Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:32

Wat een leuke dag SV! Ik hoop dat je ouders ook genoten hebben :)

Het was inderdaad slecht weer Ninus, hier ook. Dat middagdutje met de hond heb ik overgeslagen vandaag, dat staat voor morgen weer op het programma :)) Ik had vanmorgen nog wel een rondje gemaakt in de regen. Tussen de huizen was het nog wel te doen, dus een beetje door de stad geslingerd. Nu moet ik nog een goede 8km deze maand om aan de 100km te komen, dus dat gaat wel lukken. Morgen ga ik niet lopen maar oudjaarsdag doe ik weer mijn persoonlijke traditie: hardlopen naar de oliebollenkraam!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:41

Dat is een hele mooie traditie, die zou ik er zeker in houden.
Mijn ouders hebben genoten!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:46

Leuke traditie @Kylan :j

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:20

Wat een ontzettend leuk uitje SV!

En prima traditie Kylan :)) Ik denk dat Dirk morgen ook wel weer een middagdutje wil :D Hij is dol op dutjes :j

Ik denk dat wij nieuwjaarsdag gaan lopen, voelt ook altijd wel goed zo op de eerste dag van het nieuwe jaar! Ik maak net de 1700 km vol dit jaar :j Ik snap niet hoe jij 3200km hebt gelopen SV, dat is echt enorm veel :wow:

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:40

Vanmorgen een heerlijke intervaltraining van 7.5km gelopen. Ik doe dat echt te weinig en dat merk ik aan mijn snelheid.

Het was ongeveer:

WU 1100m
900m 4.50 min/km
8×40 sec sprint, tussendoor steeds hartslag laten zakken tot in het groen.
900m 5.00 min/km
500m CD

Echt lang geslapen na gisteren, was echt gesloopt van dat dagje uit.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:52

Sv, zo dat is een pittige training zeg! Wat betekenen de afkortingen WU, en CD?
Hoe was je dagje gister? Heb je er weer een mooie tattoo bij?

Goed bezig Kylan, haha dat is wel een goede ja, jij rent die oliebollen er al af voor je ze op hebt!

Leuk Ninus, nieuwjaarsdag geeft altijd een goed gevoel voor het nieuwe jaar!
Een goed begin is het halve werk, op naar vele mooie kilometers in 2023!
Leuk dat jullie op wedstrijden ook wel eens mensen tegen komen die je bij blijven, dat vind ik ook het mooie van wedstrijden, je loopt eigenlijk in een grote groep gelijkgestemden.
Echt heel anders dan bij paardrijden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:08

WU= warming up
CD= cool down

Gisteren was super, maar helemaal gesloopt toen ik thuis was.

Mijn nieuwe tattoo staat. Ben er heel blij mee! Meteen een afspraak gemaakt om er een aan de andere kant te laten zetten.

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:10

Gisteren het jaar 2022 afgesloten met de langste loop van dit jaar :+ . We zitten aan boord van ons binnenvaartschip op een Duitse rivier, de Neckar, en de strecke tussen de sluizen Gundelsheim en Kochendorf had ik nog niet eerder geregistreerd. Een afstand van 11 kilometer langs het water.
Conditioneel red ik het nog niet (weinig trainingsuren, blessureleed, <|- Kerstdagen {:) :O , Top2000, wijntjes en fout eten) maar het is zo verschrikkelijk leuk *\%/* ! Stukjes moeten wandelen, maar fijn om gedaan te hebben voor het einde van het jaar +:)+

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:01

Mooi hoor SV!

En goed bezig Gem, dat je tussendoor even wandelt doet niks af aan de prestatie hoor :n

Hier echt ontzettend mooi gelopen in het Drents Friese Wold, uiteindelijk 24km gedaan. We hebben echt genoten en een succesvol hardloopjaar afgesloten met één van de mooiste routes :j

Ik heb zin in 2023 met nieuwe doelen en avonturen *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:49

Goed bezig @Gem... Klinkt als een mooie balans tussen al het fijns rondom de feestdagen en toch ook nog een beetje sportieve uitdaging :D

Ik heb net de laatste loop van het jaar ook gedaan. 6,5km door de regen, in het park hier in de buurt. Even snel tussendoor. Het totaal van 2022 kwam hiermee op 1.002km *\%/* meer dan tevreden :j ben benieuwd wat volgend jaar voor mij in petto heeft...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:49

Ninus schreef:
Mooi hoor SV!

En goed bezig Gem, dat je tussendoor even wandelt doet niks af aan de prestatie hoor :n

I know, I know ... maar voor mijn hernia liep ik HM's, opbouwend naar 'hele'. Mag niet klagen (doe het uiteraard stiekem toch), maar die HM's vond ik zalig. Alleen dat opbouwen, daar heb ik weinig zin.

Citaat:
Hier echt ontzettend mooi gelopen in het Drents Friese Wold, uiteindelijk 24km gedaan. We hebben echt genoten en een succesvol hardloopjaar afgesloten met één van de mooiste routes :j

Ik heb zin in 2023 met nieuwe doelen en avonturen *\o/*

Heel stiekem ... mag er eigenlijk niet meer op hopen ... iets met trails op HM - afstand <3

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:53

Oei gem een hernia is ook wel heftig zeg, dan is het zeker knap dat je nu weer voor de lol lekker loopt tijdens je vakantie.
Hoe gaat het nu met je rug, heb je er nog last van tijdens het lopen?
Gaaf dat je zo lekker bezig was met de halve marathon's, welke heb je gelopen?
Ik ben nu voor een halve aan het trainen in maart, de lenteloop in Eerbeek, ben benieuwd!

Fijn Musli nog een goede afsluiting in de regen! Op naar vele mooie km!

Ninus, wow mooie afstand gelopen, dat Drents Friese woud lijkt me ook erg mooi, zou daar ook nog wel eens willen lopen, gave afsluiting inderdaad, jij ook veel mooie km gewenst in 2023!

SV mooie tattoo, is dat die Afrikaanse vogel? Leuke wasbeer ook!
Ah ja logisch eigenlijk die afkortingen!
Jij ook veel fijne loop km in 2023!

Hier gaan Suusje en ik zo ons laatste oud jaars rondje doen, heb er zin in!

Iedereen fijne jaarwisseling, en veel sportief plezier in 2023!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:16

Veel plezier met jullie laatste loopje. Lekker bezig!

En een sportief en vrolijk 2023 gewenst *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:27

ieris schreef:
Oei gem een hernia is ook wel heftig zeg, dan is het zeker knap dat je nu weer voor de lol lekker loopt tijdens je vakantie.
Hoe gaat het nu met je rug, heb je er nog last van tijdens het lopen?
Gaaf dat je zo lekker bezig was met de halve marathon's, welke heb je gelopen?
Ik ben nu voor een halve aan het trainen in maart, de lenteloop in Eerbeek, ben benieuwd!

Iedereen fijne jaarwisseling, en veel sportief plezier in 2023!

Ik heb nog wel vaak 'snachts (na-)pijn, vooral zenuwen vanaf mijn linkerheup / bekken, maar dat zal ook wel uit de rug komen. Vannacht ook weer zo'n beroerde nacht, waarbij ik met dik kussen tussen mijn knieën in zijligging moet liggen, of kussen in knieholte bij rugligging.

Voor de hernia-operatie liep ik elke maand een HM met mijn loopmaatje, meestal zelf-uitgezet en georganiseerde of zelf-uitgezette Trails op HM - afstand. In Duitsland rivierenloopjes (Rijn, Main en Neckar), en in Limburg en Zuid-Oost Brabant. Enkele officiële (Maastricht, Ell, Roermond, Eindhoven of Venlo, weet ik niet meer), maar ik ben niet zo'n evenementenloper. Word er altijd ontzettend zenuwachtig van als ik door de drukte de kleedruimte en startvakken niet kan vinden :D . Loop liever alleen of met maatje.

Jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling en een gezond, sportief nieuwjaar!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:36

Mooie tattoo SV! Welke vogel is dat?

Lekker Gem dat je nog lekker hebt kunnen lopen om het jaar af te sluiten :)

Ninus en Musli ook mooi nog een laatste loopje gemaakt en ieris en suusje veel plezier op jullie eindejaars loopje!

Ik heb vandaag mijn traditionele oliebollenrun gedaan :)) Zo leuk altijd, echt een traditie van inmiddels al een jaar of 7. Vandaag een korte route omdat er nogal wat regen in de lucht zat, maar mijn doel weer bereikt!

Ik ben echt dik tevreden over mijn hardloopjaar! In totaal heb ik 1356 km gelopen in 2022, iedere maand minimaal 100 km. De meeste kilometers uiteraard rondom Wageningen, maar er zaten ook prachtige kilometers bij over de Veluwe, door de duinen en in de Limburgse bossen. En internationale kilometers in Valencia, Durham, Berlijn en Bremen. Nieuwe pr's op de 1 km, 1 mijl en 5 km en een nieuw afstand record van 25 km. Enorm genoten van onze bokt trails en van de Veluweloop met mijn collega's maar ook van de stille kilometers alleen in de natuur. Op naar nog zo'n prachtig jaar in 2023 **\O/**

Fijne jaarwisseling allemaal!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:17

Ieris het is een fantasievogel en de andere tattoo die je ziet is de Afrikaanse honingdas.

Mooie kilometers Kylan en wat een mooie records heb je neergezet!
De vogel is dus fantasie :P

Gem geef je dan eens op voor een kleinschalige trail, daar is de sfeer zo anders. Geen startvakken, alles lekker dicht bij elkaar. Iedereen is relaxed.

Het jaar afgesloten met 3260 hardloopkilometers en 1112 km wandelen op de teller.
Trots!

Afbeelding

Iedereen een heel gezond, sportief en gelukkig 2023 gewenst.
Dat we in het nieuwe jaar maar weer gezellig door kunnen kletsen hier +:)+ . En natuurlijk nog een keertje een leuke trail samen lopen!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:11

Hier ook nog een laatste loop gedaan, de oliebollencross. Totaal 6 rondes geblubberd, heerlijk! Het was gelukkig droog, en een prima temperatuur. Was blij dat ik m’n trailschoenen aan had, veel meer grip.

Toen kwam ik er terugweg in de auto achter dat ik zo’n 4 km tekort kwam voor m’n twee laatste Garmin-badges van het jaar. Dus thuis een ander vest aan gedaan en schoenen gewisseld, en gaan met die banaan!

Ik klok dit jaar af op ruim 1.117 km. Volgend jaar hopelijk een hele marathon lopen. Eerst maar kijken of ik de opbouw fysiek aan kan.

Alvast een fijne jaarwisseling toegewenst!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 14:33

Ik zie echt hele mooie kilometerstanden voorbij komen. Super gedaan allemaal! *\o/*

Mijn teller eindigt op 1573 km, waar ik meer dan tevreden mee ben.

Alvast een fijne jaarwisseling allemaal. **\O/**
En op naar een mooi, sportief 2023

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:45

Nou jongens, ik sluit hem af met <500km haha :')
Geeft niet, ik heb een serieus fijne hobby gevonden.

Leuk dat jullie er zoveel uit hebben gehaald in een jaar tijd.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 16:14

Afbeelding

Hier de mijne!

Was echt een topjaar qua hardlopen, op andere fronten was het wat onrustig, maar daar hielp het lopen dan weer structuur in brengen :))

Voor degene die vandaag hebben gelopen: bikkels zijn jullie! De mest waait hier gewoon uit de paddock :ook

Fijne jaarwisseling en op naar 2023 *\o/*

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:19

:wave:

Wauw *\o/* _/-\o_ wat een prestaties hebben jullie afgelopen jaar neer gezet!

Ik was even een weekje offline, en gelijk een hoop bij te lezen. Vind de sfeer hier erg leuk en zo fijn dat iedereen hier lekker mee kan komen, of je nu net start, 5 km, of 50 per keer loopt. Het maakt niets uit. :)

Mijn garmin heb ik pas sinds de roparun (juni). Ik heb dus geen overzicht van het hele jaar. Maar dit half jaar bijna 500 km gemaakt. Ben daar zelf ontzettend trots op gezien de omstandigheden soms.

Doel voor komend jaar is zo lekker door blijven gaan. Ben blij dat ik Ieris tegen gekomen ben, zo fijn om zo'n lief en gezellig loopmaatje te hebben. Zij heeft mij vandaag weten te motiveren om lekker mee te gaan. Al had ik het de laatste km best zwaar, zo samen is het een stuk gezelliger.

Het was wel erg nat en we hadden half zwemles. Ik had daarvoor nog een workout gehad met de club dus ik ben sportief het oude jaar uitgegaan. Mijn horloge gaf zelfs een hersteltijd van 63 uur aan. Haha..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor jullie support dit jaar. Allemaal een fijne jaarwisseling. Als het mag/kan sluit ik graag eens aan bij een trail met jullie komend jaar. Leuk om eens ergens anders en met anderen te kunnen lopen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 19:27

Goof schreef:
Nou jongens, ik sluit hem af met <500km haha :')
Geeft niet, ik heb een serieus fijne hobby gevonden.

Leuk dat jullie er zoveel uit hebben gehaald in een jaar tijd.

Da's het belangrijkste toch? ;)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:45

Mooie totalen allemaal! En helemaal met Sherivey eens, zo lang je het met plezier doet is alles goed :)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:13

Heeft iedereen de jaarwisseling overleefd? Hier lag alles om 12 uur languit te slapen, lang leve geen vuurwerk :))

We gaan zo een klein nieuwjaarsrondje lopen in Dokkum, beetje de wind ontlopen en een ander uitzicht. Mijn man heeft steeds last van zijn knie, ik hoop maar dat hij over 2 weken de RFR in het Drents Friese Wold kan lopen.

En heb ons ingeschreven voor de steamtrail 35km, we doen het gewoon!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:21

Ik ben zojuist, na 2 weken stil zitten ivm griep, een rondje gaan lopen. Ik liep er zowaar zomaar 5km uit. Mijn basisconditie blijkt dus prima in orde en ik heb niets ingeleverd.
Jeetje, wat was het warm om te lopen trouwens....