Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanelle14

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:19

Ik heb net de Nike+ app geinstalleerd en zie dat je inderdaad challenges aan kunt maken, maar kun je er ook een aanmaken die alleen voor jezelf is?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:45

Nee, dat kan helaas niet. Als je op 'run' klikt, kan je wel instellen wat voor soort training je wilt. Ik heb vandaag voor het eerst een 'distance run' gerend, en dan zeggen ze ook wanneer je op de helft bent en wanneer je d'r bijna bent :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:20

Zo, mijn eerste 2,8 km ( := ) zijn gelopen.
Was echt bagger weer en ging terug een stuk over de dijk en waaide bijna weg. :')
Had alleen het eerste stuk een beetje te enthousiast gelopen, waardoor ik na 2 km echt brak was.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:26

Ik heb vandaag 2.84 km gedaan. In 27 minuten :') maar het was steeds 1 min. Rennen en dan weer 3 min. Wandelen. Heb wel gemerkt dat toen ik eenmalig 2 minuten moest rennen, ik duidelijk te snel startte. Ik was al bijna dood na 45 seconde :')

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:24

Nou ik ben dinsdag bij de fysio geweest, patello femoraal pijnsydroom oid. Paar jaar geleden ook al vastgesteld door de huisarts maar minder last van gekregen. Ben getaped en oefeningen mee, mocht wel weer lopen. Die middag 4 km gedaan, ging prima, alleen toch weer napijn. Dat wordt zondag dus niet de 10 km, misschien kan ik het nog omzetten naar 5...
Heeft hier iemand ervaring met die knie blessure?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:13

Balen Eline! Heb geen ervaring met knieblessures, gelukkig...
Hopen dat het rustiger wordt met kleinere afstanden oefenen :).

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:15

In overleg omgezet naar een 5 km. Maakt het wat minder zuur hoop ik! Ik heb qua hardlopen ook nooit eerder last gehad met m'n knie, erg balen!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:36

Vandaag 5, 6, 7, 8 gelopen, volgende les 4 X 8 minuten. Mijn enkel houdt het nog steeds goed, maar nu voel ik m'n scheenbenen, hopelijk gaat dit weer over.

Last van m'n knieën heb ik niet, landt je wel recht? Rechte knieën bedoel ik?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:02

Ai, een blessure. Gelukkig (nog) geen ervaring mee, maar wel balen. Best frustrerend als je lichaam niet meewerkt.
En een scheenbeenblessure, die moet je echt serieus nemen!! Dat kan nog wel eens een lange nasleep hebben. Vaak is dan het scheenbeenvlies ontstoken, dat is een gemene.

Ik heb van de kerstman een nieuw speeltje gehad,
Afbeelding
En bij de scapino in de uitverkoop een paar asics voor €10. Als het niks is, heb ik er geen financiele spijt van. Vandaag mee gelopen en m'n gemiddelde is niet hoger/lager dan mijn oude asics. Handig!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:22

Bah, wat naar een blessure! Ik heb ook pijn, maar dat is gigantische spierpijn van gisteren. :=

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:53

Eline: Ik heb het ook (gehad), fysio noemde het patellofemoraal pijnsyndroom, orthopeed retropatellaire chondropathie, het kwam een beetje op het zelfde neer. Maar dat was in een tijd dat ik nog geen hardlopen deed. Fysio (spieroefeningen en tapen) hielp wel. Daarna nog een tijd getaped (met van die rekbare tape) als ik lang moest lopen oid. Het blijft een gevoelige plek. Heb er nu ook weer last van, misschien door het hardlopen waar ik een paar weken terug weer mee ben begonnen, misschien door iets anders. Weet het nooit zo goed met die rare knieën. Maar heel veel succes, en goed naar de fysio maar vooral naar je eigen lichaam luisteren!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:31

Dat is balen Rubyred, vooral omdat je zegt dat het een gevoelige plek blijft... Morgen moet ik weer naar de fysio!

Ben 9e vrouw geworden op de 5 km, 19e van de 53 deelnemers. Had 29.13 oid gelopen, best tevreden dus!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:04

Zo ik haak ook weer even in. Beetje druk gehad de laatste weken dus geen tijd en zin om te reageren.

MORRIS Pas maar op scheenbeenklachten kunnen een hele nare en langdurige blessure worden. Ik praat helaas uit ervaring.

ELINE Das een hele nette tijd! Geen napijn?

KRISSIS Das een mooi horloge. Zit daar ook gps in? Wat ik alleen niet snap is dat je bezuinigd op je schoenen. Das eigenlijk iets waar je nooit op mag bezuinigen. (althans dat ik mijn mening)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:37

Netjes Eline!

Gelukkig geen last van de blessure die jullie noemen. Ik merk alleen wel de afgelopen twee keer dat ik last krijg van mijn schenen, ben dus bang dat als ik niet oplet ik zometeen met een shin splint zit ^) ik merk zodra ik begin met rennen dat ik ietwat irritatie voel. Als ik rustig doorloop neemt het af, tot het weer terug komt en ik voor mijn gevoel beter kan stoppen.
Baal dus wel als een stekker! Ik was toch al wel van plan om voor compressiekousen te gaan kijken, misschien toch maar aanschaffen en hopen dat het helpt.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:16

egnie schreef:
KRISSIS Das een mooi horloge. Zit daar ook gps in? Wat ik alleen niet snap is dat je bezuinigd op je schoenen. Das eigenlijk iets waar je nooit op mag bezuinigen. (althans dat ik mijn mening)

Inderdaad, een horloge met GPS. Na de loop aan de laptop en vergelijken met de rest van Nederland.
Bezuinigen op mijn schoenen, dat begrijp je fout. Dit paar heb ik rete goedkoop gekocht en aangeschaft om de funlopen mee te doen. Ik ga echt niet mijn goede schoenen aan snot lopen tijdens een mudrun.
Mudrun is geen wedstrijd, maar puur voor de fun. Het is een parcours met hindernissen en het gaat er niet om wie als eerste de finish haalt. Beetje zonde om daar mijn goede loopschoenen aan snot te draaien.
Een paar van €10 (wat goed zit, loop zonder blessurenleed dezelfde tijd als mijn goede schoenen) wil ik daar best aan vergooien.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 08:54

KRISSIS Sorry dan had ik je verkeerd begrepen. Ik had niet meegekregen dat je aan een mudrace mee ging doen. Groot gelijk en een super deal!

BRITT Sorry dat ik het zeg maar het klinkt echt wel als scheenbeenvliesontsteking. Die begint vaak wat zeurderig en als je er niet op tijd bij bent dan ben zo een hele tijd uit de running. Ik had niet heel veel last, maar ben er toch bijna 3/4 jaar uit geweest.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:26

Iemand hier misschien ervaringen met de lange sportbroek v/d hema? ( klik )
Ik wil graag een lange broek, maar die van de 'echte' sportwinkels vind ik zo verschrikkelijk duur en ik vind dit een mooi prijsje :o

Gisteren weer eens met m'n pony samen wezen hardlopen, je ziet altijd bijzondere reacties van mensen, en het ging onwijs goed. Pony hield zich hartstikke goed aan mijn tempo, en ik heb op een lekker ontspannen tempo gelopen. Voor herhaling vatbaar!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:56

Mijn broek komt van de Bristol (20 euro) en dat gaat prima! :) Zit lekker, mooi lang (ik ben nogal lang :P) en zakje voor je mobiel/sleutels. Vermaak me er prima in, haha!
Voor de mensen die nog niet genoeg kleding hebben; ff naar de Kruidvat!! Daar hebben ze 50% korting op veel sportkleding, waaronder de leontienshirts :D. Ik heb er dus nog maar 1 meegenomen, heb er nu wel genoeg (een roze, nog een roze, blauwe, roze, blauwe, zwarte.... kan er maar 1 tegelijk aan :') ).

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:03

Ik heb geen ervaring met de sportbroeken van de hema,

Ik zag bij de app van nike dat je elkaar kunt aanmoedigen,

zouden jullie dat leuk vinden?
zo zou je als iemand gaat lopen de ander een extra motivatie kunnen geven .. altijd leuk toch..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:19

Ik heb geen ervaring met de broek van de Hema, maar over het algemeen is de kwaliteit daar best goed.
De shirtjes van Kruidvat vind ik niks, geen fijne stof,

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:19

volgens mij is het een prima broek die van de hema! heb hem zelf niet (komt bij mij tot half mn kuit :S) maar heb er bv eentje van de lidl van 5 euro die ook echt top is!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:00

Super, dan ga ik er zo maar eens even eentje halen +:)+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:40

Heeft iemand hier ervaring met de gesproken podcasts van looptijden.nl? Ik heb er 1 aangeschaft op goed geluk, haha :o

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:02

Krissis schreef:
egnie schreef:

Inderdaad, een horloge met GPS. Na de loop aan de laptop en vergelijken met de rest van Nederland.
Bezuinigen op mijn schoenen, dat begrijp je fout. Dit paar heb ik rete goedkoop gekocht en aangeschaft om de funlopen mee te doen. Ik ga echt niet mijn goede schoenen aan snot lopen tijdens een mudrun.
Mudrun is geen wedstrijd, maar puur voor de fun. Het is een parcours met hindernissen en het gaat er niet om wie als eerste de finish haalt. Beetje zonde om daar mijn goede loopschoenen aan snot te draaien.
Een paar van €10 (wat goed zit, loop zonder blessurenleed dezelfde tijd als mijn goede schoenen) wil ik daar best aan vergooien.

Dat vergooien van schoenen valt best mee hoor. Ik heb de 12km op mudmasters gelopen met m'n dure hardloopschoenen. Onderweg zagen ze er niet uit inderdaad maar na een sprong in een meer (1 van de laatste hindernissen) waren ze weer so goed als nieuw. Ze langzaam laten drogen en inmiddels loop ik er weer prima lange afstanden op.
Het zal ongetwijfeld niet heel goed zijn voor je schoenen maar het effect zal niet veel schadelijker zijn dan een flinke regenbui of een diepe plas tijdens het rennen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:24

ben vandaag ook begonnen aan Evy maar dan de 5 tot 10km. Ik had mooi een mapje gevonden met alle mp3's alleen zijn er 3 van de 30 lessen (verspreid over die 30) niet goed gegaan en toen ik opnieuw deed deden weer die 3 lessen het niet, dus ik ben begonnen bij les 2. het ging super en eigenlijk wel leuk dat er voor muziek gezorgd wordt, de tips zijn tot nu toe een beetje heel simpel en logisch (zoals bij sporten zweet je dus moet je veel drinken).
ikzelf heb nu bedacht dat ik toch echt een kleine mp3 moet hebben met klip (telefoon vast houden of zo'n band loopt niet fijn), dus gisteren naar de makro geweest en een heel goedkoop ding gehaald maar dat werkte niet en was heeeeeel traag dus meteen ook weer terug gebracht. toen gedacht aan een Ipod shuffle maar die hebben weer een klein geheugen. en nu weer de volgende ik ben opzoek naar een ipod nano 6g (met schermpje en radio). wie weet of dit geschikt is en als je er een hebt die weg mag wil je me dan een pb sturen?