Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:39

Roosch schreef:
Van asperges val ik gegarandeerd af, die halen mijn maag niet eens. Brrrr. :')

Same. Als het echt moet eet ik ze wel op, maar vind er echt niks aan.

Dikke knuffel, Esther. :(:) Het is allemaal niet makkelijk momenteel he.

Overweegt hij het verhuisaanbod, Claudia? Of is het niet echt iets voor jullie? Wel gaaf om een tijd in een ander land te kunnen wonen! Zweden is echt heel erg tof trouwens, daar zou ik geen seconde over twijfelen. En zo koud wordt het daar niet, tenzij je in het noorden zit natuurlijk, maar net boven Stockholm valt mee.

Die plaspillen gaan vast een paar kilo schelen, Barbara. :))

Ik ben inmiddels op dag 5 van eten volgens de orthomoleculair coach. Begin er een beetje mijn weg in te vinden. Het komt heel erg overeen met paleo, dus dat zoekt wel makkelijk naar recepten. Ik kwam er alleen achter dat ik nog geen bakplaat of taartvorm heb, dus die ga ik vandaag of morgen even scoren, dan kan ik wat meer variëren.

Gister ontbeten met een smoothie van banaan, avocado en een halve citroen, met pompoenpitjes en wat lijnzaad. En banaan/havermout/lijnzaad/pompoenkoekjes gebakken als snack. Vanmorgen ontbeten met havermoutpap van amandelmelk, havermout, bramen en kaneel. Heb wel steeds veel afwas nu ik voor elke maaltijd in de keuken sta. En het kost wat meer nadenktijd, maar dat gaat wel beter als ik meer routine heb. Vanavond een Thaise curry en ik maak een pan wortel-kokossoep voor het weekend. :9

Afbeelding

Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:43

gisteren lekker makreeltje op met tomaatjes en augurkjes, kreeg hem natuurlijk niet helemaal op dus de hond was heel blij met de helft. Wist niet eens dat hij dat zou lusten, is een meut.

ClaudiaHS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:58

Imre, Zweden is zeker erg mooi maar bij zo'n grote stad vind ik niks.
Als ik die kant op zou moeten dan wel graag echt in de natuur.
Havermout heb ik ook nog een zak van liggen.
Daar kan ik wel eens koekjes van maken:)

Ik vind gerookte zalm wel erg lekker maar gebakken :r
Makreel is ook erg lekker indd.

Ik moet nog ontbijten en ben compleet inspiratieloos :roll:

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:59

Oh, dat ziet er echt heerlijk uit Imre. Hoe voel je je er bij?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:13

Is wat moeilijk te zeggen omdat ik op persoonlijk vlak echt een ontzettende rotweek heb. Gisteravond waren mijn ingewanden ineens heul boos, maar dat kan ook een combinatie zijn van anders eten en stress. Mijn vader had een slechte uitslag van de scan, dus moet toch geopereerd worden volgende maand om een deel van zijn slokdarm te laten verwijderen. Enorme tegenvaller dat ie toch die heftige ingreep moet ondergaan, maak me best zorgen. En mijn bruikleenpaard gaat na twee jaar ineens vrij plotseling verhuizen, wat ik wel echt heel jammer vind. Ik heb natuurlijk ook mijn eigen paard, maar je hecht je toch aan een dier. Ik vind het in ieder geval erg knap van mezelf dat ik na woensdag toen het nieuws binnenkwam toch niet naar carbs en slechte dingen heb gegrepen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:57

Niet leuk Imre :knuffel: hopelijk verloopt de operatie en herstel daarvan voorspoedig voor je vader. Knap dat je je niet hebt laten verleiden! :j

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:59

Zeker knap van je imre! Heftig nieuws heb je allemaal moeten horen deze week. Sterkte ermee.

Succes Barbara :*

Hoe is de weegschaal roos?

Ben benieuwd wat jullie gaan beslissen claudia

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:00

Ah imre :(:).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:06

Dat klinkt inderdaad heftig genoeg Imre, extra knap dat je je dan aan je nieuwe eet stijl weet te houden.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:29

Sterkte Imre...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:21

Oh dat is een hoop bij elkaar Imre, heel rot :(:)

N_b_n; de weegschaal was -na een bad vanochtend- lief! <3
De magische "nu nog echt maar tien kilo te gaan" grens komt eraan! *\o/*
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:26

Whiehoeeee, goed bezig Roosch! :D
Hier net lekker gewandeld met de kleine man in de wagen... Heerlijk weer. Straks nog even een rondje hardlopen, volop meepakken dat zonnetje *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:28

Goed bezig!

Wij gaan ‘wild’ boulderen straks! Er is hier een muur van een paar meter hoog waar vaker mensen komen boulderen. En aangezien we een crashpad hebben gekocht kunnen we mooi buiten boulderen
Afbeelding

Afbeelding

Ook te gebruiken als stoeltje :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:28

Sterkte Imre, wat een rotnieuws....

Misschien is dat wat voor als angstige ruiter Esther, klim ik er gewoon mee op m’n paard....als ie me iig de kans wil geven om dichterbij te komen met zo’n ding op m’n rug.. :D
Ik heb net weer m’n stukje naar de supermarkt gewandeld, doe dat tegenwoordig terwijl ik naar podcasts luister. Het is idd echt prachtig weer en kan niemand op stal zo gek krijgen om nog ff een buitenritje te maken... :( dus hopelijk is het morgen ook nog mooi! Kom vanavond denk ik niet aan rijden toe: er moet geklust worden op stal, dus vriendlief gaat mee...en ik kook dus maar weer zelf vanavond na het debacle van gister, nasi met alles erop en eraan....heb ook echt de hele dag al zin in eten, je hebt wel ns zo’n dag...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:36

Oh heet dat een crashpad! Ook geschikt voor lompe mensen zoals ik? :')

Verstandig om zelf te koken Pallatin, anders verbranden er weer calorieën op de verkeerde manier. :')

Ik heb rustdag, wel even in de tuin gewerkt. Ik kreeg daarstraks een bestelling van 77onlineshop binnen. Laat de zomer maar komen. 8-)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:39

Ik meld me weer langzaam. Vanaf vandaag lekker een weekje zeeland.
De rest is nu met de honden naar het strand.
Ik kan jammer genoeg niet mee. De autorit heeft mijn rug/schouders geen goed gedaan en dus heb ik barstende koppijn. Hopen dat die pijn snel weg is.
Vanaf morgen ga ik gewoon mee wandelen. Pijn of niet.

Deze week ga ik gebruiken om weer goed in het dieet te komen. Ik zal wel sauzen eten die iets hoger in kh zijn, maar voor de rest kan ik niet smokkelen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:29

Wat heftig Imre, sterkte en een knuffel van mij. Ik hoop dat de operatie voorspoedig verloopt!

Looking goed Roosch! En je bent bijna aan nog maar 10 :):)

Veel plezier Esther, buiten lijkt me erg leuk ook om te klimmen. Is een crashpad voor wanneer je valt? Ik vind het zo klein, zou er gegarandeerd naast vallen _O-

Lekker musli! Goed actief bezig weer! Het weer doet veel ja, ik geniet ook volop van de zon.

Veel plezier arabella, hopelijk zakt de hoofdpijn snel. Wandelen kan daar ook bij helpen, dus goede instelling om morgen lekker te gaan :j

Hier de hoveniers gezien, hopelijk beginnen ze juni/juli en hebben we dan eind augustus een tuin ipv een oerwoud. Maar de eerste dag dat 1 van de bestratingen er ligt, zet ik er een bbq op neer en gaan we gewoon genieten *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:54

Fijn vooruitzicht @Ine, straks een lekkere tuin met terras. Snap helemaal dat je dan de barbecue aansteekt! :D

Hier eind van de middag 6.5e km hardgelopen, daarna gelijk gekookt, gegeten en gebadderd met zoonlief. Die ligt nu lekker in bed en ik zit met de beentjes omhoog op de bank. Verdiend, na 15.000 stappen en 37 intensieve trainingsminuten volgens mijn Garmin :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:59

Haha nu is die opgevouwen! Als je m uitklapt is ie groter :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:09

Fijn om er even op uit te zijn, arabella. Al zijn dat bij mij altijd qua eten en drinken de minst goeie momenten. What can I say.. Bourgondiër in hart en nieren. :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:34

Ik heb eindelijk weer wat uitjes in het vooruitzicht, inderdaad meer verleiding maar ik ben er wel echt aan toe.

Heb me laten verleiden tot een koekje vanmiddag >;) En achteraf vind ik dat toch meestal zonde van de kcal, nu ook :o

Wel heel gezond en lekker gegeten :D
Afbeelding

En zo ter compensatie dan maar alcoholvrij bier :')

Ga morgenochtend maar weer eens proberen te gaan hardlopen voor het ontbijt. Loop inmiddels wel een stuk intensiever dus denk dat ik wel een banaantje neem voor ik de deur uit ga.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:39

Het scheelt dat niemand hier weet dat het zo mis is gegaan. Dus is er voor mij alleen maar kha eten. En krijg ik geen kans om anders te eten.

Ziet er erg lekker uit gaucho!!

Goed ebzig muesli!!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:16

gaucho schreef:
Ik heb eindelijk weer wat uitjes in het vooruitzicht, inderdaad meer verleiding maar ik ben er wel echt aan toe.

Heb me laten verleiden tot een koekje vanmiddag >;) En achteraf vind ik dat toch meestal zonde van de kcal, nu ook :o

Wel heel gezond en lekker gegeten :D
[ [url=m/4vMLxH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo ter compensatie dan maar alcoholvrij bier :')

Ga morgenochtend maar weer eens proberen te gaan hardlopen voor het ontbijt. Loop inmiddels wel een stuk intensiever dus denk dat ik wel een banaantje neem voor ik de deur uit ga.

Ooh ziet er lekker uit!

Wow lekker bezig müsli!

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan gewoon nog steeds niet over die muur heen kijken :')

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:43

Wat megastoer dat boulderen Esther. Dat je het durft!! Ik zou dat niet durven denk ik. Heb je nu erge spierpijn?

Ohhh Gaucho wil je dat soort foto's niet meer plaatsen, nu heb ik hongurrrrr! :P

Roos wat goed zeg! Die 10 zijn er zo vanaf... dat MOET. Weet je trouwens je startgewicht van het begin toen je ging afvallen of geen idee?

Ine succes met je tuin! Ga je alles bestraten of een stukje?

Imre :(:) sterkte!! Je eten ziet er wel geweldig uit.

Veel plezier in Zeeland Arabella!

Klinkt wel heel leuk Claudia, is het iets dat jullie serieus gaan overwegen?

Musli lekker actief geweest, dat was zeker welverdiende rust!

Nou ik ben weer helemaal terug in het gareel, gelijk 2 kilo eraf deze week. Okee okee, dat is minstens een kilo vocht. Weet ik. Maar toch vind ik het fijn om weer een lager getal op de weegschaal te zien. Nog 2 tot mijn volgende doel (-20 in totaal), nog 3 tot mijn volgende doel qua gewicht. En in totaal nog 10 te gaan tot m'n streef. Dus hoeraaaa :D
En als traktatie mocht ik gisteren (bij ons op de manege moet je op de weegschaal) op een pony rijden waar ik eerder niet op mocht i.v.m. mijn gewicht. Was echt heel leuk, ik was heel trots op mezelf, haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:44

Spierpijn valt mee! Wel weer eelt gekweekt :') .
2 kilo, super netjes!

Hier 0,5 sinds maandag, ik ben best blij *\o/*