Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:24

Gnome schreef:
Marlis schreef:
Hier net gebeld met een datum voor de keizersnede en gaat dus na de 39 weken pas plaatsvinden. Dus ben ben best bang dat ik straks als de bevalling zelf begint voor die datum alsnog een stuitbevalling moet ondergaan ofzo..

Mag de dag van te voren tussen 2 en 4 bellen voor een tijdstip te horen..

Wat laat ja. Ik dacht dat ze keizersnedes meestal in week 38 deden. Ik denk dat een stuitbevalling niet zomaar gaat gebeuren als je direct naar het ziekenhuis gaat als het start. Zeker bij een eerste duurt het wel ff maar ik snap je zorgen. Je bent nu 37 weken?

37+2

En je mag al niet meer zitten of lopen als weeën starten bij stuitligging. Ivm navelstreng die naar beneden kan komen dan. En begint het weet je nooit hoe het loopt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 17:01

Marlis schreef:
37+2

En je mag al niet meer zitten of lopen als weeën starten bij stuitligging. Ivm navelstreng die naar beneden kan komen dan. En begint het weet je nooit hoe het loopt

Brr moet je dan met de ambu gehaald worden?

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:32

Wat een knap ventje Gnome!

Hier bijna heel de dag geslapen. Even wakker geweest tussendoor. Maar liggen is nu even het fijnst. Eenmaal even wakker en weer wat actief dan alleen in bed liggen en begin meteen weer. Hoop dat het niet heel lang meer duurt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 18:44

Freekieee schreef:

Hier bijna heel de dag geslapen. Even wakker geweest tussendoor. Maar liggen is nu even het fijnst. Eenmaal even wakker en weer wat actief dan alleen in bed liggen en begin meteen weer. Hoop dat het niet heel lang meer duurt.

Spannend! Om de hoeveel tijd komen ze nu en hoe lang zijn ze? Ik hield het bij met zo'n app maar die zei ja 10 minuten al.. Ga naar het ziekenhuis :Y) had ie wel gelijk in.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 19:35

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Spannend! Om de hoeveel tijd komen ze nu en hoe lang zijn ze? Ik hield het bij met zo'n app maar die zei ja 10 minuten al.. Ga naar het ziekenhuis :Y) had ie wel gelijk in.

Hahaha bij jou wel jou.
Maar zit niet echt regelmaat meer in… dus zal nog wel even duren.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:24

Welke app gebruikte jij Gnome?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 20:41

Nicje87 schreef:
Welke app gebruikte jij Gnome?

Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:47

Marlis schreef:
Hier net gebeld met een datum voor de keizersnede en gaat dus na de 39 weken pas plaatsvinden. Dus ben ben best bang dat ik straks als de bevalling zelf begint voor die datum alsnog een stuitbevalling moet ondergaan ofzo..

Mag de dag van te voren tussen 2 en 4 bellen voor een tijdstip te horen..

Fijn dat je een datum hebt. Wordt de keizersnede niet vervroegd mocht je eerder weeën krijgen?

@gnome, mijn gynaecoloog zei dat ze de keizersnede meestal plannen tussen week 39 en 40 als er geen reden is om het kindje eerder te moeten halen.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:48

Gefeliciteerd Sting!
Spannend Freekiee, nu het zo dichtbij komt! Hopelijk zet het vlot door.
Ook spannend voor jou Marlis. De kleine van jou moet dus nog even blijven zitten.

Wij hebben vandaag een ctg gehad en voorcontrole bij de gyneacoloog. Alles is prima in orde.
De gyn verwacht gezien mijn buik een flinke baby, maar de echo rekende toch een gemiddeld kind. We gaan het zien. :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:08

JitskeJeldau schreef:
Gefeliciteerd Sting!
Ook spannend voor jou Marlis. De kleine van jou moet dus nog even blijven zitten.

Wij hebben vandaag een ctg gehad en voorcontrole bij de gyneacoloog. Alles is prima in orde.
De gyn verwacht gezien mijn buik een flinke baby, maar de echo rekende toch een gemiddeld kind. We gaan het zien. :)

Mooi dat alles prima was! Hier zeiden ze dat buik formaat weinig verteld. Als dat zo was was het makkelijk controleren door alleen naar de buik te kijken :')

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:10

Spannend Marlis, lijkt me niet fijn zo lang te moeten wachten. Hopelijk begint het dan niet eerder, lijkt mij ook geen fijn idee.

Hopelijk zet het snel door Freekie, regelmaat wil niks zeggen. Bij mijn eerste bevalling kwam er geen regelmaat, daardoor zat ik achteraf gezien met persweeen in de auto naar het ziekenhuis en kwam ik daar met 10 cm ontsluiting aan. Hopelijk kun je de kleine snel in je armen sluiten.

Wat een heerlijk ventje Gnome!

Wij hadden vandaag controle in het ziekenhuis. Alles was goed met mij en de kleine beeb. Bij mij op alle jeuk na dan, heb al 7 tubes mentholgel erdoorheen. Ze hebben even mijn bloeddruk gemeten, echo gemaakt omdat ze niet goed konden voelen hoe ze lag. Mevrouw bleek al mooi in het bekken te liggen en na wat oncomfertabel voelen bleek ik ookal 2 cm te hebben. Dus dat betekend met inleiding geen ballon maar worden de vliezen gebroken.

Voor nu staat woensdag om 08.00 de inleiding gepland. Ze wilde eerst maandag, maar gezien mijn schoonzus dinsdag jarig is hebben wij aangegeven dat na dinsdag onze voorkeur heeft. Eens kijken of mevrouw zich daar aan houd of netzo als haar broer een eigen plan trekt en misschien eerder komt. Hoop het niet want hebben voor woensdag de planning rond voor ons zoontje en de hond.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:32

Melanie_D schreef:
Haha, zo herkenbaar! Niet zo erg als bij jullie als ik het lees, maar merk toch dat alles een beetje in de verdrukking komt. Trouwens ook mijn maag: ik heb wel steeds honger, maar kan minder in één keer eten. Dus vaker kleine beetjes.

Baby heeft hier iedere dag de hik. Verder lekker aan het draaien om haar as volgens mij. Niet altijd even comfortabel, maar wel grappig om dan af en toe iets te voelen uitsteken.

Vandaag de blije doos opgehaald bij Prénatal. Leuk pakket! Blijf me altijd wel verwonderen om de naam :D

Mijn man kwam bijna niet meer bij van die naam :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:33

Gnome schreef:
Vandaag is Boris precies 2 weken oud. Wat vliegt de tijd! Hij is inmiddels een cm gegroeid en een hoop gram denk ik maar we hebben er zelf geen weegschaal voor.

Zijn net heerlijk in het centrum gaan lunchen met hem erbij. Kwam een keertje voor een beetje melk en toen sliep ie weer lekker verder. Gelijk van naïf zonnebrand en aftersun gehaald.

Z'n oogjes gaan gelukkig ook veel beter. Z'n traangootjes zijn nu open gegaan.

Hoe is jullie dag?

[ [url=m/4poeRN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knapperd <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 22:03

Spannend Lise!! Als ik het zo lees kunnen we binnen een week weer 2 babies verwelkomen *\o/* beter ook van de vliezen. Met al 2cm zal het dan vast snel gaan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:27

Afbeelding
Hier is madame weer lekker bezig met mij pijn doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 22:30

Marlis schreef:
[ [url=m/qEK2hp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier is madame weer lekker bezig met mij pijn doen.

Daaamnnn -O- wat zal jij blij zijn als ze eruit is.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 00:46

Lisewiesje schreef:
Spannend Marlis, lijkt me niet fijn zo lang te moeten wachten. Hopelijk begint het dan niet eerder, lijkt mij ook geen fijn idee.

Hopelijk zet het snel door Freekie, regelmaat wil niks zeggen. Bij mijn eerste bevalling kwam er geen regelmaat, daardoor zat ik achteraf gezien met persweeen in de auto naar het ziekenhuis en kwam ik daar met 10 cm ontsluiting aan. Hopelijk kun je de kleine snel in je armen sluiten.

Wat een heerlijk ventje Gnome!

Wij hadden vandaag controle in het ziekenhuis. Alles was goed met mij en de kleine beeb. Bij mij op alle jeuk na dan, heb al 7 tubes mentholgel erdoorheen. Ze hebben even mijn bloeddruk gemeten, echo gemaakt omdat ze niet goed konden voelen hoe ze lag. Mevrouw bleek al mooi in het bekken te liggen en na wat oncomfertabel voelen bleek ik ookal 2 cm te hebben. Dus dat betekend met inleiding geen ballon maar worden de vliezen gebroken.

Voor nu staat woensdag om 08.00 de inleiding gepland. Ze wilde eerst maandag, maar gezien mijn schoonzus dinsdag jarig is hebben wij aangegeven dat na dinsdag onze voorkeur heeft. Eens kijken of mevrouw zich daar aan houd of netzo als haar broer een eigen plan trekt en misschien eerder komt. Hoop het niet want hebben voor woensdag de planning rond voor ons zoontje en de hond.

Spannend!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 00:49

JitskeJeldau schreef:
Gefeliciteerd Sting!

Gaan ze jou nu dan ook inleiden?

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 06:50

QueenE schreef:
JitskeJeldau schreef:
Gefeliciteerd Sting!

Gaan ze jou nu dan ook inleiden?

Dat was idd het plan, maar baby heeft vannacht toch bedacht om zelf alles in gang te zetten :D
Om 3 uur zijn mn vliezen gebroken en nu aan het wachten tot de weeën doorzetten.

Ooh man, ik ben zo blij dat t uit zichzelf begint!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:18

Succes JitskeJeldau!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:42

Wat goed, succes!!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:05

Succes