[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:00

ik ben 168 lang ongeveer en weeg momenteel rond de 57 kilo. wil zo graag rond de 55 wegen en blijven wegen.

heb me net aangemeld op voedingscentrum.nl en als ik daar invul wat ik op een dag eet, zijn dat eigenlijk best weinig calorieen. ik denk dat ik dus ook gewoon anders en bewuster moet gaan eten?

Calimero_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:01

Waarom wil je zo graag nog minder wegen?
Volgens mij ben je al erg slank!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:04

ik zal ook niet bekennen dat ik dik ben hoor, zeker niet, maar ik merk wel heel goed als ik net die 2 kilo kwijt ben, alles toch net wat mooier zit.

opzich als ik het vetvrijziekenhuis dieet 1 week doe, ben ik dat wel kwijt,

maar bij mij zit het hem er meer in, dat als ik in het weekend op stap ga, drankjes drink en eventueel een keer een frietje eet, het er maandag gelijk weer bij zit.

en dat wil ik juist vermijden. ik wil graag op gewicht blijven, maar ook eens gezellig friet of pizza mee kunnen eten als je begrijpt wat ik bedoel.

dus ik dacht wellicht kan ik hier wat meelezen en gezellig van jullie tips leren.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:06

vriendin van mij is met shakes 14 kilo afgevallen in nu 6 weken tijd. onwijs knap! ze komt ook wel van ver, en ze is nog maar op de helft, maar wat ik me dan afvraag. stel dat zij straks weer gaat eten, zit het er dan niet zo weer aan?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:18

Hee Rockey, welkom!
Ja dat is indd de vraag, maar als je de een goede opbouwfase hebt dan heb je kans dat je niet meer heel veel bijkomt.
Je zit qua gewicht al heel mooi! Maar die laatste kilo's zijn denk ik wel te doen, al zal het lastig zijn!
Gezonde keuzes e.d. dan kom je denk ik al een heel eind. Een keer zondigen in het weekend moet dan kunnen! Succes alvast!

Dat van die hüttekase ga ik ook eens proberen, ik maak de sausen meestal met piladelphia light, is ook erg smakelijk...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:26

Welkom Rockey :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:27

Bonjoy schreef:
denice schreef:
Ja, dat is vast magerder, maar ik ga lekker sporten vanavond en dit is echt een geniale combinatie. Moet je niet mee klooien :p

Was ook niet als aanval bedoeld. Je combi klinkt inderdaad erg lekker! :)

Zo vatte ik het ook niet op!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:56

Hihi okee, via internet kan het soms anders overkomen! :D

Heb zonet gelatineblaadjes opgehaald. Eens kijken of ik mijn bananenshake kan omtoveren tot een warm toetje <<)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:02

Mijn papa is zooo lief! :D

Net liep ik voor hem en toen zegt hij zo: zeg uhh zou je niet eens een nieuwe broek kopen?
en ik dacht, dat hij bedoelde dat hij wat vaal aan het worden is, want ik heb hem denk ik nu anderhalf jaar?
Het is een spijkerbroek, dus vooral waar mn benen tegen elkaar komen issie wat valer geworden.
Dus ik al met mn chagerijnige hoofd, he wat, hoezo dan? (in mn achterhoofd gehouden, ik wil eerst een maatje kleiner zijn voordat ik nieuwe broeken ga kopen)
Zegt hij: ja uhh hij begint behoorlijk te lubberen bij je kont, volgens mij kan je wel een maatje kleiner hoor!

Haha zoooo lief! ik gelijk big smile op mn face! Maar ik denk dat hij een beetje overdrijft, de broeken die ik heb met minder stretch in, zitten nog redelijk normaal...
Dus nog ff doorbikkelen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:04

wollie2004 schreef:
Ja stom he?! Zak chips heb je al voor € 0,50-€ 0,60, terwijl een mango algauw € 2,- kost... :?

Ik maak soepen liever zelf, dan weet ik precies hoeveel aardappelen, zout enz. erin gaat + dat ik de smaakversterkers een beetje uit de weg aan het gaan ben (dus helaas geen aromat meer over mn tomaatjes)

Mn BMR zou ik ook wel eens willen uitrekenen, ik heb ook snel het idee dat ik te weinig eet. Vooral bij mn ontbijt en lunch... :(

BMR deden ze bij mij op de sportschool :) Maar kun je ook zelf uitrekenen op websites. (ben even die site kwijt) Geloof alleen dat je dan wel je vetpercentage vrij precies moet weten.

Mango's zijn duur omdat die in Nederland niet groeien. Maar ik ben het met jullie eens hoor. Zelf heb ik het liefst biologische producten en daar wil ik best wat meer aan uitgeven. Maar soms... 2-5 keer zo duur :oo

Verder kan gezond ook goedkoop zijn hoor. Denk aan havermout of brinta (van tarwe) als ontbijt en eventueel lunch. Of zelf een maaltijdvervanger-shake maken van wat melk/yoghurt, lepel zemelen, wat lijnzaad, appeltje, eventueel kaneel. Blender in en prima lunch. Of sla, kost ook weinig en is erg gezond :) Kun je veel lekkere dingen door doen (mozerella, hüttenkase, tonijn, haring, geraspte kaas, bonen, maïs, gedroogde tomaat, pitten en zaden, noem maar op). Ik maak de dressing ook altijd zelf, heel makkelijk :)
En niet te bang zijn voor vetten, die heb je ook gewoon nodig! Liever gezond en een beetje vet, dan ongezond en allerlei stoffen die ik niet binnen wil krijgen. Daarom eet ik liever gewone vette (bio) pindakaas dan de light variant.

Voorgesneden fruit zou ik trouwens ook niet kopen. Dan maar even wat werk, spaart een hoop geld. Er zitten bovendien vaak conservatieven in.

Oh en mocht iemand benieuwd zijn naar mijn sladressing :P
Volgende bij elkaar gooien en roeren, even proeven tussendoor of je de goede verhoudingen hebt:
- yoghurt (half kopje ongeveer)
- 2 theelepels honing
- theelepel mosterd
- flinke scheut balsamico
- scheutje olijfolie (als je wat extra goede vetten wilt)
- peper (eventueel zout)
- naar wens kruiden (ik gebruik vaak peterselie, basillicum en oregano of verse knoflook)

Haha sorry, ik had tijd over zo te zien. En welkom, Rockey!
volgens mij is 14 kilo on 6 weken niet echt gezond afvallen van je vriendin. Denk dat langzaam duurzamer is. Heb ook wel eens gehoord dat je niet meer dan 1 kg per week aan vet kán afvallen. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Wollie: oh wat leuk!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:15

Rockey, welkom!

bonjoy, hopelijk lukt het, fotootje? O:)

Wollie, wat leuk dat je pap dat zegt, geeft echt een goed gevoel als mensen dat zeggen,
en inderdaad, een spijkerbroek met een flubber achterwerk is geen schoonheid :')
dan ben je wel in de mode, met die luierbroeken van nu :=

Safiera, je noemt nou net alle goedkope dingen op die ik absoluut niet lust :')
ik vind zowiezo op scholen, dat ze wel wat meer goedkope salades en broodjes gezond mogen aanbieden,
aangezien dat bij ons juist het duurste is, en turkse pizza en sausijzenbroodjes enz allemaal veel goedkoper zijn.

dan heb je het tenminste wat verser dan dat je dat bakje sla een halve dag hebt laten braden in je tas :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:17

Nah, toetje is niet echt gelukt, misschien dat ik iets niet goed heb gedaan :') Morgen maar even met de staafmixer proberen ofzo!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:17

whaha :') wat zonde nou toch :=

ik zit lekker aan mijn zelf gemaakte tomatensoep met extra groente :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:22

deviltjh schreef:
Rockey, welkom!

bonjoy, hopelijk lukt het, fotootje? O:)

Wollie, wat leuk dat je pap dat zegt, geeft echt een goed gevoel als mensen dat zeggen,
en inderdaad, een spijkerbroek met een flubber achterwerk is geen schoonheid :')
dan ben je wel in de mode, met die luierbroeken van nu

Je zou mn rijbroek met leren zitvlak eens moeten zien, een harembroek is er niets bij! In maart ga ik naar Equitana, hopelijk dan een maatje minder en nieuwe rijbroek scoren!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:23

wollie, waarschijnlijk wel joh, je gaat de goeie kant uit,
die rijbroek verdien je dan ook wel, is een goede beloning voor het harde werk :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:27

Haha ja thnx ik hoop het echt!

Interessant artikeltje wat heel duidelijk maar eenvoudig uitlegd wat de spaarstand is: (even geleend uit het Shred topic)
http://www.voedings-advies.nl/node/340

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:27

ook hier maar even de eetmeter van voedingscentrum ingevuld.
ik moet meer eten....
En ik dacht echt dat ik geneog/teveel at.
even bedenken wat ik dan ga veranderen..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:32

Naath86 schreef:
Safiera hoelang doe je over 2000 meter roeien? Wij hebben een roei apparaat thuis, doe ik ongeveer een kwartier, maar kan nog niet vinden hoever dat dan is.. Zal ook wel aan de snelheid liggen, maar gaat ff om een indicatie!

Eerstejaars wedstrijdroeiende dames doen er in wedstrijdverband zo'n 7.45min over en die zijn dan echt helemaal kapot.
Heb je helemaal geen schermpje bij je roeiapparaat zitten? Vaak staat er dan je gemiddelde tijd per 500meter als je aan het roeien bent!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:48

Danseresje schreef:
Naath86 schreef:
Safiera hoelang doe je over 2000 meter roeien? Wij hebben een roei apparaat thuis, doe ik ongeveer een kwartier, maar kan nog niet vinden hoever dat dan is.. Zal ook wel aan de snelheid liggen, maar gaat ff om een indicatie!

Eerstejaars wedstrijdroeiende dames doen er in wedstrijdverband zo'n 7.45min over en die zijn dan echt helemaal kapot.
Heb je helemaal geen schermpje bij je roeiapparaat zitten? Vaak staat er dan je gemiddelde tijd per 500meter als je aan het roeien bent!

Zelf doe ik zo'n 12 minuten over 2000 meter denk ik. Dan ben ik warm, maar niet buiten adem. Voel m'n rug altijd wel :j
En ik heb dan meestal al gesport, krachttraining gedaan etc. Zet 'm ook nog eens op stand zwaar :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:53

rockey schreef:
ik zal ook niet bekennen dat ik dik ben hoor, zeker niet, maar ik merk wel heel goed als ik net die 2 kilo kwijt ben, alles toch net wat mooier zit.

opzich als ik het vetvrijziekenhuis dieet 1 week doe, ben ik dat wel kwijt,

maar bij mij zit het hem er meer in, dat als ik in het weekend op stap ga, drankjes drink en eventueel een keer een frietje eet, het er maandag gelijk weer bij zit.

en dat wil ik juist vermijden. ik wil graag op gewicht blijven, maar ook eens gezellig friet of pizza mee kunnen eten als je begrijpt wat ik bedoel.

dus ik dacht wellicht kan ik hier wat meelezen en gezellig van jullie tips leren.

Dan moet je zorgen dat je in doordeweeks gezond en voldoende eet. :)
Maar eigenlijk zou jij niet bezig hoeven te zijn met afvallen.. als je met jou lengte 52 weegt het je al ondergewicht :=

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:05

Wollie, dat zijn de fijnste complimentjes! Zo lekker oprecht.

Ik kreeg vandaag bij de koffie een groot stuk oranjekoek, kon er geen nee tegen zeggen, want ik kreeg het zo voor mn neus. Vond het niet eens lekker (had net mijn ontbijt op!) Dat soort zondigden is naar! :( Heb het wel opgegeten. Hoe gaan jullie met zoiets om? Als het bij familie of vrienden is, kun je nee zeggen, maar nu had ik echt het gevoel dat dat onbeleefd zou zijn.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:06

Ik heb daarnet als lunch optimel vla gehad met muesli (Biologische), lekker! :)

Wollie, wat een lief compliment zeg! Wat leuk om te horen :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:11

paardenbloemp: dat is vervelend zeg! En uitleggen dat je suikers probeert te vermijden? Dat zou ik doen denk ik. Krijg ik de volgende keer iets suikervrij, maar dat is dan minder erg om op te eten :P

Madeira: Oh klinkt lekker!

Ik heb geluncht met 3 crackers (volkoren en bio ;) ) een met bio pindakaas en twee met zure haring :9

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:18

paardebloemp schreef:
Wollie, dat zijn de fijnste complimentjes! Zo lekker oprecht.

Ik kreeg vandaag bij de koffie een groot stuk oranjekoek, kon er geen nee tegen zeggen, want ik kreeg het zo voor mn neus. Vond het niet eens lekker (had net mijn ontbijt op!) Dat soort zondigden is naar! :( Heb het wel opgegeten. Hoe gaan jullie met zoiets om? Als het bij familie of vrienden is, kun je nee zeggen, maar nu had ik echt het gevoel dat dat onbeleefd zou zijn.

Dat is lastig... Ik zou niet eens weten hoe je dat beleefd kan afslaan, misschien zeggen dat je niet zo van oranjekoeken houdt?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:18

paardebloemp, ik zou gewoon thuis een snack minder nemen... Of men uitleggen dat je het echt niet hoeft.
Ik ben weg geweest. Ben vrijdag, zondag, maandag en dinsdag uit eten geweest. :') :') :') Ik durf mezelf niet te wegen.
Sinds vandaag ben ik weer begonnen. :)
Een paar pagina's terug, degene 600/700 kcal op een dag eet, iedere dag. Schrok er flink van.
Maar goed, ik vandaag
Ochtend: 300 ml magere kwark.
Middag: twee bolletjes, vier knakworsten (magere van 25 per stuk) zonder saus, ja ja.
Avond: weet ik nog niet.
Tussendoor: mandarijnen, eventueel crackers
En als ik de hele dag niet snoep, mag ik van mezelf een stukje chocolade. :)
Okay, ik ga op de bank hangen en een film kijken, ik <3 van dit topic.