Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 09:02

Ik ga niet zo hard ;)
Ik heb m'n "levensstijl" veranderd en dat gaat gestaag, maar een kilo per maand is niet raar vind ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:06

Ik doe verder niks raars. Tel nog geen calorie. Let alleen op suikers. Blijkbaar werkt dat voor mij enorm. Al heb ik tussendoor nog rustig wijntjes en een magnum op :=
Zal wel een startsprintje zijn. Heb niet de illusie dat dit doorzet haha.
Zou ik ook niet willen....

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:16

Vanochtend gewogen en precies een week geleden woog ik een kilo meer. Kan nou nog niet echt juichen want die kilo zit er zo weer aan maar het gaat de goede kant op :j
Gister veel te laat naar bed gegaan dus vanochtend besloten om te blijven liggen. Denk dat ik vandaag maar thuis wat bilspieroefeningen ga doen en verder niet ga sporten. Vanmiddag alleen ff naar stal dus heb wel wat beweging.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:26

Ik lees hier al een tijdje mee, maar volgens mij is er hier niemand die probeert af te vallen met shakes zoals herbalife, juice plus en dat soort maaltijdvervangers? Of ben ik stiekem blind? :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 09:31

Sammie schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar volgens mij is er hier niemand die probeert af te vallen met shakes zoals herbalife, juice plus en dat soort maaltijdvervangers? Of ben ik stiekem blind? :')

Haha je bent niet blind :)
Ze waren er wel, maar het groepje hier doet het niet nee. Meeste mensen veranderen hun eetpatroon en gaan sporten, dat werpt z'n vruchten af :j

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:39

Ik zie een hoop goede resultaten voorbij komen! Netjes hoor meiden!

Ik heb heel erg moeite met eten met deze warmte. Moet mezelf wel echt verplichten.
Heb hierdoor wel t idee dat ik meer vocht volhou.
Heb de afgelopen dagen weinig gegeten en de weegschaal zei vanmorgen 65.

Nou kan ik dr niet zo wakker van liggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:57

Goed bezig meisjes!

Ik hou ook enorm veel vocht vast, m'n ringen doen gewoon pijn :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:58

ik ga me deze week niet wegen, kan toch alleen maar negatief uitvallen _O- Heb mn maandelijkse feestje en ik hou ook nog eens extra vocht vast door het weer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:59

Ik moet zondag volgens mij ongesteld worden (volgens de planning) dus ik hou ook extra extra extra vocht vast... zeg maar. Inderdaad geen goed idee om dan te wegen :+

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:04

Ik zit een week voor mijn menstruatie ook 1,5 kilo hoger..
Pfff met dit weer geen honger, ik hou het bij eieren en veel groente (en een beetje fruit) vandaag.. :Y)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:20

Haha nee geen goed idee nee _O- Ik was vorige week zondag ook opeens 1 kilo zwaarder dan een paar dagen ervoor terwijl ik wel netjes gegeten had, dus ik dacht echt WTF. Maar maandag kwam de verklaring ervoor _O-

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:21

:') Het zou afgeschaft moeten worden

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:36

Sammie schreef:
Ik :j

Al heb ik hier al een tijdje niet meer gepost.

Ben nu een 'vliegende start' aan het maken met drie keer per dag een maaltijd vervanger en daarnaast alleen een fruitsalade, light drankje, bouillonnetje en water (veeeel water). Dat doe ik twee weken. Ben nu bij de derde dag en het gaat prima.

Na die twee weken ga ik twee keer per dag een maaltijdvervanger eten, fruit en water nog steeds, en dan s'avonds alleen een energie-beperkte maaltijd (sla, ik houd van sla <3 ).

Totdat ik mijn streefgewicht bereikt heb = minus 20 kg. Dat hoeft niet snel. Juist niet! Als het er over een jaar af is doe ik een dansje!

Ik wil niet meer jo-jo-en en ik wil houvast. Ik ben nogal een 'gelegenheidseter'. Van hoeveel geld ik heb tot hoeveel ik werk; alles heeft invloed op mijn -voorheen slechte en niet vaste- eetpatroon. Met die maaltijdvervangers valt er niks meer te 'sjoemelen'. Dus dit is mijn nieuwe levensstijl. Aan de (2 per dag) maaltijdvervangers totdat het streefgewicht is bereikt. Daarna nog 1 maaltijdvervanger per dag en verder energie-beperkte maaltijden.

Wat ik wel doe is kwark eten i.p.v. yoghurt (kwark mag eigenlijk niet) nadat ik heb gesport. Want ik merk dat mijn spieren dat wel nodig hebben om te herstellen.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:47

gribaldi schreef:
Iloveiswan schreef:
heey :wave:

Wil me graag weer opnieuw melden hier. Wil graag afvallen en me vriend moet ook afvallen. Morgenochtend komt me schoonmoeder om erover te praten waar ik dus echt geen zin in heb maarja dat moet. Ben zelf 1.73 en 80 kilo en me vriend 1.80 ofzo en 120 kilo := Heb dus af en toe even hulp nodig met dingen bedenken. Vanaf nu ga ik lijstjes plaatsen en vragen om hulp of er nog wat bij moet en wat eventueel:

O: 30 gr havermout met yoghurt + 2 wilde perziken + 1 ei
T: X
L: Noodles soup
T: X
A: 3 minisnacks en wat andere kleine dingen ( bruiloft vanaf 3 uur vanmiddag)

B: 1 km fietsen en lopen en staan op bruiloft
D: 1 liter water tot nu toe

Vandaag dus niet veel maar morgen planning:

O: 30 gr havermout met yoghurt + 2 wilde perziken
T: ??
L: 2 gekookte eieren
T: ??
A: Watermeloen carpaccio + sla + kipburger

Heb voor morgen nog inspiratie nodig voor tussendoortjes en ga pas na de middag naar de winkels en kan dan pas dingen halen.

Help ?

Als tussendoortje zou ik lekker rauw nemen als ik jou was, komkommers, tomaten, paprika's, wortels dat soort dingen, heerlijk, gezond en er zit vocht in ;)

At je normaal meer op een dag omdat je nu drastisch heb verminderd?

Nee dit is dus veel meer dan normaal vroeger. Helaas at ik s`ochtend een heel klein beetje van dat kinder cruesli en vaak verder niks of s`avonds klein bordje avond eten. Ben dus heel erg aangekomen door heeel weinig te eten. Helaas kan ik dat nu nog steeds heb met een klein beetje genoeg. Ben nu erg op mijn energie behoefte aan het letten en om aan dat bedrag te komen en dan iets minder om af te vallen.

Helaas ook allergisch voor tomaat en paprika ;( zal straks op de markt even rond neuzen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 12:39

Ik heb echt honger met dit weer, is dat normaal?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:44

Ik heb ook altijd 'honger' hoor zelfs als ik ziek ben verlies ik mijn eetlust niet :+
Drink je wel genoeg water? Dorst kan ook als honger voelen..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:47

Pfoei ik heb alleen maar dorst met dit weer.. Honger of trek is ver te zoeken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 12:49

Jep ik drink genoeg :)
Misschien verbruik ik gewoon veel en roept m'n lichaam om voedsel als brandstof :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:54

Nou mijn ego is eraan hoor, gister bij de schoonfamilie aan de BBQ waar schoonzus 50 en schoonmama 52 kg weegt, terwijl mijn toch al niet al te charmante teentjes in een soort vadsige wurmpjes zijn veranderd bij mijn toch al niet zo charmante 70+ kg. .. Toen ik ook nog eens een foto zag met spekkerige armen erop van mezelf was ik er wel klaar mee.
Kan iemand me even een plaspil voeren? :D
Laatst bijgewerkt door danoesje op 02-07-15 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:57

Ik heb ook het idee dat ik meer honger heb met dit weer!

Zou willen dat ik ook eens geen trek zou hebben maar dat gevoel ken ik niet :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:58

Ik heb net een bagel bij Bagels & Beans gehaald :o :o (voor het eerst in maanden, terwijl ik er naast werk, dus dat is op zich wel netjes). Geen last van dus dat ik geen trek heb. Integendeel.... lust er nog wel een :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:03

danoesje schreef:
Nou mijn ego is eraan hoor, gister bij de schoonfamilie aan de BBQ waar schoonzus 50 en schoonmama 52 kg weegt, terwijl mijn toch al niet al te charmante teentjes in een soort vadsige wurmpjes zijn veranderd. Toen ik ook nog eens een foto zag met spekkerige armen erop van mezelf was ik er wel klaar mee.
Kan iemand me even een plaspil voeren? :D

Alle plaspillen worden hier juist stopgezet in de verpleeghuizen. Teveel risico op uitdroging, haha

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:07

Scheelt dat ik de bejaardentehuisleeftijd nog niet heb behaald en liters water drink :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:10

Godzijdank, anders stonden er direct mensen om je heen om je van dat idee af te helpen, lol :D

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:36

Zo mijn voorlopige lijstje voor vandaag

O: gebakken eitje met thee
T: worteltjes
M: sla met paprika, komkommer en walnoten en thee
T: witte druiven
A: spinazie, runder tartaar met een gekookt eitje en schepje aardappelen

Voor de rest heb ik een glas vers geperst sinaasappelsap op jumjum en voor de rest water.

B: vanavond maar weer eens sporten