaal gaan staan op de crossfit. 'slechts' 1,2kg afgevallen op die 3 weken tijd, maar men vetpercentage was wel gezakt met 0,7%. best fier op mezelf daarvoor :) we komen er wel, traag maar zeker

Je maakt ook spiermassa aan en dat is zwaar he. Vetpercentage is mooi naar beneden, goed bezig!!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:11

Laura, dat valt wel mee haha. Het is alleen een van de weinige zoete gezondere broodbeleggen die we hebben, dus eet ik dat maar :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:10

Bedankt voor de receptjes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:50

The_Cat schreef:

1.2 kilo is toch heel netjes? Dat is iets minder dan 0.5 per week, zou ik heel tevreden mee zijn!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:37

The cat, vind ik ook erg netjes, je bent waarschijnlijk ook spieren aan het aanmaken, zoals hier al gezegd werd, waardoor je gewicht iets minder snel daalt, maar je wel meer verbrand en dat is erg goed.

Lijstje vandaag:

O: müsli met yoghurt
T: banaan
M: boterhammetje (4 sneetjes) 1.5 plakje kaas
T: 2 koekjes met chocolade
A: macaroni(volkoren) met kaassaus, champignon, prei, broccoli, wortel.

B: half utje op de fiets.

Ik hoop het hierbij te houden, misschien nog een soepje. Heb enorm veel honger vandaag :=

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:33

Ik heb net zelf eiersalade gemaakt. 3 eieren, mayonaise, bieslook en een mespuntje zout peper en kerrie. :) Ben benieuwd hoe het morgen smaakt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:15

Mijn lijstje van gisteren:

O: havermout met melk en banaan (voor de eerste keer, vond het niet heel lekker haha).
T: Wat water.
L: boterham met kaas en tomaatjes, boterham met honing en boterham met appelstroop. En wat water en een beker thee.
T: appel en wat water.
A: wortelstamp met een derde schnitzel.

B: uur gefietst. En wat gelopen op school. Ik ben best blij met dit lijstje!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:46

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb niet echt een streefdoel, dus dan pas ik hier wel tussen toch? :D ik wil mij graag lekker in mijn vel voelen, en ondanks dat ik dat al redelijk doe wil ik er graag nog wat af.

In maart ben ik bevallen van mijn 2de dochter. Met veeeeeel extra gewicht vanuit de zwangerschap probeer ik er nu wat af te krijgen. Wat cijfertjes, ik ben 1.72m hoog, begon 1 aug met bewust netjes (geen snoepen en lekker veel groentes ed). Toen woog ik 86 kilo. nu, 2 maandjes verder weeg 79.5 kilo.

Ik ben nogal een gewoontedier, mijn dagen zijn qua eten grotendeels hetzelfde op het avondeten na. Dit zou denk ik, en mijn 2 wijntjes savonds, mijn grootste verbeterpunten zijn, maar... eerst wil ik dit nog even doorzetten zodat ik zo goed mogelijk van die suikers af ben en dat snoepen. Als ik onder de 75 weeg wil ik ook weer gaan hardlopen, nu doe ik dat mijn knieën nog niet aan :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:47

Als jullie mueslie nemen, welke haal je dan? en hoeveel gram gebruik je er van?

Ik werk in de ochtenden op een paarden bedrijf en ik merk dat ik toch iets ''zwaars'' moet eten om niet vlak erna al weer honger te krijgen.
Nu eet ik 200 gram kwark met aardbeien en volkoren graan ontbjt( Brinta achtig) en lijnzaad 2 eetlepels. Dat eet ik tussen half 7 en 7u sochtends en om 10 uur heb ik al weer honger, maar ik drink dan thee en eet of een boterham of banaan.

Iemand daar nog tips mee?

Kimmie, welke havermout neem jij? De goedkoopste ?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:59

Ik eet juist havermout ipv muesli omdat dat zo'n suikerbom is. Ik koop een pak fijne vlokken bij de lidl, voor 500g betaal je echt 50 cent of zo en ik eet 40 gram per ontbijt. Daar gooi ik dan alleen heet water bij en kaneel en een banaan en warm het nog even op in de magnetron zodat het een grote kleffe boel wordt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:05

Muesli hoeft geen suikerbom te zijn. Cruesli is vaak een gigantische boosdoener omdat het krokante aspect komt van het laagje suiker dat er overheen zit en de gedroogde stukjes fruit. Ik haal altijd de goedkoopste muesli van AH basic, die is heel goed te eten en die heeft relatief het minst suiker. Havermout heb ik ook een tijd gedaan maar ik kreeg zo'n bord pap echt niet weg 's morgens :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:18

gewoon inderdaad voor de basismuesli kiezen zonder iets er in en zelf toevoegen wat je er in wil (chocolade, fruit, noten, noem maar op)

Ik eet het allemaal niet, alleen na het sporten en dan wil ik graag zo snel mogelijke khd hebben dus ik heb hele ongezonde suikerrijke cruesli staan met triple chocolat haha. Echt de allerlekkerste die er is, haal hem in duitsland want in NL is alle chocoladecruesli ook meteen mierzoet.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:18

Haha ja, je moet er wel van houden. :+
Ik vind het met water wel veel lekkerder want ik hou niet van warme melk.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:32

Pfff vanochtend op de sportschool de meten en wegen dag...met mn coach. Zag er enorm tegen op....
Ben 1.6 kg kwijt (op die weegschaal) en vetpercentage gemeten met 7 punten methode was 32% :( dus moet 7% vet af....

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:51

Kan ook met koude melk hoor simoozel :D
Ontbijtgranen is sowieso iets om mee op te passen.

Storm, hoeveel tijd zit er tussen je wegingen? En ja, dat is nog wel wat, maar aan de andere kant niet zoveel en als je gewoon blijft door doen kom je er wel. Blijven volhouden!

Ik ga dit weekend nog eens op de weegschaal staan. Is al 2 of 3 weken geleden, niet enorm bezig geweest met sporten of afvallen, maar zeker niet slecht of lui geweest. Ben benieuwd.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:00

Heb yoghurt met banaan geprobeerd in de ochtend, dat was echt geen succes en muesli ga ik niet meer proberen daar krijg ik echt enorme buikpijn van, dus iemand nog ideeën haha, anders houd ik het wel bij mijn toast met vlokken. :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:18

Ik heb ' s ochtends nooit trek maar in de middag snij ik een appel in stukjes die ik door de yoghurt doe. Beetje kaneel erover strooien en een speculaasje erover verkruimelen. Vind dat zo lekker!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:19

Komt goed storm!
Als je de volgende keer weer vooruit bent gegaan is dat juist een fijne opsteker!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:25

Tuurlijk Anke!
IrishCold, ja haha. Volgens mij iets van 40 cent ofzo van de Albert Heijn.
Storm, maar dat is toch gewoon goed? Je bent afgevallen!
kim345, klinkt heel lekker!

Toen ik vandaag zei dat ik vaker een gekookt ei op mijn brood wilde, werd mijn moeder een beetje boos. Ze vond dat ik nog wel gewone dingen op mijn brood moest doen, en dat ze een gekookt ei een beetje gek vindt. Dat ik daarin aan het doorslaan ben. Wat is jullie mening daarin? (ik ben 15 trouwens, en moet me gewoon aan de regels van mijn ouders houden)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:44

Kim, waarom zou je doorslaan? Je bent gewoon wat aan het uitproberen. Waarschijnlijk ben je dat ei over even weer wat beu en ga je weer wat anders uitproberen tot je een aantal leuke alternatieven hebt.

Enkel ei en daar teveel van eten is iets anders. Eieren zijn zwaar voor je lever, dus teveel is uiteraard niet goed. Maar wat vaker ei voor op de boterham lijkt me niet vreemd, kun je prima combineren met sla of komkommer of of of :D

Maar je moeder is waarschijnlijk wat bang dat je extreem gaat doen, de verkeerde kant van voeding kiest. Haar gewoon duidelijk maken dat je wat uitprobeerd en graag gewoon genoeg en gezond eet. Verandering is soms moeilijk.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:47

Ik vind zelf een gekookt ei op brood helemaal niet gek. Maar het is ook de strijd met je ouders niet waard, en er is genoeg ander lekker en gezond beleg.

Storm, best netjes toch?

Ik eet 's ochtends vaak havermout met melk en kaneel (warm), heerlijk vind ik dat. Als ik trek heb in wat kouds neem ik yoghurt met lijnzaad en wat fruit.