Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:35

Stelletje brokkenpiloten :')

Michiel, goed uitspoelen met water! En eigenlijk ook even nagaan of je tetanus vaccinatie nog up to date is. Tegen het plakken zou je er een vet gaas op kunnen leggen, met daaroverheen een grote pleister. Verder zo veel mogelijk laten drogen aan de open lucht. Als het zo blijft plakken aan je kleding, trek je het ook steeds weer open.

Musli, super tof een powermeter :D Welke heb je gekocht? Hij staat bij mij ook nog op mijn verlanglijstje, vind het leuk om er mee te trainen. Op de Tacx zit hij ingebouwd, maarja fiets liever buiten als het kan haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:44

Lauraennala schreef:

Michiel, goed uitspoelen met water! En eigenlijk ook even nagaan of je tetanus vaccinatie nog up to date is. Tegen het plakken zou je er een vet gaas op kunnen leggen, met daaroverheen een grote pleister. Verder zo veel mogelijk laten drogen aan de open lucht. Als het zo blijft plakken aan je kleding, trek je het ook steeds weer open.

Musli, super tof een powermeter :D Welke heb je gekocht? Hij staat bij mij ook nog op mijn verlanglijstje, vind het leuk om er mee te trainen. Op de Tacx zit hij ingebouwd, maarja fiets liever buiten als het kan haha.

Ik heb de IQ2 gekocht. Is nog in ontwikkeling, dus wordt helaas pas na de zomer geleverd.
Maar ik kan er nu al naar uit kijken *\o/*

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:46

Oh daar heb ik een blog van gelezen, dat zag er goed uit!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:31

MichieldeM schreef:
een vrij vervelende schaafwond op mijn heup die niet goed dicht wil (mijn kleding plakt er aan vast)

Bepanthol.

Als het droogt gaat het scheuren en die kloofjes gaan bloeden etc.

Elke apotheek heeft het. Beter zalf. Is wat gevoeliger bij opbrengen maar blijft langer soepel.

Helaas veel ervaring uit eerste hand :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:43

Ondertussen word ik aardig GEK!! van niets of nauwelijks wat kunnen/mogen doen -O-

Gaat helemaal goed met herstel. Net 12 hechtingen eruit, vrijdag de andere 24.
Gezond ziek is niets voor mij al hoor ik dat ik de ideale patient ben.

Hopelijk zaterdag droog en weinig wind, dan ga ik naar de crossles. Niets inspannends, gewoon techniek afkijken en wat oefenen.

De fiets van berglief is klaar doch Carlos wil nog een dagje aanzien hoe de vloeistof de banden afdicht. Ik wilde de wielen perse tubeless hebben nl. en als we nieuw kopen dan beding ik dat beter bij aankoop dan dat ik zelf met die troep frut.

@Michiel:
Een carbon frame van 5 jaar is al moderne generatie en heeft in pricipe het eeuwige leven want is immuun voor materiaalvermoeidheid.
De zadelbuis-steunen zijn eigenlijk de Achilleshiel want en het meest kwestbaar aan de buitenzijde achter en verder enigzins flexibel ontworpen voor wat schokdemping.
Zo lang er geen separatie van de lagen is, is er niets aan de hand. Hoewel dat eigenlijk met speciale apparatuur gemeten moet worden is het een fiets en geen vliegtuig.
Een Q&D test is de fiets met de wielen op verharde effen grond zetten, stuur ook op de grond steunen en nu met kracht met je voet op het trapperhuis duwen. Idem op de zadelstrop.
Luister/kijk goed naar de bluts of laat een ander dat in de gaten houden.
Niet te zien/horen, dan kan je er vanuit gaan dat wat je ook in het zadel doet prima kan.

'Repareren' van een bluts is een tweesnijdend zwaard. Afhankelijk van hoe wat een beetje goede epoxy-hars erop en verder niets is imo het beste want dan blijft het zichtbaar. Kan je het in de gaten houden en is het bij evt verkoop ook open en bloot.

Succes +:)+

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:44

Lieve bokkers!

Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik hou enorm van lekker fietsen, ga vaak in de zomer met mijn stadsfiets 20-30 km fietsen. Nu deze bijna niks meer waard is dacht ik, ik koop een mountainbike. Deze is, na nog niet eens gebruikt te hebben, alweer gestolen uit mijn garage :') . Ik had het alweer opgegeven, totdat ik een paar dagen terug dacht: 'Ik had 'm niet voor niets gekocht..''

Ik zit me nu alleen wel af te vragen, wat past het beste bij mij? Een mountainbike, of juist een wielrenfiets.. Ik fiets voornamelijk op vlakkere ondergrond, maar het verschilt dan wel eens op het echt glad asfalt is zoals een lang fietspad, óf rotkeien of een zandweggetje. Is er een soort allround fiets dat het allemaal makkelijk maakt, of moet ik echt keuzes gaan maken?

Ik heb een budget van max. 200 euro, wil een tweedehands fiets kopen op marktplaats, mochten jullie daarvoor nog tips hebben, let me know :)

Bedankt alvast!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:41

Lauraennala schreef:

Dank je! Ik heb in de pauze zo'n vet gaasje gehaald en dat maakt het een stuk beter!

Als ik het zo veel mogelijk laten drogen in de open lucht kan ik héél snel een telefoontje van HR verwachten denk ik :+
Laatst bijgewerkt door MichieldeM op 23-05-18 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:43

Huertecilla schreef:
MichieldeM schreef:
een vrij vervelende schaafwond op mijn heup die niet goed dicht wil (mijn kleding plakt er aan vast)

Bepanthol.

Als het droogt gaat het scheuren en die kloofjes gaan bloeden etc.

Elke apotheek heeft het. Beter zalf. Is wat gevoeliger bij opbrengen maar blijft langer soepel.

Helaas veel ervaring uit eerste hand :o

Ga ik morgen eens naar kijken, bedankt voor de tip. Overigens, mijn racefietsframe is een jaar of 10 oud, dus dat verandert het wel een beetje.

Maar ik heb even helemaal gemist dat je ook gecrasht bent? Of niet goed gelezen en geopereerd? Sterkte man! Ik moet er al niet aan denken stil te moeten zitten en jij sport nog veel meer.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:46

@Barbara of een tussenfiets? Wij hebben een hybride model. Met name ook voor tochten, niet zo extreem als een echte mtb, maar ook noet zo fragiel als een racefiets in de zin van dag je ook oneffen (schelpen)paadjes kunt pakken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:11

MichieldeM schreef:
Ga ik morgen eens naar kijken, bedankt voor de tip.

+:)+

Citaat:
Overigens, mijn racefietsframe is een jaar of 10 oud, dus dat verandert het wel een beetje.

Mwah. De grote stap naar productieverbetering is begin deze eeuw. Hang dus een beetje af van wie het frame gemaakt heeft.Van een gerenommeerd merk mag je ervan uitgaan dat het 10 jaar geleden al geen last meer zou krijgen van delaminatie.

Citaat:
Maar ik heb even helemaal gemist dat je ook gecrasht bent? Of niet goed gelezen en geopereerd? Sterkte man! Ik moet er al niet aan denken stil te moeten zitten en jij sport nog veel meer.

Dank je. Niets serieus hoor.
Ik stuiter er regelmatig af: heb zelfs een hechttang in huis :o maar dit was wat anders.
Littekens van mijn eerste serieuze ongeluk 44 jaar terug maakten een ooglidcorrectie noodzakelijk.
Heeft een ex vriendin gedaan met heel veel extra zorg. Echt perfect. 36 hechtingen.
Twee dagen verpleegd op 10 minuten van de kliniek in huis van kustlief en na 4 dagen konden er al 12 uit aan het handje van berglief. Vrijdag de rest. Zaterdag al weer wat rustig op de fiets.
Vind het retecool eigenlijk zo met dat litteken vol hechtingen. Net de broer van de Virgen del Barro zo *D
Best jammer dat je er straks niet meer van ziet ;)

Wat blutsen betreft drie weken geleden een stuiter en wat lekken in mijn been. Heb nu ook speciale hechtpleister in huis :D
Vrijdag voor de operatie een tak in mijn gezicht en schram op mijn wenkbrouw = boze chirurgvriendin, boos kustlief en boos berglief :o
Vandaar les op de crossbaan :oo
Hoop doet leven; meer vaardigheid, minder stuiters?

Wat anders. Wel eens op een
Afbeelding
gereden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:19

Sakura789 schreef:
@Barbara of een tussenfiets? Wij hebben een hybride model. Met name ook voor tochten, niet zo extreem als een echte mtb, maar ook noet zo fragiel als een racefiets in de zin van dag je ook oneffen (schelpen)paadjes kunt pakken.

Ciclocross of gravelfiets, zeg maar solide racer met 700c x 33/35 mm profielbanden, evt. met vlak stuur :)*

Of dat voor 200 gaat lukken?? >;)
Wellicht een oudere solide stalen racefiets met niet te smalle velgen en daar dan 33mm gravelbandjes om leggen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:29

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:21

Time2Tri schreef:
Morguh ...zo , ik heb mijn nuchter loop er al opzitten , zit fris gedoucht te ontbijten .
04:45 opgestaan 8)7

@MuSLi : Heb je deze toevallig gelezen ?
https://www.dcrainmaker.com/2018/04/iq2 ... meter.html

Gisteren mijn Liv opgehaald van haar eerste beurt ...en meteen
maar een passendere helm erbij gekocht O:)

https://www.giant-bicycles.com/nl/showcase/rivet

Ja, voors en tegens bekeken. Het is het proberen waard en daarbij is het voor mij vooral voor de lol. Niet om gericht mee te trainen, dus alle extra info is mooi meegenomen.

Thanks voor het meedenken :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:33

MichieldeM schreef:
Dank je! Ik heb in de pauze zo'n vet gaasje gehaald en dat maakt het een stuk beter!

Als ik het zo veel mogelijk laten drogen in de open lucht kan ik héél snel een telefoontje van HR verwachten denk ik :+

Op de momenten dat het kan :P
Als het dan nog steeds slecht wil sluiten, zijn er ook wel betere verbandmiddelen, maar daarvoor zal je dan langs de apotheek moeten. Maar als dat zo is, dan is een bezoekje aan de huisarts misschien verstandiger.
Eer dat zo'n schaafplek goed dicht is, duurt vaak wel even, maar je moet wel verbetering zien.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:38

@ Barbara, google eens op Fitness fiets! Dat zijn lichte fietsjes, maar dan wel met een recht stuur en vaak iets geschikter voor slechtere ondergronden.

@ Time2Tri, wat een belachelijk vroege tijd hahaha.

Gisteren ben ik voor het eerst met de Midden groep meegegaan van de vereniging, weer een stapje hoger :D Ging hard, maar was goed bij te houden. Alleen op kop was het wel echt zwaar :o En we gingen een wedstrijdje doen langs de roeibaan in 2 ploegen. Even tactiek bedenken en dan gaan. Leerpunt: jezelf niet weg laten duwen. Op een gegeven moment zat ik tussen twee man in en die gingen steeds dichter naar elkaar toe rijden, dan durf ik nog niet aan te zetten en gewoon te blijven in die positie. Maar, was wel heel leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:22

MichieldeM schreef:
:')

Superleuk, Lauraennala! :D Leuk dat je goed mee kon komen met die groep. Wij hebben laatst ook geoefend hoe je je schouder in die van iemand anders kunt zetten, waardoor de ander eigenlijk geen kant op kan. Maar mijn buddy was zeker 15 cm langer dus ik zat vooral in haar oksel :o

HC, kan me voorstellen dat je gek wordt van dat praktisch stilzitten! Is dat zo'n stuntfiets, die op je foto?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:32

culaccino schreef:
HC, kan me voorstellen dat je gek wordt van dat praktisch stilzitten! Is dat zo'n stuntfiets, die op je foto?

Stil zitten valt mee hoor. Ben echt wel bezig. Vanmorgen naar de school voor voorgezet onderwijs voor volgend jaar, gelijk boodschappen en langs de fietsenboer. Die had me al een whatsap gestuurd maar ik neem mijn telefoon zelden mee. Schijnt dat die dingen 'mobieltje' heten omdat je ze mee kan nemen :D

Jep, stuntfiets. Bekend onder de benamingen 'dirt jump' en 'sloper style'. Hebben meestal 26 inch velgen, altijd dubbeldikdubbelwandig en extra veel stevige spaken.
Ongelooflijk stevige fietsen. Het beste van cromoly staal en indien met verende voorvork dan een HEEL stevige/stijve.
Trapstel ook van chromoly.
Indrukwekkend :j

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:44

Gave foto's komen er weer voorbij!

Nog 1,5 maand wachten, dan mag ik weer fietsen. *\o/* Ik kan niet wachten... nog geen één x op mijn nieuwe racefiets kunnen fietsen :o

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:55

little_birdy schreef:
Wow wat maken jullie allemaal super veel kilometers zeg :o
HC vooral jij echt super tof !

Ik ben vandaag voor een avondrondje naar het mtb parcours in oostvoorne gereden .
27 km gemaakt in 1,5 uur en ik ben kapot .
Maar het was echt zo super tof !
Paar keer een oei oei moment gehad .
En het eerste duin op zat ik meteen met een trapper bovenop vast in de zijkant haha
Maar ik ven verkocht !
[ [url=m/4vhblO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, die route ga ik onthouden :D
MuSLi schreef:
Fijn dat je fietsje weer terug is Lauraennala. Kun je lekker genieten van de zonnestraaltjes op de fiets.
Zoveel als HC en T2T fietsen haal ik ook niet hoor. Meestal is het twee keer per week.
Dinsdag met de groep dames op de racefiets en zaterdag mountainbiketraining.
Als ik dan ergens nog tijd heb, pak ik een rondje extra. Maar het blijft altijd zoeken naar tijd.

Heb trouwens wel het plan opgevat om begin juli een mooie tocht te maken.
Ik stap op donderdag met de fiets in de trein in Castricum naar Maastricht (rechtstreeks).
Daar stap ik uit en pak ik de route van de LF7 (Oeverlandroute) terug naar Heemskerk.
Is ongeveer 350km. En daar heb ik dan donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag voor :)
Word er nu al vrolijk van, alleen van het idee al :D

[ [url=m/qi6odt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand die mee zou willen is van harte welkom hoor :Y)

Ik wil wel mee, betwijfel alleen of ik dat conditioneel gezien al aankan :o
Anders zwaaien we even naar elkaar als je door Utrecht fietst :)) :wave:

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:30

Dat was gisteren zeer zeker belachelijk vroeg Laura ...
Maar ja ...moest het voor het werk inplannen ..
Morgen mag ik weer , trainer had eerst 360 min in het plan gezet .
Heb ik hem maar gevraagd of hij misschien een typ fout heeft gemaakt :=
En dat was gelukkig het geval ...60 min is gepland .
Klinkt als een gave training Laura :j

@MuSLi +:)+

@Suus :(:) Effe doorbijten nog . Je bent geopereerd toch ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:57

Jeetje, alsof ik nog niet genoeg setjes had :=

Was vergeten dat ik me opgegeven had voor een setje van de club :o

Zie er NIET uit imo met een multitude aan reclame maar.... het is WEL opvallend, van echt goede kwaliteit en het zit ook nog goed.
Had extraextraextragroot gekozen voor shirt en xxl voor maillot en dat is precies 1 maatje 'te' groot, exact zoals ik dat wil.
Is een setje van 150 Euro voor 20. Nooit weg en 4 keer het lidmaatschap eruit.
Zoon en bergliefwillen volgend jaar familielid en zo'n setje :D

Ok, zo de laatste hechtingen eruit en dan door om de nieuwe mtb voor berglief op te halen.
Ja, fotos volgen; heb mijn eigen solide mobiel terug; weegt wat maar dan heb je ook wat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:43

Berglief heeft haar nieuwe mtb.
Nu dus twee flitsende fietsen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik laat de afstelling en bidonhouder over aan zoon. Vindt hij leuk.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:39

_Barbara_ schreef:
Ik zit me nu alleen wel af te vragen, wat past het beste bij mij? Een mountainbike, of juist een wielrenfiets.. Ik fiets voornamelijk op vlakkere ondergrond, maar het verschilt dan wel eens op het echt glad asfalt is zoals een lang fietspad, óf rotkeien of een zandweggetje. Is er een soort allround fiets dat het allemaal makkelijk maakt, of moet ik echt keuzes gaan maken?

Ik heb een budget van max. 200 euro, wil een tweedehands fiets kopen op marktplaats, mochten jullie daarvoor nog tips hebben, let me know :)

Bedankt alvast!

Ik ben ongeveer eenzelfde soort fietser als jij denk ik (een beetje de toerist uithangen, mooie plaatsjes opzoeken, leuke wegen inslaan, eens een paar uur erop uit trekken... eerder dan het hard en snel rijden omwille van het écht sporten). Ik heb, zoals hierboven al gezegd, een gravelbike gekocht. De goedkoopste die ik nieuw kon vinden, omdat het toch voor 'erbij' is (en niet als hoofdsport) (Kona Rove AL, gekocht voor 700€).

Tot zover, héél tevreden over. Rijdt vlotjes en soepel op de baan, terwijl je vlot elk pad kan inslaan dat je tegen komt. Ik woon vlak bij een rivier, met een super mooi jaagpad langst, heerlijk dat ik daar naartoe kan rijden zonder me zorgen te maken over of de fiets het al dan niet aankan. De makkelijke MTB paden (zeker in Nederland en Belgie) zijn ook perfect te rijden met een gravelbike. Het is een fiets die nergens specifiek in uitblinkt, maar zolang je jezelf ook niet ergens specifiek op wil toespitsen, lijkt me dat net ideaal.

200€ zal wel héél lastig worden vrees ik...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:19

En wederom

Afbeelding

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:50

Time2Tri schreef:
Dat was gisteren zeer zeker belachelijk vroeg Laura ...
Maar ja ...moest het voor het werk inplannen ..
Morgen mag ik weer , trainer had eerst 360 min in het plan gezet .
Heb ik hem maar gevraagd of hij misschien een typ fout heeft gemaakt :=
En dat was gelukkig het geval ...60 min is gepland .
Klinkt als een gave training Laura :j

@MuSLi +:)+

@Suus :(:) Effe doorbijten nog . Je bent geopereerd toch ?

Jaa vkb reconstructie (voorste kruisband, knie gescheurd) #)
3 maanden niet fietsen voelt als een eeuwigheid, pffff.... :')