Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:16

Freekie mooi geworden!

Sting gefeliciteerd <3

Gnome fijn dat hij bij jullie nog wel verder sliep!

Charlotte heel vervelend dat je darmen zo opspelen momenteel. En irritant dat de uitslag zo lang moet duren.

Ballard leuk kuikens <3

_Marjon_

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:18

Sting gefeliciteerd

Freekie, leuk het kamertje zo!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:44

Ballard_L schreef:
Gefeliciteerd met jullie dochter! Jullie wisten niet wat het werd toch? Vond je het leuk, de verassing wat het werd? :)

Klopt inderdaad! Ze is op de baarkruk ter wereld gekomen en direct in mijn armen gelegd, met een paar doeken erover. Het heeft nog een minuut of 2 geduurd voor we genoeg waren bijgekomen om te gluren wat het geslacht was :)). Ik zou het zo aanraden, vond het leuk in de voorbereiding dat we het niet wisten.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:05

Superleuk Corine, naam past ook wel bij je :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:15

Sting schreef:
Ballard_L schreef:
Gefeliciteerd met jullie dochter! Jullie wisten niet wat het werd toch? Vond je het leuk, de verassing wat het werd? :)

Klopt inderdaad! Ze is op de baarkruk ter wereld gekomen en direct in mijn armen gelegd, met een paar doeken erover. Het heeft nog een minuut of 2 geduurd voor we genoeg waren bijgekomen om te gluren wat het geslacht was :)). Ik zou het zo aanraden, vond het leuk in de voorbereiding dat we het niet wisten.

Lijkt me heel bijzonder.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:22

Sting, vind erg knap dat jullie het als verrassing konden houden hahaha! Zou dat niet kunnen. Hele leuke naam ook!

Als de kraamzorg bij mij thuis niet meteen kan komen, moet ik in t ziekenhuis blijven totdat er kraamzorg beschikbaar is voor thuis. Als dat zo is, dan laat ik sushi bezorgen in het ziekenhuis _O-

Vandaag veel gedaan, en begin steeds sneller weer pijn te krijgen. Vooral de kant wat ik toen dertijd verrekt had. Lag al lekker vroeg in bed en vaak harde buiken.

Herkennen jullie trouwens als je snachts wakker wordt omdat je nodig moet plassen, dat het ook pijn doet omdat je blaas vol zit? Vooral als ze ook nog lekker gaat bewegen op dat moment.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:30

Sting schreef:
Ballard_L schreef:

Wat bijzonder! Wij hebben dat ook, weten nog niet wat het wordt, dus vandaar dat ik wel benieuwd was hoe je dat hebt ervaren :) lijkt me heel apart dat je dan opeens weet wat het is!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:05

Freekie, bij mij ook vooral vervelend gevoel na het plassen als de blaas wat vol was, alsof de boel z’n plek weer moet vinden dan ofzo

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:00

Sting en [***] gefeliciteerd! <3
Hier een paar hectische dagen achter de rug met veel pijn bij mij helaas omdat ik de meeste pijnmedicatie niet mag hebben, dus dat was erg pittig. Langzaam gaat het beter en we zijn gister middag thuis gekomen. Yara was in het begin erg misselijk, daardoor gingen de voedingen erg moeizaam en is ze iets teveel afgevallen. Nu doet ze het gelukkig erg goed, en gaat ze hopelijk snel weer beginnen met aankomen.

Erg spannend voor iedereen die op het punt van bevallen staat! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt. :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 10:10

Peeltje, vervelend die pijn. Lastig als je de meeste pijn medicatie niet mag hebben :( en wat sneu van Yara. Gelukkig gaat weer wat beter

Hier hele onrustige nacht. Half 10 kreeg ik kramp en werd erger en wel regelmatig. 00:15 grbeld met hoe of wat en moest toch langs komen. Ctg en waar ze de weeen op kunnen zien. Die kwamen zeer regelmatig. Uiteindelijk gebleven want had om 8 u toch afspraak.
Maar rond uur of 5/6 u nam het weer af. 2 cm ontsluiting wel.

Nu toch weer lekker thuis in mn eigen bed hopen op wat slaap en dat het doorzet. Kan nu wel gelukkig mijn eigen verloskundige bellen dat is gelukkig helemaal rond. Scheelt weer naar het ziekenhuis rijden meteen

Nog steeds wel wat weeen. En ze waren elke x verbaasd hoe ontzettend druk de kleine was/is. Maar was ook echt niet normaal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 11:39

Spannend Freekieee!! Dan gaat het niet lang meer duren. Heel veel succes alvast als het nu snel door zet. Dan heeft de kleine braaf gewacht op z'n kamertje haha.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:01

Sting schreef:
Gisterenochtend om 6.40, op de uitgerekende datum, is onze dochter Sanne geboren. Prima bevalling, al vind ik het wel een heftig gebeuren :)). Helaas daarna wel richting ziekenhuis om mij weer in elkaar te zetten, goed begeleid daarin. Nu heel erg aan het wennen en proberen te genieten <3.

Ik lees nog wel mee hoor, maar reageren blijft lastig O:)

Gefeliciteerd *\o/*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:01

Freekieee schreef:
Man heeft vandaag de vloer gelegd, en mijn schoonvader is wezen behangen. Heeel blij mee. Baby je mag komen *\o/* _O-

[ [url=m/3xbao2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:04

Freekieee schreef:
Sting, vind erg knap dat jullie het als verrassing konden houden hahaha! Zou dat niet kunnen. Hele leuke naam ook!

Als de kraamzorg bij mij thuis niet meteen kan komen, moet ik in t ziekenhuis blijven totdat er kraamzorg beschikbaar is voor thuis. Als dat zo is, dan laat ik sushi bezorgen in het ziekenhuis _O-

Vandaag veel gedaan, en begin steeds sneller weer pijn te krijgen. Vooral de kant wat ik toen dertijd verrekt had. Lag al lekker vroeg in bed en vaak harde buiken.

Herkennen jullie trouwens als je snachts wakker wordt omdat je nodig moet plassen, dat het ook pijn doet omdat je blaas vol zit? Vooral als ze ook nog lekker gaat bewegen op dat moment.

Zou ik ook doen hoor gewoon sushi laten bezorgen haha!! Heb de laatste weken niet meer dat ik echt nodig moet snachts, wordt wakker van m'n handen en dan ga ik wel plassen maar niet omdat ik echt nodig moet, had ik eerst wel

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:05

PeeltjE schreef:
Sting en [***] gefeliciteerd! <3
Hier een paar hectische dagen achter de rug met veel pijn bij mij helaas omdat ik de meeste pijnmedicatie niet mag hebben, dus dat was erg pittig. Langzaam gaat het beter en we zijn gister middag thuis gekomen. Yara was in het begin erg misselijk, daardoor gingen de voedingen erg moeizaam en is ze iets teveel afgevallen. Nu doet ze het gelukkig erg goed, en gaat ze hopelijk snel weer beginnen met aankomen.

Erg spannend voor iedereen die op het punt van bevallen staat! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt. :)

Fijn dat het nu de goede kant weer op gaat!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:06

Heel veel succes Freekie, hopelijk kan je nog even slapen en zet het dan mooi door!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:21

Freekieee schreef:

Allereerst iedereen natuurlijk weer gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintjes <3

Dat plassen is wel heel herkenbaar. Hier sowieso iedere 1,5 uur, dus doorslapen zit er niet meer in, maar zodra mijn blaas vol zit (blijkbaar bij 3 druppels al last van), dan is lopen ook lastig en pijnlijk.
Geeft denk ik toch druk op bepaalde banden/zenuwen ofzo.
Overdag moet ik ook echt rekening houden met waar ik heen ga, en waar ik dan eventueel kan plassen. want ik kan thuis plassen, en dan in de auto naar stal (3,5 km, dus welgeteld 5 minuten in de auto ofzo), en dan moet ik daar weer plassen voor ik mijn stal kan gaan mesten.
Als ik naar de stad wil, moet ik van te voren bedenken waar ik parkeer, en waar ik dan het kortste bij naar het toilet kan (dus vaak verplicht eerst even ergens drankje doen, want anders geen toilet).

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:36

Onhandig hè :+
En dan mag ik eigenlijk niet klagen met m’n kleine baby

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:40

nou, zo'n kleine baby heeft weer andere probl...ehhhh uitdagingen _O-

welke ga ik als het goed is nog achter komen, maar wellicht denk ik dan terug aan de tijd dat ik "alleen maar vaak hoefde te plassen" }>

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:19

Haha, zo herkenbaar! Niet zo erg als bij jullie als ik het lees, maar merk toch dat alles een beetje in de verdrukking komt. Trouwens ook mijn maag: ik heb wel steeds honger, maar kan minder in één keer eten. Dus vaker kleine beetjes.

Baby heeft hier iedere dag de hik. Verder lekker aan het draaien om haar as volgens mij. Niet altijd even comfortabel, maar wel grappig om dan af en toe iets te voelen uitsteken.

Vandaag de blije doos opgehaald bij Prénatal. Leuk pakket! Blijf me altijd wel verwonderen om de naam :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:26

Op zich wel toepasslijk :-P
Voor de bevalling kun je misschien nog wel spreken van een blije doos....daarna is maar de vraag hoe de doos er bij staat/hangt/zit/flubbert :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 15:57

Vandaag is Boris precies 2 weken oud. Wat vliegt de tijd! Hij is inmiddels een cm gegroeid en een hoop gram denk ik maar we hebben er zelf geen weegschaal voor.

Zijn net heerlijk in het centrum gaan lunchen met hem erbij. Kwam een keertje voor een beetje melk en toen sliep ie weer lekker verder. Gelijk van naïf zonnebrand en aftersun gehaald.

Z'n oogjes gaan gelukkig ook veel beter. Z'n traangootjes zijn nu open gegaan.

Hoe is jullie dag?

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:16

Hier net gebeld met een datum voor de keizersnede en gaat dus na de 39 weken pas plaatsvinden. Dus ben ben best bang dat ik straks als de bevalling zelf begint voor die datum alsnog een stuitbevalling moet ondergaan ofzo..

Mag de dag van te voren tussen 2 en 4 bellen voor een tijdstip te horen..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:16

Gnome schreef:
Vandaag is Boris precies 2 weken oud. Wat vliegt de tijd! Hij is inmiddels een cm gegroeid en een hoop gram denk ik maar we hebben er zelf geen weegschaal voor.

Zijn net heerlijk in het centrum gaan lunchen met hem erbij. Kwam een keertje voor een beetje melk en toen sliep ie weer lekker verder. Gelijk van naïf zonnebrand en aftersun gehaald.

Z'n oogjes gaan gelukkig ook veel beter. Z'n traangootjes zijn nu open gegaan.

Hoe is jullie dag?

[ [url=m/4poeRN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah knap mannetje

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 16:22

Marlis schreef:
Hier net gebeld met een datum voor de keizersnede en gaat dus na de 39 weken pas plaatsvinden. Dus ben ben best bang dat ik straks als de bevalling zelf begint voor die datum alsnog een stuitbevalling moet ondergaan ofzo..

Mag de dag van te voren tussen 2 en 4 bellen voor een tijdstip te horen..

Wat laat ja. Ik dacht dat ze keizersnedes meestal in week 38 deden. Ik denk dat een stuitbevalling niet zomaar gaat gebeuren als je direct naar het ziekenhuis gaat als het start. Zeker bij een eerste duurt het wel ff maar ik snap je zorgen. Je bent nu 37 weken?