Om nog even terug te reageren, het is inderdaad om als beginner heel lastig om als tattooeerder asn de bak te komen, ik bedoelde ook niet te zeggen dat iedereen kan tattooeren. Maar dat ik er zeker wel in geloof dat meerdere het zou kunnen. Tattooeren was voor mij ook altijd iets van wooow dat moet je maar kunnen zeg.. nu nog steeds als ik bepaalde kunstwerken zie, denk ik haleluja

Het is ook echt de inzicht die je moet hebben, bijvoorbeeld gister, de vrouw van mijn vader wou een hondenpootje, met iets overlopend naar schaduw, ze zegt ik ga zotten, en de rest vogel je zelf maar uit. Nou goed daar zat ik dan met een potje zwart en heel veel grijs, uiteindelijk heb ik wel de goede kleur gekozen, maar het echte resultaat zie je pas over een weekje / 2 weekjes, even kijken hoe die uitpakt..
Nu ben ik mezelf aan het klaarstomen voor zondag, de conventie, stuiter al de hele week zowat de tent uit van zenuwen, maar ook heb ik er ontzettend veel zin in

Morgen ga ik bloemetjes zetten met kleur schaduwen..

En voor de vragen van thuis tattooeerders.. het ligt er echt maar net aan waar je bent. Wij doen allebij, shop en thuis. Maar thuis werken wij precies als in de shop, hychiéne staat bij ons voorrop. Maar let er goed op dat dat niet bij alle thuisstudio's zo is... want ken helaas ook andere verhalen!
Ik heb eigenlijk nooit zoveel last van veel / weinig bloed. De ene persoon bloed meer dan een ander persoon, en dan ligt het ook nog op de plek waar je tattooeerd, had laatst bijvoorbeeld op een binnenkant boven arm, toen dacht ik omg