Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:13

Loriene, jij wil toch niet dat anderen bepalen in dit topic wat jij voelt?
Hoe kom jij erbij dat wij in angst zitten?
Denk je dan dat wij de godganse dag bang zitten te zijn?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:17

loriene schreef:
Dan kun je beter ophouden met leven en binnen blijven.
Ben bang geweest voor het virus maar nu allang niet meer.
Ga door met je leven zou ik zeggen en zet die angst weg.
Dit virus blijft zoals alle virussen.

Hoe kún je dat nou zeggen? Vind je jezelf echt intelligenter dan al die experts die zich over dit thema buigen?

Edit: vond het zelf een incomplete reactie. Wat ik bedoel is dat ik me afvraag hoe je kunt weten dat dit virus zo ongevaarlijk is. Ja natuurlijk, het kan integreren in het jaarlijkse griepvirus zoals de Spaanse griep dat heeft gedaan. Maar dat jij niet bang bent voor het virus betekent toch niet dat het ongevaarlijk is?
Laatst bijgewerkt door Eapy op 23-03-21 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:17

Loriene ik hoop het oprecht! En ik hoop oprecht dat jij niet als zoveel virus onkenners vanaf ziekbed of nog erger vertelt dat het vele male erger is.

Toen onze J. Kleinkind zei:"oma het valt zo tegen, ik ben echt heel erg ziek zorg dat jullie het niet krijgen ", toen wist ik genoeg. Ons kleinkind gaat super nu, geen restklachten (24 jaar) maar die waarschuwing heb ik heel goed gehoord.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:28

Kinke schreef:
Loriene, jij wil toch niet dat anderen bepalen in dit topic wat jij voelt?
Hoe kom jij erbij dat wij in angst zitten?
Denk je dan dat wij de godganse dag bang zitten te zijn?

Zo lijkt het wel.
Misschien heb ik dat verkeerd begrepen?

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:30

Ik denk dat jij bang zijn en realisme door elkaar haalt .

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:30

Eapy schreef:
loriene schreef:
Dan kun je beter ophouden met leven en binnen blijven.
Ben bang geweest voor het virus maar nu allang niet meer.
Ga door met je leven zou ik zeggen en zet die angst weg.
Dit virus blijft zoals alle virussen.

Hoe kún je dat nou zeggen? Vind je jezelf echt intelligenter dan al die experts die zich over dit thema buigen?

Edit: vond het zelf een incomplete reactie. Wat ik bedoel is dat ik me afvraag hoe je kunt weten dat dit virus zo ongevaarlijk is. Ja natuurlijk, het kan integreren in het jaarlijkse griepvirus zoals de Spaanse griep dat heeft gedaan. Maar dat jij niet bang bent voor het virus betekent toch niet dat het ongevaarlijk is?

Je moet me geen woorden in de mond leggen.
Ik zeg niet dat het ongevaarlijk is

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:31

bigone schreef:
Ik denk dat jij bang zijn en realisme door elkaar haalt .

Misschien?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:39

pien_2010 schreef:
Loriene ik hoop het oprecht! En ik hoop oprecht dat jij niet als zoveel virus onkenners vanaf ziekbed of nog erger vertelt dat het vele male erger is.

Toen onze J. Kleinkind zei:"oma het valt zo tegen, ik ben echt heel erg ziek zorg dat jullie het niet krijgen ", toen wist ik genoeg. Ons kleinkind gaat super nu, geen restklachten (24 jaar) maar die waarschuwing heb ik heel goed gehoord.

Dat is denk ik overal anders.
Ik heb ook gesproken met mensen die zeiden dat het eigenlijk lichter was dan de griep.
Ook met een man met hartklachten die er echt niet heel ziek van was.En nog leeft.
Dus ja .
Voor iedereen zal het weer anders wezen hoe ziek ze worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:43

Maar je vergeet al die mensen die dood zijn gegaan, of op de IC hebben gelegen/liggen en al die mensen die weken tot maandenlang helemaal niets kunnen. Dat is hetzelfde met de griep?
En tijdens een griepgolf liggen de IC's ook bomvol?
Mijn schoonvader is er ook aan overleden, dat maakt niet dat ik denk dat iedereen eraan overlijdt, maar als je niet ziet hoeveel mensen ernstige klachten hebben of hebben gehad, dan kun je toch niet ontkennen dat het een gevaarlijk virus is?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:53

Maar als je om anderen geeft, dan doe je toch alles wat je kunt om te voorkomen dat je anderen besmet? Zoals je zelf zegt, je weet immers nooit hoe het “griepje” bij iemand valt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:58

Eapy schreef:
Maar als je om anderen geeft, dan doe je toch alles wat je kunt om te voorkomen dat je anderen besmet? Zoals je zelf zegt, je weet immers nooit hoe het “griepje” bij iemand valt.

Nou ja, dat dus.
Juist voor de ander!

Ik leef niet in angst. Loop heerlijk in alle vrijheid met mijn gezin en de hond in het bos zonder mondkapje.

Maar in de winkel en op mijn werk doe ik gewoon een mondkapje op. Ook ik behoor tot de risicogroep (astma) maar kan gerust een mondkapje op.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:02

Janinevv schreef:
Maar geloven jullie echt dat het vaccin gaat helpen? Of willen jullie zo snel mogelijk terug naar normaal?

Volgens velen krijgen we dan pas ons vrijheid terug...

Je word dus eigenlijk min of meer onder druk gezet hem niet te weigeren....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:06

Ik denk ook dat dit virus blijft.
Maar dat maakt me juist niet angstig.
Of zijn jullie ook bang voor de griep?
En ook experts zeggen dat het blijft.

Zou me niet verbazen dat de mensen die eerst een oproep kregen voor de griepprik en voortaan ook 1 gaan krijgen voor corona.
De rest van de mensen heeft dadelijk genoeg weerstand voor corona en worden er net zo ziek van als de griep.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:10

Popstra schreef:
Janinevv schreef:
Maar geloven jullie echt dat het vaccin gaat helpen? Of willen jullie zo snel mogelijk terug naar normaal?

Ik snap niet dat mensen zo negatief t.o.v. het vaccin staan.
What about de waterpokken, de mazelen en de polio?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:14

ik snap dat ook niet, je neemt toch ook medicijnen als je ziek bent? En als je daarvan de bijwerkingen bekijkt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:14

Menig mens leest die bijsluiter niet eens. Het is gewoon kortzichtig om zo panisch te doen over dat vaccin.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:17

DuoPenotti schreef:
Ik denk ook dat dit virus blijft.
Maar dat maakt me juist niet angstig.
Of zijn jullie ook bang voor de griep?
En ook experts zeggen dat het blijft.

Zou me niet verbazen dat de mensen die eerst een oproep kregen voor de griepprik en voortaan ook 1 gaan krijgen voor corona.
De rest van de mensen heeft dadelijk genoeg weerstand voor corona en worden er net zo ziek van als de griep.

Dit heb ik ook DP. Corona is een sprinkhaan. Lastig en irritant misschien, maar ook niet dramatisch. Het probleem nu is dat een zwerm sprinkhanen wél een probleem is, een groot probleem.
Vaccins dringen de boel terug tot het weer normale proporties aanneemt. Wat mij betreft moeten we dan ook niet meer te spastisch doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:19

Shaggy09 schreef:
Popstra schreef:

Mijn zusje dit weekend nog, vaccineren tegen mazelen is nergens voor nodig want er is bijna geen mazelen meer..... No oliebol :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:19

Shaggy09 schreef:
doel je nu op mij? Ik ben niet negatief hoor. Krijg ook elk jaar een griep prik. Ik vind het alleen niet netjes het min of meer als druk middel gebruikt word want dat word het.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:21

Maar het is wel de waarheid toch popstra? Ik snap dat die druk naar is, maar het is een feit dat de uitweg vaccinatie is. Dus als men niet vaccineert dan zitten we hier nog een tijd in. Dat kan voelen als druk, maar is ook wel realiteit.

Of geloof jij in een andere uitweg?

IMJ

Relaxed schreef:
Mijn zusje dit weekend nog, vaccineren tegen mazelen is nergens voor nodig want er is bijna geen mazelen meer..... No oliebol :')

Ja _O-
Wat zei je? Hoe komt dat :o?

Shaggy09

Niet per sé op jou Popstra, meer in het algemeen maar het is geen drukmiddel.
Er is nadrukkelijk gezegd dat er wordt gewerkt met sneltesten én vaccinaties en dat het op de manier dwingeland niet gaat worden ingezet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:22

Kinke schreef:
Maar je vergeet al die mensen die dood zijn gegaan, of op de IC hebben gelegen/liggen en al die mensen die weken tot maandenlang helemaal niets kunnen. Dat is hetzelfde met de griep?
En tijdens een griepgolf liggen de IC's ook bomvol?
Mijn schoonvader is er ook aan overleden, dat maakt niet dat ik denk dat iedereen eraan overlijdt, maar als je niet ziet hoeveel mensen ernstige klachten hebben of hebben gehad, dan kun je toch niet ontkennen dat het een gevaarlijk virus is?

Dit dus en het heeft dus te maken met wat je zelf in je omgeving hebt meegemaakt. Kijk als vitale vriend D is overleden, 3 weken geleden online begrafenis gevolgd, dan geeft dit een enorme schok. Het doet pijn, hij was paar dagen later aan de beurt voor pfizer, en hij is dus echt in het zicht van de haven overleden |(
Tuurlijk is dat niet erg voor de mensen die hem niet kennen. Maar wij vinden het wel erg, want D was zeer vitaal en had dus nog jaren en jaren kunnen leven. Hij vond het zelf ook flink poedersuiker , maar het is zoals het is.

Kinke als het allemaal een ver van mijn bed show is, dan beleef je het totaal anders. Enfin, ik hoop dat ik zsm wordt gevaccineerd, en weer mensen kan ontvangen binnen (buiten doen we wel hetzij via wandelen het zij in de tuin) . Ik vind het best wel moeilijk. Temeer dat ik ook zie dat er om me heen de mensen erg gemakkelijk zijn met de regels. Gelukkig zijn ze tot op nu toe niet besmet, maar ik hou mijn hart vast af en toe. En soms moet ik ook om bepaald mensen lachen, die leven alsof covid niet bestaan. Het is zo anders zoals wij bezig zijn.
Ik realiseer me wel, dat dit soort mensen mede oorzaak zijn van die giga hoge cijfers. Enfin mensen zijn gewoon heel verschillend en eerlijk gezegd vind ik dat ook wel goed. Ook al baal ik er ook wel eens van.

Bv vrienden van mij zijn alle lock down negerend, gewoon naar hier gereden vanuit een gebied dat een lock down kent. Zij zijn zonder enig probleem hier naar toe gereden. Het zijn diezelfde mensen die lekker een maand op vakantie geweest zijn i n Costa Rica en het zijn vrienden van ons, hele leuke mensen, maar ik vind het wel raar, storend en grappig tegelijk en ook wel bizar. TJA.......Il faut accepter (dat zullen we toch moeten accepteren)

DP ik denk ook dat het zo na het vaccineren zal verder gaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:25

Femke_Tweety schreef:
Mijn vader, 69, hartpatiënt, vrijwilliger in een verpleeghuis mag ook nog niet.

Een deel van de vrijwilligers onder de 65 wel.

Zou dat niet komen omdat de jongere vrijwilligers voor AZ in aanmerking komen en je vader voor Pfizer?
Het is wel banketstaaf dat de werkgever hem niet eveneens voor vaccinatie heeft aangemeld. Als ik hem was zou ik stoppen met vrijwilliger zijn tot de vaccinatie compleet is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:26

Vrijwilligers waren uitgesloten van de vaccinaties voor de zorg.