Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
wiebke schreef:Hoi Dames!
Ik heb sinds gisteren een menstruatie cup, zijn er meer meiden die dit gebruiken? Ik ben tot nu toe echt heel tevreden over de cup.. ik heb er vannacht mee geslapen als een roosje.. nu ben ik op school en voel echt helemaal niets van mijn cup.
Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? Ik had er zelf echt nog noooooit van gehoord, terwijl het concept echt al ruim 20 jaar oud is!
ChantalSmook schreef:Vraagje!
Ik heb maandag een mirena spiraal laten zetten. Plaatsen ging redelijk soepel. Niet extreem veel last gehad van het zetten. Daarna wat gevoelig maar verder goed te verdragen.
Dokter gaf aan dat ik gewoon alles kon doen en dat er geadviseerd worden om rustig aan te doen vanwege duizelingen/misselijk e.d. maar dat het spiraaltje op zijn plek hoort te zitten.
Dinsdag avond voelde ik bij het verwisselen van de tampon duidelijk de draadjes zitten. Ik was redelijk in paniek, bang dat de spiraal eruit was. Naar mijn idee voelde ik hem daarna ook zitten. Staken meer uit, voelde niet alsof ze om mijn baarmoedermond gevouwen zaten.
Volgende ochtend gevoeld en toen leek het alsof de draadjes wel om mijn baarmoedermond zaten. Via internet las ik dat er afgeraden word de eerste weeke tampons te gebruiken omdat de draadjes kunnen blijven haken.
Telefonisch contact gehad met de dokter, deze gaf aan dat het verder goed klonk, dat ik het even in de gaten moest houden maar zolang ik draadjes eromheen gevouwen voelde dat het goed was. Hij gaf aan dat ik in principe tampons mocht gebruiken. Zekere voor het onzekere, toch maar even niet gebruikt.
Net wezen sporten. Mijn buik voelt ook aan alsof ik licht ongesteld ben. Toch even gecheckt weer. Ik heb het idee dat ik nu wel duidelijk een soort punt voel, de draadjes voel ik niet echt zitten.
Morgenvroeg maar even contact opnemen weer voor een afspraak. Liever dat ze even checken. Voel me er namelijk niet fijn onder.
Zijn er meer vrouwen met deze ervaring? En wat als de spiraal inderdaad niet goed zit. Moet deze dan helemaal vervangen worden of kan de huisarts deze terug plaatsen. Kan daar namelijk niks over vinden zo snel.
Sem_ schreef:Pff vorige week zaterdag gestopt met de pil, maandag werd ik ongesteld, uiteindelijk op donderdag weer begonnen met de pil... Het was vrijdag/zaterdag zo goed als over, een inlegkruisje was genoeg, maar nu sinds gister ben ik weer erger gaan bloeden. Zou het met stress te maken kunnen hebben? Mijn opa is zondag onverwachts overleden en vannacht de eerste nacht op kamers doorgebracht.
Iolanthe schreef:Ik heb vandaag een MoonCup gekocht, ben echt benieuwd!Wsl wel nog twee weken wachten voor ik het kan uitproberen.
Ik moet alleen nog iets vinden om het te steriliseren na de menstruatie, want ik zit op kot met 3 jongens. Dus als er andere oplossingen zijn dan in een pannetje op het vuur in de (gemeenschappelijke) keuken, zou ik die eerder in aanmerking nemen