Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:45

Nee, maar het klinkt wel goed... Ik ben ook wel erg benieuwd.

Vandaag rustdag, pff, schiet bijna uit het plafond. Wel behoorlijk lopen sjouwen met dozen want de verhuizing is nu echt begonnen, maar heb echt teveel energie...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:53

Ik doe al 6,5 weken niets... M'n vloer ligt eruit, sinds 2 weken de vloerverwarmingsbuizen erin. Dit oefend nog steeds niet fijn... Ben 4 weken geleden ongeveer door m'n enkel heen gegaan... Donderag gaat de vloer er weer in en zaterdag m'n laatste werkdag. In m'n vakantie de draad maar weer eens oppakken. Ben wel al een paar dagen aan het zwemmen in het meer.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:46

Het ging weer lekker vandaag. Dit was de laatste ronde van level 1. Morgen ga ik over op level 2. Ik heb alvast gekeken naar de oefeningen, zodat ik me er een beetje geestelijk op voor kan bereiden! :+

Heb er zin in! Trouwens mijn broer en zijn vriendin zijn nu ook besmet. Vandaag samen met ze gesport en ze wat 'les' gegeven over nog een rechtere rug, nog meer je kont in that wall :P Etc.

Ik heb de smaak goed te pakken! Heerlijk!

Hoe gaat het bij jullie? Wat doen jullie uiteindelijk na die 30 dagen, pakken jullie dan een ander programma van haar? Ik heb al wat mooie gezien!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:36

Ik doe dees niet in 30 dagen omdat ik tussendoor ook hardloop. Ik wilde beide samen combineren, maar dat is me echt teveel. Ik moet nu nog 5 dagen level 3, daarna ga ik denk ik het opvolgprogramma doen, ripped in 30. De rest zijn allemaal vrij lange filmpjes en daar ga ik denk ik snel op afknappen...

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:32

hallo iedereen, ben sinds kort ook begonnen met deel 1!
Zijn er mensen die echt het verschil voelen na 30 dagen? Hebben jullie bv voor en na foto's?

Ik heb veel buikvet, dus ik hoop dat dit echt iets gaat helpen! Ik rij alle dagen paard, ga gaan lopen en doe er dit nu bij..

tips? Altijd welkom!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:33

Ik heb geen voor en nafoto's, maar merk wel dat ik de afgelopen anderhalve maand veel strakker ben geworden. Ik heb ook aardig wat vet en daar ben ik hard mee aan het werk, en deze workouts helpen daar goed bij voor mij :)

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:33

BounceBabe: goed bezig zeg! Je steekt de mensen rondom je ook al aan :D Na de shred heb ik eerlijk gezegd wat vanalles gedaan omdat ik telkens met een programma begon en dan weer wat anders leuk vond :p nu ben ik echter bezig met ripped in 30 en ik hoop deze nu toch echt wel een maand vol te houden!

Sympie: ik ben 1 van de weinigen die van de shred niet zo heel veel gemerkt heeft denk ik, buiten het feit dat ik toch wel echt een heel wat betere conditie had. Ik heb na de shred echter gemerkt dat enkel gezonder eten niet hielp, maar dat ik ook meer moest beginnen eten en sinds ik dat veranderd heb ben ik toch al zo'n 4kg kwijt.. Dus ik gok dat wanneer ik dat eerder gedaan had, ik ook wel verschil gemerkt zou hebben bij de shred! :)

Zo vandaag eventjes 2 keer level 1 van de ripped doen, straks even en vanavond. Gisteren moest het namelijk wel echt, maar ik had gewoon geen tijd over en 's avonds viel ik in de zetel in slaap!
Of denken jullie dat het ook goed zou zijn wanneer ik vandaag de ripped doe en dan een andere workout erbij?

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:09

Misschien is het voor de afwisseling wel leuker om twee verschillende workouts te doen? Hier een beetje hetzelfde dilemma. Vanochtend weer de 30 days shred gedaan, ging super! Maar gezien het slechte weer weinig zin om buiten te sporten (hardlopen of wielrennen), dus misschien doe ik straks nog een andere workout. Heeft iemand een suggestie voor een leuke workout ter afwisseling?

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:37

Ben ermee gestopt, fysio vond het niet zo een strak plan. Moet eerst mijn schouderblad stabiliseren. Kzou graag de vetjes rondom mijn buik weg willen hebben. Iemand die nog andere oefeningen weet zonder opdrukken enz.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:06

Misschien even naar Killer Buns kijken, en alle schouder belastende oefeningen er uit halen? De workouts viseren de spieren in de benen, en dat zijn echte caloriekillers ~~}>

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:23

Ik was gister gestart met level 3 van de shred, maar die is vanwege het vele springen en die leg lifts in de plank echt ongeschikt voor mijn enkel (moet pijnvrije rust houden, dwz dat sporten mag mits het de klacht niet verergert). Zal ik nog een tijdje doorgaan met level 2 maar dan zwaarder? Dus met gewichtjes bij de cardio, meer gewicht in de krachtoefeningen etc.
Of kan ik beter verder met een ander programma zoals KB?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:32

stijf stijf stijf....

zo het nu zo slim zijn om verder te doen of zou ik beter mij spieren een dagje laten rusten

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:39

KB vind ik zelf ook een heel goede workout, het spaart je armen, maar eum ik kan niet zeggen dat het niet inspannend is, integendeel! :D

Sympie: ik zou gewoon verder doen, je spieren zullen blij zijn met wat beweging en als je even door de pijn heen sport zal de spierpijn heel wat minder worden! :)

Zo de eerste workout van vandaag zit er weer op. Ik begin gelukkig te merken dat het al beter gaat, want na mijn pauze van toch een 2 tal weken merkte ik dat het toch weer lastiger was dan voordien!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:49

Plientje, ik denk dat KB wel redelijk belastend is voor de enkel. Wat stom zeg :(:) Is het een tijdelijke blessure?

Sympie, hoppakee, aan het sporten ~~}> Spierpijn is heel normaal de eerste vier dagen van de shred. En stiekem ook een beetje heerlijk!

You go Animal Care!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:29

Ja hopelijk wel Bhris. Dit is helaas wel een vrij pittige (botvliesontsteking, achillespees geïrriteerd en iets met m'n enkelbanden) waarmee ik nog wel even zoet ben. Is ontstaan doordat ik hele korte kuitspieren heb. Normaal heb ik daar geen last van, maar met hardlopen kwam er teveel spanning op mijn enkel, met dus die blessure als gevolg...
In welk opzicht is KB belastend voor de enkel denk je? Ik kan wel squats en lunges. Alleen oefeningen met veel gespring of houdingen zoals de plank met leg lift lukt niet.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:06

Ik merk nu na een tijd 30 day shred te hebben gedaan dat ik was last heb van mijn maag en darmen. Mogelijk komt dat dat ik of te krap eet, voor of na die tijd, of ik moet nog meer eten als normaal.

Nog meer mensen waarvan de maag en darmpjes zijn gaan dansen en gaan knorren? :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:23

Pds hier... darmen zijn meestal onrustig met of zonder sport :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:20

He wat erg Plien! En je doet ook nog eens yoga, dus daar rekken je kuitspieren en achillespezen van uit toch?

Bouncebabe, door plots te gaan sporten kan je wel eens winderig enzo worden. Gaat ook gewoon weer over :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:02

Sporten kost natuurlijk energie, daar moet je ook voor eten :) dus in dat opzicht zouden je darmen anders kunnen gaan knorren. Zelf heb ik er geen last van. Wel kan ik beter naar het toilet...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:03

Ik meld me hier ook even! Vandaag op dag 5 van level 1 van de 30 day shred. Ik hoef geen gewicht kwijt, maar een beetje strakker kan geen kwaad :D

Het valt me reuze mee. Qua conditie zit ik al erg goed, dus de jumpingjacks etc. is voor mij een soort rustmoment in de training. Ook de beenspieren hebben niets te klagen, door het vele biken zijn die goed getraind. Maar jezus, die armen!!! Ik merk nu dat het opdrukken al beter gaat, maar het omhoog drukken van de gewichten in die squats... omg. Een dezer dagen vallen mijn armen er denk ik vanaf tijdens de training, haha :D Ik merk al wel dat ik deze oefeningen langer kan volhouden dan op dag 1, dus wat dat betreft gaat het erg snel. Maar ik ben vooral benieuwd naar het eindresultaat.

Volgen jullie er ook een dieet bij? Ik eet nu rond de 1750 tot 2000 kcal per dag en was van plan dat zo te houden. Ik las dat je bij de 30 day shred eigenlijk max. 1200 kcal mag eten (en dat vind ik wel heel erg weinig).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:10

Die 1200 kcal zijn idd nergens voor nodig :) zoals jij doet, letten op hoeveel en wat je eet, lijkt mij heel verstandig :) mooi om te horen dat t jou zo goed meevalt, top!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:18

Die 1200 is echt absurd en totaal niet gezond.
In level 3 zegt ze op een gegeven moment ook dat als je tot daar bent gekomen en het dieet hebt gevolgd je nu ongeveer een six pack moet hebben. En dat vond ik echt heel raar, want ieder mens is anders. Of je start met een bmi van 20 of 35 maakt nogal een verschil of ik daadwerkelijk al bij de sixpack aangekomen ben...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:39

Klopt Sec! Ik herinner me dat na die eerste maand dat dit topic bestond er inderdaad meiden met het begin van een sixpack waren... Maar die startten dan ook met een prachtig begin figuurtje :7 Na anderhalf jaar Jillian en een half jaar sporten is die sixpack nog steeds niet zichtbaar hier :))

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:59

Hier zit het begin van de sixpack er nu al, maar heb nu ook een BMI van 22. Voor mij gaat het puur om de onderste helft van mijn buik, over de rest ben ik helemaal tevreden.

Maar als je begint met wat meer vet, dan vraag ik me ook af of je er als een soort Jillian (of dat blonde grietje met het lijf van een 12 jarig jongetje) uit komt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:36

Ik begon met een gewicht van 59,6 bij 1m70, maar zonder een gram spieren en overal flubbervet nav een eetstoornis. Ik heb twee jaar later nog wat vetjes op mijn buik, maar hoewel ik een paar kg meer weeg, heb ik nu wel een sportief lichaam gekregen, met hier en daar spieren :) het meeste is daarvan te danken puur aan de Jillian filmpjes icm gezond en voldoende eten. Dus de filmpjes doen echt wat ze beloven, alleen werken ze voor ieder type lichaam dan weer anders :P

Overigens zou ik best het lichaam van die blonde dame willen, met haar lange en ultra lenige spieren <3 En tja, Nathalie, die ziet er gewoon heet uit met haar spiermassa!