Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:17

Ja hier ook na een week nog brak, nu 3 weken verder gaat het langzaam beter.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:45

Ik kreeg woensdagmiddag lichte keelpijn, zelftest gedaan en positief. Donderdagochtend weer positieve zelftest en al geen klachten meer.
Vandaag PCR, positief dus ik zit voorlopig thuis, zonder klachten. Zo gaat een week wel lang duren.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:52

Jessica_1998 schreef:
Hier vanochtend een positieve zelftest.
Al langere tijd af en aan neusverkouden, dus die tel ik niet mee(test elke dag of om de dag ivm werk)
Lichte keelpijn sinds vrijdag, testen bleven negatief. (Vr,za,zo,di)
Gister er een kuchje bij gekregen
Vanochtend veranderde het kuchje in zeehondenblaf & dus een knalpositieve zelftest, binnen 2 minuten stonden er 2 streepjes op.
Voor de zekerheid nog 1 gedaan negatief, maar die andere was zo snel positief dat ik dacht hoe kan dat nou.
Nog een zelftest gedaan en die was ook weer positief binnen 2 minuten.
Afgemeld van werk, vanmiddag testen bij de ggd

Nouuu zoals te verwachten was de ggd test ook positief. Dus voorlopig thuis!
T hoesten doet echt zeer en vandaag ook snel buiten adem en als ik iets doen ga ik meer hoesten.

Sterkte en beterschap voor de rest !

Matheno

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:08

Vergeten jullie niet een andere tandenborstel te gebruiken nadat je besmet bent geweest met covid ? Anders kun je jezelf toch weer herbesmetten?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:21

Ik ben morgenochtend 7 dagen verder maar loop nog steeds te niezen en snotteren. Jammer, dan mag ik helaas niet uit quarantaine. Ik voel me verder niet echt slecht en de hoofdpijn is ook wel zo goed als weg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:43

Ik dacht even andjvie stamppot te maken. Laten we het zo zeggen aardappelen staan op en morgen maak ik het wel af. Heb een bakje uit de vriezer gepakt om direct te kunnen eten na defrost. :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:12

Sheran schreef:
Heel veel volgens mij. Beterschap!

Hmmm ik lees nu overal met omicron juist dat mensen echt maar een dag of 3 niet fit zijn en daarna wel weer beter. Lees bijna geen verhalen meer van mensen die er langer zoet mee zijn. Daarom juist ook benieuwd want kan natuurlijk zijn dat die er wel zijn maar dat je die verhalen gewoon veel minder tegenkomt online.

@Marcella, oeps, dat was alweer teveel van het goede?

@Fitzroy jij dus na een week ook nog aan het klooien maar begrijp dat je wel nog steeds vooruit gaat :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:18

Ja, ik zou mezelf eigenlijk niet eens ‘patiënt’ noemen normaal gesproken. Gewoon een verkoudheid met een vol hoofd. Alleen jammer dat het na 7 dagen nog niet weg is :+ , ik moet nog wat boodschappen doen.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 12-02-22 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:20

Ik ben ook positief maar eigelijk helemaal weer fit. Totaal niet extra moe of hoofdpijn oid. Alleen een kuchje. Maar zelfs dat amper.

Voelde me vorige week minder fit en wat keelpijn maar toen wees de zelftest nog niks uit. Maandag pas.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:37

Nee hopen dat ik het morgen af gaat krijgen. Maar op tijd mee beginnen zodat ik hele dag heb om te gebruiken. :+

Maandag heb ik de eerst 7 dagen gepasseerd en gok nog wel even bezig te zijn. Met de vraag kan ik dan aan het werk in een koude hal zonder verwarming en moet ik op kantoor zijn gaat het niet lukken. Had voor corona al dat ik buiten adem boven aan de trap stond. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:50

Matheno schreef:
Vergeten jullie niet een andere tandenborstel te gebruiken nadat je besmet bent geweest met covid ? Anders kun je jezelf toch weer herbesmetten?

Lijkt me niet toch?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:54

Even 60 graden programma in de vaatwasser. :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:57

Met een citroen vaatwasblokje voor de smaak :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 01:00

_O- _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 01:15

Ik hoop dat ik gewoon weerstand heb tegen de covid vorm die ik nu heb := ik heb net een nieuw borsteltje op m'n sonicare gezet :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 01:24

Dat doet mij denken aan die keer dat ik dacht slim te zijn door een bidon in de vaatwasser te doen :')

Ik heb nog steeds nergens last van.. Zou het mogelijk zijn dat het toch nog via mijn zusje komt? zondag 30 januari hadden we het laatste contact moment toen ze de dag erna een positieve zelftest had en uiteindelijk ook een positieve GGD test. Ik had die maandag direct al wat vage klachten zoals oorpijn en begon daarna mij ook slechter te voelen en had wat verhoging en verkouden. Die woensdag had ik een heel heel licht streepje op een zelftest. Dag erna een test bij de GGD laten doen en die was negatief.

Ik doe standaard 2 keer in de week een zelftest voor mijn werk. Ik had woensdag ook nog een extra zelftest gedaan die was negatief , gisteren weer en ook negatief. Ik wou vandaag eerst niet testen omdat ik toch al twee keer had gedaan maar mijn gevoel zei van doe maar wel. En die was weer positief. Heb direct een GGD test laten doen.

Ik heb wel wat contacten gehad deze week , maar geen berichten gehad van mensen dat ze corona hadden. Ik zou ook niet zo goed weten waar het weg moet komen... Was nog we op stal maar daar is genoeg ruimte. Had een sollicitatie maar het lijkt mij dan echt wel dat ik ook van die plek een bericht of telefoontje had gehad. Ik heb geen klachten op de gebruikelijke snotneus na omdat mijn neus al een tijdje wat last heeft van plekjes en korstvorming wat uiteraard jeukt omdat het dan beter wordt waardoor ik wel vaak moet niezen. Dit zijn klachten wat ik al weken heb en meerdere malen negatief op ben getest.

Maar zou het kunnen zijn dat ik het virus eigenlijk vorige week wel had , maar het nu pas naar voren komt? Raar zou dan wel zijn dat er niemand anders besmet is geraakt wat in theorie wel zou moeten omdat ik op mijn werk geen afstand kan houden. Ook daar niemand met klachten en of positieve testen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:35

Zebrastreep schreef:
Dat doet mij denken aan die keer dat ik dacht slim te zijn door een bidon in de vaatwasser te doen :')

Ik heb nog steeds nergens last van.. Zou het mogelijk zijn dat het toch nog via mijn zusje komt? zondag 30 januari hadden we het laatste contact moment toen ze de dag erna een positieve zelftest had en uiteindelijk ook een positieve GGD test. Ik had die maandag direct al wat vage klachten zoals oorpijn en begon daarna mij ook slechter te voelen en had wat verhoging en verkouden. Die woensdag had ik een heel heel licht streepje op een zelftest. Dag erna een test bij de GGD laten doen en die was negatief.

Ik doe standaard 2 keer in de week een zelftest voor mijn werk. Ik had woensdag ook nog een extra zelftest gedaan die was negatief , gisteren weer en ook negatief. Ik wou vandaag eerst niet testen omdat ik toch al twee keer had gedaan maar mijn gevoel zei van doe maar wel. En die was weer positief. Heb direct een GGD test laten doen.

Ik heb wel wat contacten gehad deze week , maar geen berichten gehad van mensen dat ze corona hadden. Ik zou ook niet zo goed weten waar het weg moet komen... Was nog we op stal maar daar is genoeg ruimte. Had een sollicitatie maar het lijkt mij dan echt wel dat ik ook van die plek een bericht of telefoontje had gehad. Ik heb geen klachten op de gebruikelijke snotneus na omdat mijn neus al een tijdje wat last heeft van plekjes en korstvorming wat uiteraard jeukt omdat het dan beter wordt waardoor ik wel vaak moet niezen. Dit zijn klachten wat ik al weken heb en meerdere malen negatief op ben getest.

Maar zou het kunnen zijn dat ik het virus eigenlijk vorige week wel had , maar het nu pas naar voren komt? Raar zou dan wel zijn dat er niemand anders besmet is geraakt wat in theorie wel zou moeten omdat ik op mijn werk geen afstand kan houden. Ook daar niemand met klachten en of positieve testen.

Edit: negatief getest *\o/* mijn vertrouwen in de zelftesten begint wel behoorlijk te zakken

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:27

Mijn 7 dagen quarantaine zijn in principe maandag voorbij. Ik hoest nog een beetje en klink nog een beetje verkouden, verder voel ik me helemaal goed. Ik heb een vitaal beroep, waar ze zeggen dat je, als je nog 1 klacht hebt, mag komen werken. Ik vind dat zó lastig om te beoordelen, want zonder corona zou ik met deze hele milde klachten alweer aan het werk zijn. Ik moet morgen zeggen of ik mijn vroege dienst van maandag kom werken. Moeilijk moeilijk moeilijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:34

Denk dat jezelf moet afvragen kan ik werken.

Als ik dus al 3 uur doet over pan aardappelen schillen gaat het echt nog niet goed genoeg.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:38

Ik kan zeker werken, ik voel me goed. Ik ben eerder bang om nog besmettelijk te zijn.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:43

Gister pcr test gedaan via ggd en ik ben ook positief. Alleen flink verkouden, hoofdpijn en moe.

Afgelopen dinsdag al wondroos gekregen dan kan dit er ook nog wel bij. :O

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:11

Ik merk dat ik me echt stukken beter voel wanneer ik in de buitenlucht ben.
Binnen heb ik het een stuk benauwder..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:53

amandananana schreef:
Mijn 7 dagen quarantaine zijn in principe maandag voorbij. Ik hoest nog een beetje en klink nog een beetje verkouden, verder voel ik me helemaal goed. Ik heb een vitaal beroep, waar ze zeggen dat je, als je nog 1 klacht hebt, mag komen werken. Ik vind dat zó lastig om te beoordelen, want zonder corona zou ik met deze hele milde klachten alweer aan het werk zijn. Ik moet morgen zeggen of ik mijn vroege dienst van maandag kom werken. Moeilijk moeilijk moeilijk.

Oh dat had ik ook! Vind het zo enorm lastig! Ik voel me prima. Ben alleen nog aan het hoesten, last van wat slijm en wat benauwd, maar voel me totaal niet ziek. Maarja, werk als opticien en dus vaak kwetsbare mensen.... Ik voel me ook super schuldig dat ik nog thuis zit omdat ik me dus echt niet meer ziek voel... Ik heb voor mezelf besloten dat ik maandag weer aan het werk ga. Kreeg maandagavond 14 dgn terug de eerste lichte klachten. De thuistest was toen negatief, maar donderdag bij GGD positief. Ik ga er dus vanuit dat maandag toch al corona begon en dat ik nu maandag dus niet meer besmettelijk ben. Die paar dagen lijken me nou ook niet heel veel uit te maken. Zeker nu ze vanuit de politiek de quarantaine willen verkorten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:50

@Zebrastreep: misschien is het je gebruikersnaam :')
Fijn dat je negatief bent!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:15

@zebrastreep fijn dat jij negatief bent! Hier zoals verwacht positief. Wel keurig binnen 4,5 uur de uitslag. Net allemaal mensen bericht, want natuurlijk was ik ook net op excursie geweest.