3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:02

Ik lees al een tijdje mee en vind het echt super interessant om al deze tips te lezen! Ik hoop dat ik ook deel mag nemen aan het topic. Ben sinds 1,5 week weer begonnen met afvallen en hoop dat ik het deze keer ga volhouden. :=

Onder andere over de shakes vind ik het super interessant.

Inney, wij hebben onder andere shakes van B&F staan maar ook andere shakes. Wat ik vaak doe als ontbijt, of als ik een week veel en intensief sport, is dat ik een of twee schepjes eiwitpoeder (die dus eigenlijk in een shake gaan) door mijn smoothie doe. De eiwitten zijn op dat moment echt een pluspunt (na het sporten of juist om langer vol te zitten van mijn ontbijt). Dan doe ik het dus wel als vervanger van een ontbijt of een tussendoortje.

Portie van de smoothie/ontbijt en aantal schepjes verschillen ook. Maar ik merk dat ik het op deze manier heel fijn vind. :)

Ik had ook een vraag, hoe stellen jullie je eigen trainingsschema in? Eerdere jaren liep ik bij de sportschool met een trainer die me elke keer opdrachten gaf. Daarvan neem ik natuurlijk wel mee welke oefeningen ik kan doen en hoe ze moeten etc. Maar om dat nou iedere keer zelf te bepalen vind ik toch best lastig :P

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:31

Urosa: O jij bent van de Kaukazen. Gave dieren hoor! En die wolfshond die laatst op bezoek was, wauw <3
Er een smoothie van maken is ook best wel een goed idee! Daar had ik nog niet eens over nagedacht :+
Wat denken jullie? Gewoon elke dag zo'n shake of alleen na het sporten?

Deetjeuuh: Jij doet de eiwitten dus in een smoothie en dat is een ontbijt of lunch vervanger als ik het goed begrijp?

Ik heb nu op afstand iemand die ik vragen kan stellen over sporten en eten. Ik vind het ook lastig om zelf een schema op te stellen. Ik heb gewoon 2 vaste routines nu, eentje met meer cardio en eentje met meer kracht. Daarin wissel ik wel welke spiergroepen ik het meeste meeneem.
Gisteren was het bijvoorbeeld billen en benen dag :D Ik neem wel elke sportronde minimaal 20 minuten cardio mee.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:04

Inney, ja inderdaad! Ik maak een "normale" smoothie en doe daar dan één of twee schepjes bij. Als vervanging van ontbijt of lunch. Maar dit zijn dan ook flinke smoothie. Af en toe als ik een intensieve week heb maak ik ook een wat kleinere smoothie (een klein glas ipv een mega beker) en daar doe ik dan ook wat in, maar minder. :)

Oh dat is ook fijn om zo iemand te hebben!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:44

Ik ga eens op zoek naar evt een shake!

Mijn dag was een heel hectische ochtend en eigenlijk 2 grote maaltijden. Moet het nog invoeren op MFP. Woensdag is de lekkere dingen dag maar heb geprobeerd gezonde keuzes te maken. Alles in mij schreeuwen MAC DONALDSSSSS Namelijk vandaag. En die zit op 3 min rijden.

O: banaan
T: peer
L: baguette bruin met sla en roomkaas bij de la Place <3
A: gebakken aardappel, spinazie en een broodje vega(n) / nep hamburger met een mini mini beetje kaas. Broodje is één snee brood die ik geroosterd heb. Met wat mayolijn en curry! Was heerlijk en goed vullend! <3

Misschien zo nog een paar handjes popcorn maar even kijken hoe ik uit kom. Heb nu 2200 verbrand. :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:50

De low fat meal is de enige maaktijdvervanger in mijn rijtje. Ik heb me zelf minder verdiept in sport shakes, sorry.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:02

Interssant om te lezen! Zit er over te denken om lunch of ontbijt te vervangen door een shake om m’n calorie inname te beperken zonder dat het ongezond wordt. Wil vooral lang een vol gevoel hebben, dus leuk om jullie ervaringen te lezen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:41

Ik gebruik soms de smart protein shake na het sporten. Ik heb de berry blast, en die vind ik ook echt lekker. Verder heb ik smart bars, die neem ik heel soms als ik wat laag in eiwitten zit en heel erge chocolade craving heb :+

Ik had gisteravond opeens onstilbare honger, dus uiteindelijk nog een half bord extra avondeten op en een bak vla toe :o
Vervolgens werd ik gisteravond een beetje misselijk, en dat ben ik nu nog steeds, dus dat compenseert weer een beetje :') Kan wel eten, maar erg veel eetlust is er niet.
O: half bakje havermout met appel en halfvolle melk
T: 100 gr skyr
L: in bedrijfsrestaurant, ik denk een salade en kommetje soep
T: 2 kiwi's
A: wraps met mexicaans gehakt, kidneybonen, mais, sla, tomaat, geraspte kaas en salsa. Hopelijk heb ik dan mn eetlust weer terug, had me erop verheugd :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:49

Ik heb echt geen verstand van shakes :+

Helaas ontzettende keelpijn, wel honger, maar ik krijg bijna niks weg, jullie misschien nog tips? :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:54

ik zou koel of warm vloeibaar eten. Dus soepje of kwark/yoghurt oid. Afhankelijk hoe de keel voelt.

Ik merk in mijn omgeving dat er heel veel vooroordelen aan shakes zijn. Suikerbommen, slecht ed. Maar ja, er is ook veel rotzooi op de markt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:54

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:56

Riddershow schreef:
ik zou koel of warm vloeibaar eten. Dus soepje of kwark/yoghurt oid. Afhankelijk hoe de keel voelt.

Ik merk in mijn omgeving dat er heel veel vooroordelen aan shakes zijn. Suikerbommen, slecht ed. Maar ja, er is ook veel rotzooi op de markt.

Ja melkproducten zijn ook een no go, krijg ik heel veel slijm van helaas.. soep is wel een goede inderdaad, misschien kan ik even iets van een creme soepje halen, bedankt! :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:01

Vervelend als je niks kan eten en wel honger hebt :(:)
Soepje is dan idd wel een goede, hopelijk lukt dat!! En veel thee met honing tegen de keelpijn :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:24

Toen ik vorige week keelpijn had, was het enige wat hielp ijskoud drinken, dat verdooft een beetje. En dan nam ik voor het avondeten paracetamol in, want anders kreeg ik echt niets weg. Heb 2x macaroni met kale tomatensaus gegeten, en een keer spinazie met 2 eitjes er doorheen geprakt. Heb ook een keer soep geprobeerd, maar daar zaten stukjes in en die bleven hangen, auw! De dagen erna ging het alweer wat beter en kon ik zachte dingen wel weer redelijk wegkrijgen.
Overdag leefde ik op appelmoes, bouillon en vla. Kreeg er ook slijm van idd, maar met wat koud water er achteraan was t wel te doen. Anders waren er helemaal zo weinig opties.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:53

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:57

Hier ook keelpijn.. Ben er vannacht zelfs uit gegaan op zoek naar iets wat verzacht. Thee met een beetje honing helpt ook wel, vind alleen zoete thee erg smerig :')
Ik ga zo ook een soepje nemen denk ik!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:42

Welkom Deetjeeuh: ik gebruik Kayla Itsines haar programma als basis, en voor de rest hebben we thuis een crosstrainer, die gebruik ik ook graag! In de week probeer ik 2x kracht te doen en 2x cardio.

Inney: klopt :D Yorek is heel mooi en super vriendelijk!

Met Yukka ging echt bovenverwachting, deze manier van vervoeren paste duidelijk veel beter. En bij de DA was ze ook mooi rustig en reageerde goed. Wel gespannen, trillen etc maar dat was het dan. Duidelijk dat ze steeds stabieler wordt, ik was trots!

MarlindeRooz: fijn dat je goed hebt kunnen ontbijten!

Sharon: wat vervelend, beterschap! Bij mij helpen altijd de anti flu snoepjes goed, en anders thee met honing of een broodje met honing.

Kelly_AV ook al keelpijn.. hopelijk ben jij er ook snel weer vanaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:54

Netjes volgehouden Marlinde! En goed van je ontbijt!

Sharon, misschien iets van smoothies maken? Kan je zowel met groenten als met fruit vullen dus dat is erg handig. Zelf eet ik meestal vla als ik keelpijn heb of een waterijsje.

Vervelend iedereen met de keelpijn.

Urosa, dankjewel! Heb je haar guide aangeschaft of gewoon via youtube gedaan? :) Ik ga even kijken of ze ook workouts heeft zonder attributen dan.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:03

Dankjewel allemaal :)

Ik probeer wel een beetje “normaal” aan te houden, ik voel me verder wel goed namelijk, heb mn energie nodig, dus mn lijstje zal ongeveer zo zijn:
O: 2 melkbroodjes met wat boter
L: 2 melkbroodjes met wat boter
T: 3 honingdropjes en een banaan
A: tomaten crème soep en 2 witte bolletjes

Als drinken groene thee met honing en verder paracetamol en trachitol

Ook nog fruit in huis gehaald en dergelijke, maar nu even geen puf om smoothies te maken, komt morgen wel :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:04

Riddershow schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb gezond ontbeten! :D :):)
2 geroosterde waldkorn broodjes met tartex tomatenspread

Deze
https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... 4AodnAoAuQ

Was echt lekker!

ik probeer wel eens wat anders te vinden. Waar staat hij in de schappen?

Bij het bijzonder eten geloof ik, speciale diëten enzo. :P Weet het niet precies. :n

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:18

Deetjeeuh: ik heb de guides! Haar facebook staat echter vol met oefeningen en voorbeeld circuits. Bijna allemaal met alleen eigen lichaamsgewicht.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:19

Welkom Deetjeeuh!
Wat fijn dat je goed hebt ontbeten MarlindeRooz!
Veel beterschap Sharon!

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik minder ga snoepen, en vandaag wil ik helemaal niet snoepen, om mezelf weer even op de plek te zetten. Ik ben benieuwd of het lukt :') Tot nu toe gelukkig wel haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:06

Zet em op Kimmie!! Ik hou het meestal een aantal dagen vol en vervolgens snoep ik toch iets (maar dat mag ook af en toe ook vind ik zelf O:)) en zaterdag avond mag ik altijd wat lekkers bij de film }>

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:51

Zo vandaag weer in de sportschool gestaan, vierde keer deze week. Heerlijk. Squats met stang opgebouwd naar 25 kilo. Best weinig eigenlijk nog :')

Vanavond cheatmeal: pizza met een vriendin. De inname de rest van de dag daar wel op aangepast.

Perongeluk een beetje weinig gegeten. Moest na het sporten ineens mijn kat van de dierenarts halen. Zit denk ik op de 400 a 500 calorieën tot nu toe.

Zo en nu even de bijlees: goed bezig kimmie! Ik haal gewoon niks meer in huis want ik weet dat ik er niet vanaf kan blijven haha. Net zoals met die paaseitjes. Gelukkig zijn die op :')

Ik gebruik ook veel oefeningen van Kayla Itsines voor thuis. Ideaal!
Laatst bijgewerkt door Inney op 15-03-18 18:54, in het totaal 2 keer bewerkt

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:52

Inney schreef:
Zo vandaag weer in de sportschool gestaan, vierde keer deze week. Heerlijk. Squats met stang opgebouwd naar 25 kilo. Best weinig eigenlijk nog :')

Vanavond cheatmeal: pizza met een vriendin. De inname de rest van de dag daar wel op aangepast.

Perongeluk een beetje weinig gegeten. Moest na het sporten ineens mijn kat van de dierenarts halen. Zit denk ik op de 400 a 500 calorieën tot nu toe.

Gooeeeeed bezig, met je opletten op je cheatday! *\o/* *\o/* Trots

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:53

jaimy10 schreef:
Inney schreef:

Gooeeeeed bezig, met je opletten op je cheatday! *\o/* *\o/* Trots

Hahaha yess zo blijft het leuk!!
Sporten gaat ook echt heel lekker deze week. :D