2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:52

Dreamy schreef:
Zijn jullie tijdens jullie periode altijd zwaarder of niet? En hoeveel verschilt dat?

:j -O- Meestal 1,5 tot 2 kilo.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:55

Imre schreef:
Dreamy schreef:
Zijn jullie tijdens jullie periode altijd zwaarder of niet? En hoeveel verschilt dat?

:j -O- Meestal 1,5 tot 2 kilo.

Ik ben nu dus ongesteld, maar heb nog nooit zo licht gewogen :)) dus ben echt heel erg benieuwd hoe ‘t volgende week dan zit..
In mijn vorige afvalrace woog ik dan ook altijd iets meer (ong halve kilo tot een kilo), maar ben zo bang dat het stiekem toch maar een fabeltje is :))

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:37

Wat zijn jullie goed bezig zeg! *\o/* *\o/*

Ik wordt niet meer ongesteld (spiraal, echt ideaal), maar merk aan mijn gewicht wel waar ik ongeveer in de cyclus zit. :+

Ben nu op vakantie, dus even niet opschrijven en ook niet super goed opletten, maar voel me echt een walrus op het moment. :+

Osianaa

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:35

Hallo iedereen! Mag ik mee kletsen met jullie? Zag net dit topic voorbij komen en ik ben sinds dit voorjaar begonnen met mijn eetgewoontes drastisch om te gooien en af te vallen. Met resultaat genoeg! Sinds 1 januari ben ik nu 31 kilo kwijt en heb ik nog 10/15 kilo te gaan tot een gezond bmi/het ideale gewicht. Dit heb ik kunnen bereiken door tenminste 3 keer per dag iets te eten, het liefst zo suikervrij mogelijk en savonds eet ik met een huisgenootje koolhydraad arm. Ik deed tot 1 augustus zwaar intensief werk wat zeker erg geholpen heeft bij het afvallen. Helaas was dit niet voor altijd en heb ik nadat ik mishandeld was door een collega ontslag genomen. Noodgedwongen werk ik nu in de horeca en merk dat het afvallen meteen stil stond. Tot 2 weken terug, ik heb op mijn werk salmonella opgelopen dus helaas door ziekte nu weer een aantal kilo kwijt. Had het liever op de juiste manier kwijt geraakt.

Nu ben ik bang dat als ik straks weer beter ben dat het allemaal een stuk moeilijker gaat worden dus ik wil graag meeschrijven. Voor de moeilijke momenten maar ook voor de tips!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:43

Hier ook spiraaltje en ook geen ongesteldheid. Inderdaad ideaal *\o/*
Osiaana welkom hoor. Kan me voorstellen dat je in de horeca erg veel verleidingen hebt. Wat vervelend dat het in je vorige baan zo moest lopen :(:)

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:26

De verleidingen kan ik prima aan, het is puur het minimale bewegen en de tijden en combinatie wat wanneer eten waar ik niet goed tegen kan. Ik eet heel weinig waardoor ik denk dat het nu stil staat. Daarbij zijn het zulke lange dagen dat ik naast het werk eigenlijk niks meer doe. Dus ik denk dat ik ook weer verder ga solliciteren als ik beter ben zodat ik er ook naast kan gaan sporten.

Om op het onderwerp in te gaan, heb een implanon en sowieso nooit ongesteld geweest door pcos dus geen idee of ik dan schommel in gewicht.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:44

Wat voor werk deed je hiervoor dan? Ino is horeca juist veel lopen haha. Knap hoor van je 31 kilo, respect!!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:52

Vandaag weer onder de 1900 calorieën gebleven. En best wat dingen gedaan. Als ik zo door doe dan ben ik over 5 weken 72,5 kg volgens MFP.. Maarja... morgen een weekendje weg.. en dan zuilen de calorieën wel even paar dagen iets te veel worden :+

Gelukkig wordt het mooi weer en zullen we lekker kunnen wandelen :o

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:59

Jester_ schreef:
Wat voor werk deed je hiervoor dan? Ino is horeca juist veel lopen haha. Knap hoor van je 31 kilo, respect!!

Ik werkte in een groot hondenpension, liep met gemak 25 km op een dag en daarbij de zware werkzaamheden zoals de zakken voer, 20 liter water emmers etc. Kan geen sportschool tegenop volgens mij. Deed het al jaren maar nu zo een onderbezetting kwa personeel gehad dat het 5x harder werken was als normaal. Nu werk ik in de keuken dus vandaar dat ik niet veel hoef te lopen.

Die 31 kilo is een eitje geweest, zie het meeste op tegen het laatste stukje :')

Wat is MFP Evelien?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:04

My Fitness Pall is een appje waar je gemakkelijk je calorieën en verbanden van calorieën kunt bijhouden.
Ik snap dat je nu inderdaad dan stuk minder beweegt.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:46

Osianaa, welkom! En knap hoor al 31 kilo afgevallen. Balen dat je niet meer bij het hondenpension kon werken, maar horeca is gelukkig ook geen stilzittend beroep. Je komt er vast wel!

Vandaag als lunch 4 maïswafels, veel plakken kipfilet en een halve avocado op. Vult lekker en is héérlijk!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:28

Hallo allemaal! Mag ik ook met jullie mee praten? Ik ben van plan om volgende week weer te starten met afvallen. Ik ben 7 kilo afgevallen en daarna ben ik er weer mee gestopt, vandaar dat ik er weer mee wil gaan starten. Ik wil er nog 10 kilo af hebben. Gelukkig ben ik nog wel op hetzelfde gewicht gebleven na mijn eerste 'afvalsessie'. Nu ik drie weken ben gestopt met roken wil ik snel beginnen, want ik ben bang dat ik dan weer aan kom.

Ik heb zittend werk en wil graag drie keer in de week gaan hardlopen en af en toe twee keer per week nog erbij paardrijden (als dat lukt qua tijd). Hoeveel calorieën zou ik moeten nemen om af te vallen volgens jullie? En wat eten jullie met ontbijt en lunch?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:36

Hoi! Mucchio! Welkom, goed dat je al zoveel kwijt bent!

Ik eet met ontbijt vaak yoghurt, rijstwafel of cracker oid.

Als middag eten vaak ei, en/of avocado op brood, vult erg goed

Hier even een klein vreugde dansje *\o/*

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:43

Goedzo! Ik moet nog 2 kilo en dan heb ik hetzelfde bereikt sinds april dan :D
In totaal is er nu iig meer dan 20kg af sinds 2016!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:49

WoW zoveel al! Goed bezig!!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:56

Jeeej gefeliciteerd!! Ik zit in een vreet3daagse. Heerlijk maar ergens baal ik er van haha

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:00

Jester_ schreef:
Jeeej gefeliciteerd!! Ik zit in een vreet3daagse. Heerlijk maar ergens baal ik er van haha

U can do it :(:)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:07

Ja donderdag tapas wezen eten en nu 2 daagjes egmond met mijn moeder. Dus tja heerlijk ontbijten en wijntjes en m&ms en chips haha. Ik ga er maar gewoon van genieten. En morgen nog een x uit eten en dan weer gewoon int regime haha

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:08

Goedemorgen! Mag ik mezelf hier ook melden?

Ben sinds half Mei begonnen met afvallen dmv gezonder en bewuster eten. Niet meer snoepen en snacken. Daar naast ook begonnen met fitness (krachttraining) 3x per week. Ik werk in de horeca en heb dus een lopend beroep. En rijd ook 5x per week paard.

Ik ben tot nu toe 13 kilo afgevallen, maar wil er nog 6 af hebben. Helaas sta ik vanaf September al stil in gewicht. In cm’s bijna overal 3 cm kwijt. Maar dat getal op de weegschaal doet maar niet mee.

Nu afgelopen week een weekmenu gemaakt voor mezelf. Met wat minder koolhydraten om te kijken of dat wat doet. Maandag is mijn weegdag.

Iemand nog tips tegen het stil staan in gewicht?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:11

Ladyloe schreef:
Goedemorgen! Mag ik mezelf hier ook melden?

Ben sinds half Mei begonnen met afvallen dmv gezonder en bewuster eten. Niet meer snoepen en snacken. Daar naast ook begonnen met fitness (krachttraining) 3x per week. Ik werk in de horeca en heb dus een lopend beroep. En rijd ook 5x per week paard.

Ik ben tot nu toe 13 kilo afgevallen, maar wil er nog 6 af hebben. Helaas sta ik vanaf September al stil in gewicht. In cm’s bijna overal 3 cm kwijt. Maar dat getal op de weegschaal doet maar niet mee.

Nu afgelopen week een weekmenu gemaakt voor mezelf. Met wat minder koolhydraten om te kijken of dat wat doet. Maandag is mijn weegdag.

Iemand nog tips tegen het stil staan in gewicht?

Welkom! Super, al zoveel gewicht kwijt! Zo’n plateau is heel vervelend, de enige tip die ik kan geven is gewoon doorgaan :j
Wat je evt. qua koolhydraten kunt proberen is op je krachttrainingsdagen wel normaal nemen en op niet-trainingsdagen de inname daarvan verlagen.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:18

@Dreamy dat is wel een goede tip! Ik ga vandaag een nieuw weekmenu maken dus dan zal ik dat eens toepassen!

Ja ik weet dat ik moet blijven volhouden. Maar dat is soms zo demotiverend.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:22

Ladyloe schreef:
@Dreamy dat is wel een goede tip! Ik ga vandaag een nieuw weekmenu maken dus dan zal ik dat eens toepassen!

Ja ik weet dat ik moet blijven volhouden. Maar dat is soms zo demotiverend.

Snap ik :(:) ik heb daarom even een week of 3 niet op de weegschaal gestaan, totdat ik in de spiegel dacht verandering te zien en dan pas weer wegen. In die tijd cm’s meten en afspreken dat bij bepaalde verandering je wellicht weer gaat wegen?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:37

Ja misschien moet ik de weegschaal gewoon een tijdje weg zetten. Verschil in de spiegel zien vind ik heel moeilijk. En dat kennen misschien meer mensen wel, als ik in de spiegel kijk zie ik nog steeds mezelf als toen ik begon met afvallen. Heel soms op een foto denk ik dan he! Nu zie ik het.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:36

Ik probeer maar 1 keer per week te wegen. Even zware week gehad. Constant trek en snaaigevoel. Gelukkig niet aan toegegeven.

Dat stilstaan of schommelen vind ik trouwens vreselijk frustrerend.

Ik heb afspraak dat als ik op minimaal -15 zit ik een navel piercing aandurf. Dan zit ik op 70 kilo. (Ben 180cm lang). Denk dat ik dan nog iets eraf moet voor ik echt tevreden ben.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:53

Wat is iedereen toch lekker bezig! :D
Hier gaat het ook lekker, nog niet veel afgevallen, maar kan het gezond eten wel beter vasthouden nu en dat is de eerste stap.

Merk wel dat ik het lastig vindt om te bepalen hoeveel calorieën ik eet op een dag. De ene dag doe ik bijna niks, een andere dag fiets ik 20km en maak ik ook nog een stevige wandeling.
Hoeveel calorieën eten jullie?