wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:45

tokedri schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik heb inmiddels wat inzicht gekregen in terminale zorg en ik vind het erg vreemd dat het 8 dagen zou duren. En ook dat je dagenlang zonder vocht wordt gehouden zonder infuus.

Precies dat, het kan gewoon niet. En een morfinepomp zonder zorg ook niet. Ik werk in de zorg en dit is niet wat een normale gang van zaken is. Daarnaast kan een week zonder vocht ook niet. Sorry, ik heb mijn vraagtekens , net als anderen, bij deze uitspraken.

Verder wens ik je wel veel sterkte

Eigenlijk wou ik niet aan deze onzinnige discussie meedoen (sorry Spicegirl), maar dat kan wel. Onlangs nog van een geval gehoord, die het zelfs nog langer zonder vocht had vol gehouden.
Bah, bah, bah, dat een doodziek iemand hier zo behandeld wordt, heb er geen woorden voor. Behalve dat ik sommige mensen heel erg triest vind.

Cinnepin

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:50

bedoelen jullie nu, dat jullie denken dat ts liegt???
Omg...houd ff rekening met haar gevoelens, sommige opmerkingen kunnen echt niet.

Ts, ik hoop dat je bepaalde opmerkingen naast je neer kunt leggen en je je hier toch nog kan uitlaten.

Dit maakt me eigenlijk gewoon boos

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:51

Ga er maar 1 woord over zeggen: respectloos!

Hoe is je dag gegaan? De jam gelukt?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:53

Ik ben gek op jam!

Fijn dát het delegeren werkte :D

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:05

Jam vind ik ook wel lekker haha! Wel heel zoet

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:12

Nouja is het niet heel raar dat je 3 dagen lang morfine gebruikt omdat het slecht met je gaat en het helemaal niet goed gaat, vervolgens na 3 dagen ineens wel jam kan maken, maar wel palliatieve zorg nodig hebt.

bij mij weten is morfine de aller laatste redmiddel en gebruik je dat wanneer je echt niets meer kan. Paliatieve zorg heb je als je in je aller laatste tijd zit. toch? correct me if im wrong. maar Jam maken valt daar imo niet onder denk ik? maar goed. als je twijfels hebt in dit topic, magje niet meepraten.

Maar goed, des al niet te min wens ik TS heel veel sterkte toe met alles!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:14

Moderatoropmerking:
Zoals mijn collega hierboven nog heeft geschreven, hierbij het verzoek om geen discussies in dit topic te voeren over terminale zorg en of het verhaal van Spicegirl wel of niet waar is.

Ts heeft dit topic geopend om steun te krijgen in een nare tijd. Het lijkt me dan ook niet op zijn plaats om de verhalen van TS in twijfel te trekken of dingen te gaan insinueren. Ts is niet verplicht om alle informatie te geven en kan uiteindelijk nog altijd zelf kiezen wat ze wel of niet deelt.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:16

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:16

Ik hoop dat de jam gelukt is spice !

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:22

Hopelijk heb je iedereen kunnen vertellen hoe ze jam moesten maken spice

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:27

Spice ik hoop dat je alles goed gedelegeerd hebt en er lekker jam is gemaakt vandaag, je huis gaat er zo heerlijk van ruiken, van zulke dingen. Net als met taart bakken, ook al kun je het misschien niet meer helemaal zelf, als iemand het voor je kan doen en de geur is ook voor jou nog te verdragen zonder er misselijk van te worden, kan dat erg ontspannend werken.

Ik vind het jammer dat sommige mensen in dit topic elk woord meteen op een weegschaaltje gooien en niet het geheel even goed lezen, zoals ik het begrijp ben je een paar dagen aan de morfinepomp geweest, zonder dormicum dus geen palliatieve sedatie maar pijnbestrijding. En ben je er weer mee gestopt vanwege de allergie. De palliatieve sedatie is dus voor nu van de baan en je wacht op palliatieve thuiszorg. Gelukkig dat Marcel thuis is, en aan de andere kant zal dat dan ook wel de reden zijn dat er nu nog even geen thuiszorg komt. Ik kan me ook voorstellen dat je daar misschien ook eigenlijk nog niet echt aan wilt toegeven hoor.

Mijn vader wilde dat ook liever niet, die wilde al niet eens dat mijn moeder hem waste, laat staan een vreemde van de thuiszorg. En toen het zo ver was dat hij aan de morfinepomp kwam te liggen en er dus elke dag even iemand van thuiszorg kwam controleren, vertikte hij het om zich te laten wassen, hij ging met pomp en al naar boven, tot de dormicum werd aangezet, toen moest hij wel.

Ik hoop dat je nog een tijd jezelf een beetje kan redden zo, maar dat als het echt nodig wordt, hulp wel gauw kan worden ingeschakeld!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:36

hoe is je dag gegaan? en hoe voel jij je nu? xx sterke dame zou je heel graag een privé bericht willen sturen of brief

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:42

*blaast kaarsen uit omdat ik vroeg het mandje induik*

...maar ik wil je nog even met zoveel woorden een goede nacht wensen...!
Geniet lekker ouderwets van die jamlucht in je huis.
En morgen kom je ons weer met iets geks verrassen ;) ...?

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:57

Heee spiciee! Wat is het fijn om een berichtje van jou te zien passeren... Dikke knuff x!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:18

Afbeelding

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:21

De kaars in Zeeuws-Vlaanderen blijft ook branden voor je... Hou je taai!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:25

Kaarsje voor je gebrand vanavond. Ga nu lekker mijn bed in.

Hopelijk voor jou en Marcel ook een goede nachtrust en weer een dag samen doorbrengen en herinneringen maken.

Hou je taai!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:13

Knap hoor, weer wat eten en drinken, jammer dat je maag niet alles vertraagd, helaas kom je er maar o 1 manier achter en dat is proberen en hopen dat het er in blijft.

Wat vervelend te horen dat je zo lang op het e.e.a. moet wachten, je ha zou dat toch eerder voor elkaar horen te krijgen, mits hij/zij de juiste termen gebruik in de verwijzing. Dan is 8 dagen echt niet normaal.
Maar je ha det wel meer vreemde dingen helaas :(:)

Jij/ jullie heel veel fijne momenten toe gewenst. Geniet lekker van de kleine dingen die jou/jullie gegund zijn!!
Slaap lekker voor nu en morgen hopelijk een betere dag, weer een dag richting je verjaardag **\O/**

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:15

Slaap lekker voor zo, Pris! :*
Hoop weer op een goede nacht voor je.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:24

Spice, ik hoop dat je je nog kunt focussen op het positieve en daar steeds weer een beetje kracht uit kan halen. Het meest kostbare is tijd en dat verdient negativiteit niet nu. ;)

Wat een achtbaan: Marcel die ons liet weten dat je het weekend waarschijnlijk nog maar net ging halen. Maar kijk je nu: plannen om jam te gaan maken. :):) Ik heb enorm veel bewondering voor je doorzettingsvermogen en ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen en hoop op nog wat fijne momenten met Marcel en je naasten. Je bent geweldig Spice, vergeet dat niet! Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 01:54

wat word alles hier verschrikkelijk uit zijn verband gerukt, bah ! -:(-
-Billy1970-jij slaat de spijker op zijn kop.beter als ik t nu kan zeggen.
alle zorgwerkzaamheden worden door mijn lieve hubby verzorgd, en probeer ik t toch een beetje zelf.
ik heb nergens gezegd,dat ik geen zorg heb gekregen bij de morfine pomp. iedere dag kwam er iemand van het transmuraal team.erg lief, en kundig.

ook krijg ik GEEN palliatieve sedatie over 8 dagen.dat heb ik helemaal niet gezegd. alleen dat de verpleegkundige dan pas komt.8 dagen na aanvraag.
maar omdat er hier zat hebben geroepen dat je binnen 24 uur verpleegkundige zorg kan krijgen, vind ik 8 dagen wel wat tegenvallen.
het is trouwens een verpleegkundige van het palliatieve zorgteam, waar ik nu eenmaal onder valt.
als backup voor de Ha, die om de dag komt, om te kijken waar en wanneer ik evt. hulp moet en kan krijgen.

en nee, er is nog geen jam.kan dat soort dingen blijkbaar beter niet zeggen :x
backerbsensuppe is lichte bouillon met knapperbolletjes erin.

dag ging verder goed.zelfs niet 1 x :r

heb al een hoop fanmail ontvangen :list:
waarvoor grote dank, voor de mooie en lieve kaartjes !

ik denk dat ik dit topic beter kan laten voor wat het is.
erg jammer,
ik had er veel steun aan.
morgen is het precies 1 jaar geleden, van mijn 1e chemo.
de dag, waarop ik afscheid heb moeten nemen van mijn gezondheid, en mijn ik zoals ik was..

voor alle lieve bokkers-dikke kus, marcel en priscilla.
:wave:
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 10-11-17 02:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:59

Veel sterkte spice!!

Hoop dat je een beetje lekker kan slapen vannacht :)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 03:09

Potverdorie wat jammer dat sommigen het verknalt hebben terwijl je de steun zo goed kunt gebruiken. Als hier 's avonds de kaars aan gaat dan zal ik aan jullie denken. Sterkte Priscilla en Marcel!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 06:41

Wat jammer dat je het topic wil laten voor wat het is, maar ik snap het wel. Wat een respectloze posts staan er tussen. Spice, ik hoop dat je nog een tijdje kunt genieten van je hubbie verdere familie en katjes. Heel veel sterkte ook voor Marcel en hier blijft het kaarsje voor je branden.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 06:51

Heel veel sterkte Spice en Marcel.

Ik snap het wel dat je niet meer zoveel behoefte heb aan het topic.... Als je je steeds 'moet' verantwoorden tegenover dezelfde bokkers, die er iedere keer weer in slagen om je woorden zo te verdraaien dat er discussies ontstaan, of die zelfs hun twijfels hebben bij je verhaal en zo respectloos zijn die te uiten. Bokt kan heel mooi zijn, maar helaas kan de sfeer met een vingerknip omslaan.

Er blijft hier in elk geval aan jullie gedacht worden en ik hoop dat je nog zo lang mogelijk kan genieten van Marcel, jullie dochter en kleindochter.