Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:46

Sharani beterschap met je dochter.

Werkgever heeft gebeld en wordt maandag weer gebeld. Had precies aan de telefoon zo'n rochelhoestbui. Geloof dat ze dat niet zo geweldig vond klinken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:34

Sharani schreef:
Mijn dochter is vanmiddag in het ziekenhuis opgenomen vanwege neurologische klachten. Het is nog niet duidelijk wat er precies is en of het met Corona te maken heeft of puur toeval is. Het is behoorlijk waardeloos dat ik er niet bij mag zijn, gelukkig mijn man wel.

Jeetje wat heftig! Beterschap

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:50

Jeetje Sharani, wat vreselijk heftig :\
Heel veel beterschap! En wat verdrietig dat je er nu ook nog eens niet bij kunt zijn.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:07

Heftig Sharani, heel veel sterkte! Hopelijk snel wat duidelijkheid.

Marcella, die rochelhoestbui herken ik. Ik werd gevraagd of ik telefonisch werk kon doen, maar dat gaat echt niet met die buien. Gelukkig begreep ze dat. Gevraagd of er geen mail werk was ofzo, maar dat was er dan weer niet jammer genoeg. Ik ook maandag weer contact. Al is het vandaag echt wel weer beter als gisteren. Slijm lijkt enorm aan het oplossen, ook minder verstopt (merk ik aan het volume vd tv :+ ) hopelijk snel weer aan de slag!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:30

Slijm is hier aardig onder controle door de acetylcysteïne slaap hierdoor ook als een blok nu. Maar even aan mijn ouders gevraagd of ze nieuwe voorraad door de brievenbus willen gooien. Heb nu nog maar t/m zaterdag anders zit ik precies weekend zonder.

Stomen kan ook verlichting geven zeker als de boel vast zit.

Moet wel zeggen gebruik nu ook maximale aan wat mag met de langdurige puffer. En ontstekingsremmende neusspray Avamys (met daarbij de cinuforce neusspray droog neusslijmvlies/korstjes tegen bloedneus).

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:37

Sharani schreef:
Mijn dochter is vanmiddag in het ziekenhuis opgenomen vanwege neurologische klachten. Het is nog niet duidelijk wat er precies is en of het met Corona te maken heeft of puur toeval is. Het is behoorlijk waardeloos dat ik er niet bij mag zijn, gelukkig mijn man wel.

Sterkte voor jou en beterschap voor je dochter.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:41

Ik hoopte het te voorkomen omdat ik mijn zoon het hele weekend niet gezien had toen hij zondag avond klachten kreeg en ik al naar een huisje was als korte vakantie voor m'n nieuwe superdrukke baan die maandag begint....
Afin
Het positief streepje stond er eerder dan de : test gelukt streep zo snel dus.
Ggd ook zojuist binnen.

Vannochtend heel wazig in m'n hoofd en moeite met lopen maar vanmiddag eigenlijk alleen maar lichte klschtrp.
Nu hopen dat die booster ergens nuttig voor is.
Zoon heeft geen koorts meer maar nog wel ziek,

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:13

Hier zijn we nog niet veel wijzer. Wel veel (enge) dingen al uitgesloten zoals hersenvliesontsteking en op de CT scan konden ze geen bloedprop vinden, waar in eerste instantie aan gedacht werd. Morgen volgt nog een MRI scan. Vermoeden is nu toch een nare uiting van COVID. Gelukkig kan ze nu dankzij de goede pijnstilling wel slapen en ligt ze ook aan een vocht infuus, omdat ze uitgedroogd begon te raken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:25

Sharani schreef:
Hier zijn we nog niet veel wijzer. Wel veel (enge) dingen al uitgesloten zoals hersenvliesontsteking en op de CT scan konden ze geen bloedprop vinden, waar in eerste instantie aan gedacht werd. Morgen volgt nog een MRI scan. Vermoeden is nu toch een nare uiting van COVID. Gelukkig kan ze nu dankzij de goede pijnstilling wel slapen en ligt ze ook aan een vocht infuus, omdat ze uitgedroogd begon te raken.

Fijn dat er al wat ernstige dingen zijn uitgesloten. Weer even een flink besef dat corona nog steeds een gevaarlijk virus is en we er zeker nog niet te makkelijker over moeten denken en mee om moeten gaan.

Hopelijk heeft iedereen een beetje rust vannacht! En gelukkig is ze op een goede plek met de juiste hulp. Nogmaals veel sterkte en beterschap toegewenst!

Ben blij om je update nog even te lezen , vond het toch wel heel spannend klinken zo!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:39

Sterkte Sharani.
Beterschap gewenst voor je dochter.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:45

Beterschap Sharani voor je dochter. Hopelijk blijft het hierbij en knapt ze op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:12

Nou ik kan mij weer melden ik snap er geen hol van

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:19

:(:)

Dat was bij mij dus binnen paar minuten 2 dikke strepen afgelopen maandag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:20

Marcella schreef:
:(:)

Dat was bij mij dus binnen paar minuten 2 dikke strepen afgelopen maandag.

Bij mij binnen 15 min dit keer maar heb ook niet elke keer gekeken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:23

Lag bij binnen oog bereik terwijl ik het natvoer voor de katten klaar aan het maken was. Foto pas gemaakt na 15 minuten voor werkgever.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:11

Sharani wat heftig, heel veel sterkte!

Ik mag me ook melden. Afgelopen maandag positief getest nadat ik me een soort corona-ninja voelde met een mega uitbraak op mijn werk en vervolgens mijn vriend en dochtertje besmet. Ik was bijna opgelucht dat ik nu ook positief was en heel even niet me zorgen hoefde te maken over ziek worden.
Ik ben dinsdag wel echt ziek geweest, maar verder ging het al heel snel beter. Ik voel me nu gewoon fit, ik heb alleen echt een heel naar hoestje en ben nog een beetje neusverkouden. Mijn 7 dagen zijn maandag om, ik hoop dat ik dan weer wat kan gaan doen wat ik word echt gek van die quarantaine.. ik heb een vitaal beroep en we hebben veel zieken op het moment dus ik ben benieuwd wanneer zij willen dat ik weer kom.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:36

Als ik buk slaan mijn oren dicht ik kom er nu achter hoe vaak een mens bukt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:04

Gisteren voelde ik me een stuk beter en heb ik zelfs mijn voliere nog schoon gemaakt, inclusief stoffig zeoliet erin gedaan.
Maar vandaag heb ik het weer flink benauwd. Blijkbaar toch teveel gedaan..
Het is net alsof ik af en toe zelf vergeet te ademen :? Echt heel apart.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:17

Was gisteren ook flink beroerd en zelfs bijna huisartsenpost gebeld. Heb een strakke band om mijn borst zitten voor mijn gevoel.

Had alleen gisteren ineens trek in ei dus eitjes gekookt en na het eten van 1 ei knapte ik al een stuk op. Vond dit wel apart.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:46

Een ei verricht soms wonderen, iemand had mijn dochter een bericht gestuurd. Mensen die corona hebben gehad hebben meer kans op een hart infarct. Dat kreeg ze niet uit haar hoofd waar door ze een paniek aanval kreeg. Ze belde mij op wij waren 5 dagen weg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:50

Ik lees ook veel paniek omtrent het geval hartinfarct en corona. Maar nieuwspagina's zoals RTL en telegraaf volg ik al veel minder want die zijn naar mijn gevoel altijd een beetje van het panieknieuws zoals ik dat noem :+

Ik ben daar ook wel gevoelig voor maar ik heb een hartinfarct meegemaakt bij mijn vader ( met afwijkende symptomen) dus ben er sindsdien wel wat rustiger onder.

Ik ben wel begonnen met meer niezen , ik heb dat heel vaak dus ik probeer mij niet druk te maken maar ben toch bang dat het nu echt positief is. Heb hele lichte hoofdpijn maar ook wel op een plek waar ik dat zeker wekelijks heb.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:06

Okay dacht meer aan een tussen oren dingetje betreffende ei eten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:14

idylle schreef:
Maar de hamvraag, valt het slijm en hoesten onder 'de klachten' ik ben op woensdag gaan testen, dan was het gisteren 1 week plus vandaag 24 uur. Maarja, ik hoest nog steeds... Ben ik dan wel of niet besmettelijk. Ik werk op korte afstand van soms best wel oudere en kwetsbare mensen, dat is mijn grootste zorg. Anders bel ik morgen even naar de huisarts wat verstandig is.

Slijm ophoesten/productieve hoest wordt gezien als besmettelijk.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:55

Pffff duurt lang. Eerste dagen was ik echt koortsig, knallende koppijn, geen energie, spierpijn overal etc. Na een aantal dagen trok de hoofdpijn weg, koorts weg, wel kwam er wat hele lichte keelpijn voor in de plaats en voelde ik me gewoon duidelijk nog niet fit maar dacht op de goede weg te zijn, maar inmiddels op dag 8 is de hoofdpijn weer terug (door de pijnstillers heen ook), weer wat spierpijn, wat meer keelpijn, hoofd enorm veel druk ook op mijn oren. Heb het gevoel dat ik weer flink achteruit ga in plaats van voooruit en het kan niet komen doordat ik teveel gedaan heb want heb eigenlijk nog steeds niet meer gedaan dan op de bank hangen, bokken, series kijken etc.

Meer mensen die na een week nog niet lekker opgeknapt waren?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:15

Heel veel volgens mij. Beterschap!