Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Ja. Soms 8 of 9 maar dat is dan meer omdat ik het vergeten ben, zoals met kerst
Maar dat gebeurt niet heel vaak
Suzanne F. schreef:Jennyj01 schreef:Ja. Soms 8 of 9 maar dat is dan meer omdat ik het vergeten ben, zoals met kerst
Maar dat gebeurt niet heel vaak
Ah oké. Ik zit nu op wekelijks 0,20 maar heb het even zwaar. Nou is dit altijd een wat moeilijkere periode voor mij qua eten en gewicht. In het voorjaar en zomer eet ik anders dan in de winter. Heb ook echt wel honger nu maar wil toch doorzetten op deze 0,20. Is gewoon bijna een principekwestie. Belachelijk als ik mezelf niet een beetje onder controle kan houden vind ik. Dus doorzetten maar.
ivy_power89 schreef:Welke bijwerkingen hebben jullie ervaren bij het starten?
Suzanne F. schreef:Deri schreef:Ben vooral heel erg blij dat deze medicatie bestaat. Het gevoel hebben dat je jezelf moet uithongeren voor 1 kilo in de maand hou ik iig niet vol.
Eens met Deri. Ik viel echt heel moeilijk af. Ik moest mezelf echt uithongeren en afzien om wat af te vallen. Eigenlijk niet vol te houden. Het was kiezen tussen kwaden: of gelukkig zijn en dik of ongelukkig en slank. Ik voelde mezelf doodongelukkig als ik zo’n honger had de hele dag. En dan nog amper afvallen werkte helemaal niet motiverend. Het was niet vol te houden.
En Ozempic verandert dit compleet. In je lichaam zelf en in je hoofd. Wat Deri zegt; je maakt andere keuzes omdat je het te vet of te zout vindt. Je eet minder en in je lichaam veranderen er dingen. Waardoor je ineens wel kan afvallen. En je geen suikerdipjes meer hebt. En de stabiliteit is geweldig.
Als je ondanks GLP-1 toch door blijft eten als voorheen dan is er iets anders aan de hand denk ik. Ik hoor maar zelden dat het echt niks doet, vooral Mounjaro geeft over het algemeen veel resultaten.
Jennyj01 schreef:Maar als je minder eet moet je wel goed op je kwaliteit van eten letten. Zeker op de lange termijn. Zo neem ik mijn vitamine pillen ook echt heel trouw.