Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:47

Da's wel een attente kerel, die laat het meest gezonde niet verpieteren. :')

Goeie dag gehad. Alleen nogal een welles/nietes-verhouding met de weegschaal zo nu en dan. Morgen is m'n officiële weegdag en dan es kijken of ie wat liefs te zeggen heeft of dat ik hem monddood maak. :7

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:52

Frustrerend zo’n verbrand eten, zou ik zo hangry van worden :+

De VS is een enorm avontuur denk ik, maar ik zou het ook niet doen denk ik. Toch te gehecht aan m’n ouders en vrienden.

Zien er weer toffe kookboeken uit gaucho! Ik heb er vandaag ook weer 1 binnen gekregen, de 3e deze maand :+ . Volgende maand komt er nog 1, dat wordt pas gereleased 21 april.

Goeie dag doen we het voor Roosch, ongeacht die weegschaal!

Zo, bootcamp zit er weer op. Was wel erg leuk, het gaat me beter af dan met 30kg meer op m’n lijf. Hopelijk bouwt m’n hardlopen ook wat op, want dat is echt heel slecht bij mij (heb ook een aangeboren kleiner longvolume dus het is sowieso lastiger opbouwen maar kan wel).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:57

Ja dat is dan een beste last die je kwijt bent he :))

Veel plezier met je kookboeken, gaucho! Dik -no pun- verdiend!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:21

Roosch schreef:
Da's wel een attente kerel, die laat het meest gezonde niet verpieteren. :')

Goeie dag gehad. Alleen nogal een welles/nietes-verhouding met de weegschaal zo nu en dan. Morgen is m'n officiële weegdag en dan es kijken of ie wat liefs te zeggen heeft of dat ik hem monddood maak. :7

Hahaha, nou als ie ook het snijden van koude bietjes al kan ruïneren :') maar idd het scheelde een hoop mayo en andere calorieën....
Je weegschaal gaat morgen vast lief zijn, je hebt echt een topweek gehad volgens mij....

Ine, ik was zeker errug hangry....als ik niet niet op gezette tijden wordt gevoederd wordt met goed eten...dan tja...
Afbeelding
Welk kookboek heb je gescoord?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:29

Aan de inzet lag het niet, heb 5 uren op Foxy gestaan en netjes gegeten, maar dat metabolisme van me snap ik af en toe geen ene jota van. Ik hoop vannacht op wonderbaarlijke wijze nog 3 kg te verliezen. Of gewoon die hele bulk tot aan mijn streefgewicht in een keer. Hoppa klaaaar. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:30

Oooh Pallatin, wat stom! Hier had vriendlief gekookt, risotto <3 . Niet het meest gezonde, maar wel heerlijk!

Hier begint morgen het feestje weer.. joepie -O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 07:30

Moge!

Mislukt eten is ook niet goed voor mijn humeur >;)

Weegmoment vandaag, de 0.2 die er vorige week bij zaten zijn er nu weer af, en volgens de weegschaal weer minder vet / meer spieren. Dat gaat goed dus.

Vandaag even geen hardlopen of krachttraining. Zo maar ff lunch en avondeten voorbereiden en dan aan het werk.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:05

Roosch schreef:
Aan de inzet lag het niet, heb 5 uren op Foxy gestaan en netjes gegeten, maar dat metabolisme van me snap ik af en toe geen ene jota van. Ik hoop vannacht op wonderbaarlijke wijze nog 3 kg te verliezen. Of gewoon die hele bulk tot aan mijn streefgewicht in een keer. Hoppa klaaaar. :')

Vijf uur :wow:
Oh ja, je hebt er alleen op gestaan. :+ }>

Klinkt wel heel pittig.
Vraag me eerlijk gezegd wel af of dit soort van eenzijdige, statische belasting wel gezond is voor je lijf.
Maar dapper hoor.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:13

Ik denk dat Roos 5 uur heeft verdeeld over de hele week :=

Goed bezig allemaal +:)+

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:51

Flinke ballast die er af is inderdaad, Roosch. Het springen gaat ook een heel stuk minder wobbelig, al wobbelt er nog genoeg haha!

Haha Pallatin, ik kan me er iets bij voorstellen :')
Ik heb ‘Modern Vegan Desserts’ gekocht. Práchtig boek, maar ik denk vér boven mijn kunnen als hobby bakker. Maar ach, een uitdaging is altijd leuk, toch?
In april komt Van de Vegan Bakker, ook een bakboek maar dan van een Franse auteur. Staan dus baguettes, croissants, millefeuille, citroentaart en ander typisch Frans gebak en brood in :9
Ik heb al enorm veel kookboeken, maar het ontbrak me nog aan hele goede bakboeken (had er al 2 met Vegan gebak) en aan Italiaanse boeken. Heb tweedehands dus ook 2 Italiaanse kookboeken met vegetarische recepten kunnen kopen en ben daar heel blij mee. Kookboeken verzamelen is een hobby geworden :P Denk dat ik nu wel even klaar ben, maar dat zeg ik elke keer en dan komt er toch iets voorbij waarvan ik denk :):) :oo :wow: Dit MOET ik hebben! _O-

Succes met wegen Roosch!

Goed bezig ook gaucho, mooi stabiel en steeds sterker :j

Heb een halve dag stage en daarna komt de hovenier eindelijk nog een keer langs, we hopen nu echt wel een keer te kunnen beginnen aan de totale heraanleg van de tuin. Gelukkig schijnt de zon, scheelt al om buiten alles te bespreken!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:06

Goedemorgen,

Ben vandaag met mijn bloeddruk verlagende medicatie begonnen, zijn plaspillen die ook je HB verlagen. Schijn nogal veel vocht vast te houden...hoop dat ik na het weekend op mijn streefgewicht ben haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:07

N_B_N schreef:
Ik denk dat Roos 5 uur heeft verdeeld over de hele week :=

Goed bezig allemaal +:)+

Dat klopt, vanaf afgelopen weekend hoor. :))

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:26

Heeft iemand van jullie ervaring met smoothies en de resultaten? Ik probeer nu 2 x daags een maaltijd te vervangen door een smoothie met fruit en groente gemixt, met chiazaad en water. Daarnaast wel tussendoortjes zoals een gekookt ei of kip ofzo. Maar ik vindt het erg handig dat je van te voren heel veel porties klaar kan maken en in de vriezer kan bewaren. Heb en maak nooit zoveel tijd voor eten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:31

Ik eet/drink ze wel eens als ontbijt! Maar vooral wanneer ik restjes fruit heb wat op moet :') . Ze vullen altijd wel goed en zeker in de zomer lekker fris <3

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:51

Drink wel af en toe een smoothie, maar niet als maaltijdvervanger.
Ik ben van mening dat dat niet heel fijn voor de darmen is, vloeibaar voedsel en het is niet iets wat je je leven lang gaat volhouden.
Deed wel heel af en toe eens als ontbijt een shake, maar dat was vooral omdat ik smorgens vroeg moest werken, behoorlijk eind moest rijden met de auto.
Dan dronk ik die op in de auto.
Ik ben een vrij slechte ontbijter.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:53

Ja dat vindt ik ook, zit er echt wel een tijd vol van. Wat soms met crackers of kwark toch minder is.

In de avond eet ik wel gewoon met de pot mee maar minder aan pasta of aardappel en meer groente zeg maar...Snoep zo goed als helemaal niet meer. T was echt even knop omzetten. Op zondag mag ik dan wel iets lekkers, niet teveel maar gewoon dat de frustratie niet te groot wordt zeg maar haha.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:54

ClaudiaHS schreef:
Drink wel af en toe een smoothie, maar niet als maaltijdvervanger.
Ik ben van mening dat dat niet heel fijn voor de darmen is, vloeibaar voedsel en het is niet iets wat je je leven lang gaat volhouden.
Deed wel heel af en toe eens als ontbijt een shake, maar dat was vooral omdat ik smorgens vroeg moest werken, behoorlijk eind moest rijden met de auto.
Dan dronk ik die op in de auto.
Ik ben een vrij slechte ontbijter.

waarom slecht voor je darmen? Doe het nog niet dagelijks hoor maar t is wel iets wat mij ligt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:56

Hier ook vaak smoothies :j dan wel met groente en fruit, en met eiwit bv door eiwitpoeder of hennepzaad/lijnzaad of iets dergelijks toe te voegen. Ik combineer meestal diepvries fruit / groente met restjes die op moeten. En ik drink ze niet vloeibaar, maar als een smoothie bowl. In mijn idee moet ik kauwen op een maaltijd, en niet drinken.

Zo, eerste gerecht geïnspireerd op mijn nieuwe kookboeken is in de maak.

Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:13

zo dan, ziet er goed uit joh!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:13

Ik schuif straks aan Gaucho!

Afbeelding
Donkere foto, maar dit had vriend gekookt gisteren. En smaakt heerlijk!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:14

Je maag en darmen raken gewend aan vloeibaar en zullen op den duur vast voedsel niet goed meer kunnen verwerken. (Ze worden lui)
Uiteraard is dit vooral van toepassing als je bijna alleen maar vloeibaar eet.
Ik heb darmproblemen en voor mij zijn genoeg vezels heel erg belangrijk.
Je zou aan je smoothie dan bv gemalen lijnzaad of psyllium vezels kunnen toevoegen.
1x per dag een maaltijd vervangen is natuurlijk geen probleem.

Oooh asperges *kwijl*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:15

Van asperges val ik gegarandeerd af, die halen mijn maag niet eens. Brrrr. :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:17

Ooh ik kan niet wachten tot de (witte) asperges er weer zijn :9
Die zalm bovenop mag van mij dan wel wieberen. Blehh

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:18

Roosch schreef:
Van asperges val ik gegarandeerd af, die halen mijn maag niet eens. Brrrr. :')

Hahaha ik vond ze ook vies, tot ik thuis uit eten ging. Man oh man, die smaakte goed toen *\o/* .

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:37

Zowel zalm als asperges heerlijk :9 hier ook niet iedereen fan van asperges, dus ook wat wortel + doperwten.

Schrik altijd wel van de kcal van zalm, maar het zijn wel gezonde vetten. Ik had een hele zalm zijde gekocht, dus die ligt nu geportioneerd in de diepvries :D Wordt nog wel meer zalm dus de komende tijd.

Ik heb dus meestal extra vezels in mijn smoothie, maar bv chiazaad levert ook vezels.