Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:48

Storm2009 schreef:
liesJ schreef:
Mag ik mij ook melden
Ik ben Lisanne 28 jaar en 2,5 week geleden bevallen van mijn 2e kindje via keizersnede
Nu mag ik voorlopig nog niet sporten maar gezond eten kan ook al hoop doen dus hoop dat dit al hoop kilo's wegneemt
Ik weeg nu 74,5 en mijn doel ik weer op 60 kilo komen

Oh wat herken ik dit van na mijn bevalling. Echter de eerste 4-6 weken moet je dit nog niet doen!!!! Je lichaam moet eerst even bijkomen! Kijk geen chips of koekjes Oké maar gewoon 2000 kcal!
Geef je borstvoeding? Dan mag je zeker niet te weinig eten is slecht voor jouw lijf en je kindje

Ik herken het wel hoor. Heb 10 mnd borstvoeding gegeven dus 10 mnd op m'n handen gezeten qua afvallen maar ben blij dat ik zo voor mezelf en kindje heb gezorgd. Ik lette wel op dat ik alleen gezond at want als ik maar naar koekjes keek vlogen de kilos eraan..

IK ben inderdaad nu eerst gestopt met snoep/koek/frisdrank/fastfood en gewoon normaal gezond eten en gewoon lekker stukje wandelen als ik daar zin in heb of andere kindje moet halen, denk dat dit al heel veel scheelt
ik geef geen bortstvoeding dus daar hoef ik geen rekening mee te houden :)

mijn lijstje wat ik op een dag eet

O magere yochurt met 1 stuk fruit erin en kop thee
t 2 rijstewafels met kipfilet en groot glas water
l 2 boterhammen met beleg of soep of 2 wraps en kop thee of melk
t fruit en groot glas water
t tomaat/komkommer en glas water
a groente met rijst of kriel in schil/ pasta/ nasi enz met glas water

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:06

Gisteren was een beetje een slecht dagje haha.

O: boterham met appelstroop en boterham met honing. En een kop thee.
T: Een glas ranja en een half warm worstenbroodje.
L: weesten lunchen bij een lunchroom:
Eerst een kop thee, met wat chocolaatjes. Daarna ossenstaartkroketten met noten, champignons, een perensalade en mosterdmayonaise. En daarna nog een frozen moccha: met espresso, koude chocolademelk, karamel en mokka.
A: twee wraps met een groentemengsel. Ik weet niet precies wat erin zat, maar oa mais, bimi, bonen, groene asperges, paprika etc.
T: glas cola en een bakje chips.

B: 30 minuten gefietst en wat grondwerk met paard.
Vandaag wordt hopelijk een beter dagje!

Area51

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:27

Gisteren:
O: 40 gr havermout met 10 amandelen en wat bosvruchten
L: maaltijdsalade Italiaanse kip zonder de olijven (500 kcal)
T: plakje ontbijtkoek met blueband boter, 1 speculaasje
A: halve diepvries pizza
T: 120 ml blanke vla met aardbei

Tevreden! Vrijdag treats maar netjes binnen m'n doelen.
Ging dus lekker afgelopen dagen, jammer maar vandaag was prut :+

O: zacht bolletje met duo penotti
T: klein puntje puddingtaart, 2 koekjes, 1 kleine beker chocolademelk, 1 chai latte, 1 maisboterham met tonijnsalade, 1 nectarine (tijdens werk, verspreid over de dag dus)
A: ? Ga even kijken wat ik heb, helemaaaal geen trek

B: veel: vanochtend hele stal schoongemaakt, ragenbol erdoor, stangen soppen etc. Bak hoeken inscheppen en onkruid trekken. Daarna intensief driekwartier dressuurles. En toen van 13-19 gewerkt in horeca, hele dag heen en weer gelopen :Z

Paard deken omdoen en slapen nu, morgen vroeg op concours _O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:50

Gisteren een erg slechte dag. Omdat ik morgen mijn paard moet laten inslapen, heb ik echt geen fut om moeite te doen om gezond te eten.

O: boterham met hagelslag en boterham met pasta. En een kop thee.
T: 3 dextro's en paar slokken water (eten vergeten op stal)
L: cracker met zalm met ei, cracker met boerenmetworst, cracker met pasta en rijstcracker met pindakaas. En een glas water.
T: Stukje chocola en een paar cashewnoten.
A: met een vriendin gekookt: eerst een loempiataart, en als toetje brownie. Loempiataart was wel gezond (eieren, filodeeg, oosterse wokgroente, sojasaus, zoiets). Maar brownie natuurlijk niet. En een glas water.
T: 2 koppen thee en twee cantucchini koekjes.

B: 20 minuten gefietst, uur paardgereden, met mijn paard aan de hand gewerkt, en dat was het wel zo ongeveer. Vanaf woensdag ga ik weer proberen het gezond eten op te pakken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:05

Aaah, kimmie, sterkte :(:)

Gisteren hier juist hele fijne dag gehad, 's ochends lekker gesport en daarna lekker ontbijt/lunch met sneetje brood en wat griekse yoghurt en paar snoepjes.
Daarna zijn we naar onze oude buren gereden waar we heerlijk geborrelt hebben en daarna gegourmet. Gewoon lekker alles mee gedaan en genoten. Niet speciaal gezond gegeten en heerlijk noga gegeten bij de koffie, maar probeer toch die balans te zoeken tussen genieten en gezond en dat lukt zo aardig.
Vandaag verjaardag van mijn opa met een diner, daar wel proberen weer gewoon netjes te eten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:44

Sterkte Kimmie, logisch dat dat erbij inschiet, hoef je nu niet zo aan te denken, je hebt wat anders aan je hoofd :(:)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:25

Sterkte Kimmie, lijkt me logisch dat het even niet wil, geef jezelf maar even de rust en ruimte dit komt later wel weer. Sterkte!!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:40

Sterkte kimmie!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:54

Heel veel sterkte kimmie! :(:)

Gister was ik eigenlijk wel tevreden over mijn dag:
O: 100 gram volle kwark met wat cruesli
T: appel
L: twee rijstwafels met yorkham en een boterham met yorkham
A: tomatensoep, boeuff bourgoignon, een glas rode wijn en een biertje
T: stukje fudge

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:02

Sterkte Kimmie :(:)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:07

Och kimmie je hebt zo je best gedaan! Sterkte! Eten maakt dan even niet uit!!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:11

Sterkte Kimmie. Bah wat naar :(

Hier gaat het niet zo lekker. Ik blijf op de 90.4 hangen. Ik kom van 95. Ik snap er niks van, ik heb niks veranderd in mijn voeding en toch raak ik de 89 niet aan.

Vandaag even met mijn ouders gekletst, beetje confronterend eigenlijk. Ik neem met werk te veel hooi op mijn vork en durf geen nee te zeggen. Mijn ouders vonden dat ik maar even rustig aan moet doen, maar dat kan ik niet. Neem mn werk '' mee naar huis'' onbewust en slaap slecht. Ik heb nergens meer zin in en dus gezond en regelmatig eten gaat even niet.

Bah wat voel je je dan kl*te. :(

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:26

Dankjulliewel allemaal!
Fijne dag secricible!
IrishCold, dat is niet eens zo gek. Ik ben (vorig jaar) echt heel lang blijven hangen op 62.2 kilo. Pas na een paar maanden ging er weer wat af. Ik denk dat als je gewoon doorgaat met gezond eten, het vanzelf goed komt. Veel sterkte verder met je werk :(:)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:59

Kimmie, Ik hoop dat er nog wat af gaat. Ik heb in dec een fotoshoot en wou graag nog wat van mn buikje afhebben. Dankjewel, :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:11

Snap ik wel inderdaad. Ik heb er verder nog niet zo'n verstand van, dus echt nuttige tips kan ik niet geven verder.
Jullie mogen me trouwens wel Kim noemen hoor haha

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:40

Zo, ik ga (weer :+ ) een frisse start maken. Laatste tijd te veel laten gaan onder t mom van niet lekker in mn vel zitten, maar mezelf nu toch een schop onder mn kont gegeven. Alle slechte dingen weggegooid en meegegeven aan mn man, ff verleidingen weg. Moet alleen nog ff bedenken hoe ik aan beweging invulling ga geven. Over 2 weken loopt mn abbo van de sportschool af en die ga ik niet verlengen, ik blijf t zó stom vinden. Ik wandel veel, maar moet er nog wel wat bij gaan doen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:27

Kim heel veel sterkte.... :'(

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:08

Bah kimmie, sterkte zeg

Zaterdag een cheatday gehad, verjaardagstaart gegeten en heerlijk uit eten geweest met alles erop en eraan :o
Gisteren alweer een stuk gezonder met het volgende

O: 2x grof volkoren met kipfilet sla en tomaat. Een kwart mango en een gekookt ei
L: 125ml yoghurt met havermout en banaan
T: Peer
A: Pasto pesto met kipfilet en sugarsnaps

Vandaag heb ik hem zo:
O: 2 tijgerbruin met kipfilet en halve plak kaas (jong belegen)
T: mueslireep minder vet/suiker
L: 125ml yoghurt met havermout en banaan
T: peer
A: Gekookte aardappelen, groente en vlees (weet zo niet welke, eet bij mijn ouders)

Vanmorgen al lekker een uur gefietst en straks nog een uur wandelen :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:14

Ik heb dit weekend ook vet veel gesnoept, maar vrijdag was ik onder streefgewicht dus ik vond het niet heel erg.
Nu heb ik pas 1200kcal in mijn lijstje staan dus voor ik ga paardrijden zal ik nog wat extra's pakken.

O: havermout met banaan en kaneel
L: 2 boterhammen met houmous, bakje tomaat/paprika en een cup a soup
T: nog verzinnen dus
A: wraps met Mexicaanse groente in tomatensaus

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:44

Mijn lijstje van gisteren. Ook niet zo gezond haha

O: bruin broodje met boerenmetworst en appelstroop (niet samen) en wit broodje met honing en pasta (ook niet samen :') ) en een beker thee.
T: halve bosschebol en half ander gebakje.
L: stukje brownie.
T: stukje paardentaart. (was niet erg lekker overigens haha)
A: pasta met pesto en varkenshaasjes.

B: uur gewandeld met paard. 10 minuten gefietst.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:51

Ik ben vandaag ivm mijn lactose en soja intolleranties naar een diëtiste geweest. Dacht dat dat ook wel interessant kon zijn voor de mensen hier!

Zij was enorme voorstander van maar 3 keer per dag eten, dit omdat je lichaam meteen de suikers enz aanspreekt om je te 'voeden'. Wanneer je dan tussendoor gaat eten gaat je lichaam gelijk terug van die nieuwe voeding nemen, wanneer je dit niet doet dan spreekt het lichaam de reserve's aan van je eerdere maaltijd. Als je elke keer tussendoor wat eet dan gaat je lichaam dus nooit die reserven aanspreken omdat je steeds er nieuwe bij propt.

Dit is natuurlijk haar uitleg don't shoot me als je het er niet mee eens bent! En ook zo puur mogelijk eten was echt aan te raden zeker met lactose intollerantie. Lactose vrije melk, room en yoghurt, maar verder gewoon echt puur eten zonder toegevoegde middelen. Bv de krokante korstjes rond vlees zijn ook allemaal mengelingen van producten.

Ik ga het in ieder geval proberen! Met mijn gewicht mocht ik zonder beweging 1400 kcal opnemen en met een half uur wandelen al 1800.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:08

Hmm vraag me toch af of dit zo werkt. Uiteindelijk eet je dan ook grotere maaltijden om op hetzelfde aantal kcal uit te komen, dus die reserves van die maaltijd zijn ook groter. Uiteindelijk is het volgens mij gewoon zo dat je minder kcal moet eten dan verbranden. Maar goed, ik ben geen dietiste...

Overigens verbrand je met een half uur intensief wandelen echt geen 400 kcal, tenzij je echt heel zwaar bent. Maar dan is 1400 kcal wel weer erg weinig.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:21

ik eet 2 a 3 keer per dag (ik slaap lang) en ontbijt met lactose vrije yoghurt en een appeltje

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:45

Laura82 schreef:
Hmm vraag me toch af of dit zo werkt. Uiteindelijk eet je dan ook grotere maaltijden om op hetzelfde aantal kcal uit te komen, dus die reserves van die maaltijd zijn ook groter. Uiteindelijk is het volgens mij gewoon zo dat je minder kcal moet eten dan verbranden. Maar goed, ik ben geen dietiste...

Overigens verbrand je met een half uur intensief wandelen echt geen 400 kcal, tenzij je echt heel zwaar bent. Maar dan is 1400 kcal wel weer erg weinig.

lijkt me toch dat de calorie berekening door een dietiste betrouwbaar is.. Ik heb geen extreem zwaar gewicht.

Het probleem is dat mensen tussendoortjes nemen en even grote avondmaaltijden nemen dan zonder tussendoortje. Wanneer je gewoon al begint met minder op te scheppen, eet je vanzelf ook al minder. Wanneer er nog wat op je bord ligt dan eet je dat sneller op, terwijl je eigenlijk voor je lichaam al wel genoeg hebt binnen gehad.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:02

Dat kan inderdaad nooit.. dat verbrand ik nog niet eens als ik een half uur ga hardlopen :P vind het ook een enorm verschil voor een half uurtje wandelen, en 1400 best aan de lage kant dan. Misschien doet ze t wel zo om je te motiveren om te gaan wandelen.