paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:11

Oooooh, sterkte EW, ik zit gewoon te kwijlen voor mijn beeldscherm. Maar het is maar een berg kleur- en smaakstoffen en loze kcaloriën. Jij bent beter en sterker dan dat. Jij bent zo de moeite waard dat je het niet nodig hebt om dat soort rotzooi in je lijf te stoppen.

Helpt het al?

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:14

Ik kan daar dus echt helemaal niks meer om geven he. Iig niet om de snoep. Chips zal ietsje lastiger zijn, maar ook goed te doen

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:25

Snoep doet mij ook niks eigenlijk... chips daarentegen wel. Maar kan er goed vanaf blijven. Op mijn werk ziet het er namelijk ook vaak zo uit... altijd wel iemand jarig of een onderzoek binnen gehaald of een andere trakteer gelegenheid Haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:31

Nou idd chips :9 gelukkig lukt het me goed om het bij een klein zakje te houden, als het nog past qua kcal :j snoep en taart kan ik toch niet nemen, omdat ik suiker niet goed verdraag en er nooit een suikervrije variant staat. Maar chips in de ochtend hoeft nu ook weer niet, dat hoort als ik 's avonds op de bank zit.

Jullie verhalen zijn besmettelijk geloof ik. Ineens 8 ons er af. Terwijl ik al weken op hetzelfde gewicht zat, en er niks meer af hoeft.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:35

Ik geef ook niet zo veel om snoep en chips. Maar het moet ook niet in huis zijn. Op dit moment ben je gewoon nog niet sterk genoeg om het wel in huis te halen en er af te blijven.
Ik merk wel dat ik beter wordt in nee zeggen of de verleiding te weerstaan. Gisteren in de supermarkt kon je brownies proeven, ik hoorde ze zowat schreeuwen :') als ik iets echt lekker vind, dan zijn het wel brownies. Heb naar ze gekeken en ben er met een boog snel omheen gelopen.
Daarna wel trots op mezelf, en dat geeft een beter gevoel dan dat ik die brownies zou eten. Dus ik denk daar steeds maar aan.

Ik heb ook een motiverende quote op m'n achtergrond van mijn telefoon. Dacht altijd dat ik daar niet zoveel om gaf, maar ik merk toch wel dat het wat doet!

Hier doet het gewicht nog niet mega veel.. Wel 0.6 eraf sinds het begin. Na afgelopen weekend zat er ook weer wat bij, dus ik ga gestaag verder op deze manier.

Susan jij hebt je doel natuurlijk al behaald. Hoeveel kcal heb jij al die tijd gegeten? En keek je daarbij ook naar je bmr? En hoeveel zat je daar dan boven of onder?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:55

Ik heb de app gevolgd, die heeft steeds het aantal kcal wat ik hebben mocht opnieuw aangepast als ik iets afgevallen was, omdat je BMR dan natuurlijk ook verandert. Ik heb mijn BMR zelf ook uitgerekend via een rekentool om te kijken of de berekeningen van de app klopten, en dat kwam precies overeen. Het minste wat ik heb gegeten per dag was 1867 kcal, om de laatste kilo's eraf te krijgen. Dat was prima te doen. Mijn BMR is nu 1395. Volgens de app mag ik 2163 eten nu als ik op gewicht wil blijven. Dat is ook precies wat de Food app aangeeft. Ik vind het wel veel, kom er lang niet iedere dag aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:57

Heb trouwens even mijn startgewicht ingevuld (schrikken :oo ), dan kom ik op een BMR van 1561 uit.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:30

Welke app gebruik je?
Want MFP geeft een te laag bmr aan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:24

App heet Food. Heb in de play store op calorieën teller gezocht.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:33

Oké dankjewel! Ik ga eens kijken :)

Net een half uurtje gewandeld, zometeen dressuur training!

Ik wil nu 3x per week gaan wandelen, ik start deze week met een half uurtje ongeveer. En vanaf volgende week wil ik daarbij ook 1x per week gaan zwemmen. Daarnaast natuurlijk paardrijden, minimaal 3x per week.

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:56

Ok, de vlag mag uit: ik ben de eerste 1,5 kilo kwijt!!! Dit stimuleert toch wel een heel beetje meer dan dat onvoorspelbare ge-jojo. Nog een stuk of 6 te gaan, maar de kop is er af. Happy camper hier.

Sterkte in het weekend, Ladies, niet vergeten water te drinken!!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 13:02

Goed bezig!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:35

Hier mezelf weer even een schop onder de kont gegeven en weer goed op gaan letten.
Zit meteen een halve kilo aan {:)-:(

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:54

EW die chips!!!
Pfff lastig!
Glamorgana ga zo door!!!
Vandaag een verjaardag gehad vanuit het werk dus erg hongerig.
Daar een plak cake genomen in plaats van taart en donuts,soesjes en appelflappen.
Was lastig maar heb me kunnen beheersen.
Daarna thuis aardappelen en bloemkool gegeten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:15

Ik huil even. ik ben zo ziek als een hond. buikgriep. al -3 kilo kwijt vanmorgen. maar dat is allemaal vocht. Vandaag heb ik ook alleen maar 1 beschuitje en 2 lange vingers gehad. maar hou niks binnen :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:17

He jakkes beterschap :(:)

Mijn schoonvader was jarig. Mijn schoonmoeder steeds maar vragen of ik nog kaas en toastjes wilde. Nee bedankt, als ik er een paar op heb is het zat :j

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:21

Ah beterschap! Ik was van de week ook echt niet lekker, zelfs niet gaan paardrijden en dat zegt in mijn geval wel wat! Nu gelukkig alleen nog verkouden met een zeehondenhoest.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:38

Hier ook niet fit hoor. Vanmorgen had ik geen stem. Ibuprofen lost een hoop op gelukkig. Al helpt dat bij buikgriep weer geen klap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:35

Oh jeetje jongens, wat balen! Het heerst enorm geloof ik.. :(
Ik ben blij, sinds 2 januari 2,7 kg kwijt *\o/*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:52

Ik denk dat ik deze week niet veel kwijt ga zijn. Patatjes gegeten vandaag. En nu een advocaatje. Ach. Dat mag na 3 weken best wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:44

Renee goede start!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:02

Goedzo Renee!

Hier net lekker een bakje ijs gegeten. Is nieuw bij de AH, is zogenaamd 'healthy icecream', bij bijvoorbeeld Ben & Jerry's zitten er zo'n 1250 calorien in een bak van 500 ml en in deze zitten er maar 375 calorien in een bak van 500 ml!

Het Merk heet Oppo en ze hebben 3 smaken. Ik heb nu de salty caramel geprobeerd maar ze hebben ook vanille en chocolade met hazelnoot. Ga die andere 2 ook nog eens uit proberen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:03

Zit daar ook suiker aan toegevoegd, of is het suikervrij?

Edit: heb het al gezien op de site van AH. Dank voor de tip, ga het eens proberen. Is zoooo moeilijk om suikervrij ijs te vinden. En als het er wel is is het vaak zo weer uit de handel :+ hero had bijvoorbeeld hele lekkere suikervrije perenijsjes, van puur fruit. Maar die verkopen ze nergens meer -O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:46

SusanH schreef:

Edit: heb het al gezien op de site van AH. Dank voor de tip, ga het eens proberen. Is zoooo moeilijk om suikervrij ijs te vinden. En als het er wel is is het vaak zo weer uit de handel :+ hero had bijvoorbeeld hele lekkere suikervrije perenijsjes, van puur fruit. Maar die verkopen ze nergens meer -O-

Ze hadden daar ook een sinaasappel variant van, weet niet of die er nog wel is. Die vond ik ook echt heerlijk!!

Ik ga ook eens naar de ah, kijken voor dat ijs :) kom er bijna nooit omdat die hier niet in de buurt zit

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:00

SusanH schreef:

Jaa die waren lekker! Ik vond deze ook lekker trouwens. Ben benieuwd naar de andere smaken!