Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:07

Is startbaan Soesterberg! Is niet op de startbaan maar ervoor, op de startbaan loop ik regelmatig een rondje, heerlijk lopen!

Ik doe meestal zulke poeders van tevoren in een shake beker, dan overgieten in een soft flask en het schuim eruit laten lopen of paar slokjes nemen dat het schuim weg is.

Jeetje Germie, wat een afstand om zo na je werk nog te doen. Zulke loopjes doe ik liever ‘s morgens, knap gedaan!
Welke Carbon schoenen heb je?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:10

lies_sparkle schreef:
Wat komen er mooie foto’s voorbij! Ik heb vanochtend op de Tacx gefietst en ga morgen met iemand die ik heb ontmoet bij de zwemcursus samen zwemmen. Super leuk!

@danseresje, schudden, laten staan en dan lucht er uitzuigen :)

Dan heb ik voor nu de juiste tactiek dus :') . Heb het nu al klaargemaakt, morgen nog een beetje water erbij en dus inderdaad het schuim/de lucht eruit zuigen.

Helaas germie, het is aardig wat poeder en het lost niet zo al lopend op. En ik wil wel zo goed als een halve liter vocht in mijn softflask hebben.

Wordt dus nog even de beste tactiek gaan uitvinden! Ook voor als ik onderweg bij 'moet' maken

Zwem ze morgen Lies!
Startbaan Soesterberg is mooi en de omgeving daar is ook prachtig. Helaas kan ik dit jaar niet meedoen met het wandelweekend Soest, want die gaat daar ook één dag overheen met de langste afstand!

Shake beker heb ik ook al over na zitten denken. Denk dat ik dat ga gebruiken in Nijmegen. Dat ik op een post kan overschenken vanuit een bidon of iets in plaats van het daar nog op te lossen.
Maar met de Elfstedentocht heb ik die mogelijkheid niet....

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:15

Ja klopt die loopt er ook langs.

Ik ga morgen ook voor een langere run, neem ook elektrolyten met koolhydraten drank mee. En een gelletje. Nog niet echt bedacht hoeveel ik ga lopen, ligt beetje aan hoe het voelt. Maar in elk geval 10+. Misschien 12, misschien 15?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 22:30

Succes danseresje en Samantha!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:52

Veel plezier lies!
Ik ging vandaag hardlopen.
Maar mijn hardloop maatje die mee was had een vol hoofd (stress). Weinig kilometers afgelegd en de snelheid viel ook tegen. Maar het was wel prachtig buiten en de zon deed erg goed.
Het doet mij vaak goed hardlopen als ik er niet helemaal lekker inzit

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 08:53

Samantha_ schreef:
Is startbaan Soesterberg! Is niet op de startbaan maar ervoor, op de startbaan loop ik regelmatig een rondje, heerlijk lopen!

Ik doe meestal zulke poeders van tevoren in een shake beker, dan overgieten in een soft flask en het schuim eruit laten lopen of paar slokjes nemen dat het schuim weg is.

Jeetje Germie, wat een afstand om zo na je werk nog te doen. Zulke loopjes doe ik liever ‘s morgens, knap gedaan!
Welke Carbon schoenen heb je?

Soesterberg ken ik niet. Wel van gehoord natuurlijk, maar nooit geweest. :P

Normaal doe ik dus na m'n werk trainingen tot max 2 uur en dan in het donker, dus na het avondeten, maar het is dit weekend dat ik geen andere optie zag dan het zo te doen. Ik had echt zo'n stress over vandaag, dat ik gewoon vandaag te weinig tijd zou hebben en morgen dus naar een beurs ga dat ik gewoon geen keus had. Het kwam ook ineens in me op hoor. Was 's morgens nog niet gepland, maar ik was er echt over aan het malen. En ben blij dat ik het zo gedaan heb. Ik heb vandaag nu ALLE tijd bij m'n paard. Een heerlijk gevoel.
Wel iets stijf overigens, maar absoluut geen spijt van de training.

Over het avontuur van de carbonschoenen:
Ik heb een poosje terug bij de Runx dus allerlei carbonschoenen getest. Ben gewoon op een zaterdag naar binnen gelopen, heb gezegd dat ik een trage loper ben, maar het eens wil ervaren. kreeg alle tijd, heb diverse mogen proberen, en ben zo op de Hoka Cielo X1 uitgekomen. Er zijn ook veel carbonschoenen waar het standaard inlegzooltje niet uit de schoen kan. Die vielen bij mij dus direct af, want dan ga ik gegarandeerd weer problemen met de peesplaat of de achillespees krijgen. Was een fijne verkoper, totaal niet wat opdringen en ook eerlijk zeggen dat niet bekend is of en hoeveel winst ik er mee zal hebben. Maar daar ging het me ook niet om, ik wilde het ervaren, en omdat ik dus die Cielo's ook wel lekker vond lopen heb ik ze gekocht om er langer mee te experimenteren.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 09:56

Hier vanochtend een rondje gedaan.
Was wat glad op sommige plekken, erg koud en begon in het donker met dichte mist.
Gelukkig trok dat weg en kon ik nog wat mooie plaatjes schieten.
Kan ze helaas niet uploaden zie ik. Maar check gerust m'n Insta :')

De training:
- 2 in warming up
- 2 km marathontempo
- 1 km rustig tempo
- 3 km marathontempo
- 2 km uitlopen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 10:50

Lekker sherivey!
Hier stralende zon, we gaan zo lekker wandelen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:58

Lekker Sherivey!

Hier ook mooi zonnig, ga zo m’n rondje lopen. Wacht nog even op de wasmachine haha.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 11:59

Heerlijk Sherivey!

Geniet van de zon allemaal! Heerlijk <3

Ik lag vanochtend om 7:30 in het zwembad, het zwemmen gaat eigenlijk best goed. Ik ben stomverbaasd :')

Nu mijn nieuwe mtb ophalen en dan vanmiddag ook lekker een stuk wandelen. Het is wel super fijn zo al die verschillende sporten!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:57

Geniet van de zon idd allemaal!

Ik heb gisteren m'n long run van de week weer gehad (16km). Ging heel moeizaam omdat ik (achteraf) veel te weinig had gegeten.

Zometeen lekker weer een rondje wielrennen. Eindelijk buiten, in plaats van binnen op de Tacx {:} Ik zie meer fietsers, leuk!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:17

Wat een prachtig weer!
Ik heb gisteren niet gelopen, want snipverkouden. Morgen ga ik weer eens met m'n loopgroepje mee.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 14:06

Lekker lies, zo op tijd zwemmen!

Toch top gedaan leeslampje, en weer een leer momentje.

Ik ben net terug. Het is 15 km geworden, wel ook flinke stukken gewandeld waar het spekglad was. En alles in 1 route, klimmen, dalen, stukje trail paadjes door bos en stukje Soesterduinen. En toen nog de startbaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 14:31

Heerlijk! Prachtig weer voor een rondje! Gaan je ribben goed?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:00

Ja heel mooi weer. Echt genieten zo!

Ja ribben gaan goed, m’n blessure is helaas nu wel weer volop aanwezig. Zo met rustig lopen gaat het prima.
Maandag naar huisarts voor verwijzing naar sportarts.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:32

Fijn van je ribben, maar wat balen dat je blessure zo aanwezig blijft. Hopelijk ben je er snel vanaf na het bezoek aan de sportarts. Wat een mooi rondje heb je gelopen! Kan je dat vanaf huis? <3

Ik geniet stilletjes mee van jullie verhalen en verslagen. Ik lees altijd mee op mijn telefoon en dan is op iedereen reageren wat ingewikkelder, sorry!
Ik lig momenteel ook plat door de griep dus die marathon is officieel van de baan. Jammer maar ook weer niet heel erg want ik had er toch niet doelgericht voor getraind. Nu op zoek naar een ander en dan wel lekker kilometers gaan maken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 16:24

Ja is vanaf huis, lekker hè. Kan vanaf m’n huis alle kanten op, bos is 1 km ongeveer, startbaan ook zoiets.

O wat balen dat je ziek bent zeg, beterschap! Wanneer zou je marathon lopen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 16:26

Lisitano heel veel beterschap, goed uitzieken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:02

Balen lisitano!

Vandaag een klein rondje met m’n schoonvader gedaan. Die ouwe is nog snel :o net 70 geworden maar liep toch simpel 4,8 km met gemiddeld 5,25/km :))

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:18

Zo te lezen heeft iedereen wel op een bepaalde manier genoten van deze prachtige dag!

Ik had vanochtend niet echt zin om op te staan := , dus uiteindelijk een kwartiertje later vertrokken met de auto. Was her en der behoorlijk mistig onderweg!

Je kon de 40km vanaf 7.30u starten en ik ging om 7.45u op pad.... En zag niemand (meer) :')

Het begon echt super mistig, maar de zon won gelukkig snel terrein en het werd zelfs een soort van warm :j .
De brug de A2 over (Martinus Nijhoff brug), was niet leuk.... Ik loop altijd aan de linkerkant van de weg en er zat letterlijk eigenlijk alleen een vangrail tussen mij en de langsrazende auto's op de linkerbaan. Mijn oor vond het ook niet echt top. Was blij dat ik achter de geluidswal terecht kwam!
In Zaltbommel even verkeerd gelopen en na de pauze op 19km liep ik tussen aardig wat 25km-lopers..... Die al weer terug mochten langs de A2. Ik ging in mijn eentje nog de tweede lus in -O- . Het eerste deel daarvan was wel echt prachtig langs de Waal.
Slechts 2 pauzes gehouden (ook een oefenpunt voor mij) en uiteindelijk zat ik 8u na de start weer in de auto *. Behoorlijk trots op mijn tempo en op dit resultaat zo vroeg in het seizoen.
Garmin is wat minder trots >;) , mag 77u herstellen := (laten we zeggen dat ik mezelf wel aardig gepusht heb en ik misschien met wandelen ook eens naar mijn zones moet gaan kijken :') _/-\o_ )

Enige foto's:
[img]https://boktimg.nl/img/m/Z4kQtR.jpg[/img Het begon mistig

Afbeelding
De zon deed haar best

Afbeelding
Creatief met de brug

Afbeelding
De toren van Zaltbommel, zie hem altijd vanaf de snelweg als ik richting het zuiden rij

Afbeelding
Volgens mij kan je deze huren

Afbeelding
Ik hou van molens

Afbeelding
Kasteel Waardenburg

Afbeelding
De route

Afbeelding
Samenvatting

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:14

Wat een mooie omgeving heb je Samantha! Heerlijk! En fijn dat je ribben beter gaan. Hopelijk kan de sportarts je gaan helpen.

Danseresje ook prachtige wandeling alleen naast de A2 zou ik ook vreselijk vinden! Wel echt knap dat je dit in je eentje zo kan. en dat tempo! Heel netjes!
Wat betreft je poeder, idd een shakerbeker en een half uurtje laten staan dan overschenken. Als je die optie niet hebt kun je evt wel proberen zo een shaker balletje in je fles te proppen als dat past. Die heeft hetzelfde effect. Zit je nog wel met wat schuim maar dat trekt grotendeels wel weg.

Xxl is altijd lekker tcoh even buiten zijn.

Lekker Sherivey.

Wauw Lies, dat is optijd!

Beterschap Tiggs en Lisitano

Tof is dat 996 als ze op die leeftijd nog zo vitaal zijn dan kan ik alleen maar denken, ik hoop dat het mij gegund is.

Ik heb vanmorgen alleen training gegeven en vanmiddag wat gewandeld maar eigenlijk voelt mijn lijf heel goed! Had ik niet meteen verwacht. Morgen mag ik weer op pad :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:24

Danseresje, die 77 uur hersteltijd, ik had gisteren ook iets van 75 uur. Dus het kan echt.

En de 70 moet ik nog halen, hoop dat ik dan ook nog fit ben. Maar ik ken er helaas ook die die leeftijd nooit gehaald hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:12

Ah leuk, Waardenburg ben ik eens voor m’n werk geweest!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 22:14

Mooi Danseresje! En perfect loopweer.

Ik heb me net ingeschreven voor de 42km zevenheuvelentrail op 27 september, met 900HM.
Mooi doel voor eind zomer.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:11

Wat een prachtige foto's hierboven Danseresje en Samantha! En wat een afstand Danseresje _/-\o_

Lisitano veel beterschap, balen dat je marathon nu niet door kan gaan.

Samantha ik heb me zo even niet meer voor me waar je last van had, maar hopelijk kan de sportarts je verder helpen!

SV weer een leuk doel van jouw kaliber :D Wanneer is je run in Engeland of wat het Wales, ook alweer? Ik heb een tijdje in Cheddar gewoond en daar organiseren ze de Big Cheese, een 30 km of 30 mi run over de prachtige heuvels rond Cheddar. 't staat bekend om de kaas uiteraard, maar in engeland vooral bekend om de prachtige gorge die net buiten het dorpje ligt. Ik zou zo graag ooit daar aan mee willen doen, maar het is me nooit gelukt om me er echt voor te zetten :')

Wij hadden in Zweden ook een prachtige frisse maar zonnige dag. Eindelijk na wekenlang grijs grauw en waterkoud :D Ik heb te paard genoten van het bos, morgen mag ik zelf een rondje rennen :j 8 km op de planning