3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:55

Topper, ik app je zo even ga nu wat PT's geven! :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:56

Is goed, succes haha! :D

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:44

Jullie gaan allemaal wel lekker volgens mij!
Ik had even heel druk met van alles en nog wat! En daardoor ook gelijk minder opgelet, en dus veel te veel ongezond eten gegeten.

Even weer in het gareel de komende week, en dan mag ik volgend weekend pizza met een vriendin!

Ik zal zaterdag alles even wat beter doorlezen hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:06

Urosa, oke dankjewel! Dan ga ik even kijken.

Fijn Inney dat het zo goed gaat! En geniet er lekker van!

Ilse, goed dat je je weer herpakt. :j

Ik vroeg me af, hebben jullie standaard spierpijn na jullie workout? De eerste keer dat ik weer sportte heb ik 3-4 dagen spierpijn gehad. Maar sindsdien niet meer. Daarom twijfel ik of mijn workouts dan wel intensief genoeg zijn of niet.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:10

Deetjeeuh schreef:
Urosa, oke dankjewel! Dan ga ik even kijken.

Fijn Inney dat het zo goed gaat! En geniet er lekker van!

Ilse, goed dat je je weer herpakt. :j

Ik vroeg me af, hebben jullie standaard spierpijn na jullie workout? De eerste keer dat ik weer sportte heb ik 3-4 dagen spierpijn gehad. Maar sindsdien niet meer. Daarom twijfel ik of mijn workouts dan wel intensief genoeg zijn of niet.

Lees dit artikel eens :)
http://www.womenshealthmag.nl/Fitness/s ... en-sporten

Edit: deze is beter (vind ik)
https://www.personalbodyplan.com/je-moe ... jn-hebben/
Laatst bijgewerkt door Bhodi op 16-03-18 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:11

Nee ik heb bijna nooit meer echt spierpijn, ook omdat ik een goede warming up doe en een goede cooling down. Spierpijn heeft er volgens mij niks mee te maken of je t wel goed doet of niet ;) maar er zijn hier meiden die je daar vast meer over kunnen vertellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:19

Ik sport niet echt intensief nu. Behalve wandelen en fietsen. :P
Maar ik kreeg vroeger altijd spierpijn na hockeytraining en paardrijden. Terwijl ik dat beide al 7 jaar deed. Heb dat gewoon heel snel van mezelf. -O- Maar er zijn ook weer mensen die nooit spierpijn hebben. Denk dat het niet per se te maken heeft met je training maar ook met je lichaam zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:25

Sharon, dankjewel! Ik had inderdaad al meerdere artikels opgezocht maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zo veel bronnen van informatie. :o

Yonker en Marlinde ook dankjewel. Zonde dat je al zo snel spierpijn hebt!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:28

Dag dames! Ik was een tijdje afwezig omdat ik toch niet kan sporten, maar mis jullie :o

Marlinde, gek dat je spierpijn blijft houden. Eet/drink je voldoende (proteïne/water)?

Deetje, ik sport normaal erg veel, en heb haast nooit 'echt' spierpijn, alleen dat ik 's ochtends wel even tijd nodig heb om soepel te worden :P Ik merk dat het vele sporten mijn lichaam echt heel moe maakt.

Ilse, ik vind het ook altijd moeilijk om strak op schema te leven als het erg druk is. Ik eet dan gauw te weinig en neem iets ongezonds om het te compenseren :+

-------

Even een heel korte bijlees, sorry dames, ik ben echt heel erg moe :O Ik kan nog steeds niet sporten (ik weet niet of ik het al vertelde, maar ipv een verrekking blijkt het een scheur te zijn in mijn quadriceps?), maar de pijn is al veeeeel beter, ik hoef geen ibuprofen meer. Alleen 's ochtends doet het nog wel pijn en is het been stijf. Ik moest veel rust houden maar moest voor mijn werk echt van archief naar archief hollen deze week, dus zelfs zonder sporten zat ik haast dagelijks aan +2600 kcal. Blijkbaar heeft het mijn spier uiteindelijk wel goed gedaan, want het voelt weer veel stabieler.

Grootste voordeel van niet sporten is toch wel dat mijn gewicht niet schommelt; ik eet nu tussen de 1800-2100 kcal per dag en viel netjes een kilo af op twee weken. Ik denk echt dat deze sportpauze mij goed doet!

Op het werk is het ook héél druk, en door familiegedoe zit mijn vriend plots niet zo lekker in zijn vel, waardoor we plots kibbelen en hij vrij defensief reageert; ik ben dat echt niet gewoon en voel me daar zo prut bij! Ik heb nood aan vakantie! :o Of toch op zijn minst nood aan minder werk en meer zon. Dat zou al een mooi begin zijn.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:02

Oei dat klinkt allemaal naar Bhriseis :(
Wel fijn dat het al wat minder pijn doet :)
Hoop dat werk snel wat rustiger wordt en dat je vriend ook snel wat beter in zijn vel zit!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:13

Vervelend zeg Bhriseis! Ik hoop dat het snel allemaal weer een beetje beter wordt :(:)

Okee de weegschaal was dus ultiem lief voor me! 73,1! Dat betekent dat ik een normaal BMI heb en dat ik nu 3,3 kilo afgevallen ben :D vandaag nog even kalm aan met eten (wel genoeg natuurlijk) en morgen hopelijk weer normaal, want dan moet ik ook uit eten haha.
Lijstje:
O: 2 melkbroodjes met boter en groene thee met honing
T: smoothie sinaasappel banaan
L: 2 melkbroodjes met boter en groene thee met honing
T: eierkoek en smoothie sinaasappel banaan
A: pompoensoep en 3 boterhammen met boter
T: ligt aan mn honger

Heel fijn weekend allemaal! Mijne kan al niet meer stuk *\o/*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:29

Jeej wat goed Sharon! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:32

Super sharon *\o/*

Ik dacht, laat ik nog eens ziek worden :roll: ben misselijk en heb ontzettende diarree, dus eten doe ik nauwelijks. Vanmorgen een beschuitje met jam op, maar meteen weer enorme buikpijn. Dus ik houd het even bij thee en bouillon.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:34

Dank je Sharon en Lies, erg lief van jullie :*

Sharon, drie kilo is een hoop! Goed gedaan! Merk je al verschil in je kledij/ hoe je je voelt?

Jee Laura, het zit je echt niet mee... Moet je werken?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:48

Dat had ik wel gemoeten, maar heb me ziekgemeld. Nauwelijks geslapen bannacht van de koorts en buikpijn, dus ik lig op de bank.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:49

Heh bah :(:) Rust maar goed uit zeg, van dergelijke griepjes kan je je flink ellendig voelen...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:57

Jullie gaan weer snel! Van workouts heb ik helaas geen verstand.
Fijn dat het al beter voelt Bhriseis, hopelijk kun je snel weer sporten. Al gaat het je zo ook goed af zo te horen.
Hier ook veel gekibbel, mijn vriend is super druk en zit daardoor ook niet goed in zijn vel. En ik zit natuurlijk thuis. Dus voor hem voelt het heel scheef.

Goed bezig Sharon! :D

Veel beterschap Laura, balen zeg..

Qua afvallen gaat het wel heel goed hier! Ben weer begonnen met smoothies en heb natuurlijke proteine poeder gehaald. Ik ben weer wat meer in balans en een paar honderd gram kwijt. Het is een begin haha!

Lijstje:
O: smoothie van karnemelk, spinazie, mango, frambozen, bosbessen een kleine banaan en proteine poeder
L: twee stevige donker meergranen boterhammen met 4 kip knakworstjes en tomatenketchup
A: preisoep en een Italiaanse bol met hamburger, tomaat en ketchup

Morgen ben ik jarig dus dan komen er wat mensen langs. Dan laat ik het even los. Mijn moeder heeft een heerlijke appeltaart gebakken en ik heb al een pan tomatensoep gemaakt. Daarbij broodjes knakworst met een beetje zuurkool. 's avonds ga ik met mijn vriend uit eten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:07

Wat goed sharon!!!

Heel veel beterschap bhriseis :(:) en ook voor jou laura. Hoop echt dat jullie snel opknappen!!!

Hier gaat het ook Mwah..... heb onstilbare honger... gisteren ook echt gevreten ik de avond bah. Maar toch afgevallen :) zit nu op -22.3 sinds ik ben begonnen in augustus. De magische 25 komt dichterbij!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:08

Nice! :D :D

Hoeveel wil je nog kwijt Yonker?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:13

Mooi gevarieerd lijstje Maanlicht! Lastig moet dat ook zijn, want jij zou zelf niet liever willen dat actief heen en weer huppelen; het is niet omdat je er niet ziek uit ziet, dat er niets scheelt :(:) Een mooi gevarieerd lijstje trouwens.

Dank je Yonker! En wooow, haast 25 kilo er af *\o/* Krijg jij niet onwijs veel complimentjes van je omgeving?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:17

Nog minimaal een keer 25 :+
Jawel mensen die vragen of ik ben afgevallen :j maar omdat ik nog steeds zwaar overgewicht heb valt het wel minder op denk ik..... ik vind het zelf iig niet echt een prestatie stom he := heb de laatste 2 jaar ook echt die kilo’s er aangegeten.... door stress, en die knop ging ineens wel redelijk om!! Soms nog wel zwakke momenten maar ik hoop dit jaar 2018 toch wel minsten op -30 en het liefste -40 te zitten... of dat haalbaar is geen idee maar -30 moet wel lukken denk ik :)

Maar wel lief van jullie :+:

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:20

Yonker dat is echt wel een prestatie! En de rest gaat je ook gewoon lukken!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:21

Laura82 schreef:
Yonker dat is echt wel een prestatie! En de rest gaat je ook gewoon lukken!

Awh dat is lief <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:22

Ik vind dat ook een super goede prestatie! Ben trots op je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:33

Yonker schreef:
Nog minimaal een keer 25 :+
Jawel mensen die vragen of ik ben afgevallen :j maar omdat ik nog steeds zwaar overgewicht heb valt het wel minder op denk ik..... ik vind het zelf iig niet echt een prestatie stom he := heb de laatste 2 jaar ook echt die kilo’s er aangegeten.... door stress, en die knop ging ineens wel redelijk om!! Soms nog wel zwakke momenten maar ik hoop dit jaar 2018 toch wel minsten op -30 en het liefste -40 te zitten... of dat haalbaar is geen idee maar -30 moet wel lukken denk ik :)

Maar wel lief van jullie :+:

Misschien een hele stomme vraag maar kleed je je nog op dezelfde manier als voordat je was afgevallen? Bij mij had niemand het door tot ik ineens kleding ging dragen die ik eerder niet aan durfde en toen kreeg ik ineens van alle kanten complimenten en vragen. Natuurlijk is dat niet waarvoor je het doet maar man wat gaf dat me een boost zeg. Misschien is een keer shoppen dus geen slecht idee :))