Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:06

Hier ook een voedselworstelaar. Vaak voor of tijdens het lopen en soms erna. Zowel fysiek als 'between the ears' en soms tegelijk. Gisteren was wel extreem: we hadden de cliënten van de zorgboerderij getrakteerd op barbecue als lunch. Ze vonden het superleuk, maar ik heb de rest van de dag als een soort fluitketel op stoom rondgelopen. Trillend van de calorieën-bom, plofbuik en loodzware, stijve benen. Zo'n lunch past me helemaal niet :n . Wilde me al afmelden voor de intervaltraining 'savonds (zie ik altijd wel een beetje tegenop), maar wel gegaan met het idee 'kan rondje meehobbelen'. Toch ging het vrij goed en raakte het rotgevoel kwijt.

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:28

Ik eet ook erna, loop nu ook vrij laat dus plan al mijn eetmomenten wat later zodat ik niet superhongerig start. Maar ik loop ook niet zo ver natuurlijk.

Net een route in RunGo ingetekend voor zaterdag, best handig de app loodst je vervolgens door je route.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 05:37

Balen Julya, rustig aan doen dan!

Leuk dat je weer meekletst noeps!

Ik loop ook nooit voor het eten, heb dat wel eens gedaan en slechte ervaringen opgedaan. Maar zo laat op de avond lopen werkt voor mij sowieso niet, ik sta sochtends vroeg op en moet dus ook op tijd naar bed.
Gister werd mijn lange duurloop veel te lang (iets met verkeerd gelopen en de weg net kennen), dus 2 uur drie kwartier ipv twee uur. Dat was eigenlijk sowieso nog te lang en ik had ook niet genoeg gegeten/genoeg eten bij me. Kon daarna merken dat mijn lichaam (en dan voornamelijk darmen) echt van slag was.

Overigens ben ik afgelopen week begonnen met hardlopen samen met mijn pony, dat ging boven verwachting! Qua tijd heel handig om paard en lopen te combineren :D Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:25

Vandaag mijn langste duurloop in niet-wedstrijdverband gedaan :) . Twee rondes, de eerste van 14K met de loopgroep, en de tweede met hondje Nore die nog niet uitgelaten was door de uitslapende vakantiegangster. Dus riem om en een heel rustige 5K er achteraan geplakt.
Had vandaag eigenlijk de 20K van de Keelven Trail willen lopen, maar die startte me veel te laat, wanneer het al flink warm is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:27

Super goed Gem!

Ik heb spierpijn :') . Gister iets te enthousiast geweest met hardlopen, dus nu heb ik spierpijn in mijn bovenbenen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 04:51

Wat goed Gem!

Ik ga straks mijn hardloopvriendin en haar moeder te paard op de foto zetten in het bos en daarna loop ik mee terwijl zij door het bos rijden. Is de bedoeling tenminste, want de paarden gaan voor het eerst samen in de trailer na een aantal trailerlaad trainingen.
Spannend of het gaat lukken!

En.. 18 juli krijg ik op mijn linkerkuit een tattoo over het Nederlandse bos/de Veluwe, omdat ik daar zo graag hardloop. Ook heel spannend, want ik heb de tattoeerder de vrije hand gegeven. Het enige dat vast staat is dat er een takje of struikje hei in komt.

Venthe succes in Westervoort, de temperatuur is heerlijk voor een wedstrijd!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 07:27

Wat lekker gem!

Veel plezier vandaag Sv, en ben heel benieuwd naar je tattoo. Wat stoer dat je het helemaal aan hem overlaat, hij maakt er vast wat moois van.
Thanks voor je succes wensen!

Ik loop zo inderdaad weer mijn 1e wedstrijdje sinds ruim 1,5 jaar. 5 km. En ik zie er tegen op :+ twijfel heel erg of het niet te vroeg is, loop pas weer ruim een maand. En ik heb wel iets last van faalangst.. ik weet dat in de buurt komen van kijn PR niet kan nog maar toch ergens zit er een stemmetje die zegt dat ik het moet proberen.
Hopelijk kan ik er straks van genieten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:09

Veel plezier SV, en gaaf een tattoo. Ben benieuwd!

Succes Venthe :). En makkelijker gezegd dan gedaan, inderdaad gewoon genieten de lat niet te hoog leggen. Is al stoer dat je weer mee doet :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:08

Succes Venthe! Gewoon genieten en je niet druk maken om een PR. Is je pas weer sinds een maand bezig bent is dat ook een beetje onrealistisch.

Gaaf zon tattoo SV.

Ik heb iets minder actief hier gezien ik al 2 weken niet gelopen heb. Aan met rechter been lijkt het of ik nu iets minder pijn heb maar in mijn linkerbeen voel ik mijn schenen nog regelmatig helaas.
Aangezien ik nog een paar kilotjes wil afvallen heb ik mijn focus nu even gelegd op krachttraining en op de crosstrainer probeer ik nog iets van conditie bij te houden.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:40

Ik ben weer thuis
Was stik zenuwachtig maar ging eigenlijk best goed. Meteen na de start iemand gevonden met een fijn constant tempo dus besloot daar achter te blijven. Ging goed tot kilometer 3. Toen moesten we draaien op de dijk en kregen we volle wind tegen.. ik raakte hem kwijt dus kwam alleen te lopen, de wind was echt wel hard daar dus wat snelheid verloren.
Uiteindelijk gefinisht als 3e vrouw in 21.54
Mijn PR staat op 21.42 dus mag zeker niet ontevreden zijn!
En voor het eerst op het podium dus dat is ook wel leuk

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:31

Supergoed gedaan Venthe!! Ik wist dat je het goed ging doen.

Vanmorgen met de paarden liep het even anders dan gedacht. Uiteindelijk heb ik veel foto's gemaakt, maar niet meer hardgelopen.
En.. de ene wilde de trailer niet meer in. Mooi kl#te. Meer dan een uur geprutst.
Vrouw van de trailerlaadcursus gebeld, die is uiteindelijk gekomen en toen stond hij er welgeteld binnen 5 min in.
Gelukkig zijn de foto's leuk :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:56

Wat een gaaf idee voor een tattoo zeg. Ben benieuwd naar het resultaat! Wel balen dat je niet meer kon hardlopen.

Venthe gefeliciteerd met je podiumplaats! Hele nette tijd, nu hopelijk weer opbouwen en wie weet wat je allemaal nog kan.

Ik heb vandaag een estafettemarathon gelopen, was heel tof. Als team in 3.28 gefinisht. Ik heb 4.8km gelopen in 23 minuten, zeker niet ontevreden mee. We liepen met een vriendenteam rondes van 1,6km (dus iedereen moest tussen de 3 en 6 rondjes lopen) en in iedere laatste ronde liep er iemand met de loper mee. Dat maakte het laatste rondje extra leuk :D. Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:16

Wat leuk zo'n estafette! En een hele mooie tijd gelopen, daar kun je trots op zijn!

Ik baalde er niet zo van hoor dat ik niet kon hardlopen. Ik moest toch steeds met mijn camera voor de paarden uit rennen, dus mijn beweging heb ik gehad.
Heb nu vakantie, dus ik ga morgenochtend hardlopen.

Bij De Steeg is nu een 15km trailroute uitgezet over de Veluwezoom/Posbank door stichting zevenheuvelen, naast de 7.5km die er al was. Ik wil morgenochtend maar eens die 15km route uitproberen. Zullen aardig wat hoogtemeters inzitten.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:40

Oh leuk! Mijn oude pony staat precies aan de veluwezoom in Rheden, en heb daar altijd al eens een keer willen hardlopen. Het is me toch zo mooi daar :wow: <3

Ben super benieuwd naar je tattoo SV, vind je andere ook al zo gaaf!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:01

Dat wordt tattoo nummer 7 inmiddels. Maar het is verder niet verslavend hoor :+ :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:04

Als je eenmaal begint...
Vind ze wel heel gaaf altijd!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:54

Hoe zijn jullie begonnen met hardlopen als je 0,0 conditie hebt?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:23

Gefeliciteerd Venthe en Noeps!

Klinkt als een leuke dag Supervixen, en supergaaf zo'n tattoo (maar ook doodeng). En de situatie van een paard wat niet meer naar huis wil is herkenbaar voor mij... De ergste keer was toen we op de oprit van mijn vriendin's vriend zijn huis stonden en de hele familie binnen zat te kijken :') . Fijn dat het uiteindelijk gelukt is!

Ik heb gisteren mijn langste afstand ooit gelopen: 18 km. Het ging veel beter dan gedacht, had het gevoel dat ik nog wel een stukje door kon! Daarna wel spierpijn :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:49

JesdaJinn schreef:

Hardlopen met Evy - app (of schema downloaden), nul tot vijf kilometer. Ik begon ook letterlijk vanaf nul en heb na anderhalve jaar mijn eerste HM gelopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:23

SV: o altijd leuk. Vriendin heeft zo eens in het donker gestaan met haar ruin zonder licht bij. Niet leuk.

Jesdajinn: beginnerschema 0-5km van internet halen en desnoods trainingen meerdere keren lopen tot het lekker gaat. Liever traag en goed dan snel en kapot.

WoW Nadja mooie afstand! Ik vrijdag voor het eerst 12 km gelopen en merk steeds meer dat ik juist de lange afstanden leuk vind.

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 04:47

JesdaJinn schreef:

Inderdaad met een hardloop app. Zelf gebruik ik Run Keeper. En luister naar je lichaam! Ik ben te snel van start gegaan en ben nu al een maand geblesseerd. Je conditie bouwt snel op, maar je spieren en pezen minder snel ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 05:11

JesdaJinn schreef:

Hier nu bezig met week 5 van Evy. Werkt bij mij goed! Geen spierpijn, goede opbouw. Zeker een aanrader.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:36

Heb overigens veel nieuw gerief gekocht dot weekend bij decathlon. Twee shirtjes (moet helaas door zonneallergie door AB zoveel mogelijk bedekt) en een short, een petje, een heupbeen voor mijn gsm, en vooral: een trailrugzak met 2L zak in. Heel benieuwd hoe die gaat bevallen!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:39

Ik ken Evy. Iemand enig idee waar die te downloaden is?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:51

JesdaJinn schreef:
Ik ken Evy. Iemand enig idee waar die te downloaden is?

Bij mij gewoon in de app store. Je zoekt op Evy en dan krijg je haar al.