[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:07

Nee deze stond er al,
Van 10 jaar geleden,
Hij moest gecovert worden :)
Vandaar ook de dikkere lijnen,
10 jaar geleden waren die niet zo fijn als nu!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:37

MarcoBorsato schreef:
Angeliquee18 schreef:
Nou ik moet ook eerlijk bekennen dat ik zelf nooit zo 1 2 3 hier voor zou kiezen hoor haha
Ben ten eerste al bang van vogels :o
Maar ik wou iets ter herrinering van me papa,
Adelaar was z'n lievenlings dier, die e k is voor en achternaamn
En you are free, vond ik wel mooi, weer ter verbintennis met die adelaar :) snapje nog :+

Ik zal vanavond even foto's plaatsen, zit op telefoon en gaat zo lastig haha,
Het gaat wel steeds beter moet ik zeggen, gaat steeds strakker
Al heb ik laatst wel m'n mama verknoeit :o
Maar goed die is nog wel makkenlijk op te knappen.....

Voordat ik het zeg, weet dat ik niet weet hoe jij je voelt en daar ook niet over oordeel. Maar... Je hebt al je onderarm voor je vader, zou je nou wel al die tatoeages ter ere van hem doen? Je bent nog zo jong, je moet nog zoveel meemaken. Voor mij en ik denk ook voor jou, zijn tatoeages een soort van stenen die je op je levenspad vindt. (oooh ik hoor hoe lame dit klinkt, maar goed) Je moet nog zoveel stenen vinden en meemaken, ik zou er in ieder geval nog even mee wachten. Want straks heb je op al je opvallende plekken je vader, maar waar blijf je zelf dan?

Klinkt niet lame, is voor mij precies hetzelfde en denk voor veel meer mensen ook zo. Ben het dus eigenlijk wel met lieveli eens. Op een gegeven moment is je lijf vol en heb je geen plek meer voor je zef ;)

Ik heb er zelf nu 3 en elk staan ze voor een belangrijk punt in mijn leven.

SuperSmurf

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:40

Angelique, hoe kom je nu aan alle mensen waar je op oefent? Begreep dat je sowieso een paar mensen hebt waar je op oefenen kunt, maar hoe straks verder? Oprechte interesse :) Ik ben zelf nl wel zo dat ik een artiest zoek voor de stijl tattoo die ik wil en ( sorry ) ik zou zelf nooit een beginnend artiest een tattoo bij mij laten zetten ;) Weet wel dat je t ergens moet leren, maar vraag me gewoon af hoe dat dan gaat :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:39

Ik tattooeer nu voorral familie / vrienden en bekenden. Voor nu doe ik alleen uiteraard nog simpele dingentjes, tattooages opnieuw inkleuren, opknappen, lijnen overtrekken. En dat gaat voor de rest ook al aardig goed. Als ik iemand buiten mij familie tattooeer, zit er een tattooeerder naast me. Hij kan me op dat moment precies uitleggen, hoe ik het beste mijn hand kan neerleggen ect ect. En stel ik ben te zenuwachtig, of ik vind het te lastig, dan kan hij het van me overnemen. Het scheelt dat ik zelf, als ik relaxe ben, een onwijs vaste hand heb. Dus dan is lijntjes zetten heel makkenlijk :) en stel, ef is een lijntje wat bibberig, dan is die altijd recht te trekken. Maar ik moet zeggen dat ik dat vrijwel nooit meer heb dat ze bibberig zijn, ik neem rustig mijn tijd om te kijken hoe ik het beste kan werken,

Tattooeeren is niet zo moeilijk als het lijkt.. als je goed kan tekenen, en een vaste hand heb, ben je al een heel eind!
En het scheelt gewoon zoveel dat ik alles van mijn vader heb overgenomen, zijn klanten komen naar mij, met de tijd dan.
En ik zal nooit een afschuwelijke tattoo bij een vreemd iemand neerzetten,
Ik geef netjes aan dat ik een beginner ben, en als ik iets niet aandurf, begin ik daar niet aan!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:39

Tutti_Frutti schreef:
Ik heb 2 weken terug een tattoo laten zetten in Bangkok, een wereldbol waarop een buddha-boom groeit.
Ben er heel erg blij mee! Is echt iets wat ik al heel lang wou.

Mij adviseerde ze eerste paar dagen geen zeep erlangs tijdens het douchen en kreeg een heel klein potje met creme van ze mee. Daarmee 5 dagen 1-2x per dag dunnetjes mee ingesmeerd. Had er een uurtje folie opzitten.

Dat vind ik echt super dapper van je.. Heb daar een paar shops gezien waarbij ik enorm twijfelde aan de hygiene.
Was het moeilijk een goede te vinden? aangezien er in bangkok op elke straathoek 3 zitten?

Ben ook heel benieuwd naar een foto..

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:18

Ik ben volgende week woensdag aan de beurt! De afbeelding die ik een paar pagina's terug poste, en mooi zonder lijntjes, het kan altijd later nog. Met zwart en grijstinten wordt er wel diepte in de tattoo aangebracht. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, heb er onwijs veel zin in.
Het wordt ook mn eerste tattoo, dus hoop dat het allemaal meevalt en het herstel voorspoedig is.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:33

Vind het een gaaf ontwerp biskwie :) heel apart,
Ben benieuwd hoe die word zonder lijnen,
Ik vind het ontzettend gaaf tattoo's zonder lijnen,
Mijn vader was er veel mee bezig met bloemen,
Echt alleen de kleur er in, onwijs mooi vond ik dat :)
Gister toevallig bezig geweest met tekenen,
Om bloemen zonder lijnen te maken, en alleen in kleur!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:03

Ik heb ook een bloem alleen met kleur, zonder lijnen. :)

Angelique, waarom kies je er eigenlijk voor om nu al op mensen te oefenen en niet eerst nog op bewerkte varkenshuiden ofzo?
Degene die mijn tattoo heeft gezet heeft dat namelijk ook een hele tijd gedaan voordat hij zeker was om op mensen te gaan.
Ik begrijp wel dat er een ervaren iemand naast je zit bij vreemden, maar is het voor je eigen rust niet ook fijner? Zeker als je aangeeft nog heel zenuwachtig te zijn. Alsof je een stapje overgeslagen hebt.
(En ik weet wel dat je vader ook een tattoo-artiest was, maar dat wil niet zeggen dat je dat zelf dan ook automatisch bent en kan overnemen. Dat is toch eent alent dat zich moet ontwikkelen. :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:12

Olikea schreef:
Tutti_Frutti schreef:
Ik heb 2 weken terug een tattoo laten zetten in Bangkok, een wereldbol waarop een buddha-boom groeit.
Ben er heel erg blij mee! Is echt iets wat ik al heel lang wou.

Mij adviseerde ze eerste paar dagen geen zeep erlangs tijdens het douchen en kreeg een heel klein potje met creme van ze mee. Daarmee 5 dagen 1-2x per dag dunnetjes mee ingesmeerd. Had er een uurtje folie opzitten.

Dat vind ik echt super dapper van je.. Heb daar een paar shops gezien waarbij ik enorm twijfelde aan de hygiene.
Was het moeilijk een goede te vinden? aangezien er in bangkok op elke straathoek 3 zitten?

Ben ook heel benieuwd naar een foto..

3 op elke hoek past niet joh...

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:15

:')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:47

@ Nagini, ik heb ook op oefenhuid getattooeerd, de eerste paar keer. Maar daar kun je niet écht op leren. Ja de feeling zelf van de machine, maar dat was het dan ook. Oefenhuid is een totaal ander verschil dan echt mensenhuid, valt echt zowat niet te vergelijken.. vandaar dat ik over ben gegaan op de mensen. Ik heb de kans om oo mensen oefenen, die ik NIET zelf vraag, maar zich zelf aanbieden. Dus why not? En die zenuwen, dat was echt de eerste paar keer, dat gaat nu ook beter. Anders zouden wij inderdaad een stapje terug gaan. En die tattooeerder, ziet echt wel waar en wanneer ik er aan toe ben om weer een stapje verder te gaan!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:51

@ joolien.. In bangkok wel hoor :D .. Ben op een hoop plekken geweest, maar dat is me toch een bizarre stad.. Geweldig, maar bizar..

Heb je al iets van adam kremer gehoord ondertussen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:00

Angeliquee18 schreef:
Tattooeeren is niet zo moeilijk als het lijkt.. als je goed kan tekenen, en een vaste hand heb, ben je al een heel eind!

Nou bokkers, laten we dan gewoon allemaal wat bij gaan klussen als het zo makkelijk is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:42

Angelique, ik vind het het hartstikke tof dat je lekker doorgaat. Super dat je mag oefenen op je familie!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:50

Goof schreef:
Angeliquee18 schreef:

Nou bokkers, laten we dan gewoon allemaal wat bij gaan klussen als het zo makkelijk is.

D'r staat toch, "al een heel eind" niet dat je er bent. Want ook ik oefen nog jaren lang hoor.
En "wat bij gaan klussen" ik probeer de shop van mijn vader over te nemen, niet wat bij te klussen.

Dankje wel lieveli! :) gaat zeker goedkomen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:08

Je hoeft jezelf niet iedere keer zo te verdedigen, echt niet. Blijf gewoon oefenen, laat ons af en toe wat zien. Iedere artiest is ergens begonnen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:11

Snap ik Angelique, maar je doet nu overkomen alsof iedereen die een tekening kan maken ook kan tattoeëren. Geloof me, ik kan best een tekening maken, maar het is beter voor de maatschappij als ik dat niet op mensen ga doen ;)
Het is juist een kunst om goed te kunnen tattoeëren, dus doe het dan, zeker ook voor jezelf, niet af als zijnde 'niet zo moeilijk'. Dan doe je uiteindelijk jezelf tekort.

Wens je overigens alle succes om het bedrijf van je vader over te nemen, supergaaf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:16

Dat is denk ik hoe je de tekst leest Goof, want zo vatte ik het helemaal niet op. Angelique vertelt hier toch vaak hoe lastig ze het vindt.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:18

Angelique ik vind dat je heel goed bezig bent! En ik zie dat je al veel vooruit bent gegaan ten opzichte de vorige foto die je hebt gepost! Ik ben heel erg benieuwd naar hoe je jezelf verder ontwikkeld, en ik hoop ook dat je ons op de hoogte blijft houden!

Goof dat weet je toch niet? Volgens mij wordt een leerling artiest op basis van zijn/haar portfolio aan genomen want hoe kun je nou weten of iemand kan tatoeëren als je het nog nooit hebt gedaan. Volgens mij is het hele ding dat het gewoon ontzettend lastig is om een plek te vinden waar je het vak kan leren.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:08

Thnx Angelique. Het ontwerp heb ik bewust gekozen en ben er ook heel zeker van.
Dat ik gewaarschuwd werd ivm de lijnen, bracht me aan het twijfelen.
De arties heeft mooi werk, die kan hier zeker wat moois van maken.
En wat de rest vindt, kan me niet heel veel schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:33

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:40

Wél een mooie, platte buik. :))

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:40

Tja.... daar zou ik dit ook niet gezet hebben nee.....

Angelique, ik heb respect voor je, waarop je de shop van je vader toch draaiende wil blijven houden.
Ik lees in al je berichten een ontzettende drive om het te laten slagen, je bent op de juiste weg!

@ hier, wens voor een mooi plaatje nog steeds, maar even in de ijskast gezet, omdat ik simpelweg niet weet wat en waar ik wil.
Maar, als we een Adamtrip organiseren dan komt er een Adam!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:45

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:20

Hallo allemaal! Ik meld me nu ook, ik moet nog wel een hele hoop bij lezen. Ik denk er al lang over na om een tattoo te laten zetten en ik denk dat ik er uit ben. Ik wilde alleen aan een tattoo beginnen indien ik er wel echt één zou hebben met een betekenis en ik denk dat ik die nu gevonden heb. Ik ben wel eerst nog op zoek naar info over goede shops e.d.