Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:45

Duplo schreef:
Met ondersteuning uit? Dan heb je ineens een behoorlijk zware fiets denk ik,
Dan is een gewone MTB zonder ondersteuning ook al een verbetering qua lekker fietsen

2ehands racefiets kan je zo gek maken als je wilt, welke afmontage er op zit en basis qua frame.

Ik rijd hier met de racefiets ook over gravelpaden, op de een of andere manier blijft dat bos trekken :Y) moet alleen uitkijken bij de wildovergangen omdat dat vaak flinke rolluiken zijn voor m’n velgen

Morgen eens een rondje richting m’n werk doen, daar zit veel fietspad bij met stoeptegels die krom liggen en niet goed aangesloten. Daar ben ik dan altijd wat bangig om tussen te komen maar dat zal ook niet zomaar gebeuren

Hier ook altijd een helm op, schrikken zeg Michiel!
Hoop dat je niet te wel last gaat krijgen. Even rustig aan doen maar

Jup zonder ondersteuning !
Klopt fiets is dan 2 keer zo zwaar als een gewone :)

Zit nog heel erg in twijfel wat te doen indd . Echt heel steil omhoog lukt me denk ik niet zonder ondersteuning bang dat ik niet genoeg snelheid hou dan

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:48

MichieldeM schreef:
Nog even terug naar de Helmendiscussie: Mijn helm is net iets meer dan een jaar oud en heeft mij vanochtend gered.

Ik was met de fiets en camera op stap om fotolocaties te zoeken. Ik reed met een vaartje van 30 km/u over een wildrooster waar ik al tientallen keren overheen gegaan ben, maar dit keer gleed mijn voorwiel in 1x helemaal weg.

Helm kapot, handschoen kapot, splinternieuwe kledingset (dit was de eerste keer dat ik het aanhad) kapot, achterwiel kapot, carbon frame beschadigd (ik kan moeilijk inschatten hoe erg dat is) en wat symptonen van een hersenschudding.

Ik was echt rustig en ontspannen aan het fietsen en had vooraf nog twijfels of ik wel handschoenen aan zou doen. Dus: Altijd een helm op, ook voor de rustige ritjes! Ik wil niet weten wat voor een hoofdwond ik gehad had zonder helm.

Oh man, ik voel met je mee.
En je WEET het op het moment dat je het begint te voelen; dat je het stuur rechter had meoetn houden. Routine en je neemt het niet meer serieus. Dan is het éven wat vochtiger en...

Klinkt als een vervelenden kletter trouwens. Een achterwiel is bepaald niet zomaar kapot. OEFFF:

Je zal je vandaag wel HELEMAAL geradbraakt voelen. Wederom, voel met je mee. de eerste twee dagen ná een stuiter wordt alles pas echt goed stijf -O-

Sterkte en beterschap gewenst.

Oh en mbt carbon frame; dat kan érrug veel hebben. Oppervlakkige blutsen zeggen niets itt tot bij aluminium. Bij carbon ligt er een mat van vezels in alle richtingen welke de krachten verdelen en dempen. Daarom kan je ook straffeloos in carbon een gaatje boren en in zelfs staal niet.
Ook daar sterkte en wat geluk mee gewenst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:13

Sakura789 schreef:
Helaas een vrij slecht gemiddelde voor ons doen. Vooral de eerste fietspaden waren heel veel fietser (snel, langzaam en electrisch) en zelfs scooters -O-

Inderdaan een nadeel van dichtbevolkt NL.
Zlef ging ik met het eerst gloren al de deur uit. Nog in het donker. Dan met koffietijd weer thuis wanneer de meesten op zondag op pad gingen.
Dat wat 20 jaar terug en toén al eigen lijk te druk voor lekker rijplezier.
Is hier echt paradijs. Op eendoordeweekse dag kom ik over 50 kilomter meetsal nul fietsers en vrijwel geen autos tegen. Brommers als helemaal niet en e-verkeer is hier nog heel zeldzaam want te kostbaar.

Ingreepje achter de rug en nu geduld....
Chirurge zei nu twee dagen geen sex, niet voor donderdag op de fiets, een week niet te inspannend fietsen, twee weken geen wedstrijdniveau inspanning. Dat moet op te brengen zijn *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:23

Jij hebt wel een hele mooie deal te pakken, Doubtless! Het is inderdaad maar net wat je wilt én een beetje geluk hebben.

HC, fijn dat je geen maand stil hoeft te zitten :D Is het pijnlijk?

Ik zal jullie trouwens nog even voorstellen aan mijn kleine vriend Steven(s) :D
Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:35

Daarom twijfel ik zo aan het fietsen van de 11stedentocht. 15.000 fietsers zijn vandaag van start gegaan. Mijn vader heeft hem een paar keer gedaan.

We wonen inderdaad in een druk gedeelte, maar toch waren bepaalde gedeeltes heel erg rustig. In de zomer gaan de fietsen op de auto en lekker in het hoge rustige noorden fietsen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:37

culaccino schreef:
HC, fijn dat je geen maand stil hoeft te zitten :D Is het pijnlijk?

Nah.. maar dat zeg ik altijd. 8-)
Véél erger voor Michel echter hoor. Het mijne is niet meer dan licht ongemak. Die klapper van hem... oefff. Ik neem niet voor niets fietsles op de crossbaan :)*

Heb er wel behoorlijk de balen van dat de ingreep met een kampioenschapswedstrijd Eliminator in ons dorp samenviel. Had ik anders aan meegedaan. Had bijna zeker op het podium gestaan. Mijn zoon zegt gewonnen maar hij heeft danook maar één grote held :o
De andere kant van de medaille is dat ik nu niet gevallen ben :D

MOOIE knul hoor die Steven ;)

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:49

Ah, dat is inderdaad jammer. Wel leuk dat je de allergrootste held bent van je zoon :D

Haha, dank!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:45

Nice culaccino :j ...

@HC jij succes met je herstel :(:)

Vandaag wel een leuke training gehad .
Vanochtend met een groepje van de vereniging ( incl trainer ) om 08:00 op
de racefiets gestart , lekker doorgereden .( 41 km in 1:19 )
Om vervolgens op een mooie rechte rustige weg 3 snelle 5 minuten te fietsen
afgewisseld met 5 rustige .
Daarna terug naar het startpunt , om daar vervolgens aan een loopje mee te doen .
Een deel van de groep liep de halve marathon , ikzelf en een paar anderen over 5 km .
Geen super tijd gelopen , maar met 27,43 gefinisht en vooral het gevoel gehad dat
de ijzertabletten langzaam hun werk gaan doen . :D
Any way wel vierde in mijn age group .
Blij dat het weer de goede kant op gaat ...
In krap drie weken heb ik mijn eerste start ...en dat worden nog twee harde
trainingsweken ...
Trainingsplan voor komende week is al binnen ...dat word weer passen en meten
qua tijd .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:53

@ Sakura, lastig soms he die 'gewone' fietsers. Die hebben natuurlijk ook alle recht daar te fietsen, maar het maakt wel dat je veel moet remmen en heel goed op moet letten.

@ Little_birdy, leuk dat je zo enthousiast bent! Je kan een fiets zo duur maken als je zelf wilt. Een vriendin heeft een jaar lang rondgereden op een oudje van Marktplaats, maar zat er totaal niet lekker op. Framemaat/geometrie is echt heel erg belangrijk om naar te kijken. Uiteindelijk heeft die vriendin een nieuwe gekocht, omdat ze het toch ook wel heel erg leuk vindt.

@ Michiel, oei, nare val geweest.. Wildrooster heb ik ook wel eens gevoeld dat ik wegglipte, verraderlijke dingen. Hoe is het nu?

@ Scooby, Limburgsmooiste is al bijna, leuk! Hopelijk ben je voldoende hersteld tegen die tijd.

@HC, dat klinkt al beter dan 4 weken niet fietsen! Fijn dat het meeviel.

@ Culaccino, mooie fiets hoor! Bevalt hij?

@ Time2Tri, dan hebben jullie zeker lekker doorgereden! Werking van ijzertabletten kan soms even duren, maar fijn dat je het effect merkt! En een mooie prestatie hoor, 5 km in 27:43 na het fietsen +:)+

Vandaag heb ik echt een heeeerlijk rondje gereden. Was ook echt prachtig weer om te fietsen. Had mijn fiets weer een keer mee genomen naar mijn ouders, dus heb eindelijk weer een keer met mijn vader kunnen rijden. Uiteindelijk 95 km gereden, 28.9 gemiddeld :D

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:59

Huertecilla schreef:
MichieldeM schreef:
Nog even terug naar de Helmendiscussie: Mijn helm is net iets meer dan een jaar oud en heeft mij vanochtend gered.

Ik was met de fiets en camera op stap om fotolocaties te zoeken. Ik reed met een vaartje van 30 km/u over een wildrooster waar ik al tientallen keren overheen gegaan ben, maar dit keer gleed mijn voorwiel in 1x helemaal weg.

Helm kapot, handschoen kapot, splinternieuwe kledingset (dit was de eerste keer dat ik het aanhad) kapot, achterwiel kapot, carbon frame beschadigd (ik kan moeilijk inschatten hoe erg dat is) en wat symptonen van een hersenschudding.

Ik was echt rustig en ontspannen aan het fietsen en had vooraf nog twijfels of ik wel handschoenen aan zou doen. Dus: Altijd een helm op, ook voor de rustige ritjes! Ik wil niet weten wat voor een hoofdwond ik gehad had zonder helm.

Oh man, ik voel met je mee.
En je WEET het op het moment dat je het begint te voelen; dat je het stuur rechter had meoetn houden. Routine en je neemt het niet meer serieus. Dan is het éven wat vochtiger en...

Klinkt als een vervelenden kletter trouwens. Een achterwiel is bepaald niet zomaar kapot. OEFFF:

Je zal je vandaag wel HELEMAAL geradbraakt voelen. Wederom, voel met je mee. de eerste twee dagen ná een stuiter wordt alles pas echt goed stijf -O-

Sterkte en beterschap gewenst.

Oh en mbt carbon frame; dat kan érrug veel hebben. Oppervlakkige blutsen zeggen niets itt tot bij aluminium. Bij carbon ligt er een mat van vezels in alle richtingen welke de krachten verdelen en dempen. Daarom kan je ook straffeloos in carbon een gaatje boren en in zelfs staal niet.
Ook daar sterkte en wat geluk mee gewenst.

Met mij vat het mee hoor. Ik was gisteren wat misselijk en vandaag wat stijf, wel een fors stuk weer gefietst vandaag, dus dat komt wel goed.

Carbon kan zeker veel hebben, het probleem is alleen dat je niet kan zien hoeveel het gehad heeft. Mijn achterwiel vertoont 4 van deze plekken en is op die plekken ook verbogen:

https://imgur.com/HIKEwLW

Het stomme is dat ik echt rustig reed, er kaarsrecht overheen ging en dat het rooster gewoon droog was. meestal ga ik véél lomper overheen (ik heb op dat stuk zelfs een Strava KOM). Ik heb echt geen idee wat er gebeurd is.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:01

Oh dat zijn wel nare plekken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:21

Bedankt! Ja, hij bevalt goed, al krijg ik wel wat pijntjes. Ik weet niet of dat nou komt omdat 'ie toch niet goed past of omdat ik het nog niet gewend ben, al bouw ik het volgens mij wel rustig op. Ik kijk het nog wel even aan; nog 2,5 week huren en dan beslis ik of ik 'm koop :)

Leuke training, T2T! Fijn dat je het effect van die ijzertabletten begint te merken :) Succes met trainen de komende weken!

Lekker Lauraennala, dat klinkt als een behoorlijk tempo voor zo'n afstand! Wat leuk dat je zo met je vader kunt fietsen :j

Je kan je het in ieder geval nog herinneren, Michiel :(:) Fijn dat het redelijk gaat. Heb je ook hoofdpijn? Ziet eruit als een lelijke beschadiging..

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:23

Ik heb vanaf dat ik mijn fiets heb, nooit pijn gehad.. Het kan zeker even wennen zijn, maar goed in de gaten houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:18

Ja, dat zal ik doen :j

Heeft er nog iemand de Elfstedentocht gereden vandaag?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:32

Lauraennala schreef:
@ Time2Tri, dan hebben jullie zeker lekker doorgereden! Werking van ijzertabletten kan soms even duren, maar fijn dat je het effect merkt! En een mooie prestatie hoor, 5 km in 27:43 na het fietsen +:)+
Uiteindelijk 95 km gereden, 28.9 gemiddeld :D

Gemiddeld 31,1 km per uur , bij de intervallen had ik max 44,6 :x
Voel me gelukkig langzaam weer sterker worden .

@ Cullacino ... Thanks .
Morgen eerst een rustdag .
De ijzertabletten innemen is ook plannen .
Zet extra s,ochtend nog een wekker , neem het ding in en draai me nog effe om in bed .

Het was fantastisch weer vandaag {:}
Jij ook een mooi gemiddelde over die afstand hoor !!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:42

Dankjewel! Vanwaar zet je je wekker voor het innemen van die tabletten?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:01

Zodat het ijzer goed opgenomen word moet je ze 1 uur voor het ontbijt nemen .
Verder pas na 2 a 3 uur koffie en melk producten .
Een heel gedoe dus ....
wil dat ze goed werken als ik ze al neem .

Zo .. ik kruip mijn bedje in ... tot morgen :evaw:

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:17

Ah ja precies, dat moet je dan goed timen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:44

Raar ongeval Miguel.
Onder een rechte hoek rechtop over een wilddrempel is er geen enkele kracht welke tot een val leidt.
Menselijke fout uitsluitend moet er iets fysieks fout zijn gegaan.
Bijvoorbeeld een onderdeel van het drempel of aan je voorwiel.
Maar goed, poep gebeurt. Belangrijkste is dat je erg zelf zo goed af bent gekomen.

Achtervelg is inderdaad aan vervanging toe. Zou voor ook goed nakijken en de vork. Zie boven.

Wat mij bijzonder interesseert is hoe de valhelm eruit ziet.
Ik hoop dat je die nog hebt en er een fot van zou willen make plaatsen.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:08

Huertecilla schreef:
Raar ongeval Miguel.
Onder een rechte hoek rechtop over een wilddrempel is er geen enkele kracht welke tot een val leidt.
Maar goed, poep gebeurt. Belangrijkste is dat je erg zelf zo goed af bent gekomen.

Achtervelg is inderdaad aan vervanging toe. Zou voor ook goed nakijken en de vork. Zie boven.

Op de foto is het niet zo heel goed te zien, maar de helm is redelijk ingedeukt, maar geen schaafplekken (die snelheid is dus van 30+ naar 0 gegaan?)

https://imgur.com/lZ5OF3V

De nieuwe wielen zijn besteld, ik weet alleen nog niet wat ik met het frame aan moet. Er is een 'chipje' van de achtervork af en ik kan een beetje in de buurt geen experts vinden. Framereparatie is goed mogelijk, maar aardig prijzig. Het frame is ook al een jaar of 8 oud. Ik kan ook alles overzetten op een nieuw frame.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:19

Hier net twee powermeters besteld. Voor beide benen. Ben benieuwd.
En nee, ik heb het nergens voor nodig. Ik vind het gewoon leuk :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:21

MichieldeM schreef:
Huertecilla schreef:
Raar ongeval Miguel.

Op de foto is het niet zo heel goed te zien, maar de helm is redelijk ingedeukt, maar geen schaafplekken (die snelheid is dus van 30+ naar 0 gegaan?)

https://imgur.com/lZ5OF3V

De nieuwe wielen zijn besteld, ik weet alleen nog niet wat ik met het frame aan moet. Er is een 'chipje' van de achtervork af en ik kan een beetje in de buurt geen experts vinden. Framereparatie is goed mogelijk, maar aardig prijzig. Het frame is ook al een jaar of 8 oud. Ik kan ook alles overzetten op een nieuw frame.

Flinke klapper geweest dus. Zelf ondertussen niet alsnog ernstig zeer? Frame is inderdaad lastig. Het is een zeer kostbare reparatie... de vraag is of het frame het nog waard is en of je het er voor over hebt.

Ik ben gisteren met een mooie val van het paard gestuiterd. Letterlijk op het stuitje. Vandaag dus maar even niet op de fiets gestapt :x

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:41

MuSLi schreef:

Data is altijd leuk! Ik heb een Garmin actie camera waar je naast je harstlagmeter ook je powermeter aan kan koppelen en dat verschijnt dan met de snelheid enzo in beeld. Nuttig? Nee. Leuk? Ja :)

Maar op je stuitje vallen is ook erg naar!

Bij mij valt het echt mee. Een stijve nek, wat krasjes op mijn schouder en wel een vrij vervelende schaafwond op mijn heup die niet goed dicht wil (mijn kleding plakt er aan vast) en ik kan niet goed zien of hij wel echt schoon is. Ik heb er wel wat steentjes uit moeten plukken, maar veel last heb ik er niet van verder. Ik weet niet wat het achterwiel zo beschadigd heeft, maar ik heb het gelukkig zelf niet geraakt :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:03

Jeetje ligt het aan het weer ?
Ik ben zondag van paard afgestuiterd op het strand _O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 06:22

MuSLi schreef:

Dat is zeer zeker leuk :j Dat komt er bij mij ook nog een keer .
Prioriteiten ....ik wil graag voor mijn Liv met de tijd eerst andere wielen .
Ai ...op je stuitje vallen :(:) , daar kun je behoorlijk lang last van hebben .