Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:56

Ook dat vind ik heel vreemd SusanH
Maar zo hadden wij een collega die niet meer in een lokaal wilde lesgeven waar een besmette collega had lesgegeven ... (zat al een halve week tussen en we hebben sowieso al extra schoonmaak) ook erg bijzonder.
Die collega was zelfs al uit voorzorg thuis doordat haar man besmet was op het werk :')

Mellow

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:03

Ik ben er zelf niet bang voor hoor. Maar ik voel me wel verantwoordelijk naar anderen en wil anderen niet besmetten mocht ik het wel hebben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:11

Maar vrienden zie, op het laatst nog bouwmarkt/action induiken het mag en mocht..

Ik ben in de fase van al.maanden niet meer dan mijn bubbel zien
Geen boodschappen doen enz..

Ik let op....maar je weet het nooit

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:14

Ik was wel bang om ziek te worden. Ergens ben ik ook wel blij dat ik nu weet wat het is. Het is echt geen griepje zoals sommigen wat neerbuigend zeggen. Ook als je maar 2 dagen echt ziek bent als in: koorts en op bed liggen ben je er nog niet zomaar van af.

Echwel ik zit ook al heel lang in die bubbel..Maar het zegt niks over wel of niet het krijgen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:16

SusanH schreef:
Ik was wel bang om ziek te worden. Ergens ben ik ook wel blij dat ik nu weet wat het is. Het is echt geen griepje zoals sommigen wat neerbuigend zeggen. Ook als je maar 2 dagen echt ziek bent als in: koorts en op bed liggen ben je er nog niet zomaar van af.

Echwel ik zit ook al heel lang in die bubbel..Maar het zegt niks over wel of niet het krijgen.

Dat is wat ik bedoel, dat wijzen naar anderen niet werkt....
Je snapt er toch niks van
Idd soort van Russische roulette

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:18

Echwel schreef:
SusanH schreef:

Ja zo kijk ik er nu ook tegen aan. Het is bijna niet meer de vraag of je het krijgt, maar wanneer je het krijgt. Al doe je nog zo voorzichtig... En dan zijn ook nog de symptomen zo divers, en de testen zijn soms eerst negatief en dan een paar dagen later toch positief. Je kan er geen touw meer aan vast knopen soms.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:22

Echwel schreef:
SusanH schreef:

Om die reden oordeel ik dus ook niet over anderen. Iedereen maakt zijn of haar eigen beslissingen.
Wie ben ik om daar over te oordelen?

Hier nog steeds meer angst om anderen ziek te maken dan om zelf ziek te worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:33

Zoon van ene vriendin en zoon van andere vriendin staan nú samen extra veel, twee emmers beslag, oliebollen te bakken voor spaanse vrienden/familie welke we normaal zouden zien en nu niet. Toch wat feestelijks delen met iedereen.

De jeugd van verschillende families gaat na middrnacht virtueel monopoly spelen _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 31-12-20 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:35

Leuk HC. Spanje doet het erg goed op dit moment, beter dan wij,en wij weer beter als Nl.
Fijn om te zien want jullie lock downs waren nog heftiger als hier!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:40

pien_2010 schreef:
Leuk HC. Spanje doet het erg goed op dit moment, beter dan wij,en wij weer beter als Nl.

Ik ga morgen een mooie rit met de cabrio maken naar de kust (en terug). Is zonnig weer in de vooruitzichten. Kap naar beneden, gezonde frisse lucht, prachtige uitzichten.
Vriendin hangt zak oliebollen aan de deur van vriendin in Covid quarantaine en weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:11

SusanH schreef:
Popstra schreef:
We kunnen wel met vingertjes naar politiek, IC artsen en geleerden wijzen dat zij het ff moeten regelen maar we hebben zoals het nu gaat nog steeds aan onzelf te danken. Lopen nog steeds met hordes door de supermarkt, gaan nog steeds bij elkaar op visite, naar de kerk of een feestje, nog erger, met vliegtuig massaal op vakantie en posten onze fotos nog op social media ook (echt,wat een bord sommigen voor hun harses hebben 8)7 )
Houden geen afstand want och, jou ken ik al jaren en je oogt niet ziek.
Ga zo maar door. En ja, ik loop ook door die supermarkt... iedereen doet wel iets wat je nu ff beter niet kunt doen. Je zou schijnheilig zijn te zeggen als dit niet zo is.

Komen we er uberhoupt ooit nog vanaf?

Ik ga vanavond naar Youp kijken en daarna lekker naar bed.
Fijne jaarwisseling en vast een gezond 2021 gewenst..

Maar is dat zo? We zitten nu al een tijdje in deze lock down. Houdt men zich dan zo slecht aan de maatregels dat we er nu nog niks van merken? De besmettingen nemen niet af. Ik kan me niet voorstellen dat dit echt alleen maar komt omdat men zich er niet aan houdt. Ik ken zelf alleen maar mensen die het keurig doen. En ook als je je zelf er keurig aan houdt kun je even goed ziek worden. Het is gewoon zo besmettelijk.

Hier fietsten vandaag groepen jongeren, stuk of 13 per groep.Ik ken jongeren die samen een vakantiehuis hebben gehuurd of gezellig samen gaan oud en nieuw vieren. Mensen die in groepen met 1 hond wandelen. Ouders waar de kinderen op bezoek komen met de kleinkinderen voor kerst. Ze hebben 8 kinderen en 24 kleinkinderen en alles in een huis. De kerk die hier ondanks advies propvol zit, illegale feestjes en noem maar op. Ja, we hebben het een groot deel aan ons eigen gedrag te danken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:21

Huertecilla schreef:
Zoon van ene vriendin en zoon van andere vriendin staan nú samen extra veel, twee emmers beslag, oliebollen te bakken voor spaanse vrienden/familie welke we normaal zouden zien en nu niet. Toch wat feestelijks delen met iedereen.

De jeugd van verschillende families gaat na middrnacht virtueel monopoly spelen _/-\o_

Klinkt goed. Have fun.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:32

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:

Ik ga morgen een mooie rit met de cabrio maken naar de kust (en terug). Is zonnig weer in de vooruitzichten. Kap naar beneden, gezonde frisse lucht, prachtige uitzichten.
Vriendin hangt zak oliebollen aan de deur van vriendin in Covid quarantaine en weer terug.

Lief en leuk. Veel plezier, ook vanavond iets dat ik iedereen toe wil wensen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:36

Dat zijn leuke dingen +:)+
Hier net iets vergelijkbaars;

Ik ben enorm voorzichtig, en langzaamaan weten heel veel mensen dat ook wel.

Staat net de buurvrouw als een gek voor mijn raam te dansen en te zwaaien.

Klopt op mijn deur.
Dus ik richting deur.
Zij zet 3 passen achteruit.

"Ja, anderhalve meter, komt goed. Kijk, ik heb oliebollen voor je".

Met een flukse zwaai aan de zak zorgt ze dat ze precies bovenop het bovenste tredetje van mijn voordeurtrapje belanden.

We maken even een -lollig- praatje.

Leuke dingen zijn dit.

Dat ik oliebollen echt niet lekker vind doet er eigenlijk geen bal toe. Heb ik ook niet verteld.
Die geef ik wel weer weg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:39

Wat lief Femke_tweety

Hier ook oliebollen gebakken. Hoort er toch bij!
Verder gaan we steaks klaar maken op de egg. Ook heel lekker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:43

Ik ben dol op oliebollen maar ben zo misselijk steeds. Geen oliebollen voor mij dus dit jaar. Al heb ik vanmorgen pilletjes voorgeschreven gekregen en die lijken wel wat te gaan doen inmiddels.

Mindim dat is wel erg. Hier in de buurt wel grote groepen buiten, vuur erbij, carbid schieten. Is allemaal in het buitengebied en buiten dus kans op besmetting is minder groot. Maar of het slim is nu is een 2e.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:23

SusanH schreef:
Ik ben dol op oliebollen maar ben zo misselijk steeds. Geen oliebollen voor mij dus dit jaar. Al heb ik vanmorgen pilletjes voorgeschreven gekregen en die lijken wel wat te gaan doen inmiddels.

Mindim dat is wel erg. Hier in de buurt wel grote groepen buiten, vuur erbij, carbid schieten. Is allemaal in het buitengebied en buiten dus kans op besmetting is minder groot. Maar of het slim is nu is een 2e.

Jammer hopelijk helpen je medicijnen snel!
En oliebollen zijn 31 januari ook lekker!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:26

Haha zo is het! Blijven vast wel oliebollen over :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:58

Ik hoop dat ze vanavond nog een hek om duindorp zetten....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:15

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:16

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:17

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:20

“Voorafaangekondigde demonstratie” krijgt wel een nieuwe dimensie zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:22

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:26

Shadow0 schreef:
De AOb maakt zich nu toch zorgen en wil meer aandacht voor veiligheid op scholen en geen vervroegde opening: https://www.aob.nl/nieuws/grote-zorgen- ... 4-januari/
Wellicht relevant voor de docenten in dit topic?

Ik dacht dat die vervroegde opening sowieso van de baan was.
Ik ben zelf lid van de aob maar zij doen geregeld onderzoeken maar ik (maar ook de overige collega’s die lid zijn) worden nooit gevraagd. Dat vind ik jammer van de vakbond.
Of ik mij nou zorgen maak of niet. Dat doe ik ook bij een vervroegde opening. We weten namelijk niet wat ze allemaal hebben uitgespookt in de vakantie.
Als ik de foto’s mag geloven heeft mijn klas het gezellig ..