Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:35

Kijk, daar kan ik mee verder, helder :) dankjewel!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:15

Je rug correct gebruiken hangt samen met het kantelen van het bekken, retroversie heet dat - denk ik. Als je je bekken goed kantelt (to tuck your tailbone under) en je focust op je heupen op de grond houden, voer je je oefeningen beter uit en zal je niet gaan schuiven. Ik heb in het begin veel oefeningen fout gedaan doordat ik met een holle rug stond, en door me te focussen op mijn bekken heb ik meer 'feeling' met hoe ik het dan wel hoor te doen.

Ook wanneer je armoefeningen met gewichtjes doet, goed je bekken voorover kantelen, buik intrekken en bilspieren aanspannen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:19

Lastig bhriseis, ik probeer te begrijpen wat je bedoelt. Ik weet dat ik idd de neiging heb tot holle rug, dus wat dat betreft kan ej verhaal heel goed kloppen. Als ik straks verhuisd ben kan ik voor de spiegel trainen, dat zal het makkelijker maken om te zien wat ik doe. Maar ik ga er iig op letten!

Ondertussen dag 3 niks gedaan, prfft. Voel me echt slap nu, maar moet echt ff bijkomen om dadelijk hiet een week ziek thuis te zitten. Morgen misschien een kort rondje hardlopen, 2km ofzo...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:27

Ga eens voor de spiegel staan. Leg je hand op je rug, waar hij hol is. Trek je buik goed in. Span je kont/billen aan en kantel je bekken volledig naar voren. Normaal moet je nu voelen dat je rug weer recht getrokken wordt :)

Eerst gezondheid, sporten komt over een paar dagen wel!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:42

Buikspieroefeningen doe ik vaak met licht gebogen benen. Anders krijg ik geheid last van mn rug.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:36

*zucht* ik wil heus wel sporten hoor, maarja..... :') :') :') Afbeelding

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:43

Ik kom dit topic ook weer binnen vallen. Na een tijdlang verplicht niet sporten (vanwege schouderblessure) ben ik deze week stiekem weer begonnen met de shred. Na een paar keer level 1 en 2 te hebben gedaan doe ik nu weer level 3. Soms speel ik een beetje vals met de planks, vooral om mijn schouder te ontzien. Gelukkig gaat dit nu wel goed heb geen klachten meer.

Over die buikspieroefeningen, ik glijd ook altijd van mijn mat af! Ik wist helemaal niet dat dit hierdoor veroorzaakt werd. Ik zal er in het vervolg op proberen te letten. Nou moet ik zeggen dat ik sowieso een erg holle rug heb (helaas). Bij de cooldown van de shred lukt het mij ook nooit om voorover te strekken (of überhaupt eigenlijk in die positie te gaan zitten).

@ secricible: Hoe gaat het nu met jouw schouder? Wat een gigantisch grote hond heb je trouwens :P Die van mij valt mij ook altijd lastig als ik wil sporten, want als ik op het matje ga liggen moet ze er natuurlijk direct bij liggen hahaha.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:50

Dormy, jou bericht kan mijn bericht zijn, of iig de tweede alinea.
Mijn schouder is redelijk ok, ik doe nog wel wat voorzichtig, maar ontzie niet meer volledig. Voel hem soms aan het einde, maar doe nu die bfbm en die vraagt minder kracht op de schouder en dat werkt een stuk beter :)
Zo groot issie niet hoor, valt best mee, hihi

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:09

secricible, doe jij de bfbm nu dagelijks? Denk dat je er dan enorme resultaten mee gaat boeken, want ik vond 'm serieus zwaar en liep dagen daarna nog met spierpijn rond (terwijl ik helemaal niet zo snel spierpijn krijg). Is er trouwens ook een programma voor de bfbm, zoals met de 30 days? Zijn er verschillende levels etc?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:16

Nee, geen programma, er is maar 1 workout.
Ik doe hem nu niet dagelijks, maar streef wel om hem iedere thuis fitnessdag te gaan doen. Dus dat zal 4-5 dgn in de week zijn, afhankelijk van het weer buiten. Andere dagen doe ik 5km hardlopen en dat probeer ik op te bouwen.

Ik kan de laatste ronde nog niet volledig oppakken dus die smokkel ik, vanaf volgende week wil ik dat gaan proberen. Gisteren heb ik, omdat ik me echt nog niet voldoende opgeknapt voelde maar wrl iets wilde doen, na ieder circuit mezelf 1 minuut gegeven om eventjes wat te drinken, maar hem toen wel in zijn geheel gedaan.
Ik heb er nog geen spierpijn van, alhoewel ik na de eerste keer de bfbm al grieperig werd en toen overal spierpijn had, benen, schouders, rug. Dus het kan zijn dat niet alles van de griep is geweest :)

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:59

Knap hoor! Ik heb 'm denk ik nog maar 2x gedaan, maar na beide keren had ik toch echt flink spierpijn! Maar ik ga er ook altijd helemaal voor, haha. Ik kies vaak de zwaardere versie en dergelijke, spring steeds nét iets hoger, ga voor 'echte' pushups i.p.v. op de knieën etc. Maar echt respect dat je die workout zo vaak doet/wilt doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:58

Normaal doe ik hem ook o zwaar mogelijk, alleen de push up van elleboog op je handen moey ik halverwege afbreken naar mijn knieen. Verder wel opletten voor mijn knieen, maar ik probeer alles wel zo zwaar mogelijk te doen.
We zien wel waar we eindigen, morgen weer de weegschaal, ben benieuwd.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:10

Och ja, die push ups van ellebogen op je handen, verschrikkelijk! Die vind ik ook echt heel zwaar inderdaad. Komt vast goed morgen, je bent goed bezig geweest deze week toch? Ik ga me morgen ook eens wegen om te kijken wat de schade is van een weekje feesten. Ergens denk (hoop) ik dat het wel mee valt, voel me in ieder geval wel goed in m'n vel de laatste dagen :)

Edit: typfout

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:27

Voor mijn gevoel een flutweek, maar als ik het objectief bekijk valt het wel mee. Vrijdag een bruiloft, maar me daar niet te buiten gegaan. Had alleen niet door dat we daar te eten kregen (uitgenodigd voor receptie vanaf 19.00) dus thuis ook al iets gegeten, maar geen volle borden gehad. Verder eigenlijk weinig bijzonder. Wel oets minder gesport door die griep, maar uiteindelijk maar 2 dagen stil gezeten (mits ik vandaag nog iets ga doen), dus ik heb goede hoop :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:56

Kameleon94 schreef:
Och ja, die push ups van ellebogen op je handen, verschrikkelijk! Die vind ik ook echt heel zwaar inderdaad. Komt vast goed morgen, je bent goed bezig geweest deze week toch? Ik ga me morgen ook eens wegen om te kijken wat de schade is van een weekje feesten. Ergens denk (hoop) ik dat het wel mee valt, voel me in ieder geval wel goed in m'n vel de laatste dagen :)

Edit: typfout

Van die pushups heb ik heel nare spierpijn gehad, heel hevig in de tussenribspieren. Elke ademhaling deed zeer, laat staan dingen dóen! Maar wel tof om te realiseren dat elke oefening toch net weer andere spier(groepen) pakt.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:36

wat blijf ik mij toch te pletter zweten na zo'n workout!! hahah.. de druppels vallen van mijn neus

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:36

Pff.. Gisteren m'n schouder volledig verrekt met one armed push up van de one week shred (die schouder is al een keer half uit de kom geweest en een keer spier gescheurd)
Nu maar een cardio gaan doen zonder arm.. Zelfs jumping jacks gaat helaas niet met arm :(

Wel een aanrader voor gevorderden die one week shred, hij is pittig

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:00

Heftig chessie, sterkte!
One week shred ken ik niet? Zie hem ook niet in het rijtje van de beginpost?

Overigens viel de weegschaal idd mee, ondertussen ruim 2,5kg afgevallen sinds eind juli.
Laatst bijgewerkt door secricible op 18-08-14 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:22

Beterschap chessie, even rustig aan doen met je schouder hoor!
Ik ken die workout trouwens ook niet. Ben wel benieuwd.

Edit: goed bezig secricible, ga zo door! ;)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:29

Bedankt, doet nu iig niet meer zeer met niets doen :P alleen nog met bewegen

Fijn Scredible, mooi resultaat

de one week shred is een hele nieuwe (in een dvd box met alle nieuwe Jillian workouts). Heeft een kracht workout van 30 minuten voor de ochtend en een cardio workout van 30minuten voor de avond. Ik vind hem leuk maar wel zwaar (al ben ik al sinds feb vorig jaar 6x per week met Jillian bezig)..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:59

Ik hoor al dat dat dus niets voor mij is. Daarvoor zit er te weinig regelmaat in mijn dagen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:19

Nee, 2x dd red ik ook niet. Ga lekker door met bfbm dan!

Evti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:28

Ik heb nou weer een paar dagen overgeslagen, mijngod wat saai als je het een paar keer hebt gedaan..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:38

Als het goed is zou er ook een afwisselschema moeten zijn. De link op de voorpagina is gebroken, maar wellicht kun je hem via google vinden??

Evti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:41

In dat 30 dagen programma?