[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:53

Iolanthe schreef:
Die "opvouwbare" leek me ook goed, maar dat is nu ook niet echt een meerwaarde dat je die kan opvouwen (misschien wel dat het iets dunner materiaal is), en omdat de mooncup hier gewoon in de winkel te verkrijgen is (in de biowinkel, dus geen verzendkosten), ben ik voor die gegaan :) Er is ook een niet-opvouwbare versie in datzelfde lichtere materiaal, maar die lijkt me lastiger te reinigen omdat er een randje naar binnen opstaat ( http://www.intimina.com/eshop/index.php ... duct_id=99 )
Ik heb er trouwens 36 euries voor betaald.
Dankje voor de tip van de alcohol :) Ik heb nu in de gebruiksaanwijzing gelezen dat je ook kan laten weken in sterilisatieoplossing, dus zal eens kijken of ik die ergens kan vinden misschien.

Apotheek heb je van die grote flessen ervoor :j gebruiken wij ook in de zorg namelijk voor ontsmetten van bv nagelschaartjes.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:56

Oh, dankje voor de tip :) Ik wil wel zeker zijn dat het betrouwbaar is, in een apotheek is die kans groter dan in het Kruidvat oid :P Ik zou dan best eens een apotheek binnengaan nog voor ik hem gebruik.

Is dat ook zo'n vloeistof die je nog moet verdunnen?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:57

Hoi hoi :o

Ik heb een pms vraag, wat zijn jullie ervaringen met huisartsen en pms? Staan ze daar voor open of doen ze moeilijk? Hoe is het "gediagnostiseerd"?
Ik moet morgen naar de HA voor mijn vermoedens dat ik pms heb. Nou heb ik morgen een andere HA dan mijn eigen. Voordeel is dat dit een vrouw is :D

linnnh

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:57

Hoi!

Heeft er iemand ervaring met een implanon en dan voornamelijk met het verwijderen ervan? Hoe zit het als je hem voor de 3jr laat weghalen, hoe lang duurt het voordat je hormoonhuishouding weer op "normaal" is. :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:06

Ik ben ongeveer 3 maanden geleden gestopt met de Diane pil na 3 jaar, heb nu helemaal geen pil meer. Ik begin nu kleine rode bultjes (zullen wel mini puistjes zijn) te krijgen op mijn hals/borst en op m'n voorhoofd. Ik begin ze toch wel irritant te vinden en zit nu te twijfelen om weer te beginnen. Reden om dat niet te doen is dat ik het idee heb dat ik er een stuk vrolijker door ben geworden, maar dit kan ook zijn omdat ik mijn relatie drie maanden geleden eindelijk afgekapt heb :') heeft iemand tips? :)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:45

@ : linnnh

Ik heb pas de inplanon laten verwijderen terwijl hij eigenlijk nog een jaar erin moest zitten...
en opzich is er niets aan, je krijgt wel een hechting maar daar voel je niets van, het enige nadeel is dat het even duurt voordat ze de inplanon te pakken hebben :')
je mag daarna ook alles weer gewoon doen.

mijn cyclus was daarna gelijk weer normaal voor hoelang das afwachten :') en vruchtbaar ben je ook gelijk weer.
Mijn hormoonhuishouding is afwachten het kon 3 maanden duren zij de gyn maar dan moest het wel weer normaal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:09

Ga het hier maar stellen..

Ik heb (weer) nog steeds problemen met de pil..
Ik had 0,3mg? Daarbij had ik soms bloedingen, bruinachtig.
Toen de 0,5mg? Hierbij had ik geen bloedingen maar wel hele erge uitslag op mijn gezicht..
Nu heb ik Trinordiol en deze heb ik weer bloedingen maar geen uitslag..

Mensen nog suggesties? Vrijdag afspraak met de huisarts, zat zelf eventueel te denken aan prikpil of toch een spiraal of ed. Nu lees ik hier zoveel verschillende verhalen over..

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:11

Het is maar net waar je lichaam het beste tegen kan en dat is uitproberen.

zo heb ik al aardig wat gehad en gaven bijna allemaal het zelfde probleem namelijk bloedingen en het spiraal zakte scheef :?

het rijtje wat ik allemaal al heb geprobeerd
pil
prikpil
inplanon
inplanon+ de pil
spiraal

maar mischien werkt voor jou de prikpil hartstikke goed en daar kom je achter door te proberen :j
dus ik zou je aanraden om gewoon eens iets te gaan proberen en kijken of dat voor jou werkt of niet.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:24

Ik heb door de prikpil meer last van pukkeltjes en uitslag. Maar ieder lichaam reageert er weer anders op, buiten dat ben ik er heel tevreden over.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:25

Hoi!

Beetje getwijfeld of ik het wel zou posten, maar aangezien we allemaal vrouwen zijn toch maar gedaan. :+
Ik moet rond de 25ste pas weer ongesteld worden, maar nu merk ik dat ik soms bloedingen heb op onverwachtse momenten en vaak hebben deze een bruine kleur. Iemand enig idee wat het is?

Oh, en nog een vraag, iemand enig idee hoe het komt dat het mij met tampons niet lukt? Ik heb er een soort trauma aan sinds ik de halve dag met een heb gelopen die onwijs zeer deed en ik misselijk ervan werd.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:28

Ik had voorbije week vlak voor ze begonnen ook een beetje hetzelfde. Ik denk dat dat gewoon kan gebeuren :j

En van die tampon, ik heb hetzelfde en kan er dus geen gebruiken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 02:29

Ik zit nu in NYC en ik ben bewust voor deze reis weer met de pil begonnen (nu ca anderhalve maand geleden, geen stopweek genomen) en ik heb nu al mini doorbraakbloedinkjes. Wat uiteraard totaal niet uitkomt als je midden in de grootste stad van de USA zit en je een hele hoop kilometers met de benenwagen hier aflegd :+ dus ik wil echt geen stopweek nemen... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:04

Is het 1.5 maand geslikt in de zin van 6 weken?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:02

Ik was ook benieuwd hoelang degene met de mirena spiraal heftig gebloed hebben. Ik heb begrepen dat licht bloed verlies lang kan duren. Maar dat het dan vooral gaat om een keer wat bloed tegen te komen bij afvegen met plassen. Maar echt de hoeveelheid dat je ongesteld blijft? Hoopte eigenlijk dat dat wel snel over was.

Doorslikken bij de pil deed ik wel vaker. Soms ging jet prima soms wel wat bloed verlies. Vooral tegen het einde had ik het wat vaker. Ik denk dat je lichaam er ook aan moet wennen en dat de ene er beter tegen kan? Sommige vrouwen slikken altijd door namelijk

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:41

Na plaatsen van mijn spiraal heb ik 3 dagen wat bloedverlies gehad, maar dat was denk ik ook omdat ik al ongesteld was bij plaatsen. Daarna geen bloedverlies meer gehad :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:57

Dropsleutel schreef:
Hoi!

Beetje getwijfeld of ik het wel zou posten, maar aangezien we allemaal vrouwen zijn toch maar gedaan. :+
Ik moet rond de 25ste pas weer ongesteld worden, maar nu merk ik dat ik soms bloedingen heb op onverwachtse momenten en vaak hebben deze een bruine kleur. Iemand enig idee wat het is?

Oh, en nog een vraag, iemand enig idee hoe het komt dat het mij met tampons niet lukt? Ik heb er een soort trauma aan sinds ik de halve dag met een heb gelopen die onwijs zeer deed en ik misselijk ervan werd.

Dat bloedverlies kan door de eisprong komen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:00

ChantalSmook schreef:
Ik was ook benieuwd hoelang degene met de mirena spiraal heftig gebloed hebben. Ik heb begrepen dat licht bloed verlies lang kan duren. Maar dat het dan vooral gaat om een keer wat bloed tegen te komen bij afvegen met plassen. Maar echt de hoeveelheid dat je ongesteld blijft? Hoopte eigenlijk dat dat wel snel over was.

Doorslikken bij de pil deed ik wel vaker. Soms ging jet prima soms wel wat bloed verlies. Vooral tegen het einde had ik het wat vaker. Ik denk dat je lichaam er ook aan moet wennen en dat de ene er beter tegen kan? Sommige vrouwen slikken altijd door namelijk

Na het plaatsen ben ik een week ongesteld geweest. Daarna 3 jaar zeer onregelmatig (tijdens eisprong ook bloedingen) en gewone menstruatie. De laatste twee jaar is het stabieler maar wel gewone menstruatie.

Ik moet weer een nieuwe maar ik weet nog niet of ik weer een mirena neem

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:42

lifaya schreef:
Ik zit nu in NYC en ik ben bewust voor deze reis weer met de pil begonnen (nu ca anderhalve maand geleden, geen stopweek genomen) en ik heb nu al mini doorbraakbloedinkjes. Wat uiteraard totaal niet uitkomt als je midden in de grootste stad van de USA zit en je een hele hoop kilometers met de benenwagen hier aflegd :+ dus ik wil echt geen stopweek nemen... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Bij mij stopte het alleen door een stopweek in te lassen -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:24

Ik denk dat ik idd 6 wekdn nu doorslik. Ik wil zeker tot 10 januari doorslikken rn dan weer stoppen net pil

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:18

Vandaag een afspraak bij de gyn voor uitblijvende menstruatie en die vond dat ik lang genoeg hormoonzooi binnen had gekregen 20 jaar lang.
En de opties gaan bespreken en nu leek een koperspiraal me wel wat, kan mooi 10 jaar blijven zitten en geen hormonen.
Steralisatie lijkt me ook wel wat, maar de esure is lastig omdat ik geen kinderen heb gehad.
En de ouderwetse manier is een buikoperatie wat ik liever voorkom.
Dus ga er nog eens even over nadenken.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:05

Ik slik al een tijdje de 'normale' pil. (30).
Heb hem al meerdere keren 1 week extra doorgeslikt en dat ging prima.
Denken jullie dat ik hem ook 3 weken extra door kan slikken, zonder 'gevaar'? Heb namelijk zo vakantie in duitsland.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:31

Yasmijntje schreef:
Ik slik al een tijdje de 'normale' pil. (30).
Heb hem al meerdere keren 1 week extra doorgeslikt en dat ging prima.
Denken jullie dat ik hem ook 3 weken extra door kan slikken, zonder 'gevaar'? Heb namelijk zo vakantie in duitsland.

Ik doe dit vrijwel altijd, heb ook zowat de simpelste merkloze pil en daar heb ik nooit problemen mee. Meestal gaan er 2 strips en 2 weken van de 3e, totaal dus 8 weken voorbij voordat ik een doorbraakbloeding krijg. En dat nog niet eens altijd. Hier in ieder geval een goede ervaring met een strip/paar weken extra slikken :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:22

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:24

T safe bestaat al jaren dacht ik, niet?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:54

Geen idee, ben nog aan het zoeken naar ervaringen en hoe of wat.