Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:44

marit2403 schreef:
Ik ben begonnen met een 8 weken voedingsschema van gymjunkies en ga het sporten ook weer lekker oppakken. Ivm zere knie en daarna griep nu 2 weken niets gedaan... vanafond 45 min cardio en lesje steps gedaan en vond het echt heel leuk
Vooral omdat ik echt de motoriek van een visstick heb :')
Jullie zijn allemaal lekker bezig!!

Ik heb ook een tijdje steps gedaan, ik heb ook echt de motoriek van een aardbei maar het ging best snel goed eigenlijk :)) vond het altijd echt superleuk!

Ik ben vandaag ook weer lekker geweest, heb nu wel een fijn ritme van 3x per week! Als ik vaker ga merk ik echt dat het gewoon teveel is voor m’n lichaam, dan ga ik me er ook niet beter van voelen na het sporten :n Doe nu maandag PT, donderdag zelf en dan zaterdag of zondag nog zelf sporten. PT heeft een fijn nieuw schema gemaakt dus kan lekker aan de slag! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:57

Super warboel!
Ik wil ook proberen 3 keer, maar vaak red ik dat niet ivm school.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:19

Hoi! Ik meld me ook als 'nieuwe' sportschoolganger.

2 jaar geleden ben ik met begeleiding van een PT 10kg afgevallen, ook veel geleerd qua technieken en training.
Nu, na een poos niet actief geweest te zijn in de sportschool ben ik weer gestart. De kilo's mogen er weer af en ik merk dat ik flink wat kracht ben kwijtgeraakt.

Wat ik vooral lastig vind is het trainen combineren met onregelmatig werken, en het samenstellen van een training.
Hoe stellen jullie een trainingsschema op? Stellen jullie zelf iets samen, of gebruiken jullie schema's die online te vinden zijn?

Marije_jiplover

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:27

Ik ga ook 2 a 3x per week, ik doe met onze groepsles Funxionall fit altijd een full Body workout en meer dan 3x per week is dan echt teveel.
Toevallig vorige week in m'n vakantie vanaf zaterdagochtend om de dag geweest tm vrijdag en dat was dus 4x in 1 week, maar heb daarna heel bewust het weekend rust genomen en ben gisteravond na het werk pas weer geweest.

@Tenshi, omdat ik alleen maar deze Funxionall doe bij mijn sportschool, hoef ik nooit na te denken over een schema, we doen 4 weken lang hetzelfde en daarna wisselt die weer.
En kwa tijden, juist met wisselende werktijden, kijk ik welke tijden die week bij m'n werk aansluiten. Je kunt bij ons 1 dag van te voren online aanmelden voor een training en als ik me dan eenmaal aangemeld heb, dan ga ik ook gewoon, dat is dan meteen "mijn stok achter de deur".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:08

@tenshi: hier maakt de sportschool een schema voor je op basis van je ervaring, je doelen en je kunnen. Deze wisselt bij mij steeds na 6 weken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:02

Ik plan het sporten gewoon in mijn week. Ook als ik straks meer ga werken. Mijn werkdagen zijn van 11 tot 20:30. En voor die tijd moet ik dus nog sporten en eten koken. :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:33

Tenshi: Welkom! Ik heb zelf geen moeite met onregelmatig werken en sporten. Ik probeer zo nu en dan een groepsles te volgen en gebruik de oefeningen uit die les om zelf aan de slag te gaan. Daarnaast kijk ik enorm veel YouTube video's om bepaalde lichaamsdelen aan te spreken. Heb niet echt een standaard schema.

Zet voor buikspieren vaak gewoon een YouTube video op en doe die na. We hebben bij ons op de sportschool een fijn dek bovenop twee containers waar je dat fijn kunt doen.

Ik ben gisteren voor het eerst weer geweest na een week ziek zijn. Het was weer even inkomen.
Vanavond ga ik ook nog even. Wil toch echt weer wat meer nadruk gaan leggen op mijn billen.
Gisteren nog even wat gedaan met de Hip Abductor, blijf het een beetje een apart apparaat vinden maar het werk wel echt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:46

Ik ga vanavond weer boksen! Lang geleden, echt zin in! :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:55

Ergens zou ik een schema wel fijn vinden, maar ik zou niet weten aan wie ik dat moest vragen. Mijn fysio heeft het maandenlang beloofd maar ik heb er nooit een gekregen.

En ik heb zoveel dingen om mee rekening te houden := . Gammel lijf haha (ooit arm operatie gehad- ulnaropathie, hypermobiel, zenuwbeknelling in mijn voet..). Qua been oefeningen is afentoe een stukje lopen al best zwaar:D.

Gister ben ik weer geweest en deze keer vond de geopereerde elleboog het wel lastig, dus die moet ik weer een tijdje wat lichter belasten denk ik. Hij kraakte telkens, teveel ruimte in het gewricht wss.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:18

Sintara: misschien toch weer even bij de fysio vragen? Ik ben zelf ook hypermobiel en een schema van de sportschool is te zwaar voor mij. Ik heb via mijn fysiotherapeute een heel fijn schema, en ik mag op gevoel zelf de minuten of aantal herhalingen aanpassen.
Helaas heb ik zelf ook 1,5 jaar voor mij niet werkende fysiotherapie gehad. Sinds begin dit jaar overgestapt en nu super goede begeleiding waarbij ik merk dat ik langzaam sterker word.
Edit: in welke regio woon je? Mag ook via pb, maar misschien kan ik je een goede fysiotherapeut aanraden :o

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:27

marit2403 schreef:
Ik ben begonnen met een 8 weken voedingsschema van gymjunkies en ga het sporten ook weer lekker oppakken. Ivm zere knie en daarna griep nu 2 weken niets gedaan... vanafond 45 min cardio en lesje steps gedaan en vond het echt heel leuk

Is dit dan niet een standaard schema ? Of wel op jouw behoeftes gemaakt ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:53

Ik train vandaag even thuis met wat gewichten van mijn vriend. Donderdag weer knallen in de sportschool.

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:45

briitje schreef:
marit2403 schreef:

Is dit dan niet een standaard schema ? Of wel op jouw behoeftes gemaakt ?

Het is een standaard richtlijn met allerlei opties die aansluiten op je behoeftes. Ik vind t heel fijn!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:47

Dan is het natuurlijk meer dan prima ! Heb je ook een lijst erbij met wat je mag afwisselen als je bv iets niet lust ?

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:24

briitje schreef:
Dan is het natuurlijk meer dan prima ! Heb je ook een lijst erbij met wat je mag afwisselen als je bv iets niet lust ?

Jep je hebt vervanglijsten met ontzettend veel keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:01

Pff vorige week lekker begonnen met 4 keer sporten na 2 weken carnaval/ziek zijn. Wil ik vandaag gaan sporten voel ik mij weer niet goed. Balen. Vooral omdat ik nu de motivatie qua eten en sporten eindelijk goed te pakken had

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:05

Hoi! Mag ik mij hier ook melden? Ik lees al een hele tijd mee. Midden januari begonnen met sporten. Daarvoor al goed gaan letten op mijn eten. Helaas wil het écht niet lukken en dit demotiveert mij enorm. Ik heb het sporten nooit leuk gevonden, nu houd ik het al best lang vol voor mijn doen maar het is echt heel moeilijk nu er nog geen enkel resultaat te zien is.

Sinds 2 jaar slik ik extra hormonen en in die 2 jaar ben ik dik 10kg aangekomen. Ik ben niet dik, maar voel mij niet fijn op dit moment. Mijn vriendin met wie ik samen sport en tegelijk mee ben begonnen is al 5kg afgevallen en ik ben 1kg aangekomen...

Heeft het nog even tijd nodig? Wil ik te snel? Als dit nog langer zo doorgaat zonder resultaat ga ik denk ik naar een dieetist.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:16

Normaliter haat ik cardio. Maar omdat ik nu een streng voedingsschema volg.. althans met max 1500 kcal en ik een snoeper ben. Probeer ik het enigszins te compenseren :+. Dus zo juist naar de gym gegaan en even 27 min hit gedaan en even flink wat verbrand :D. En vanavond ga ik samen met mijn vriend

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:04

briitje schreef:
Normaliter haat ik cardio. Maar omdat ik nu een streng voedingsschema volg.. althans met max 1500 kcal en ik een snoeper ben. Probeer ik het enigszins te compenseren :+. Dus zo juist naar de gym gegaan en even 27 min hit gedaan en even flink wat verbrand :D. En vanavond ga ik samen met mijn vriend

Huh, je compenseert je strakke voedingschema met meer cardio? :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:52

Ik gok dat je die extra beweging dan bij je kcal optelt? :P

Net een nieuw sportsetje gekocht... Nike + korting = kopen!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:08

Show show show, Marlinde :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:15

Ben pas vanavond thuis haha. Zal hem morgen showen als ik ga sporten!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:29

Gaaf Marlinde! Ik ben benieuwd :D

Ik ben behoorlijk verkouden en ben bang dat er ook een voorhoofdsholte ontsteking aan zit te komen.
Toch wil ik morgen graag sporten. Dan moet ik het maar even kalm aan doen.. altijd nog beter dan niets doen.

Ik heb ook nog even een vraagje. Bijna al mijn overgewicht zit rondom mijn buik. Nu heb ik verschillende merken sportbroeken en een sportlegging van Under Amour geprobeerd, maar deze tailleband zakt dan af tot onder mijn buik en dat vind ik er raar uit zien :o.
Zijn er merken/modellen die wel goed blijven zitten, of is dat een onmogelijk iets?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:20

EdkingEnzo schreef:
Hoi! Mag ik mij hier ook melden? Ik lees al een hele tijd mee. Midden januari begonnen met sporten. Daarvoor al goed gaan letten op mijn eten. Helaas wil het écht niet lukken en dit demotiveert mij enorm. Ik heb het sporten nooit leuk gevonden, nu houd ik het al best lang vol voor mijn doen maar het is echt heel moeilijk nu er nog geen enkel resultaat te zien is.

Sinds 2 jaar slik ik extra hormonen en in die 2 jaar ben ik dik 10kg aangekomen. Ik ben niet dik, maar voel mij niet fijn op dit moment. Mijn vriendin met wie ik samen sport en tegelijk mee ben begonnen is al 5kg afgevallen en ik ben 1kg aangekomen...

Heeft het nog even tijd nodig? Wil ik te snel? Als dit nog langer zo doorgaat zonder resultaat ga ik denk ik naar een dieetist.

Ik denk dat het verstandig is om inderdaad even een dag bij te houden wat je dan precies eet. Collega van mij zegt ook heel goed te eten maar als je vervolgens hoort of ziet wat er naar binnen geschoven wordt... daarbij kan het natuurlijk zo zijn dat je nog minder kcal kunt hebben zonder aan te komen ivm de hormonen.

Je bent in ieder geval goed bezig met sporten dus blijf dat vooral ook doen!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:03

Thanks ingedebruijn! Ik probeer inderdaad iedere dag bij te houden wat ik eet met myfitnesspal! :) en ik zal niet liegen want ik snoep echt nog wel, dat kan ik echt niet helemaal laten liggen. Lang niet iedere dag en helemaal niet zo veel als eerst Maar ik zit eigenlijk iedere dag onder de 1500.