[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FjordHorse

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:53

Bij mijn weten niet.. Je moet je 21 pilletjes uitpakken en dan pas stopweek. Wat je wel kan doen is voor 1 keer de pil doorpakken. Dus op moment dat je normaal je stopweek hebt, dan aan een nieuwe strip beginnen. De stopweek overslaan. Maar vroeger stoppen? Zou ik niet doen...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:55

Lijkt mij ook niet verstandig dan ben je niet beschermd.
Zou ook doorslikken tot de hele volgende strip op is.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:57

Dankjewel voor de antwoorden op mijn vraag. Ben toch weer wat gerust gesteld :)

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:58

Oké dankjewel! Dan ga ik dat zeker niet doen. Doorslikken gaat denk ik niet. Ik zou hem dan voor de vierde of vijfde keer doorslikken. Laatst had ik het idee dat ik ongesteld zou worden door de pil heen aangezien ik een heel klein beetje bloed verloor. Nu heb ik echter nergens meer last van. Is het verstandig om dan door te slikken?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:15

kistaah schreef:
Ja hoor je bent gewoon beschermd Birgit! Wel of niet ongesteld zijn/worden heeft geen invloed. Overigens is de ongesteldheid die je hebt als je de pil slikt niet een 'echte', zoals je zou hebben als je geen anticonceptie met hormonen zou gebruiken. Stelt eigenlijk bijzonder weinig voor wbt reiniging van de baarmoeder etc.
Voor mensen die graag ander anticonceptie willen; heb sinds drie maanden een implanon (staafje) in mijn arm. Blijft drie jaar zitten, kostte in vergelijking met spiraal weinig en..je hebt er totaal geen ongemak van! Ik vind het een aanrader, mede omdat het veel minder hormonen bevat dan de pil (die ik de 13 jaar ervoor heb geslikt..)

Implanon klinkt ook goed! Vind het bij een spiraaltje ook een eng idee dat er iets in je doos zit :P en minder hormonen dan de pil... Veel beter!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:35

Mijn borsten zijn overduidelijk in een maand minimaal een cub gegroeid... Kreeg eergisteren bevestiging :Y) ik krijg ook echt mijn jassen bijna niet meer dicht en ben zo emotioneel als ik weet niet wat. Moest net tijdens beoordelingsgesprek janken omdat mensen mij een aansteller vonden omdat ik altijd wat had xD wat kan ik daar aan doen? Ik roep ongeluk op mij af hah? En toen begonnen de tranen te rollen *\o/* poedersuiker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:50

Jatoby schreef:
Oké dankjewel! Dan ga ik dat zeker niet doen. Doorslikken gaat denk ik niet. Ik zou hem dan voor de vierde of vijfde keer doorslikken. Laatst had ik het idee dat ik ongesteld zou worden door de pil heen aangezien ik een heel klein beetje bloed verloor. Nu heb ik echter nergens meer last van. Is het verstandig om dan door te slikken?

Als je in de tweede of meer strip zit nu met doorslikken, kun je op elk moment een stopweek inlassen :) maar niet bij je eerste strip.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:01

Iemand nog een tip tegen menstruatiepijn? Ik ga kapot en ik heb in de afgelopen 12 uur al 4 aleve feminax genomen.. Normaal heb ik er nooit last van, maar sinds gisteravond..

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:56

Ik ga meestal slapen, tegen dat ik wakker wordt is het weg. Ik kan dan toch niet nuttig functioneren, dus ik kan evengoed gaan slapen :+
Anders kun je ook nog PerdoFemina proberen, heb ik alleen goede verhalen over gehoord. Ik neem meestal een half of één pilletje, na een halfuur/uur is de pijn weg normaal.
En heel soms doe ik een beetje yoga tegen buikpijn/menstruatiepijn (vind je op YT), helpt soms ook heel goed :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:00

Een kruik maken? Hielp bij mij om de pijn wat te verzachten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:27

Oppassen met perdofemina, ik kreeg er hartkloppingen van. Wil het maar even meegeven moest je daar gevoelig voor zijn.

Tegen de pijn... Tja, ik probeerde ontspannen te ademhalen en zo de spieren in mijn buik wat rustiger te maken. En er niet te hard op te focussen want de pijn werd dan erger. Maar goed, ik ging meestal volledig tegen dek en kon alleen maar in de zetel liggen en pijn hebben, maar niets hielp.

Warme kruik of masseren van je buik wil ook helpen idd.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:10

Ik ben sinds gisteren weer ongesteld na 3 maanden niet .. En nu lijkt het meer pijn te doen en minder bloedverlies :( Weet iemand van jullie of dat 'normaal' is? Dat alles dan weer een beetje op gang moet komen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:54

Flowery schreef:
Ik ben sinds gisteren weer ongesteld na 3 maanden niet .. En nu lijkt het meer pijn te doen en minder bloedverlies :( Weet iemand van jullie of dat 'normaal' is? Dat alles dan weer een beetje op gang moet komen?

dit kan gebeuren lijkt mij. Stress of andere factoren kunnen de oorzaak zijn.Toen ik stopte met de pil was ik het eerst regelmatig en toen opeens 3 maanden niet en weer 3 maanden niet. Toen weer perfect op schema. Je kan altijd voor de zekerheid naar de huisarts gaan.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:22

lifaya schreef:
Flowery schreef:

dit kan gebeuren lijkt mij. Stress of andere factoren kunnen de oorzaak zijn.Toen ik stopte met de pil was ik het eerst regelmatig en toen opeens 3 maanden niet en weer 3 maanden niet. Toen weer perfect op schema. Je kan altijd voor de zekerheid naar de huisarts gaan.

Ik was naar de HA geweest vorige week, die zei dat als het binnen 2 weken niet kwam, ik een echo moest bij de gyno :)
Gelukkig werd ik het gisteren spontaan en het is ondertussen ook echt doorgebroken.
Het enige punt is dat ik rechtonder pijn blijf houden, dus misschien dat ik toch maar vraag of ik alsnog een echo mag. Of alles verder nog goed zit daarbeneden :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:34

Hoi Dames!

Ik heb sinds gisteren een menstruatie cup, zijn er meer meiden die dit gebruiken? Ik ben tot nu toe echt heel tevreden over de cup.. ik heb er vannacht mee geslapen als een roosje.. nu ben ik op school en voel echt helemaal niets van mijn cup.

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? Ik had er zelf echt nog noooooit van gehoord, terwijl het concept echt al ruim 20 jaar oud is!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:41

wiebke schreef:
Hoi Dames!

Ik heb sinds gisteren een menstruatie cup, zijn er meer meiden die dit gebruiken? Ik ben tot nu toe echt heel tevreden over de cup.. ik heb er vannacht mee geslapen als een roosje.. nu ben ik op school en voel echt helemaal niets van mijn cup.

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? Ik had er zelf echt nog noooooit van gehoord, terwijl het concept echt al ruim 20 jaar oud is!

Ik heb er van gehoord. Hoe gaat het dan met verwijderen? Het is een siliconen cupje dat vol loopt heb ik begrepen? Is dat dan niet moeilijk om schoon te verwijderen? Wat als het cupje vol zit na bijvoorbeeld snachts en je wil het eruit halen?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:57

siliconen cupje is het inderdaad, je vouwt hem dubbel, brengt hem in en draagt het lager dan een tampon. Het cupje vangt het bloed inderdaad op, doordat het cupje vacuuum zit in de vagina is er geen kans op lekken (behalve als je een te kleine maat hebt)

Het verwijderen doe je door in de onderkant van het cupje te knijpen en een beetje te draaien, het vacuuum gaat eraf en met een beetje een zigzag beweging kun je hem eruit halen. Je gooit hem leeg in het toilet en spoelt hem af met water, onder de kraan of met een flesje water

als je veel vloeit zul je misschien s'nachts een keer moeten verschonen... maar dat zou je dan met een tampon ook hebben. Er past echt veel vloeistof in het cupje, ik moest met tampons s'nachts er minimaal een keer uit om te verschonen.. nu heb ik doorgeslapen en het cupje was nog lang niet vol!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:20

wiebke schreef:
siliconen cupje is het inderdaad, je vouwt hem dubbel, brengt hem in en draagt het lager dan een tampon. Het cupje vangt het bloed inderdaad op, doordat het cupje vacuuum zit in de vagina is er geen kans op lekken (behalve als je een te kleine maat hebt)

Het verwijderen doe je door in de onderkant van het cupje te knijpen en een beetje te draaien, het vacuuum gaat eraf en met een beetje een zigzag beweging kun je hem eruit halen. Je gooit hem leeg in het toilet en spoelt hem af met water, onder de kraan of met een flesje water

als je veel vloeit zul je misschien s'nachts een keer moeten verschonen... maar dat zou je dan met een tampon ook hebben. Er past echt veel vloeistof in het cupje, ik moest met tampons s'nachts er minimaal een keer uit om te verschonen.. nu heb ik doorgeslapen en het cupje was nog lang niet vol!

Bedankt voor je uitleg. Als hij lager zit dan een tampon voel je hem dan niet steeds heel duidelijk zitten? Lijkt me zelf opzich een viezer idee een cupje met bloed erin te verschonen dan een tampon. Vooral in het openbaar, sta je daar je cupje uit te spoelen onder de kraan. :+ Tampon/maandverband is gewoon hup weg!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:18

je loopt niet met je cup door een openbaar toilet, daar zou je dan een flesje water voor mee kunnen nemen

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:30

Hey! Ik heb even een vraagje. Ik heb 2 weken terug voor het laatst de pil genomen, gewoon omdat ik even geen pil meer wilde, maar nu heb ik ontzettend last van puisten. Waarschijnlijk moet ik daar gewoon even doorheen, maar ik wil er graag een beetje goed uitzien met kerst en oud & nieuw :o Als ik de pil nu zou bestellen, zou ik dan gelijk weer kunnen beginnen?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:48

Beetje een stomme vraag misschien, maar waar precies prop je zo'n cupje dan in?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:25

In je kont. :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:35

Is toch gewoon een serieuze vraag, kan dan toch ook serieus op gereageerd worden?

Ik neem aan in hetzelfde gat als waar je een tampon in doet.
Dus gewoon in de vagina. Even googlen kan je misschien helpen.
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 11-12-14 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:37

In de vagina dus :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:41

Wauw, wat een fijne reactie -_-
Fijn dat anderen wel serieus reageren.
Vroeg me af hoe dat moest passen, vandaar!