Nu met de laatste ontwikkelingen vraag ik mij steeds meer af of er niet ergens nog iets speelt waar wij inderdaad niets van weten.
Vooral nu met die avondklok snap ik het even niet meer.
Als ik voor mijzelf kijk:
-de britse variant is al vanaf half december bevestigd in NL bij verschillende mensen in verschillende delen van het land.
Dit heeft, ondanks de drukte rond kerst en oud en nieuw, niet tot enorme druk geleid. Als het echt zo besmettelijk was hadden we daar nu al problemen van moeten hebben ipv dalende cijfers.
-het grootste probleem zou nu de dreiging van de Britse variant zijn.
Toch is het dagelijks binnen komen van vliegtuigen uit GB geen probleem volgens Rutte. Dat mensen elkaar onderling bezoeken vind hij gevaarlijker.
Nu denk ik vast simpel; maar die onderlinge bezoeken duren al maanden en zijn blijkbaar geen probleem de cijfers naar beneden te krijgen. Dat de Britse variant elke dag 12 keer per vliegtuig het land inkomt is dus geen punt want de 'gewone variant' is daarin ineens toch belangrijker om te bestrijden.

-al enkele jaren zijn er de schrijnende voorbeelde van de gezondheidszorg in GB.
Bij grote drukte was het jaren geleden al het geval dat mensen soms tot 24!! Uur op een brancard wachten op zorg en daarna maar naar huis gingen omdat er niets gebeurde.
170 wachtenden voor een ambulance en geeneen! ambu beschikbaar is helaas geen geheel onbekend beeld in de zorg in GB.
Imo logisch dat het toch al falende systeem dan corona er niet bij kan hebben.
Al met al snap ik even niet meer waar dit nu precies naar toe moet en waar mijn beredenering fout gaat.
Iemand die hierbij kan helpen?
Edit:
Even een link van de zorgproblemen in GB in 2018.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/11 ... uisgangen/
In een ander artikel las ik door de drukte gewoon tijdens het griepseizoen in 2018 zijn er toen 50.000 operaties uitgesteld.