Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:44

Dat is de nieuwe uitleg van de opvoed brigade.
Uitleg die ik gekregen heb zoals het tegenwoordig hoort in verantwoord opvoeden.

Dus ja pas maar op :D

Ik denk niet dat die kinderen hier een dagje moeten zijn dat ik op pas, die komen met trauma thuis. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:45

Ik heb daar vast de uitnodiging van gemist...

Maar ik heb dan ook al kraambezoek de deur uitgezet omdat ze kritiek hadden op hoe ik met mijn baby omga.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:46

Thank god, we willen geen onopgevoedde Lieveli 2.0 in de wereld. :D
De opgevoedde versie maakt het al moeilijk genoeg }:) ~~}>

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:47

Ik kreeg die uitleg zonder er naar gevraagd te hebben en dat kinderloos :D
Ik denk dat ik iets te verbaasd keek toen het over de rugleuning van de bank heen vloog.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:06

Jouw bank? Hier laatst een kleuter die maar bleef klooien op mijn bank. Die heb ik op een kussentje op de vloer laten zitten. Kom maar terug als je groot genoeg bent om op een bank te zitten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:14

MyWishMax schreef:
Ze hebben wel eens mijn arm uit de kom getrokken. :') (Nee, dat is oneerlijk, kleintje aan het kruipen, mams pakte mijn arm om me tegen te houden en ik viel en toen zei het plop.)

Haha maar een kinderarmpje is ook zó uit de kom hoor. Vaak merken de ouders het niet eens. Alleen het kind gebruikt de arm dan ineens niet meer :=
Gelukkig is het net zo makkelijk op te lossen: men laat het kind een filmpje zien op je telefoon, of iets anders met geluid dat ze afleidt, en in één vlotte beweging zit het er weer in :j gaat bij hele kleine kinderen vele malen makkelijker dan bij tieners en volwassenen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:20

lieveli schreef:
Jouw bank? Hier laatst een kleuter die maar bleef klooien op mijn bank. Die heb ik op een kussentje op de vloer laten zitten. Kom maar terug als je groot genoeg bent om op een bank te zitten.

Op dat moment ga ik er van uit dat moeder het oplost als die er bij is.
Zou ik alleen zijn gebeurde het niet. }>

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:35

http://www.omroepbrabant.nl/?news/27058 ... itten.aspx
Hij zal wel als grote zeurdoos weggezet worden.
Maar ik begrijp hem wel. Ik zou het ook echt niet willen.
En het vergelijk met een gewoon gezin van 6 (is dat überhaupt gewoon) kinderen is natuurlijk idioot.
Die gaan op een gegeven moment ook naar school en heb je niet de hele dag aan het gillen en rennen naast je tuin.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:48

bruintje123 schreef:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/27058 ... itten.aspx
Hij zal wel als grote zeurdoos weggezet worden.
Maar ik begrijp hem wel. Ik zou het ook echt niet willen.
En het vergelijk met een gewoon gezin van 6 (is dat überhaupt gewoon) kinderen is natuurlijk idioot.
Die gaan op een gegeven moment ook naar school en heb je niet de hele dag aan het gillen en rennen naast je tuin.

Wij wonen ook in een rijtjeshuis met een gezin met 4 kinderen naast ons. Het is echt niet tof. Met een beetje goed weer, eten ze buiten. Ze spelen buiten en je geniet van alles mee. Kinderen staan buiten te schreeuwen, spelen met een voetbal in de tuin... Dat is gewoon kei irritant.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:51

Maar ik vind een woonsituatie toch anders dan bedrijfsmatig. Echt sneu voor die man.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:53

Laatst was er ook een echtpaar die al jaren naast een dagverblijf voor verstandelijk beperkte kinderen woonde. Die gillen ook heel veel. Normaal moet dat om tenminste 100m van een tuin vandaan zijn maar dat was hier even vergeten. En iedereen maar kwelen "ja maar die kinderen mogen er ook zijn". Hallo je koopt toch een huis buitenaf omdat je op je rust gesteld bent...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:54

lieveli schreef:
Maar ik vind een woonsituatie toch anders dan bedrijfsmatig. Echt sneu voor die man.

Klopt zeker, maar gezien dit gezin al zoveel herrie en overlast veroorzaakt, kan ik me goed voorstellen dat die man er ook helemaal klaar mee is :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:57

Marjoow schreef:
lieveli schreef:

Klopt zeker, maar gezien dit gezin al zoveel herrie en overlast veroorzaakt, kan ik me goed voorstellen dat die man er ook helemaal klaar mee is :P

Dat is zeker waar. En dat gegil kan nog lang aanhouden. Ik dacht dat de buren van een paar huizen verderop 2 pubers hadden maar nee, ze zijn iets jonger dan ik. !!!!!! De schaamte voorbij, echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:09

Het is geen gezin, het is een opvang. Dat is van 's ochtends vroeg tot 's avonds "laat", en als je pech hebt ook nog eens in het weekend. Ik vind het al heel netjes dat hij aangeeft dat de opvangdame haar uiterste best doet om de overlast te beperken.
Zelfs ik heb maar amper tot geen overlast van het lawaai van het schooltje hier om de hoek. Ik heb wel fiks last van de ouders bij ophalen en afzetten :Y)

Als je zelf werkende mens bent en overdag niet thuis, en de opvang is maar tot pakweg 18u... dan denk ik dat er redelijkheid wel geboden is. Ben je gepensioneerd, is de opvang ook in het weekend en telkens tot 20u, dat je dan van je oren gaat maken, dat is dan wel begrijpelijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:15

Magrathea schreef:
MyWishMax schreef:
Ze hebben wel eens mijn arm uit de kom getrokken. :') (Nee, dat is oneerlijk, kleintje aan het kruipen, mams pakte mijn arm om me tegen te houden en ik viel en toen zei het plop.)

Haha maar een kinderarmpje is ook zó uit de kom hoor. Vaak merken de ouders het niet eens. Alleen het kind gebruikt de arm dan ineens niet meer :=
Gelukkig is het net zo makkelijk op te lossen: men laat het kind een filmpje zien op je telefoon, of iets anders met geluid dat ze afleidt, en in één vlotte beweging zit het er weer in :j gaat bij hele kleine kinderen vele malen makkelijker dan bij tieners en volwassenen.

Bij mij gaat het nog steeds zo makkelijk erin en eruit _O- Iets met erfelijk en hypermobiel enzo. Mijn ouders zijn toen meteen naar ziekenhuis gereden, die hadden geen idee hoe het terug moest hihi

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:24

Ik heb een gewéldig huis laten schieten omdat het pal naast een basisschool staat. Huis was echt perfect, zag mezelf (en de kat :') ) er al helemaal wonen. Tot we in de tuin kwamen en de makelaar opgewekt vertelde dat eventuele toekomstige kinderen zo hier naar school konden.

.....

Ha. Nee. En ik ga al helemaal niet vrijwillig naast een school wonen. Oh de gruwel. Huis staat nog steeds te koop overigens, en ik ben er een maand of twee geleden wezen kijken :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:29

Ik heb een paar jaar naast een basisschool gewoond. Maar ik ben tijdens schooluren toch op mijn werk, geen last van gehad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:30

Ow nee vreselijk idd... bij mijn ouders de nieuwe buren hebben een stel pubers in huis. Je trilt soms nog net niet van de bank af door de muziek die ze aanzetten als ze alleen thuis zijn. Had er persoonlijk allang op de stoep gestaan... en maar gillen tegen elkaar en met deuren gooien. Blij dat ik niet meer thuis woon.

Bij mn vriend achter de tuin zit een speeltuintje.. was daar ook huiverig over. Maar valt reuze mee, blijkbaar goed opgevoede koters in de wijk. Ze zijn er wel, maar gillen niet de hele buurt bij elkaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:31

Ja dat is het punt, ik dus niet. Ik werk veel vanuit huis, en mijn werkdag is zo'n beetje tussen 07.00 en 22.00 uur :+ Als ik de standaard kantoortijden bijvoorbeeld had gehad was het al anders geweest, maar nou ben ik waarschijnlijk constant thuis op de hoogtepunttijden van de school -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:33

De buurschool hier geeft minder overlast dan de buur'pubers'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:37

Ik heb hooguit af en toe een keer gegil en gekrijs als achtergrondgeluid, en dan moet er al een raam open staan in de keuken of woonkamer. Duurt dan hooguit kwartiertje, tot de speelpauze om is. 's Middags heb ik er nooit last van. Wanneer zij middagpauze hebben zit ik nog op mijn werk, en op woensdag is school uit om 12u.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:09

MyWishMax schreef:
Bij mij gaat het nog steeds zo makkelijk erin en eruit _O- Iets met erfelijk en hypermobiel enzo. Mijn ouders zijn toen meteen naar ziekenhuis gereden, die hadden geen idee hoe het terug moest hihi

Ja okee, een doktersbezoekje is wel aan te raden _O- Maar collega's van mijn moeder hadden altijd een tablet of smartphone bij zich met leuke filmpjes en dingetjes voor kleine kinderen, werkt als een trein. Kinderen zijn erg flexibel _O- (letterlijk dan, niet in de zin van regelmaat.. Dat dan weer niet := )

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:13

Wij wonen vlakbij een school, mijn vorige huis stond vlakbij een school en mijn ouders wonen vlakbij een school. Als kind kon ik lopend naar school (ideaal!) en nu... merk ik niks van de school. Die 3 dagen per jaar dat kinderen naar school moeten zijn gewoon werkdagen dus ik merk er niks van. Enige tips zijn NIET rond 8 uur langs de school fietsen omdat de ouders de kinderen met de auto zo dichtbij mogelijk willen afzetten en daarbij alle verkeersregels negeren en niet op woensdagmiddag boodschappen doen :+

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:03

Hier is de basisschool gesloten vlak voor ik er kwam wonen. *\o/* Er staat nu een nieuw gebouw aan de andere kant van het woonblok.
Helaas wel 2 achterbuurkindjes die elke dag, alsof het hoort, eerst keihard gaan gillen, waarna het kleine broertje in keihard gejank uitbarst. Elke dag maar weer.. Ik snap echt niet dat die ouders daar niet horendol van worden.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:06

topsylover schreef:
Hier is de basisschool gesloten vlak voor ik er kwam wonen. *\o/* Er staat nu een nieuw gebouw aan de andere kant van het woonblok.
Helaas wel 2 achterbuurkindjes die elke dag, alsof het hoort, eerst keihard gaan gillen, waarna het kleine broertje in keihard gejank uitbarst. Elke dag maar weer.. Ik snap echt niet dat die ouders daar niet horendol van worden.

Tja, maar het is wel hún kleine wondertje he. Dan is het ineens niet meer erg :D