Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:34

Goed bezig, Goof! Mooi begin van het jaar.

Heerlijke foto’s weer, Suusje!

Hier ook net terug van ons nieuwjaarsloopje van 5,5 km, was lekker.

We lagen pas rond tweeën op bed. Wel lekker thuis uitgezeten want een van de paarden heeft een hekel aan knallerij en het leek hier wel oorlog, zoveel is er de lucht in gegaan.

Gaaf Ninus, de Steamtrail staat ook nog eens op mijn lijstje. Stoer dat jullie de 35 km gaan lopen!

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 17:58

Ninus, de Steamtrail is leuk :D

Goof, goed dat je bent gaan lopen!

Wij lagen ook om elf uur op bed gisteren. :+
Om twaalf uur wel even wakker geworden van het echte knallen, maar al snel weer in slaap gevallen.

Vanochtend om half 9 vertrokken voor een duurloop. Was nog lekker rustig en alle vuurwerkafstekende kinders lagen nog op bed. :)

De zon ging uiteindelijk zelfs nog even schijnen. Dus ik was tevreden :j
Heb 22 km gelopen. Volgende week mag ik 21 km lopen in het Leenderbos :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:29

Wij lagen half 11 in bed. Van twaalf tot een wakker gelegen door het vuurwerk. Daarna om drie uur omdat de buren toen ook nog even wat vuurwerk gingen afsteken. En toen om half vijf omdat ze een half uur lang onder ons slaapkamerraam stonden te tetteren met hun visite. Zucht.
Wij hebben 8.7km gewandeld.
Morgen doe ik weer een hardlooprondje en dinsdag een trail.

Ik wil ook de 35km van de steamtrail lopen. Nog niet ingeschreven.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:30

Lekker bezig, Sherivey!!

Mooi vroeg onder de wol, SV! Wel jammer dat jullie steeds wakker werden van de herrie.
Laatst bijgewerkt door Puera op 01-01-23 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:34

Ik had geen zin om op de bank te hangen tot 12 uur :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 18:44

Supervixen schreef:
Ik had geen zin om op de bank te hangen tot 12 uur :P

Wij ook niet :')

We steken zelf niks af en vinden eigenlijk heel oud & nieuw niet super boeiend :+

Ik twijfel nog over de Steamtrail. Vond 'm afgelopen zomer wel heel leuk :j

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:58

Lekkere nieuwjaarsrondjes alweer!

Ik heb helaas met een bibberend hondje op de bank gezeten tot 1 uur afgelopen nacht. Zonder hond had ik ook om 11 uur in bed gelegen denk ik :') Ik heb vandaag vrij genomen, morgen weer een rondje lopen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:23

Als wij de beesten niet hadden gehad dan hadden we ook vroeg op bed gelegen, heerlijk :D
Wat sneu Kylan en ook vervelend dat het bij jullie zo tekeer ging Puera :(:)

Het duurt ook nog wel even voordat het zover is, we zijn er vroeg bij met inschrijven :+ maar als we de hele dag weg willen (het is ruim 2 uur rijden enkele reis) en eventueel willen overnachten dan moet ik tijdig oppas regelen voor de beesten. Mijn ouders zitten dan vaak op Terschelling, dus het vergt iets meer creativiteit, dan kunnen we het maar beter vastleggen :j

Goed bezig Sherivey!

En fijn dat je het zo weer oppakt Goof!

Wij hebben lekker 6km gedaan. De knie van mijn man was braaf, dus dat ik fijn. Ik had spijt dat ik mijn korte broek niet had aangetrokken, wat een warmte zeg :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:22

Goed bezig allemaal alweer dames. En heerlijk toch als je lekker je bedje in kunt wanneer je daar zin in hebt ;)

Hier was het ongeveer 1:15 toen ik erin ging, maar heb het zeker nog 2:30 zien worden... Ik vond het namelijk nodig om heel veel nootjes en chips te eten en lag dus zwaar misselijk ik bed. Niet al te beste nacht gehad, maar vandaag wel de eerste kilometers van 2023 gemaakt. 10km staat in ieder geval op de teller :D

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:05

Ninus, gaaf dat je je al hebt ingeschreven voor de stoomtrein trail!
Die rijd hier vaak voorbij, is vlak bij mijn huis.
Ik zou het ook wel een uitdaging vinden, heb nog nooit zo een afstand gelopen, maar duurt ook nog even.
Ik zag alleen tot mijn schrik dat de 35 km geen bewijzering heeft, help!
Lijkt me wel eng, ik heb nog nooit met navigatie gelopen, ben bang dat ik dan continu op mijn horloge moet kijken.
Maar als ik bij jullie of/ en SV kan aanhaken zou ik het wel aandurven, kunnen we er meteen een boktmeeting van maken!

Puera, leuk als jij ook mee wilt doen!

Musli, haha herkenbaar van dat eten! Knap dat je er alweer 10km hebt opzitten.

SV, jee wat een herrie zo laat nog bij jullie, ook niet fijn voor de nachtrust.

Hier viel het gelukkig mee, woon in een straat met alleen oude mensen, dat scheelt weer.
Heb er ook doorheen geslapen.
En gister een fijne lange wandeling gemaakt met de paarden en overbuurvrouw.
Zo was inderdaad warm zeg, wat een bizar verschil zo hé, na die vorstperiode.
Had zaterdag met Suus voor het eerst weer last van prikkend zweet in mijn ogen {:}

Kent iemand de Jutberg trail in Dieren, die kwam ik tegen, is 25 feb. Ziet er wel leuk uit, zit te denken om de 15km mee te doen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:17

Leuk Ieris! Ik ben een totale kneus als het om navigeren gaat, zowel boven als onder water :)) Ik kan in volle overtuiging de verkeerde kant oplopen, dat is ook een talent denk ik dan maar. Maar mijn man is mijn redder in nood en SV is volgens mij ook een pro als het gaat om navigeren.

Ik ben vandaag en morgen nog lekker vrij en werk de rest van de week thuis, maar heb wat zieke mensen in mijn team, dus ben de administratie aan het bijwerken. Straks eerst paardrijden en daarna wandelen met de hond, het lijkt droog te blijven. Morgen weer een rondje lopen, denk mijn favoriete 15km, heb nu tijd overdag :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 13:24

Ik moet de navigeerfunctie van Garmin nog gaan begrijpen. :+
Bij de trail hier in de duinen had ik een gpx route erin gezet. Maar na 3 km stopte Garmin ineens ermee. Ben toen maar op de gewone hardloopfunctie verder gegaan. Gelukkig hingen er pijlen/ lintjes :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:19

De Jutbergtrail heb ik twee keer aan meegedaan en zelf een keer de 30km route gelopen. Erg leuk. Heb alle routes op gpx, dus als je er eens mee wilt oefenen kan ik ze doorsturen. Of we kunnen samen een keer een van de routes lopen, dat vind ik ook gezellig.
Het Veluwezoomtrailweekend is ook een aanrader, daar heb ik ook meerdere keren aan meegedaan, in 2022 met de 60km. Ook daar heb ik de gpx routes van.

Navigeren met garmin is echt heel makkelijk, er kan vrij weinig mis gaan. Het is niet eng. Ja je moet regelmatig op de horloge kijken, maar daar heb je echt geen last van. En loop je een keer een verkeerde afslag in, dan geeft hij dat aan na een meter of twintig en loop je weer terug.

Ik heb vanmorgen een nieuwe route gelopen, ook op gpx, van 12km vanaf Schaarsbergen (Arnhem). Erg leuk rondje en ik ben vanmorgen ook drie keer een verkeerde afslag ingegaan, dat gebeurt. Hij was voor herhaling vatbaar.

Morgen met een vriendin 21km trailen bij Haaksbergen, ook op gpx. We hebben daar beiden nog nooit gelopen, dus ben benieuwd. Is wel een eind rijden, maar in de vakantie vind ik dat niet zo erg.

Vanmorgen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:47

Die foto met die waslijn, briljant! :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:50

Niet zo slim van die kabouter om de was in de regen te hangen :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 18:45

Mooie foto's :D

Ik ben benieuwd of de Leenderbos trail ook met gpx bestanden komt :)
Heb echt zin in zondag :):)

Vandaag een uurtje gelopen. Met wind tegen was het wel een beetje aanpoten. Wind mee ging dan weer erg soepel :+

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:02

Geniaal die kabouter waslijn :))

Mooie eerste rondjes alweer voor dit jaar. De Jutbergtrail klinkt leuk, ik heb nog weinig plannen voor het komend jaar. Binnenkort eens wat meer plannen maken. In februari zal hier in het buur-dorp waarschijnlijk weer een bosloop zijn dus die wil ik misschien wel gaan lopen.
Ik kreeg vandaag nog een aankondiging voor een trailrun in Ermelo, maar dat bleek te gaan om een rondje van 3km dat je dan meerdere keren moet lopen, dus dat vind ik een beetje suf.

Vandaag in ieder geval de eerste 6km voor dit jaar er op zitten!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:33

Supervixen schreef:
Niet zo slim van die kabouter om de was in de regen te hangen :+

:))

Je loopt met dit schema meer dan met Runnersworld of lijkt dat maar zo Sherivey? Ik heb volgens mij hetzelfde boek gekregen van mijn zus voor mijn verjaardag, iets met waanzin? Heel slecht, maar heb nog zoveel boeken liggen, kom er steeds niet aan toe en ik bed pak ik de e-reader, de ogen worden wat slechter en de e-reader is verlicht :+

Mooie foto's weer SV! En fijn, nog een weekje vrij!

Steeds hetzelfde rondje lijkt mij ook niet wat Kylan :n Fijn dat de eerst km's er weer op zitten!

Ik ben ons weekje NY aan het volplannen, we gaan ook zeker hardlopen :):)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:05

Die trailrun in Ermelo zag ik ook. Er zijn zoveel mooie routes te bedenken daar, ik snap niet waarom je rondjes van 3km zou maken. Ze kregen vast bepaalde vergunningen niet rond ofzo.

Gaaf NY! Wanneer ga je?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 21:13

Ninus, ohh gaaf, naar NY :D
Ik loop met het schema van 'Marathon, magisch of waanzin' :j
Het bestaat uit 3x per week trainen, waarvan 1 optionele training. Die vierde doe ik dus als ik tijd/ zin heb :)

Maar bvb komend weekend loop ik een trail van 21 km ipv de 23 km die op het schema staat.

De totale kilometeromvang is wel groter dan het Runnersworldschema, heb ik het idee. Maar dat, en de afwisseling in trainingen, is de reden dat ik dit schema heb gekozen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:41

Mijn man wordt 10 februari 40 (broekje := ), dat weekend vertrekken we ook, het is zijn cadeau en stiekem ook voor mezelf natuurlijk :)) Mijn zusje komt uit Engeland en past op de paarden, dus een duurzame actie is het helaas niet :n

Ja dat boek heb ik ook Sherivey! Ik zal het eens bovenaan de stapel leggen, ben wel benieuwd naar de trainingen :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:48

Tof ninus!

Die trail van 21km is zwaarder dan 23km op de weg. Dat scheelt :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 22:54

Supervixen schreef:
Tof ninus!

Die trail van 21km is zwaarder dan 23km op de weg. Dat scheelt :P

Dat is ook zo :j

Trailen is ook gewoon heel leuk. En voor mijn lichaam een fijne afwisseling op de trainingen op asfalt :)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:22

Ik vertrok vanochtend met prachtig weer, halverwege keek ik om en zag ik heule donkere wolken en ineens zat het potdicht := Het is droog gebleven en ik heb echt heerlijk op mijn gemak een rondje 16km gedaan. Voelt als spijbelen zo op de dinsdag :))

Donderdag maar weer eens intervallen en zaterdag hebben we Terschelling gepland. Het wordt niet echt denderend weer, dus nog maar even zien of we het door laten gaan, het is wel onze trouwdag, dus vond het wel leuk om dan een mooi rondje te doen op mijn favoriete eiland :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:11

Vanmorgen de 21km op gpx gelopen bij het Haaksbergerveen.
Geweldig zonnetje in het begin!
Genoten van de route, sommige stukken waren iets minder, maar over het algemeen zeker waard om terug te gaan in de lente of zomer.

Fotospam

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding