Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ankem schreef:Wat verstandig van je Erin dat je eerst verdiept in de benzo's alvorens een besluit te nemen!
Ik heb lorametazepam puur als cosmetisch om goed te kunnen slapen. Ik neem 2 nachten wel en eentje niet. Ik was al bijna afgebouwd, maar heb ze nu in mijn dipje weer even nodig. So be it. Goed slapen zorgt dat je emotionele belastbaarheid overdag wordt vergroot.
ikkedus schreef:Btw ben echt wel blij net die bètablokkers! Ik wil, op af en toe een slaappil (10 Mg zolpidem) GEEN benzo's! Geen goede ervaringen mee.
Die bètablokker houdt mijn adrenaline redelijk op peil, alhoewel ik wel in de avond iets extra nodig heb en dan heb ik in de nacht alleen melatonine. Rond 4 uur word ik alleen steeds wakker en dan pak ik dus zolpidem. Dat is denk ik een patroon dat ik moet doorbreken.
Vannacht ivm bezoek orthomoleculaire arts, geen Blokker genomen. Nou dat heb ik geweren. Heb de hele na ht liggen flippen en heb nu fors pijn op mijn borst ( verkeerde ademhaling, alhoewel ik wel ff dacht hmmmm).
ikkedus schreef:Ankem: die juiste mensen Zijn belangrijk ja. Hoe heb jij het dan gedaan? Tijdens een aantal sessies? Hoe lang er tussen? Kon je dan ook nog wel functioneren verder?
Ik heb altijd het gevoel dat het me overneemt en dat ik dan geen controle meer heb en rare dingen ga doen.
Ik laat het er thuis wel eens uitkomen en dat gebeurt dan enorm heftig!
ikkedus schreef:...... nog afgezien van het woord verkopen: mensen die zo praten zijn niet pluis!Janneke2: en dat qwegloopen vind ik dus zoooooo moeilijk! Ik ben helemaal niet in staat om te beoordelen of iets werkt of niet en hij verkoopt dit als de ENIGE echte longterm oplossing.
Citaat:Ik probeer mijn gevoel continu te onderdrukken, omdat ik continu rondloop met grote angst en boosheid en dat is zo beperkend en pijnlijk. Ik. Voel dus veeeeeeeeeeeel teveel. Ik moe dan nu in principe toch weer terug naar alles wat er vroeger is gebeurt en nu een dan de gevoelens vol gaan toelaten. Dat betekent dat hij dus therapie gaat toepassen op een enorme vulkaan van ellende die ik juist probeer te onderdrukken. Ik durf dat er niet uit te laten, niet veilig voor mij of voor hem.
Citaat:Daarnaast heb ik geen fijne feeling. Bij de man. Ik moet me in de basis veilig voelen en weten dat mijn peut me ziet als persoon en me kan waarderen. Anders kan ik geen vertrouwen opbouwen. Deze snapt mijn humor helemaal niet en zei steeds: o je bent nu boos, o dit is zeker cynisch en dat was het. Geeft ook geen prettig gevoel.
Citaat:Ik ga dit wel doen, maar dan rond de vakantie en ergens intern!
ikkedus schreef:Ik heb altijd het gevoel dat het me overneemt en dat ik dan geen controle meer heb en rare dingen ga doen.
Ik laat het er thuis wel eens uitkomen en dat gebeurt dan enorm heftig!
UhNee schreef:Mijn leven zit sinds woensdag echt in de stroomversnelling. Zo is er iets heel positiefs gebeurd wat betreft mijn thuissituatie. Dat is wel heel erg wennen...
Citaat:heb ik woensdag de uiteindelijke diagnose gekregen. Gelukkig geen depressie, dat is niet het probleem. Vond het wel slikken want het lijkt nu net alspf het deel van mij is dat altijd bij me zal blijven.
Janneke2 schreef:Phen schreef:Met mij gaat het een beetje met ups en downs. Op dit moment voel ik mij lichamelijk wel aardig, de misselijkheid door de angst is 'weg' (op dit moment), het trillen en andere angstklachten zijn er helaas nog wel. Maar eerlijk gezegd vind ik het al zoooo een opluchting dat die misselijkheid 'weg' is. Het weg tussen aanhalingstekens geeft wel een beetje aan denk ik dat ik absoluut niet zeker ben van mijn zaak. Te bang dat het terug gaat komen, en daar zou ik even heel keihard van balen.
Hoi Phen,
....kennelijk is je angst level toch iets gedaald.
Gosh - heb je een beetje een idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?...ik ken dit zinnetje als een overlevingsstrategie.Citaat:Over een paar maanden loopt mijn behandelplan af, en gaan we kijken wat we daarna gaan doen. Ik ben benieuwd maar ik word er ook een beetje bang van. Bang dat ik ga zeggen dat het wel goed gaat, zodat er een plekje vrijkomt voor iemand met ergere problemen dan die van mij.
Hebben jullie het daar wel eens over in therapie?
Het zijn nuttige zaken, die overlevingsstrategieen. "Oh, nee - met mij is niets aan de hand" kan erg verstandig zijn als je barst van de pijn en er is niemand die jou kan/ wil helpen.
....en het pure feit dat je dit soort mechanismen gebruikt vertelt jou bovendien dat er in het hier en nu iets niet klopt (of zelfs helemaal mis is).
Citaat:De gesprekken gaat wel aardig denk ik. Ik denk dat het mij lukt om mij iets beter open te stellen en het gesprek iets meer te leiden. Maar het is zeker nog niet goed genoeg. Het lijkt een beetje te komen door dissociatie of door depersonalisatie. Ik kan het niet precies omschrijven, waardoor we er nog niet helemaal over uit zijn.
Ten eerste: het is jouw leven en het is jouw therapie: "wel aardig" vind ik voor mezelf onvoldoende!
Wat zou jij willen van een gesprek? Van deze therapeut?
Dat je tijdens de gesprekken in dissociatie terecht komt kan van alles betekenen: bedoel je dat je je sowieso zo voelt? Heel erg rot - want dan is er veel mis in je leven!
En idealiter voel je je op therapie zo veilig dat het daar niet hoeft (daar is veel vertrouwen voor nodig).
Citaat:Maar zeker is dat er een aantal systemen uitgezet worden, waardoor ik mij bijzonder kalm voel. (....)
Op dit moment heb ik vooral hier veel moeite mee. Ik wil vooruit, maar ik sta stil (maar die tijd gaat maar door). Ik wil voelen maar er is 'niks'. Ik wil emotioneel zijn, maar er is 'niks'. En ik ben zo moe en ik slaap zoveel en dan weer heel weinig
...het grote werk is: uitzoeken wat maakt dat jij dit overlevingssysteem nu telkens nodig blijkt te hebben - en of er andere dingen zijn die je zou kunnen doen om goed voor jezelf te zorgen. (Pillen horen hier niet direct bij. Er zijn pillen van de valiumgroep die angst weghalen, maar die hebben bakken nadelen. Anti psychotica is ook geen feestje en dissociatie is iets totaal anders dan psychose. Wel zou je valeriaan of L-Glutamine bij de drogist kunnen halen.)nu ja - mooie cijfers halen is ook wat waard. Maar wel zuur als dat het enige is wat echt goed gaat!Citaat:het enige wat lukt is het echte leren, in mijn eentje zonder afleiding.
purny schreef:Goh.... nooit gedacht dat ik na mijn laatste behandeling nog terug zou komen, maar nu dan maar weer... en ik kan zeggen: Het gaat even niet lekker met me. Lang gedacht dat ik de liefde van mijn leven gevonden had maar nee, ik ben gedumpt 2 weken geleden.... en dat valt me zwaar. Inmiddels nog steeds geen uitleg over hoe of wat of een appje met meer dan alleen de woorden: Het spijt me.
Met mijn vader gaat het ook niet lekker, hij is weer ziek. Heb het idee dat het kaarsje zo langzamerhand uit gaat bij hem. We zouden vandaag een dagje weggaan maar ging ook weer niet door. Moeders vol met reumatische handen, mijn leven is niet meer op orde, ik ben eenzaam. Bang dat ik ook eenzaam zal sterven denk ik?
Ik denk dat ik het maar even aan ga kijken en als het binnen een maand nog een keer gebeurd met deze akelige gevoelens weer terug naar mijn psych voor een verwijzing.
Sorry voor het binnenvallen en egopost...
purny schreef:Het gaat even niet lekker met me.
Phen schreef:Ik heb het er wel eens over gehad. Dat ik bang was dat ik zou zeggen dat het goed zou gaan met mij terwijl het niet zo is. Ik heb verteld hoe het bij de andere hulpverleners was gegaan en dat ik dat niet weer zo wil hebben. Ik weet niet meer zo goed wat mijn psych daar op beantwoord heeft (ik vergeet altijd veel van de gesprekken).
Phen schreef:Ik vind 'wel aardig' ook zeker nog niet genoeg. Maar ik weet niet zo goed wat ik van de gesprekken wil en wat ik van mijn therapeut wil. Soms wil ik advies, soms wil ik iets kwijt dat ik nooit iemand anders verteld heb, soms wil ik helemaal niks kwijt. Misschien weet ik wel helemaal niet zo goed hoe therapie precies werktIk vind het gewoon moeilijk om informatie te delen. Ik probeer altijd met iets te komen, vaak lukt dat ook wel. Maar het is zo moeilijk als ik niet weet waar ik het over wil hebben, en dat gebeurt eigenlijk... Wel schijn ik er verbetering in te maken (ik praat wat makkelijker), maar soms moet ze misschien net even te veel 'trekken'.
Ik vind het ook moeilijk om echt iemand te vertrouwen (wanneer vertrouw je iemand nu echt?). Wel probeer ik het bij mijn therapeut, en het vertrouwen word wel steeds wat groter (het spannende en nieuwe lijkt eindelijk een beetje te verdwijnen). Maar om echt het achterste van m'n tong te laten zien of om emoties te laten zien gebeurt nog niet echt. Maar dit heb ik dan ook nog nooit bij iemand gedaan dus ik weet ook nog niet zo goed hoe dat precies moet.