Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:17

Ik heb ze ooit gedownload op mini-SD kaart, en daarom allemaal op telefoon staan :). Maar begrijp dat jou dat niet gaat lukken.

@Karin: klopt dat intervallen goed is voor een betere snelheid, maar ik ga hard genoeg met 9-10 km per uur :). Wil nu de afstand langer maken. Kan óók met interval, maar ook door gewoon langer te rennen ;).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:31

Mn vriend heeft evi 0-5 en 5-10 in Dropbox staan, vanaf daar makkelijk op je telefoon te zetten. ..

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:38

Ik heb al een andere app :) start to run. gisteren even mee gerend. zaterdag weer. dat is de standaard rendag volgens de app. en dan krijg ik ook 1/2x per week 'huiswerktrainingen'. vind het wel erg fijn.
5 min. warmlopen
1 min. dribbelen
3 min. stevig wandelen
1 min. hardlopen
3 min. stevig wandelen
en dat zo verder (zonder iedere keer die 5 minuten warmlopen dan) en de gehele training duurt 27 minuten (1e training) en de 2e duurt 24 minuten.

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:30

Fijne feestdagen allemaal {:) {:)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:37

Ik ben gestopt met hardlopen, wil op 2 jan weer beginnen ...
Ik liep eerst 9 km, kan ik gewoon weer vanaf 5 km beginnen of is dat te optimisitsch?

Moet sws eerst nog gaan kijken hoe ik interval wil gaan trainen, er is nooit een schema wat echt perfect is _O-

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:58

Dat ligt er natuurlijk ook aan hoelang je niet gelopen hebt.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:03

Hoe lang is het geleden dat je die 9 km liep Emily? En daarna de hele dag op de bank gaan zitten of nog wel actief bezig geweest?

@De Eenhoorn: Hoe ging het?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:10

@sting : was goed te doen. Prima

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:15

Hier ook nog steeds bezig. Had eerder nooit de motivatie om het vol te houden. Maar nu heb ik gewoon al mijn kleding, schoenen en accessoires aangeschaft, dus nu moet ik wel volhouden anders vind ik het zonde, haha. :D

En tot nu toe lukt het ook wel. Ben alleen vorige week aardig ziek geweest (39 graden koorts) en nu heb ik het toch zo zwaar met lopen, ook al loop ik maar 3 minuten, 3 minuten wandelen etc. (les 5 van Evy net gelopen). Was na dat ik ziek ben geweest wel weer een paar lessen lager begonnen.

Maar ik vind het een heerlijk gevoel om mijn grenzen te verleggen, lekkere conditie op te bouwen en gewoon sportief bezig te zijn. Doet een mens goed. :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 17:01

Derde kerstdag gaan hier de schoenen weer aan :):)
Ruim twee weken niet gelopen door drukte en pijnlijke spieren (pezen? ;( ) maar m'n benen voelen al een stuk beter dus ik ga het maar weer proberen, wel rustiger aan. Laatste keer 5km in 31min gelopen, wil nu eerst sowieso de 3km halen en daarna kijken of de 4km lukt, dat vind ik wel genoeg voor het begin. Motivatie is er gelukkig zeker :D

Citaat:
Maar ik vind het een heerlijk gevoel om mijn grenzen te verleggen, lekkere conditie op te bouwen en gewoon sportief bezig te zijn. Doet een mens goed. :)

Heb ik ook, geeft altijd zo'n heerlijk voldaan gevoel na een goede training!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 17:34

Dat ervaar ik ook, al heb ik soms echt geen zin om te gaan... Toch is het gevoel als je thuis komt echt heerlijk. Voelt ook heel verzadigd gelukkig ofzo. :)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 09:53

Dinsdag niet gelopen vanwege het slechte weer, vandaag ipv 5 km maar 6 km lopen.
Hopelijk binnen 45 min.
7 jan begin ik met Evy 5 tot 10 km.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:37

Het ging erg lekker, 6km in 40 min, dat is sneller dan verwacht.
Ik heb een site gevonden waar je 1x per maand gratis een mix kunt downloaden, de site heet rock my run.
Lekkere muziek om bij te hardlopen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:19

mellen95 schreef:
Het ging erg lekker, 6km in 40 min, dat is sneller dan verwacht.
Ik heb een site gevonden waar je 1x per maand gratis een mix kunt downloaden, de site heet rock my run.
Lekkere muziek om bij te hardlopen.

Om je even een idee te geven: de 10 km zal je binnen de 70 minuten kunnen afleggen :) na een hoop goede trainingen natuurlijk :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:31

KarinvdM schreef:
Dat ligt er natuurlijk ook aan hoelang je niet gelopen hebt.

[quote="Sting"]Hoe lang is het geleden dat je die 9 km liep Emily? En daarna de hele dag op de bank gaan zitten of nog wel actief bezig geweest? /quote]

Ik heb twee/drie weken niet gelopen.
Verder wel 'actief' geweest; naar school en werk fietsen (elke dag 12km dus), en ook naar vrienden fietsen (is ong. 24 km), wel op mn wielrennersfiets ...
En wandelen met de hond doe ik ook nog, 2/3x per week 1 uur (:

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:58

O, dan zou ik gewoon doorgaan met waar je mee bezig was. :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:46

Ik zou dan ong 7/8 km lopen. je hebt toch een kleine tijd niet gelopen, en meteen verder waar je mee bezig was lijkt me dan ok niet de beste optie...

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:04

Ik heb ook een app van http://www.runtastic.com op m'n telefoon,
Deze houdt je tijd, afstand, snelheid en verbande caloriën bij,

Ook handig :)

Vandaag ook weer een mooie ronde gelopen (les 20)
En een heerlijk kerstdiner bij de schoon ouwelui :)

Als ik 2 weken niet gelopen heb ga ik een week terug met de lessen van evy

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:44

DeEenhoorn schreef:
Ik zou dan ong 7/8 km lopen. je hebt toch een kleine tijd niet gelopen, en meteen verder waar je mee bezig was lijkt me dan ok niet de beste optie...

Ja, die ene km maakt het verschil...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:31

KarinvdM schreef:
DeEenhoorn schreef:

Ja, die ene km maakt het verschil...

Zou prima kunnen hoor...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:24

Zo, Start to Run met Evy gaat hier de deur uit. Via de Nike app werd ik erop gewezen dat hun ook trainingsplans for free aanbieden, en die werken ontzettend fijn! Voor 8 weken lang elke dag uitgestippelt, en niet alleen maar 'ren 4km' maar ook andere 'oefeningen' en looptechnieken er tussendoor, en op vrije dagen staan er ook tips wat je dan het beste kan doen. Ik begin er 30 december mee met het plan om op de 5km mijn tijd te verbeteren, en ben nu echt ontzettend gemotiveerd :):) Vandaag een rondje van 3km gelopen die niet al te best ging, maargoed ik heb hem uitkunnen lopen en na 2,5 week niet gelopen te hebben en mezelf vol gevreten te hebben met kerst heb ik niks te klagen :+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:44

Hallo allemaal, ik heb me hier ooit (voor de zomervakantie :') ) een keer gemeld omdat ik toen best fanatiek bezig was. Was toen begonnen met rennen met Evy en was bij les 18, alleen toen kwamen mijn examens eraan en ben ik gestopt en vervolgens helaas niet meer begonnen. Nu heb ik het in mijn hoofd gehaald om weer te gaan beginnen dus ik kom me weer melden :D.Ik heb nu trouwens de Iphone van mijn moeder overgenomen en ik vroeg me af welke app ik nu heb beste kan gebruiken, iemand tips?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:46

Ik zweer op Nike, zoals mijn post hierboven kan je er ook trainingplans mee doen, en het houd al je records bij en vertelt je elke keer wanneer je er een hebt gebroken. Ook had ik vandaag een leuke extra, toen ik bijna bij de 3km was (ingesteld dat ik 3km wou lopen) zeiden ze dat ik er bijna was, nog even doorzetten en of ik m'n powersong wou, werkt heerlijk motiverend!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:57

Hmm dat klinkt wel goed! Maar moet je dan zelf muziek op je telefoon zetten of is er al een soort achtergrondmuziekje zegmaar :'). Dat vond ik bij Evy namelijk wel fijn. Anders moet ik even op jacht naar goede liedjes.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:33

Je moet/kan zelf je muziek opzetten ja, dit kan wel via de app, dat ook de muziek pauzeert als jij pauzeert. Vind ik juist erg fijn, ik vind de remixes van Evy niet zo leuk en ze nemen ook zo ontzettend veel ruimte op m'n telefoon in :x