De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:10

Oef sterkte, lijkt me heel erg vervelend, beterschap en hopen dat het geen Corona is.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:11

Oef jeetje Pepperr! heel veel sterkte! :(:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:12

Pepper heel veel sterkte Y;(

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:12

bigone schreef:
Pocca_Locca schreef:

Klopt. Je ziet nog regelmatig een bijzonder soort, (waarschijnlijk op angst gebaseerd) vlucht of vermijdingsgedrag bij mensen die het gewoon niet meer zo bevatten. Het is dan zaak om rustig met feiten te komen die bewijzen dat de angst ( in dit geval een virus of een bepaalde etnische groep) niet zo vreselijk veel met de realiteit te maken heeft.

Ik vind het virus toch zeker wel realiteit, er zal wel snel een vaccin komen dan hoeven alleen de niet gevaccineerden bang te zijn.

Inderdaad. Gelukkig zijn de meeste mensen die zich niet zomaar laten vaccineren, uit niet zulk angstig hout gesneden, iedereen blij.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:13

Ik moet zeker 7 dagen, mogelijk 14 dagen thuis blijven. Familie op een feestje gezien en hun hebben 40 graden ect en zitten in quarantaine. Ze gaan nog niet testen omdat ze niet in het buitenland zijn geweest.

Ik moet thuis blijven tot dat de incubatie tijd over is zodat ik via mijn bedrijf, en mijn baan in nachtshift met voedsel zeker niks kan overbrengen.

Hoop dat ik sympyoom vrij blijf en t weekend weer mag werken

Mag wel boodschappen ect doen maar lichaamelijk contact vermijden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:17

Als fan van ML King kan ik alleen hem citeren: Niets in de wereld is gevaarlijker dan oprechte onwetendheid of gewetensvolle domheid.

En dat is van toepassing op heel veel zaken.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:17

Midden Nederland regio Utrecht[/quote]
Antonius Nieuwegein dan :Y)[/quote]

Haha nee, maar maakt verder ook niet uit.. Ze zijn iedergeval aan het opschalen.. hou er ook rekening mee dat ik straks meer moet gaan werken..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:18

In die regio Utrecht Houten zijn al aardig wat patienten met corona toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:18

MarliesR schreef:
Ik weet niet meer of het via dit topic was of dat ik het via Facebook zag, het topic gaat zo vreselijk veel. Maar er is er nu een live pop-up college over het Corona virus;

https://www.uu.nl/organisatie/faculteit ... up-college

erg interessant. Dank voor het delen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:19

Pocca_Locca schreef:
bigone schreef:
Ik vind het virus toch zeker wel realiteit, er zal wel snel een vaccin komen dan hoeven alleen de niet gevaccineerden bang te zijn.

Inderdaad. Gelukkig zijn de meeste mensen die zich niet zomaar laten vaccineren, uit niet zulk angstig hout gesneden, iedereen blij.

Ach gelukkig volgt de overgrote meerderheid netjes het advies van het RIVM op wat betreft vaccineren. Dus hopelijk komt er snel een vaccin tegen Corona, dan zal de groepsimmuniteit de paar mensen beschermen die niet willen of kunnen enten. Dat zal voorkomen dat een hoop mensen komen te overlijden of ernstig ziek worden. De quote in m’n onderschrift is nog toepasselijk ook.

Helaas zal het Corona vaccin nog zo’n jaar op zich laten wachten -O-

@pepper beterschap! Hopelijk krijg je de HA snel te pakken! :(:)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 10-03-20 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:20

bigone schreef:

Ja klopt..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:20

lovee schreef:
Midden Nederland regio Utrecht

Antonius Nieuwegein dan :Y)[/quote]

Haha nee, maar maakt verder ook niet uit.. Ze zijn iedergeval aan het opschalen.. hou er ook rekening mee dat ik straks meer moet gaan werken..[/quote]

Zowel in het Diakonessen als in het Anthonius Utrecht waren al Corona patiënten. Je kon er op wachten dat er ook medewerkers besmet zouden raken.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:21

bigone schreef:

Maar nog niet in elk ziekenhuis. Meander in Amersfoort was ook nog corona vrij, sinds vandaag niet meer.

Iedereen dag 2 thuiswerken overleefd :) ?

Ik heb ook meer houdbaar voedsel gehaald dan normaal, kan wel een paar weken vooruit. Hopelijk gaan we Italië niet achterna...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:23

Amyyy schreef:
bigone schreef:

Maar nog niet in elk ziekenhuis. Meander in Amersfoort was ook nog corona vrij, sinds vandaag niet meer.

Iedereen dag 2 thuiswerken overleefd :) ?

Ik heb ook meer houdbaar voedsel gehaald dan normaal, kan wel een paar weken vooruit. Hopelijk gaan we Italië niet achterna...

Hopelijk idd niet! Maar ik ga er vanuit dat de GGD je niet laat verhongeren als er straks inderdaad flinke quarantaine komt hoor.

verootjoo

bigone schreef:

Ja, maar antonius Nieuwegein maakte dit gister bekend dat ze een Corona-patiënt hadden.

Maar dan zal het een ander ziekenhuis zijn. Diak had er al 2. Verder hebben we nog antonius utrecht of Woerden dan, maar daar heb ik nog niks van gehoord dat die het hebben.

Dus was wel benieuwd welk ziekenhuis het dan wel is.

Meander Amersfoort ook Corona? Dat is ‘mijn’ ziekenhuis := Gelukkig hoef ik er niet meer heen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 10-03-20 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

rayoow schreef:
Ik moet zeker 7 dagen, mogelijk 14 dagen thuis blijven. Familie op een feestje gezien en hun hebben 40 graden ect en zitten in quarantaine. Ze gaan nog niet testen omdat ze niet in het buitenland zijn geweest.

Ik moet thuis blijven tot dat de incubatie tijd over is zodat ik via mijn bedrijf, en mijn baan in nachtshift met voedsel zeker niks kan overbrengen.

Hoop dat ik sympyoom vrij blijf en t weekend weer mag werken

Mag wel boodschappen ect doen maar lichaamelijk contact vermijden.

Als je 7 dagen thuis moet blijven, kan je het weekend dus niet werken.

Ik twijfel heel erg of ik bijv moet gaan sporten. Advies in Brabant is sociale activiteiten beperken, en ik ben zzper....
Mócht ik ziek worden heb ik geen inkomsten....
Mocht ik niet ziek worden heb ik een zeer sociaal/close contact beroep....

Pocca_Locca

Toch wel ernstig, de bezuinigingen/ mismanagement in de gezondheidszorg komen lelijk te kijk te staan nu.. en dat terwijl er een soort oefening is geweest in volgens mij november afgelopen jaar, om overheden en de gezondheidszorg voor te bereiden op een pandemie van het Corona virus. Het spijt me zeer vreselijk dat ik daar niet een twee drie een link van kan plaatsen als bewijs, maar ik zal het opzoeken..
Sterkte Pepper en anderen die ziek zijn. Als je wil, kom ik met sinaasappeltjes langs en de rest van de boodschappen, en als het te ver is, wens ik jullie van harte de hulp van familie en vrienden en collega’s en buren toe.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:24

Ik vraag me echt af of het te voorkomen was geweest hoor. Je kan maar minimale symptomen hebben (en dat in een periode waar sowieso al veel griep en verkoudheid is), en je kan het blijkbaar lange tijd (onbewust) doorgeven.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:25

safina schreef:
MarliesR schreef:
Ik weet niet meer of het via dit topic was of dat ik het via Facebook zag, het topic gaat zo vreselijk veel. Maar er is er nu een live pop-up college over het Corona virus;

https://www.uu.nl/organisatie/faculteit ... up-college

erg interessant. Dank voor het delen!

oliebol, dit had ik ook willen zien. Hopen dat het morgen terug te kijken is. Is het goed te volgen?

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:26

Hoe weten jullie welke ziekenhuizen etc dan? Meander Amersfoort is ook 'mijn' ziekenhuis, ben wel benieuwd. Al zou ik , mocht ik in het ziekenhuis terecht komen ergens binnen nu en 5 weken alleen de kraamafdeling zien, en daar zal vast geen corona rondhangen (lijkt me? :') )

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:27

Ik ben al een tijd stille meelezer van dit topic, maar het wordt toch maar even tijd voor een berichtje.

25 maart is de bedoeling om naar Taiwan te vliegen voor 2 weken. Mijn vriend is geadopteerd uit Taiwan en nu gaat zijn biologische broer trouwen, wij mogen daar bij zin , super bijzonder!

Op dit moment is het zo, dat alle reizigers die uit Italië, Frankrijk, Duitsland en België naar Taiwan gaan, verplicht 2 weken in thuis quarantaine moeten zitten bij aankomst in Taiwan.
Het wachten is op dat Nederland ook aan die lijst gaat worden toegevoegd.

Contact gehad met mijn reisverzekering en ze gaan niks vergoeden als het eenmaal zo ver is, want het reisadvies van Taiwan blijft positief.

Oftewel: ik ga naar Taiwan om daar 2 weken in een air b&b te zitten, om vervolgens weer naar huis te gaan... ;( ;( ;(

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:28

guppekop schreef:
Hoe weten jullie welke ziekenhuizen etc dan? Meander Amersfoort is ook 'mijn' ziekenhuis, ben wel benieuwd. Al zou ik , mocht ik in het ziekenhuis terecht komen ergens binnen nu en 5 weken alleen de kraamafdeling zien, en daar zal vast geen corona rondhangen (lijkt me? :') )

Staat gewoon in de media :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:28

guppekop schreef:

Ik werk in de GRZ in Utrecht en wij krijgen revalidatiepatienten van de ziekenhuizen. En het is op radio M Utrecht. En sommige ziekenhuizen zetten het op facebook.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:30

Sassii schreef:
Ik ben al een tijd stille meelezer van dit topic, maar het wordt toch maar even tijd voor een berichtje.

25 maart is de bedoeling om naar Taiwan te vliegen voor 2 weken. Mijn vriend is geadopteerd uit Taiwan en nu gaat zijn biologische broer trouwen, wij mogen daar bij zin , super bijzonder!

Op dit moment is het zo, dat alle reizigers die uit Italië, Frankrijk, Duitsland en België naar Taiwan gaan, verplicht 2 weken in thuis quarantaine moeten zitten bij aankomst in Taiwan.
Het wachten is op dat Nederland ook aan die lijst gaat worden toegevoegd.

Contact gehad met mijn reisverzekering en ze gaan niks vergoeden als het eenmaal zo ver is, want het reisadvies van Taiwan blijft positief.

Oftewel: ik ga naar Taiwan om daar 2 weken in een air b&b te zitten, om vervolgens weer naar huis te gaan... ;( ;( ;(

Oh lastig :(. Hopelijk wordt NL niet aan die lijst toegevoegd voordat die bruiloft voorbij is!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:31

Ik hoop het ook niet, maar we zijn allemaal bang van wel...