Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:purny schreef:Ik ben ook brildrager en heb echt niet zoveel last van een beslagen bril.
Iedereen heeft een andere vorm van bril/hoofd/neus. Ik krijg het niet voor elkaar om het te voorkomen.
IMJ schreef:Helaas ken ik hier in mijn omgeving ook een kerngezonde jongen van nog geen 45..
Kende, want hij kan het niet navertellen..
Collega, kerngezond heeft 3 weken in coma gelegen.
De kans dat je heel ziek wordt of zelfs overlijdt is klein.. maar hij is er, en wie wordt er zo ziek? Dat weet je niet van te voren.. ik doe in ieder geval mijn uiterste best niet ziek te worden en mijn geliefden te beschermen en hou me aan de regels die in mijn ogen prima na te leven zijn.
Kom zeer weinig in de winkels. Bestel veel online. Probeer juist wel de kleine ondernemer te steunen.
IMJ schreef:Femke_Tweety schreef:Mijn vader, 69, hartpatiënt, vrijwilliger in een verpleeghuis mag ook nog niet.
Een deel van de vrijwilligers onder de 65 wel.
Dat vind ik heel triest.. ken jonge meiden die wel geënt zijn..
Als ik jouw vader was zou ik de werkzaamheden op een laag pitje zetten..
Kinke schreef:dorpsgenoot hier is besmet doordat hij vrijwilliger is bij een ijsvereniging. in die groep was iemand zo dom om gewoon te komen opdagen terwijl een gezinslid van hem positief was. Hij is direct weggestuurd maar het kwaad was al geschied. Meerdere personen besmet en 1 ligt nog op de IC.
Maar goed, het is maar een griepje.
1 van mijn collega's is 2 weken geleden positief getest, aangestoken door een neefje van haar (die had toen hij op bezoek kwam geen symptomen. 's avonds werd hij opeens erg ziek. Collega werd 4 dagen later 's avonds erg ziek, positief dus. Ze kan helemaal niks, heeft 0,0 energie en regelmatig laait de koorts weer op. Afwachten dus maar wanneer ze weer iets kan doen.
Maar het is maar een griepje
En zo zijn er tientallen verhalen in de directe omgeving
Als jij meent geen mondkapje te hoeven dragen en iets simpels als extra handen wassen ook teveel moeite vindt, blijf dan lekker thuis. Asociaal gedrag, niets meer en niets minder.
loriene schreef:mysa schreef:Vind je echt niet? Als je ergens heen gaat terwijl je klachten hebt en iemand besmet die op de ic terecht komt of overlijdt? Pech gehad?[/quote
Dat heb ik niet gezegd.
Wanneer ik ziek ben ga ik niet ergens heen.
Ik zit zelf in de risicogroep dus wanneer ik ziek wordt ben ik ook dubbel ziek.
mysa schreef:[/quote]Vind je echt niet? Als je ergens heen gaat terwijl je klachten hebt en iemand besmet die op de ic terecht komt of overlijdt? Pech gehad?[/quote
Dat heb ik niet gezegd.
Wanneer ik ziek ben ga ik niet ergens heen.
Ik zit zelf in de risicogroep dus wanneer ik ziek wordt ben ik ook dubbel ziek.